Hallo allemaal!
Nieuw op df en ga zo te zien heel wat uurtjes doorbrengen hier
Excuus voor mijn lange verhaal, blijkbaar moet ik van alles en nog wat kwijt hier
![:)]()
Ik zou het fijn vinden om te horen of mensen zich (deels) in kunnen herkennen en advies te ontvangen.
Ik heb geprobeerd een vergelijkbaar topic te vinden, om dubbele topics te voorkomen. Ik kan geen recente vinden. Maar als er 1 is of die wat ouder zijn, graag een linkje. Lees graag hoe anderen het beleven
Kwestie:
Ik zit momenteel in een 'dip'. Naar mijn weten geen serotonine-tekort dip, maar een soort 'wat heb ik een leuke tijd gehad en nu moet ik straks weer terug naar het normale leven' dip.
Context:
31 jaar. Ik ben sinds dit jaar begonnen met het gebruiken van XTC. Heb het nu 5x gebruikt en alle keren was heerlijk
![:)]()
Hou van festivals en feestjes met de dancemuziekgenres (big room) house, trance, techno en in de juiste setting deephouse. Oudjaarsdag naar een groot vet feest geweest en dat was ON-VER-GE-TE-LIJK. Ik ben een blije gebruiker. Ben energiek en hou van lekker dansen.
Ik merk dat ik teveel uitkijk naar een volgende feestje. Niet zozeer om te gebruiken. Ik wissel feestjes af met en zonder een snoepje. Juist omdat ik niet te vaak mijn brein wil leeg trekken. Ik zei voorheen dat ik high ben van life
![:grin:]()
Ik kan intens genieten van anderen die wel lekker gaan en kan het daardoor het fijne gevoel bijna zelf ervaren.
Heb een leuke fulltime baan. Heb fijne familie en vrienden. Ben een klein jaartje single. Ben een relatie-iemand en mis wel iemand. Heb voldoende dates
![:)]()
Werk vraagt veel van mij qua tijd en mentaal, waardoor een werk-privé balans belangrijk is. Denk soms weleens work hard, play hard. Ik sport, kan meestal prima mijzelf vermaken (heb tig topics ondertussen open staan van df om te lezen
![:grin:]()
). Ben gelukkig met mijzelf. Heb een weg afgelegd met ik soms in de knoop zat met mijzelf. Een aantal jaren zit ik goed in mijn vel.
Ergens denk ik: waar maak ik mij druk over? Prima toch dat je geniet van festivals en feestjes. Zolang ik bewust bezig ben met het (niet) gebruik, is het prima. Het leven is eenmaal niet '1 groot feest'. Werken, eten, sporten en slapen horen er eenmaal ook bij. Juist die afwisseling maakt dat ik lekker kan genieten wanneer ik sta te dansen. En toch bekruipt mij dat ik iets te graag uitkijk naar de volgende feest. Maar misschien ben ik nu te kritisch naar mijzelf
![:)]()
Kan het misschien zijn dat het de nieuwigheid is? Ik heb het feesten sinds kort ontdekt met een snoepje op. Wou ergens dat ik het eerder ontdekt had (rond mijn 20e ofzo). Maar ergens is het zoals het is en heeft op latere leeftijd beginnen ook wel voordelen. Op den duur is de nieuwigheid ervan af en heb ik gedanst op de meeste feesten. Is dit herkenbaar? Hoe lang duurde het bij jullie voordat de nieuwigheid ervan af is?