Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHELP geen slaap door ghb en Diazepam verslaving

HELP geen slaap door ghb en Diazepam verslaving

38 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
M
Maiky2010Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste forum leden,

Ik ben ooit begonnen met recreatief gebruik van soorten drugs...
Nu na 15 jaar drugs gebruik en heel veel drama's in mijn leven ben ik depressief geworden en dat merk ik vooral in nuchtere staat. Ik wil mijn bed niet meer uitkomen en doe of kan mentaal heel de dag mijn doelen niet meer bereiken.
Door mijn eerdere recreatief gebruik van ghb/cocaine gebruikte ik altijd diazepam of een andere benzo voor het slapen gaan...dit werkte altijd perfect maar zo stilletjes aan is het gebruik van de benzo's ook zonder drugs door blijven gaan waardoor ik nu een enorme tolerantie voor veel verschillende benzo's heb opgebouwd.

Zodra ik bij het opstaan 4 tot 5 ml Ghb neem kom ik mn bed weer uit en is mijn depressie vertrokken...dit is rond 08:30/09:00... dan rond 12e a 13:00 neem ik dan 3,5 ml voor het trainen, ik probeer hierna vaak niet meer te gebruiken maar soms lukt dat niet en neem ik meer en dan rond uurtje of 15:00 of 16:00 weer 3 tot 5 ml... hierna stop ik meestal tenzij er vrienden in het weekend langskomen dan neem ik meer de nacht door. Ik ben lichaamlijk niet verslaafd tenzij ik dagen achtereen wakker blijf (wat soms dus wel eens voorkomt) maar dan zorgt de diazepam ervoor dat ik de dag daarna lichaamlijk geen ontwennings klachten heb.

Nu is het probleem dus dat ik al bij gering gebruik van ghb (en dan stoppend rond uiterlijk 15:00 met 3,5ml ghb) al met 80mg diazepam totaal geen slaap meer heb...mn ogen gaan wel dicht maar ik lig letterlijk te wachten tot de ochtend aanbreekt... ik kruip helemaal slap mn bed uit en zie eruit als een zombie met zwarte kraters onder mn ogen pffff. Dan neem ik 5 ml ghb en ben ik wel weer redelijk o.k maar blijf door deze circulatie erg moe..
Dit is waarschijnlijk door mn hoge tolerantie benzo's veroorzaakt en nu vraag ik me dus af of er een ander goed middel is (ik hoorde iets over serequel 50mg) waarvan ik 1 hoef te nemen...plus een kleine hoeveelheid diazepam in combinatie om gewoon weer een goede diepere lange slaap te krijgen..
Ik neem die diazepam dan in kleine hoeveelheid erbij omdat ik daar nu ook verslaafd aan ben geraakt :( en dat moet afbouwen.

Wie kan of heeft hier zelf ervaring mee gehad of weet wellicht een passende oplossing?

Alle info wordt zeer op prijs gesteld!! want weet niet hoelang ik nog zonder slaap ga kunnen functioneren.

Groetjes,

Maiky
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#2
Stop alsjeblieft met de GHB!

Diazepam = geen goed middel tegen afkick van de GHB. Je slapeloosheid wordt veroorzaakt door de GHB uitwerking/ontwenning.. Als je zo doorgaat heb je elke aantal uur een dosis GHB nodig. Dan ben je wel lichamelijk verslaafd.

Dus de passende oplossing die ik je bied en die je zelf vraagt is STOP MET DE GHB! Nu het nog kan.. :wink: Die zorgt voor jou problemen.

Als ik je verhaal zo lees kun je nog wel stoppen met de GHB namelijk. Gun jezelf een leven, een leven afhankelijk van de GHB is gewoon geen leven.

Je denkt nu dat je slapeloosheid wordt veroorzaakt door je benzo tolerantie? Maar dat is dus niet zo..
M
Maiky2010Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Raver zei:
Stop alsjeblieft met de GHB!

Diazepam = geen goed middel tegen afkick van de GHB. Je slapeloosheid wordt veroorzaakt door de GHB uitwerking/ontwenning.. Als je zo doorgaat heb je elke aantal uur een dosis GHB nodig. Dan ben je wel lichamelijk verslaafd.

Dus de passende oplossing die ik je bied en die je zelf vraagt is STOP MET DE GHB! Nu het nog kan.. :wink: Die zorgt voor jou problemen.

Als ik je verhaal zo lees kun je nog wel stoppen met de GHB namelijk. Gun jezelf een leven, een leven afhankelijk van de GHB is gewoon geen leven.

Je denkt nu dat je slapeloosheid wordt veroorzaakt door je benzo tolerantie? Maar dat is dus niet zo..
Klik om te vergroten...
Bedankt voor bezorgdheid Raver...
alleen dit was niet mn vraag...als er zoiets gevraagd wordt...wil ik eigenlijk niet zo een antwoord en ik weet EXACT hoe ghb reageert op je hersens en ik het beter ook niet kan doen daarom staat het ook in het topic "verslaafd" en ik ben bekend met bijna alle 30 benzo's... naar vroeg me af wat dan naast benzodiazepines ook goed werken voor je slaap....dit omdat ik ze bijna alle 30 wel eens gehad heb.
En idd...ghb zet je dopamine resevoir opslot zodra je het neemt...als je dan wkkr wordt springt het resevoir open en zit je met een enorme hoeveelheid dopamine opgezadeld, ik weet ook dat het op je GABA.receptoren werkt etc... en hoe dat exact werkt en ze beschadigd raken voor gedurende tijd, alleen nu wilde ik gewoon weten of er een ander middel is wat buitenom benzos werkt.. ik heb nu traxène 5mg... wel een benzo maar schijnt een nieuwere type te zijn dus zo even googlen wat het precies is haha
maar bedankt voor je reacie kerel!
Greetz!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ah op die manier. Sorry, verkeerd geïnterperteerd dan.

Ik heb zelf veel baat bij Seroquel, alleen ik weet niet of dat wel kan als je ook GHB gebruikt. Aangezien het alle 2 iets doet met je Dopamine.

Ik zit momenteel in een GHB verslaving, maar dan neem ik geen Seroquel. Het is geen advies, want ik ben er niet zeker over..

Maar als je 's avonds gewoon stopt met GHB kun je seroquel prima inzetten om te slapen, wel pas als de GHB helemaal uitgewerkt is. En mits je niet al lichamelijk verslaafd bent aan de g.
M
Maiky2010Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Raver zei:
Ah op die manier. Sorry, verkeerd geïnterperteerd dan.

Ik heb zelf veel baat bij Seroquel, alleen ik weet niet of dat wel kan als je ook GHB gebruikt. Aangezien het alle 2 iets doet met je Dopamine.

Ik zit momenteel in een GHB verslaving, maar dan neem ik geen Seroquel. Het is geen advies, want ik ben er niet zeker over..

Maar als je 's avonds gewoon stopt met GHB kun je seroquel prima inzetten om te slapen, wel pas als de GHB helemaal uitgewerkt is. En mits je niet al lichamelijk verslaafd bent aan de g.
Klik om te vergroten...
Thanks voor je advies kerel!
Nee ben alleen geestelijk verslaafd... het haalt mijn depressie weg.
Ik heb nu Tranxène 50mg, ook een benzo achtige maar schijn je dus niet slaperig van te worden maargoed het is het enige samen met diazepam wat ik in huis heb.

Grts

Maiky
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#6
Maiky2010 zei:
Ben ook nog steeds opzoek naar de PERFECTE Gaba-B motivatie substantie die niet verslavend is:)
Klik om te vergroten...

Kan je lang zoeken. Die ga je niet vinden.
M
Maiky2010Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Anunnaki zei:
Sorry dat ik hier off-topic in ga, maar heeft dopamine dan invloed op het slapen? dit wist ik namelijk niet.
Klik om te vergroten...
Ja normaal gesproken geloof ik niet hoor, alleen wel na Ghb of speed gebruik of alle substanties die klooien met je dopamine resevoir.
M
Maiky2010Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Raver zei:
Kan je lang zoeken. Die ga je niet vinden.
Klik om te vergroten...
Jaaaa daar was ik al bang voor:weary:
Ook helemaal NIETS wat er in de buurt kan komen Raver?
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#9
Maiky2010 zei:
Ja normaal gesproken geloof ik niet hoor, alleen wel na Ghb of speed gebruik of alle substanties die klooien met je dopamine resevoir.
Klik om te vergroten...
Heeft dit dan niet met andere dingen te maken? ik gebruik Dex maar dat zorgt er ook voor dat er meer Noradrenaline word aangemaakt, is dat dan niet waar de slaapproblemen vandaan komen? Wat GHB precies met je doet ben ik niet bekend mee.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#10
Maiky2010 zei:
Jaaaa daar was ik al bang voor:weary:
Ook helemaal NIETS wat er in de buurt kan komen Raver?
Klik om te vergroten...

Nou nee.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#11
Anunnaki zei:
Heeft dit dan niet met andere dingen te maken? ik gebruik Dex maar dat zorgt er ook voor dat er meer Noradrenaline word aangemaakt, is dat dan niet waar de slaapproblemen vandaan komen? Wat GHB precies met je doet ben ik niet bekend mee.
Klik om te vergroten...

Hoge dopamine spiegels houden je wakker.

GHB zorgt ervoor tijdens uitwerken dat er dopamine gereleased wordt. Daardoor worden mensen wakker uit GHB slaapjes.

Daarom blijf je mede wakker door speed en cocaine.
M
Maiky2010Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Anunnaki zei:
Heeft dit dan niet met andere dingen te maken? ik gebruik Dex maar dat zorgt er ook voor dat er meer Noradrenaline word aangemaakt, is dat dan niet waar de slaapproblemen vandaan komen? Wat GHB precies met je doet ben ik niet bekend mee.
Klik om te vergroten...
Ja het heeft wel met veel meer te maken dan alleen dopamine, ook je receptor waar glutemaat in vrijkomt schijnt ook heeeel erg tegen je slaap te werken, maar er spelen veel meer dingen mee die je slaap verslechteren.
M
Maiky2010Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Anunnaki zei:
Kut om te horen man, ik snap dat het moeilijk is. En ongeacht dat je het ingeruild hebt voor Phenibut (Sorry ook hier ben ik niet bekend mee) ben ik toch trots dat je gestopt bent ook al ken ik je niet haha.

Het belangrijkste is dat je boos op de GHB moet wezen niet op jezelf, maar dat wist je waarschijnlijk al :wink:
Klik om te vergroten...
en Phenibut is een verwant aan GHB dat nu nog legaal verkrijgbaar is (de halfwaarde tijd is ipv 2 a 3 uur..zoals dat van GHB iets van 18+ uur) maar laatst op het nieuws gekomen omdat de kliniek (ik geloof novadich kentron:thinking:) de alarm bellen deden luiden over gebruik van dit, inweze nog gevaarlijker middel...want kwa afkick is het heftiger maar als "gereguleerd" gebruiker wel makkelijker om af te bouwen, dus bv van 1500mg.per avond/nacht naar 1400... en dan steeds 100mg per 2 dagen naar beneden...
Maar ook zijn er voor dit middel makkelijkere methodes...>>>niet aan te raden uiteraard<<< Maar met Pregabaline ben je met uiterlijk 2 dagen van de Phenibut verslaving af.
Maar.toch elke keer weer willen :rock:
En dat zorgt voor steeds een nieuwe verslaving en dat kan je beter voorkomen dan steeds genezen met een ander middel...
M
Maiky2010Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Anunnaki zei:
Ja dat is inderdaad zeeeer moeilijk man, ik snap je volkomen.

Ik ben zelf ook super geneigd om veeeel meer te nemen dan dat eigenlijk hoort, ik doe het gelukkig alleen op vrije dagen of s'avonds, maar toch.. ik doe het wel. Je wilt soms inderdaad gewoon even spacen maar daar een gewoonte van maken gaat ook heel en dan ook heel erg snel, probeer alsjeblieft van de G af te blijven en praat hierover met je familie of vrienden. Ikzelf weet ook hoe moeilijk het is, misschien niet met G maar het is in principe hetzelfde, andere aansporen om het niet te doen is dan ook altijd makkelijker dan er zelf mee stoppen.. want ik kan het ook niet en heb er ook geen reden of motivatie voor.

Heb je hobby's of andere dingen waar je je mee bezig houd? werk, school of een relatie? en zoals ik net al zei echt erover praten is zo zo belangrijk, steun van anderen kan zoveel betekenen, en als je dit niet hebt mag je mij altijd een berichtje sturen is helemaal geen probleem.
Klik om te vergroten...
Top goosr ben je man!! Al ken ik jou ook niet maar wel heel begaan met andere personen!!
En idd het ene middel is het andere niet maar het blijft allemaal een verslaving...geestelijk en/of lichaamlijk.
Ja ik heb werk en relatie en hobbies...
En sterker nog... ik heb van mn hobby mn werk gemaakt :rock::rockband:en doe echt vreselijk toffe dingen maar heb mezelf helaas gewend om mijn hobby/werk uit te kunnen voeren onder de GHB en nu ook onder de cycle Phenibut/Noopept.
Ik moet wel zeggen dat ik sinds ik die lichaamlijke G verslaving niet meer om de 2 uur hoef bij te houden het STUKKE makkelijker is om te leven haha:grin:
Dus voor mij is/was de phenibut wel een hele goede uitkomst:praying1:
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#15
Maiky2010 zei:
En sterker nog... ik heb van mn hobby mn werk gemaakt :rock::rockband:en doe echt vreselijk toffe dingen maar heb mezelf helaas gewend om mijn hobby/werk uit te kunnen voeren onder de GHB en nu ook onder de cycle Phenibut/Noopept.
Ik moet wel zeggen dat ik sinds ik die lichaamlijke G verslaving niet meer om de 2 uur hoef bij te houden het STUKKE makkelijker is om te leven haha:grin:
Dus voor mij is/was de phenibut wel een hele goede uitkomst:praying1:
Klik om te vergroten...
Aiiii dat is wel lastig haha.. maar toch heel goed om te horen man! Niet veel mensen kunnen zeggen dat ze hun werk ook echt leuk vinden namelijk, hoop dat ik het ook ooit mee mag maken :lolol:

Maar gewenning is altijd te doorbreken, blijf hiermee strijden man hoe moeilijk het ook lijkt, die gewenning ben ik helaas niet echt bekend mee dus weet niet zo goed wat voor advies ik je hier op kan geven.. :( Uiteindelijk weet je het zelf natuurlijk het best, en alles wat ik je zeg wist je al maar vond het toch nodig om even te melden, en dat het leven stukken makkelijker voor je is geworden is natuurlijk super :wink: maar dat is wel hoe het je in z'n macht houd. Tips geven of praten over verslaving is altijd heel moeilijk, uiteindelijk moet je het allemaal zelf doen op eigen kracht. Toch houd ik vast, als je ooit iets kwijt wilt wat je liever met een onbekende bespreekt dat je mij altijd mag berichten!
M
Maiky2010Lid
01-01-2024, 00:00
#16
En succes met je verslaving ik hoop oprecht dat je het lukt om van deze duivelse drgs af te komen...want dat is echt wat het is!!

Grts

Maiky
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
Maiky2010 zei:
En succes met je verslaving ik hoop oprecht dat je het lukt om van deze duivelse drgs af te komen...want dat is echt wat het is!!

Grts

Maiky
Klik om te vergroten...

Thanks man.. Ik ben aan het afbouwen. Begon met 5ml elk uur, nu op 2,8ml elke 2 uur.

Mentaal is het een slopend proces.. Maar ik heb het eerder in de detox ook gedaan dus uit ervaring weet ik dat het er allemaal bijhoort.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#18
Een afspraak maken met een psychiater voor behandeling onder medische controle, vooral niet jezelf afhankelijk gaan maken van nog meer middelen.
J
JenLid
01-01-2024, 00:00
#19
Maiky2010 zei:
(ik hoorde iets over serequel 50mg)
Klik om te vergroten...

Dat is een goede ik pak daar 200mg van en slaap als een roos en voel me ook erg goed als ik dat 2 dagen achter elkaar gebruik.

Wat je ook kan proberen is gabapentine dat haalt overtollige prikkels in de hersens weg.
Werkt bij mij perfect in combinatie met baclofen ik weet niet of dat uitmaakt.
Maar het is het proberen waard. Ik gebruik juist geen pammetjes omdat ik dat spul verschikkelijk vind en denk dat dit beter is.

Google maar een gabapentine als slaapmiddel meer mensen zijn er over te spreken. Gebruik het maar een aantal keer en niet de hele tijd net als elke drugs anders zit je daar weer aan vast :wink:
T
TijdzatLid
01-01-2024, 00:00
#20
Jen zei:
Google maar een gabapentine als slaapmiddel meer mensen zijn er over te spreken.
Klik om te vergroten...

En nog veel meer mensen niet , die worden juist actief of slapeloos van anti epilectica. Off label gebruik moeten artsen veel meer mee oppassen... Het is een feit dat off label maar bij 10% of minder van de gebruikers werkt voor andere symptomen net als seroquel (anti psychotica) gebruiken voor slaap. En vervolgens komen de mensen enorm aan of voelen zich niet meer normaal / fijn (logisch).

Daarom is dat vaak helaas maanden zoeken of iets wat ervoor gemaakt is. Zoals z-benzo's of de normale benzodiazepines.

Voor gebruik research doen is mijn advies na veel gekloot vroeger....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."