Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHELP geen slaap door ghb en Diazepam verslaving

HELP geen slaap door ghb en Diazepam verslaving

38 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
M
Maiky2010Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Beste forum leden,

Ik ben ooit begonnen met recreatief gebruik van soorten drugs...
Nu na 15 jaar drugs gebruik en heel veel drama's in mijn leven ben ik depressief geworden en dat merk ik vooral in nuchtere staat. Ik wil mijn bed niet meer uitkomen en doe of kan mentaal heel de dag mijn doelen niet meer bereiken.
Door mijn eerdere recreatief gebruik van ghb/cocaine gebruikte ik altijd diazepam of een andere benzo voor het slapen gaan...dit werkte altijd perfect maar zo stilletjes aan is het gebruik van de benzo's ook zonder drugs door blijven gaan waardoor ik nu een enorme tolerantie voor veel verschillende benzo's heb opgebouwd.

Zodra ik bij het opstaan 4 tot 5 ml Ghb neem kom ik mn bed weer uit en is mijn depressie vertrokken...dit is rond 08:30/09:00... dan rond 12e a 13:00 neem ik dan 3,5 ml voor het trainen, ik probeer hierna vaak niet meer te gebruiken maar soms lukt dat niet en neem ik meer en dan rond uurtje of 15:00 of 16:00 weer 3 tot 5 ml... hierna stop ik meestal tenzij er vrienden in het weekend langskomen dan neem ik meer de nacht door. Ik ben lichaamlijk niet verslaafd tenzij ik dagen achtereen wakker blijf (wat soms dus wel eens voorkomt) maar dan zorgt de diazepam ervoor dat ik de dag daarna lichaamlijk geen ontwennings klachten heb.

Nu is het probleem dus dat ik al bij gering gebruik van ghb (en dan stoppend rond uiterlijk 15:00 met 3,5ml ghb) al met 80mg diazepam totaal geen slaap meer heb...mn ogen gaan wel dicht maar ik lig letterlijk te wachten tot de ochtend aanbreekt... ik kruip helemaal slap mn bed uit en zie eruit als een zombie met zwarte kraters onder mn ogen pffff. Dan neem ik 5 ml ghb en ben ik wel weer redelijk o.k maar blijf door deze circulatie erg moe..
Dit is waarschijnlijk door mn hoge tolerantie benzo's veroorzaakt en nu vraag ik me dus af of er een ander goed middel is (ik hoorde iets over serequel 50mg) waarvan ik 1 hoef te nemen...plus een kleine hoeveelheid diazepam in combinatie om gewoon weer een goede diepere lange slaap te krijgen..
Ik neem die diazepam dan in kleine hoeveelheid erbij omdat ik daar nu ook verslaafd aan ben geraakt :( en dat moet afbouwen.

Wie kan of heeft hier zelf ervaring mee gehad of weet wellicht een passende oplossing?

Alle info wordt zeer op prijs gesteld!! want weet niet hoelang ik nog zonder slaap ga kunnen functioneren.

Groetjes,

Maiky
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#2
Stop alsjeblieft met de GHB!

Diazepam = geen goed middel tegen afkick van de GHB. Je slapeloosheid wordt veroorzaakt door de GHB uitwerking/ontwenning.. Als je zo doorgaat heb je elke aantal uur een dosis GHB nodig. Dan ben je wel lichamelijk verslaafd.

Dus de passende oplossing die ik je bied en die je zelf vraagt is STOP MET DE GHB! Nu het nog kan.. :wink: Die zorgt voor jou problemen.

Als ik je verhaal zo lees kun je nog wel stoppen met de GHB namelijk. Gun jezelf een leven, een leven afhankelijk van de GHB is gewoon geen leven.

Je denkt nu dat je slapeloosheid wordt veroorzaakt door je benzo tolerantie? Maar dat is dus niet zo..
M
Maiky2010Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Raver zei:
Stop alsjeblieft met de GHB!

Diazepam = geen goed middel tegen afkick van de GHB. Je slapeloosheid wordt veroorzaakt door de GHB uitwerking/ontwenning.. Als je zo doorgaat heb je elke aantal uur een dosis GHB nodig. Dan ben je wel lichamelijk verslaafd.

Dus de passende oplossing die ik je bied en die je zelf vraagt is STOP MET DE GHB! Nu het nog kan.. :wink: Die zorgt voor jou problemen.

Als ik je verhaal zo lees kun je nog wel stoppen met de GHB namelijk. Gun jezelf een leven, een leven afhankelijk van de GHB is gewoon geen leven.

Je denkt nu dat je slapeloosheid wordt veroorzaakt door je benzo tolerantie? Maar dat is dus niet zo..
Klik om te vergroten...
Bedankt voor bezorgdheid Raver...
alleen dit was niet mn vraag...als er zoiets gevraagd wordt...wil ik eigenlijk niet zo een antwoord en ik weet EXACT hoe ghb reageert op je hersens en ik het beter ook niet kan doen daarom staat het ook in het topic "verslaafd" en ik ben bekend met bijna alle 30 benzo's... naar vroeg me af wat dan naast benzodiazepines ook goed werken voor je slaap....dit omdat ik ze bijna alle 30 wel eens gehad heb.
En idd...ghb zet je dopamine resevoir opslot zodra je het neemt...als je dan wkkr wordt springt het resevoir open en zit je met een enorme hoeveelheid dopamine opgezadeld, ik weet ook dat het op je GABA.receptoren werkt etc... en hoe dat exact werkt en ze beschadigd raken voor gedurende tijd, alleen nu wilde ik gewoon weten of er een ander middel is wat buitenom benzos werkt.. ik heb nu traxène 5mg... wel een benzo maar schijnt een nieuwere type te zijn dus zo even googlen wat het precies is haha
maar bedankt voor je reacie kerel!
Greetz!
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ah op die manier. Sorry, verkeerd geïnterperteerd dan.

Ik heb zelf veel baat bij Seroquel, alleen ik weet niet of dat wel kan als je ook GHB gebruikt. Aangezien het alle 2 iets doet met je Dopamine.

Ik zit momenteel in een GHB verslaving, maar dan neem ik geen Seroquel. Het is geen advies, want ik ben er niet zeker over..

Maar als je 's avonds gewoon stopt met GHB kun je seroquel prima inzetten om te slapen, wel pas als de GHB helemaal uitgewerkt is. En mits je niet al lichamelijk verslaafd bent aan de g.
M
Maiky2010Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Raver zei:
Ah op die manier. Sorry, verkeerd geïnterperteerd dan.

Ik heb zelf veel baat bij Seroquel, alleen ik weet niet of dat wel kan als je ook GHB gebruikt. Aangezien het alle 2 iets doet met je Dopamine.

Ik zit momenteel in een GHB verslaving, maar dan neem ik geen Seroquel. Het is geen advies, want ik ben er niet zeker over..

Maar als je 's avonds gewoon stopt met GHB kun je seroquel prima inzetten om te slapen, wel pas als de GHB helemaal uitgewerkt is. En mits je niet al lichamelijk verslaafd bent aan de g.
Klik om te vergroten...
Thanks voor je advies kerel!
Nee ben alleen geestelijk verslaafd... het haalt mijn depressie weg.
Ik heb nu Tranxène 50mg, ook een benzo achtige maar schijn je dus niet slaperig van te worden maargoed het is het enige samen met diazepam wat ik in huis heb.

Grts

Maiky
M
Maiky2010Lid
01-01-2024, 00:00
#6
En succes met je verslaving ik hoop oprecht dat je het lukt om van deze duivelse drgs af te komen...want dat is echt wat het is!!

Grts

Maiky
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#7
Maiky2010 zei:
En succes met je verslaving ik hoop oprecht dat je het lukt om van deze duivelse drgs af te komen...want dat is echt wat het is!!

Grts

Maiky
Klik om te vergroten...

Thanks man.. Ik ben aan het afbouwen. Begon met 5ml elk uur, nu op 2,8ml elke 2 uur.

Mentaal is het een slopend proces.. Maar ik heb het eerder in de detox ook gedaan dus uit ervaring weet ik dat het er allemaal bijhoort.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Een afspraak maken met een psychiater voor behandeling onder medische controle, vooral niet jezelf afhankelijk gaan maken van nog meer middelen.
J
JenLid
01-01-2024, 00:00
#9
Maiky2010 zei:
(ik hoorde iets over serequel 50mg)
Klik om te vergroten...

Dat is een goede ik pak daar 200mg van en slaap als een roos en voel me ook erg goed als ik dat 2 dagen achter elkaar gebruik.

Wat je ook kan proberen is gabapentine dat haalt overtollige prikkels in de hersens weg.
Werkt bij mij perfect in combinatie met baclofen ik weet niet of dat uitmaakt.
Maar het is het proberen waard. Ik gebruik juist geen pammetjes omdat ik dat spul verschikkelijk vind en denk dat dit beter is.

Google maar een gabapentine als slaapmiddel meer mensen zijn er over te spreken. Gebruik het maar een aantal keer en niet de hele tijd net als elke drugs anders zit je daar weer aan vast :wink:
T
TijdzatLid
01-01-2024, 00:00
#10
Jen zei:
Google maar een gabapentine als slaapmiddel meer mensen zijn er over te spreken.
Klik om te vergroten...

En nog veel meer mensen niet , die worden juist actief of slapeloos van anti epilectica. Off label gebruik moeten artsen veel meer mee oppassen... Het is een feit dat off label maar bij 10% of minder van de gebruikers werkt voor andere symptomen net als seroquel (anti psychotica) gebruiken voor slaap. En vervolgens komen de mensen enorm aan of voelen zich niet meer normaal / fijn (logisch).

Daarom is dat vaak helaas maanden zoeken of iets wat ervoor gemaakt is. Zoals z-benzo's of de normale benzodiazepines.

Voor gebruik research doen is mijn advies na veel gekloot vroeger....
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#11
Er wordt hier maar blindeloos met adviezen gegooid zonder dat mensen beseffen wat het risico is of dat de adviezen uberhaüpt behulpzaam zijn.
R
RebellLid
01-01-2024, 00:00
#12
Er word niet blindloos met adviesen gegooit gabapentine word vaker gebruikt na een ghb verslaving. Dat heeft te maken met dopamine. En dat kan na een ghb verslaving dus wel rust bieden. Ik slaap daar na het stoppen met ghb ook op. En goed iig die 8 uurtjes weer.
A
Amfitamientje PowerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Misschien gewoon de adviezen hier lezen. Er meer informatie over zoeken op Google. Je eigen mening maken uit alle adviezen maar gewoon naar de dokter gaan als alles echt uit de hand loopt.

De dokter kan je misschien helpen of anders in elk geval doorsturen naar een specialist met kennis van zaken.

GHB lijkt me helemaal niets als het echt je dopamine reservoir op slot zet. Dopamine is de bom. Geef mij maar speed voor wat extra dopamine release.
M
Maiky2010Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Jen zei:
Dat is een goede ik pak daar 200mg van en slaap als een roos en voel me ook erg goed als ik dat 2 dagen achter elkaar gebruik.

Wat je ook kan proberen is gabapentine dat haalt overtollige prikkels in de hersens weg.
Werkt bij mij perfect in combinatie met baclofen ik weet niet of dat uitmaakt.
Maar het is het proberen waard. Ik gebruik juist geen pammetjes omdat ik dat spul verschikkelijk vind en denk dat dit beter is.

Google maar een gabapentine als slaapmiddel meer mensen zijn er over te spreken. Gebruik het maar een aantal keer en niet de hele tijd net als elke drugs anders zit je daar weer aan vast :wink:
Klik om te vergroten...
Jaaa, beetje laat om hier nog op te reageren haha, maar IDD GABAPENTINE/PREGABALINE/PHENIBUT.
Deze 3 zijn redelijk verwand aan elkaar en kleven allemaal op de gaba-b receptors.
Heb ervaren dat dit de beste manier is om van de lichaamlijke ghb verslaving af te komen.. zelfs mentaal kan het je flinkt helpen om door de (ik noem het altijd "het zwarte gat")te komen.
Echter zijn ze allemaal op hun beurt weer verslavend, ik vind de gaba-B motivator wel echt geweldig maar dat heeft ook te maken met mindset en je superfase, want uiteindelijk wennen al deze middelen ook weer en ben je terug bij af.
Blijft een vervelende k.t! verslaving maar ik ben iig wel van de ghb af, ik neem nu Noopept overdag, zo'n 40mg en voor de nacht 3 capsules (1500mg) Phenibut.
Ik slaap echt heerlijk zonder benzo's en merk dat ik de dag daarna veeeel minder trek heb ik ghb... echter heb ik al wel gemerkt dat ik toch soms die G piek wil merken ondanks al deze middeltjes.
Seroquel heb ik inmiddels ook geprobeerd... in de tijd dat ik rond de 15 tot 25ml pakte in de 24 uur dat ik al gauw van 50mg sero. op de 400mg seroquel zat.
Ik kon alleen maar "extra afgifte" tabletten krijgen dus was de dag erna wel woest gaar de eerste laar uur, zelfs zo erg dat ik 10ml G in het uur moest pakken om eerste uur beetje wkkr te worden.
Nu dus geen sero. meer maar Noopept/Phenibut.

Tjx nog voor je reactie!

Greetz,

Maiky
M
Maiky2010Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Ghb is idd een middel die je dopamine resevoir op slot zet en zodra t uitwerkt je de dopamine feedback gaat geven:fearful:die is ecjt ALTIJD irritant want je slaap gaat er zo van achteruit! Andere Gaba-B analogen zoals Gabapentine en pregabaline, ook Phenibut zorgen na ghb gebruik er echt goed voor dat je weer kunt slapen.
Ik heb er erg veel over gelezen maar kwa zeer diepe werkzame informatie vwb. deze stoffen gaat het ook wel mijn pet te boven haha, ik weet wel dat Phenibut inweze je Dopamine moduleerd en bv. Seroquel je Dopamine blokkeerd zodat je na de Ghb toch kunt slapen.
Zelf wel gemerkt dat Seroquel al gauw niet goed meer werkt:disappointed:en zat hier al snel op het hoogste aantal milligrammen per tablet, wat resulteerd in zombie stijl de volgende dag en ook die 400mg XR. niet langer werkzaam was dan 3 a 4 uur.
De Gaba-B analogen of geloof dat ze ook wel Gaba-B antagonists of agonists worden genoemd verreweg het beste werken na ghb gebruik, alleen gevaarlijk omdat ze allen zeer verslavend zijn.

Ben ook nog steeds opzoek naar de PERFECTE Gaba-B motivatie substantie die niet verslavend is:)

Mocht iemand hier meer info over weten hoor ik het graag.

Maar ik zal hier een ander topic over starten.

Greetz

Maiky
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#16
Sorry dat ik hier off-topic in ga, maar heeft dopamine dan invloed op het slapen? dit wist ik namelijk niet.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#17
Maiky2010 zei:
Ben ook nog steeds opzoek naar de PERFECTE Gaba-B motivatie substantie die niet verslavend is:)
Klik om te vergroten...

Kan je lang zoeken. Die ga je niet vinden.
M
Maiky2010Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Anunnaki zei:
Sorry dat ik hier off-topic in ga, maar heeft dopamine dan invloed op het slapen? dit wist ik namelijk niet.
Klik om te vergroten...
Ja normaal gesproken geloof ik niet hoor, alleen wel na Ghb of speed gebruik of alle substanties die klooien met je dopamine resevoir.
M
Maiky2010Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Raver zei:
Kan je lang zoeken. Die ga je niet vinden.
Klik om te vergroten...
Jaaaa daar was ik al bang voor:weary:
Ook helemaal NIETS wat er in de buurt kan komen Raver?
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#20
Maiky2010 zei:
Ja normaal gesproken geloof ik niet hoor, alleen wel na Ghb of speed gebruik of alle substanties die klooien met je dopamine resevoir.
Klik om te vergroten...
Heeft dit dan niet met andere dingen te maken? ik gebruik Dex maar dat zorgt er ook voor dat er meer Noradrenaline word aangemaakt, is dat dan niet waar de slaapproblemen vandaan komen? Wat GHB precies met je doet ben ik niet bekend mee.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."