Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIets te graag uitkijken naar een volgende feest

Iets te graag uitkijken naar een volgende feest

24 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
Q
QuinnLid
01-01-2024, 00:00
#1
just to let you know, een feesie zonder drugs ( dit includeerd drank ) is ook super tof. een lijntje is leuk maar zonder kan ook tof zijn ( moet je wel de beheersing hebben om niets aan tenemen ). die zin in een feesie maakt niet uit is juist goed. sociaal bezig zijn mensen meeten maybe, muziek enzovoorts.

nieuwe dingen uitproberen is ook wel leuk om een feest anders te ervaren. daarintegen is een thuis setting voor gebruik op een festival bij sommige drugs aanradend
F
FenneLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wel zo leuk om een terugkoppeling te geven nu 4 weken later :)
4 weken voelt trouwens als een eeuwigheid. Als ik mijn openingsbericht terug lees, denk ik wat zeur ik nu :tongueout:

Al even weer aan het werk na de vakantie. Eigenlijk vrij snel zoals vanouds. Je wordt snel genoeg geleidt door de waan van de dag. Daardoor ebt het geluksgevoel ook weg en maakte het plek voor het 'gewone leven'. Wat in mijn geval prima is. Heb de reacties terug gelezen en herken het wel wat de meeste zeggen hier. Een feestje met gebruik is eenmaal super leuk! De realiteit steekt dan schraal af. Maar ja, dat is de realiteit. De realiteit is ook dat ik niet elke week wil (laat staan kunnen) gebruiken. Leuk om terug te kijken op mijn proces. Dit hoort ook bij nieuw zijn met drugs, xtc. Dat het (te) lekker is en je snel weer wil. De reacties en de ervaringen die gedeeld worden hebben mij geholpen dat beter in te zien en mijn gevoelens en gedachtes beter te plaatsen.

Ik was nogal kritisch en hard naar mijzelf....Ik vond het niet helemaal 'gezond' om die hang te hebben naar feestjes, xtc en lekker te voelen. Fijn om te lezen dat het herkenbaar is en meer mensen moeite hebben. Ook goed om te lezen dat bij teveel gebruik de magie ervan af gaat. Heb dat in mijn omgeving ook al gehoord en dat helpt om streng tegen mijzelf te zijn. Moet natuurlijk nog wel lang leuk blijven :)
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#3
acht.zes zei:
Doe anders iets totaal anders in die 3 maanden tussentijd. Keertje iets van psychedelica op zo.
Klik om te vergroten...

Of doe eens gek en hou het sober de komende maanden. Een aantal keer per jaar gebruiken is m.i. meer dan voldoende. Meer is niet altijd leuker..
F
FenneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Hallo allemaal!

Nieuw op df en ga zo te zien heel wat uurtjes doorbrengen hier :)

Excuus voor mijn lange verhaal, blijkbaar moet ik van alles en nog wat kwijt hier :) Ik zou het fijn vinden om te horen of mensen zich (deels) in kunnen herkennen en advies te ontvangen.
Ik heb geprobeerd een vergelijkbaar topic te vinden, om dubbele topics te voorkomen. Ik kan geen recente vinden. Maar als er 1 is of die wat ouder zijn, graag een linkje. Lees graag hoe anderen het beleven :)

Kwestie:
Ik zit momenteel in een 'dip'. Naar mijn weten geen serotonine-tekort dip, maar een soort 'wat heb ik een leuke tijd gehad en nu moet ik straks weer terug naar het normale leven' dip.

Context:
31 jaar. Ik ben sinds dit jaar begonnen met het gebruiken van XTC. Heb het nu 5x gebruikt en alle keren was heerlijk :) Hou van festivals en feestjes met de dancemuziekgenres (big room) house, trance, techno en in de juiste setting deephouse. Oudjaarsdag naar een groot vet feest geweest en dat was ON-VER-GE-TE-LIJK. Ik ben een blije gebruiker. Ben energiek en hou van lekker dansen.

Ik merk dat ik teveel uitkijk naar een volgende feestje. Niet zozeer om te gebruiken. Ik wissel feestjes af met en zonder een snoepje. Juist omdat ik niet te vaak mijn brein wil leeg trekken. Ik zei voorheen dat ik high ben van life :grin: Ik kan intens genieten van anderen die wel lekker gaan en kan het daardoor het fijne gevoel bijna zelf ervaren.

Heb een leuke fulltime baan. Heb fijne familie en vrienden. Ben een klein jaartje single. Ben een relatie-iemand en mis wel iemand. Heb voldoende dates :) Werk vraagt veel van mij qua tijd en mentaal, waardoor een werk-privé balans belangrijk is. Denk soms weleens work hard, play hard. Ik sport, kan meestal prima mijzelf vermaken (heb tig topics ondertussen open staan van df om te lezen :grin: ). Ben gelukkig met mijzelf. Heb een weg afgelegd met ik soms in de knoop zat met mijzelf. Een aantal jaren zit ik goed in mijn vel.

Ergens denk ik: waar maak ik mij druk over? Prima toch dat je geniet van festivals en feestjes. Zolang ik bewust bezig ben met het (niet) gebruik, is het prima. Het leven is eenmaal niet '1 groot feest'. Werken, eten, sporten en slapen horen er eenmaal ook bij. Juist die afwisseling maakt dat ik lekker kan genieten wanneer ik sta te dansen. En toch bekruipt mij dat ik iets te graag uitkijk naar de volgende feest. Maar misschien ben ik nu te kritisch naar mijzelf :)
Kan het misschien zijn dat het de nieuwigheid is? Ik heb het feesten sinds kort ontdekt met een snoepje op. Wou ergens dat ik het eerder ontdekt had (rond mijn 20e ofzo). Maar ergens is het zoals het is en heeft op latere leeftijd beginnen ook wel voordelen. Op den duur is de nieuwigheid ervan af en heb ik gedanst op de meeste feesten. Is dit herkenbaar? Hoe lang duurde het bij jullie voordat de nieuwigheid ervan af is?
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoi Fenne, welkom op DF!

Ik denk dat iedereen hier het wel herkent, dat uitkijken naar het volgende feest. Daar is niets mis mee zolang je gebruik een beetje redelijk blijft. Vijf keer MDMA in een jaar vind ik persoonlijk iets te vaak (er wordt aangeraden minstens drie maanden te wachten tussen rolls) maar het is niet ongebruikelijk of zorgwekkend.

Fijn om te horen dat je tegenwoordig zo van het leven geniet trouwens. Een veelvragende baan balanceer je beter met een rustiger privé-leven dan met (te) vaak snoeihard uitgaan inderdaad, goed dat je daarop let.

Die kleine dip die je nu voelt ken ik wel. Het is toch altijd even wennen aan de normale wereld, en heimwee naar de verbondenheid en vrijheid van die avond. Ik zie dat gevoel vooral als bevestiging dat het een geweldige avond is geweest, dat helpt een beetje.
S
Senna88Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Hai Fenne,

Ook een newbie hier . Je verhaal klinkt me erg bekend in mijn oren. Ikzelf ben 30 jaar en gebruik sinds 3.5 jaar drugs. Ook ik heb een stabiel leven, 2 kinderen, relatie goede baan, sporten etc etc.

3,5 jaar geleden wel wat probleempjes in de familiaire sfeer gehad wat mij destijds veel energie kostte. Toen met een vriend mee gaan feesten en mijn eerste xtc pilletje op. Geweldig natuurlijk!! 1 grote wow! Mijn tweede keer was 5 maanden later, 3e keer 2 maanden.... etc etc. Nu gebruik ik elke 3 á 4 weken op een feestje.... ik wist en ik weet alle consequenties ... ik gebruik inmiddels xtc/speed/m/4f en af en toe sos . Ik had mezelf heel hard uitgelachen als ik dit 3 jaar geleden zou zeggen. Want hoe stom kun je zijn? Nee dat zou ik nóóit doen.... Maaaar op een gegeven moment ga je niet zo lekker meer op xtc... serotonine op.... je kent het verhaal. En dan biedt iemand je een puntje pep aan ... ach wat kan het voor kwaad. En ook dit was geweldig de eerste keer!! Lam zijn van de X en dan die energie en die rush van de pep!! Wow had niemand mij dit eerder kunnen vertellen? En ach wat is 1 puntje. Wat zijn 2 puntjes....3....4.... En zó gaat dat. Maar ik houd zo van de feestjes, ik geniet oprecht van de muziek. Ik kijk er ook zo naar uit! Gezellig met zijn alle, heerlijk!! En ach ik gebruik met mate.... toch? En verstandig... toch?

Wat ik hier mee zeggen wil is dat iedereen er een mening over zou hebben. Mijn oma van 90 zou me als ware drugsverslaafde bestempelen... 1 van mijn partymatties van 22 jaar lacht om hoe 'weinig ' ik gebruik... Dus een lastig punt.... ben het helemaal met je eens! Succes met het zoeken naar een voor jou juiste weg!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Fenne zei:
Ik ben sinds dit jaar begonnen met het gebruiken van XTC. Heb het nu 5x gebruikt en alle keren was heerlijk :)
Klik om te vergroten...
*Kijkt naar datum


Anyway, lijkt me normaal als je iets zo leuk vindt dat normale dingen daar schril bij afsteken. Daar kun je je bij neerleggen of je kunt elk afzonderlijk moment proberen te waarderen voor wat het is zonder het te vergelijken met dat ene.
F
FenneLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bedankt voor alle reacties. In gesprek met anderen krijg je andere inzichten en leer je nieuwe dingen :)

Ik kan mij ergens voorstellen dat men denkt, komt er weer een nieuweling die alles nieuw en fantastisch vind. Misschien heb ik dat ook over een aantal jaren. Ik merk dat ik het mis in mijn omgeving om hierover te praten en te delen. Vandaar dat ik niet meer ga lurken hier, maar een account aangemaakt heb :)

@Senna
Ik herken het....En ben er bewust te van om elke keuze, situatie goed af te wegen. Ik wil niet té vaak gebruiken, maar dat is dus wel al gebeurd de laatste 3x. Ik wil er geen gewoonte van maken en 2019, 2020 misschien gebruiken om te ontdekken en daarna 'normaal/gezond' doen. Ik wil nog lang kunnen feesten en genieten :wink:

Tof om te horen dat drugs je door een bepaalde periode heeft geholpen. Wie ben ik om te oordelen of je verstandig gebruikt, met mate of niet. Jij bent baas over je eigen leven. Zolang je maar bewust van bent.

@Mindless
Helemaal waar :) Nachtje erover geslapen, morgen werken na 2 weken vakantie en we gaan weer het normale leven in. Zonder dit, ook geen high's. Las ergens in een topic dat het normaal is om eenmaal naar leuke dingen uit te kijken, zoals een vakantie, date met die leuke man etc. Wanneer dit adequaat is, is er niks aan de hand. Niet dat te kort op elkaar gebruiken normaal is. Ook hierin moet ik even mijn weg in vinden.

Ik zie dat je Jung in je handtekening heb, leuk! Heb je een MBTI-profiel? Zo ja, welke?
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#9
Toen ik net begon met feestjes pakken en drugsgebruiken heb ik hetzelfde gevoel gehad als jij. Ben toen ook een jaar of 2 jaar veel feesten geweest waar ik ook gebruikte. Ik gebruikte meestal 4fa of speed. Om eerlijk te zijn ben ik dat gevoel nu helemaal kwijt en ben ik wel min of meer over feestjes heen gegroeid. Ga nog maar heel zelden naar een feest en heb allang niet meer de magische belevingen bij feestjes als in het begin.
F
FenneLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik heb ook de volste vertrouwen in dat het wel goed komt na een jaar of misschien 2. De mensen die ik spreek die al langer gebruiken herkennen deze periode ook. De nieuwigheid is leuk en spannend. Daarna is het er wel vanaf. Heb je de meeste feestjes wel gehad en ga je alleen naar de leukste.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb pas op mijn 35ste voor het eerst xtc gebruikt. Ik vond het echt helemaal geweldig! Moest in de maanden erna ook echt vaak aan denken. Ondertussen heb ik 7 of 8 keer xtc gedaan en ben ik een beetje afgekoeld. Ik vind mdma nog steeds superleuk maar mijn grootste (drugs)passie blijven toch de psychedelica.
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik denk dat er wel meer mensen in dezelfde situatie zitten Fenne! Ik herken je situatie ook heel erg. Zelf lang in een relatie gezeten met iemand die echt antidrugs was. Heb er nooit over nagedacht toen om iets te gebruiken. Nu alweer meer dan een jaar single en ben sindsdien ook ermee in aanraking gekomen. Vind het ook helemaal geweldig sinds die eerste keer XTC. Sowieso klinkt het alsof je er verstandig mee om gaat. Ik denk ook dat het een voordeel is dat je op latere leeftijd in aanraking bent gekomen met drugs. 30ers maken nou eenmaal veel verstandigere beslissingen dan tieners en jongvolwassenen.

Wat betreft je dip: natuurlijk lijkt het gewone leven een beetje saai na die intense feesten en die absurd hoge concentratie prethormoon die wordt losgelaten door de drugs. Maar bedenk dat de dip maar tijdelijk is. Vlak na je vakantie is werken waarschijnlijk ook niet zo leuk maar op een gegeven moment komt daar de lol ook weer terug. Mits je een leuke baan hebt natuurlijk met leuke collega's en/of leuke klanten. Zie zo'n avond losgaan als een minivakantie met het bijbehorende vakantiedipje en wees dankbaar dat je zo vaak per jaar "op vakantie kan gaan".

Fenrir zei:
Fijn om te horen dat je tegenwoordig zo van het leven geniet trouwens. Een veelvragende baan balanceer je beter met een rustiger privé-leven dan met (te) vaak snoeihard uitgaan inderdaad, goed dat je daarop let.
Klik om te vergroten...

Hier ben ik het echt niet mee eens omdat het volledig persoonlijk is. Ik vind mijn baan leuk en uitdagend maar het is wel heel veel van hetzelfde. Zitten op een kantoor en nadenken, computeren en vergaderen. Juist keihard losgaan en dansen in het weekend helpt me echt om energie te kanaliseren.
Week: fysieke intensiteit laag en geestelijke intensiteit hoog.
Weekend: fysieke intensiteit hoog en geestelijke intensiteit laag. Volledig gericht op emotie ipv ratio.

Mindless zei:
*Kijkt naar datum
Klik om te vergroten...

Flauw hoor :kissingheart:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#13
Fenne zei:
Ik zie dat je Jung in je handtekening heb, leuk! Heb je een MBTI-profiel? Zo ja, welke?
Klik om te vergroten...
Vond die quote erg goed, maar ken verder Jung niet zo goed hoor.

Heb geen mbti profiel nee.

Game&Watch zei:
Flauw hoor :kissingheart:
Klik om te vergroten...
I know :wink:

Vergeet het zelf ook altijd in het begin van het jaar.
T
ToetjesMonsterLid
01-01-2024, 00:00
#14
Game&Watch zei:
Hier ben ik het echt niet mee eens omdat het volledig persoonlijk is. Ik vind mijn baan leuk en uitdagend maar het is wel heel veel van hetzelfde. Zitten op een kantoor en nadenken, computeren en vergaderen. Juist keihard losgaan en dansen in het weekend helpt me echt om energie te kanaliseren.
Week: fysieke intensiteit laag en geestelijke intensiteit hoog.
Weekend: fysieke intensiteit hoog en geestelijke
Klik om te vergroten...

Dat klopt wel, maar als daar ook standaard uppers (of veel alcohol) bij neemt dan hangt daar uiteindelijk wel een prijskaartje aan. Helaas kan ik dit met mijn eigen ervaring bevestigen.

De ervaring heeft mij ook geleerd zoals Fenrir zegt door 's weekends op een andere manier te ontspannen dan te ontsnappen aan de realiteit op feestjes.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Misschien kan even helemaal opgaan in het moment, mbv drugs of niet, je ook even een ander perspectief geven over de dagelijkse sleur die je realiteit noemt. :wink:

Er is wel een fine line tussen dat en weglopen voor verantwoordelijkheden natuurlijk.
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#16
Koffieboon zei:
dan te ontsnappen aan de realiteit
Klik om te vergroten...

Dit ontsnappen aan realiteit argument projecteren te veel mensen op anderen. Ik heb het al vaak gehoord, niet alleen in combinatie met drugs gebruik maar ook met lange reizen, veel sporten, praktisch iedere hobby die je heel leuk kan vinden. Ik vind het persoonlijk nogal negatief klinken. Feesten en reizen zijn gewoon onderdeel van mijn realiteit, net zoals bijvoorbeeld werken dat is.

Ik geloof ook niet perse in verantwoordelijkheden hebben overigens. Je bent verantwoordelijk voor wat je wil. Het is een vrije keuze. Het is natuurlijk wel zo dat als je bepaalde verantwoordelijkheden echt graag wil dragen en dat niet lukt door drugsgebruik je je moet gaan afvragen of je gebruik nog wel recreatief is of dat je eigenlijk gewoon met een verslaving te maken hebt
F
FenneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Game&Watch zei:
Ik denk dat er wel meer mensen in dezelfde situatie zitten Fenne! Ik herken je situatie ook heel erg. Zelf lang in een relatie gezeten met iemand die echt antidrugs was. Heb er nooit over nagedacht toen om iets te gebruiken. Nu alweer meer dan een jaar single en ben sindsdien ook ermee in aanraking gekomen. Vind het ook helemaal geweldig sinds die eerste keer XTC. Sowieso klinkt het alsof je er verstandig mee om gaat. Ik denk ook dat het een voordeel is dat je op latere leeftijd in aanraking bent gekomen met drugs. 30ers maken nou eenmaal veel verstandigere beslissingen dan tieners en jongvolwassenen.

Wat betreft je dip: natuurlijk lijkt het gewone leven een beetje saai na die intense feesten en die absurd hoge concentratie prethormoon die wordt losgelaten door de drugs. Maar bedenk dat de dip maar tijdelijk is. Vlak na je vakantie is werken waarschijnlijk ook niet zo leuk maar op een gegeven moment komt daar de lol ook weer terug. Mits je een leuke baan hebt natuurlijk met leuke collega's en/of leuke klanten. Zie zo'n avond losgaan als een minivakantie met het bijbehorende vakantiedipje en wees dankbaar dat je zo vaak per jaar "op vakantie kan gaan".



Hier ben ik het echt niet mee eens omdat het volledig persoonlijk is. Ik vind mijn baan leuk en uitdagend maar het is wel heel veel van hetzelfde. Zitten op een kantoor en nadenken, computeren en vergaderen. Juist keihard losgaan en dansen in het weekend helpt me echt om energie te kanaliseren.
Week: fysieke intensiteit laag en geestelijke intensiteit hoog.
Weekend: fysieke intensiteit hoog en geestelijke intensiteit laag. Volledig gericht op emotie ipv ratio.



Flauw hoor :kissingheart:
Klik om te vergroten...

Fijn om te horen dat het herkenbaar is. Heb niet veel mensen in mijn omgeving die gebruiken en op een bepaald level erover willen praten. Ik merk aan mijzelf dat ik het wil snappen, andere invalshoeken wil horen en zo beter mijn keuzes te kunnen maken.

Ik wil niet pretenderen dat ik een verstandige gebruiker ben....Maar wel een verstandig iemand. Snappen jullie het nog? Ik ben niet op zoek naar een leuk feest om te kunnen gebruiken. Maar de feestjes komen sneller achter elkaar dan ik zou willen. Natuurlijk kan ik niet gaan of ervoor kiezen om te gaan en niet te gebruiken. Maar het laatste vind ik dus heel moeilijk. Zeker als het gezelschap en het feestje ernaar is.

Ik heb een bepaald gevoel van 'missing out'. Heb het feesten en gebruiken 'nu pas' ontdekt. Ik durf van mijzelf te zeggen dat ik iets te veel van het genieten ben.... Lekker eten, veel en goede sex en ook dus xtc. Verder niet verslavingsgevoelig overigens. Moeilijke nee-zegger denk ik. Maar kan bv wel stoïcijns standaard coke afslaan. Dat vind ik gewoon echt troep. En kan niet teveel drinken. Ik hou vanzelf op na een paar drankjes. Die grens kan ik nog niet over.

En natuurlijk, laten we realistisch zijn dat het leven niet Luilekkerland kan zijn en 1 groot feest. Dat wil ik niet eens, want wat is daar nu leuk aan? En daarnaast gewoon ongezond....Wat ik al zei, ik wil nog lang kunnen feesten en ben zuinig op de inhoud van mijn mooie hoofd :tonguewink:Maar ik wil wel vaker....Niet elke week. Maar met de planning in het verleden en oog op de toekomst, lijkt de frequentie te liggen op eens per maand, 2 maanden. Fysiek en cognitief kan ik het aan zoals het nu lijkt. Maar voor hoe lang? Ik wil geen schade oplopen en dan bedenken dat ik nu een stapje terug moet doen. Maar misschien ben ik van het wie niet wil horen, moet maar voelen type in deze.

Verder inderdaad een leuke baan en leuke collega's. Alleen een zware en verantwoordelijke baan waar ik veel ellende zie. Heb niet zozeer de neiging om te vluchten hoor, ben gelukkig :smiley: Eerder work hard, play hard idee. Denk dat wij wel een high five kunnen geven wat dat betreft :raisedhands1:
F
FenneLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
Vond die quote erg goed, maar ken verder Jung niet zo goed hoor.

Heb geen mbti profiel nee.


I know :wink:

Vergeet het zelf ook altijd in het begin van het jaar.
Klik om te vergroten...

Ah, dat dacht ik even. Vind het altijd leuk om iemands profiel te weten :)
T
TechneutLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik zou zeggen geniet er van nu het allemaal nog magisch is! Maar hou uiteraard wel je gezonde verstand er bij..

Koffieboon zei:
Ga nog maar heel zelden naar een feest en heb allang niet meer de magische belevingen bij feestjes als in het begin.
Klik om te vergroten...

Ik heb precies hetzelfde. Als ik de tijd terug kon draaien had ik het allemaal wat rustiger aan gedaan vroeger, dan had ik misschien nu nog die magische belevingen haha.
R
RtbyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Fenne zei:
Fijn om te horen dat het herkenbaar is. Heb niet veel mensen in mijn omgeving die gebruiken en op een bepaald level erover willen praten. Ik merk aan mijzelf dat ik het wil snappen, andere invalshoeken wil horen en zo beter mijn keuzes te kunnen maken.

Ik wil niet pretenderen dat ik een verstandige gebruiker ben....Maar wel een verstandig iemand. Snappen jullie het nog? Ik ben niet op zoek naar een leuk feest om te kunnen gebruiken. Maar de feestjes komen sneller achter elkaar dan ik zou willen. Natuurlijk kan ik niet gaan of ervoor kiezen om te gaan en niet te gebruiken. Maar het laatste vind ik dus heel moeilijk. Zeker als het gezelschap en het feestje ernaar is.

Ik heb een bepaald gevoel van 'missing out'. Heb het feesten en gebruiken 'nu pas' ontdekt. Ik durf van mijzelf te zeggen dat ik iets te veel van het genieten ben.... Lekker eten, veel en goede sex en ook dus xtc. Verder niet verslavingsgevoelig overigens. Moeilijke nee-zegger denk ik. Maar kan bv wel stoïcijns standaard coke afslaan. Dat vind ik gewoon echt troep. En kan niet teveel drinken. Ik hou vanzelf op na een paar drankjes. Die grens kan ik nog niet over.

En natuurlijk, laten we realistisch zijn dat het leven niet Luilekkerland kan zijn en 1 groot feest. Dat wil ik niet eens, want wat is daar nu leuk aan? En daarnaast gewoon ongezond....Wat ik al zei, ik wil nog lang kunnen feesten en ben zuinig op de inhoud van mijn mooie hoofd :tonguewink:Maar ik wil wel vaker....Niet elke week. Maar met de planning in het verleden en oog op de toekomst, lijkt de frequentie te liggen op eens per maand, 2 maanden. Fysiek en cognitief kan ik het aan zoals het nu lijkt. Maar voor hoe lang? Ik wil geen schade oplopen en dan bedenken dat ik nu een stapje terug moet doen. Maar misschien ben ik van het wie niet wil horen, moet maar voelen type in deze.

Verder inderdaad een leuke baan en leuke collega's. Alleen een zware en verantwoordelijke baan waar ik veel ellende zie. Heb niet zozeer de neiging om te vluchten hoor, ben gelukkig :smiley: Eerder work hard, play hard idee. Denk dat wij wel een high five kunnen geven wat dat betreft :raisedhands1:
Klik om te vergroten...

Hoi Fenne,
Allemaal heel erg herkenbaar wat je schrijft, van de anderen ook overigens. Zelf gebruik ik nu zo'n 5 jaar? Ook altijd met (voldoende) tussenpozen van 2-3 maanden. Alhoewel het ook heus wel eens voor kwam, bijvoorbeeld in de zomer, dat 2 feestjes elkaar iets sneller opvolgden. Daarna pakte ik dan bijv 5 maanden ter compensatie. Ook heb ik het geluk dat mijn relatie hier hetzelfde over denkt en we er regelmatig samen van kunnen genieten (maar ook voorpret & napret hebben).

Omdat ik nog regelmatig ga, blijven de contacten met mede-partygangers ook goed onderhouden en gaan de uitnodigingen voor alle mooie feestjes over en weer. De verhouding vinden tussen wel gaan/niet gaan of wel gebruiken/niet gebruiken blijft een lastig dingetje.. Ik ben echt liefhebben van de sfeer en de muziek an sich. De muziek luister ik ook uren in thuissetting of elders. Maar de sfeer van zo'n feestje is gewoon fantastisch en toch het leuks als je daar zelf ook in op gaat.

Het is daarom een topic wat mijzelf en mensen om mij heen weleens bezig houdt: Wat zijn onze intenties nou eigenlijk? Nog steeds zijn we er van overtuigd dat deze goed liggen, de sociale controle is bij ons ook wel goed. We letten op elkaar tijdens feestjes, spreken af wat er gebruikt wordt. Niet dat er druk op ligt, juist iedereen voelt zich vrij om te doen wat hij/zij wil, alleen ik meld het bijv wel als ik wat bijpak zodat iemand het weet. Daardoor is er ook eigenlijk nog nooit wat naars binnen onze groep gebeurd of dat iemand tegen verslaving aan raakt.

Ik ben van plan hier zeker nog een paar jaar van te genieten. Tuurlijk, de magie van de eerste paar keer is wel iets anders inmiddels. Daar tegenover geniet ik misschien meer van het genot dat ik om me heen zie en voel. Daar ben ik me bewuster van. En ik probeer ook wel eens iets anders uit, in mijn nieuwsgierigheid, wat het weer spannend maakt of nieuwe impuls aan een avondje geeft.

Conclusie: Geniet er gewoon van, zolang als jij er van wilt genieten. Zolang je het 'verstandig' doet en het de rest van je doelen niet ondermijnt in het leven, waarom niet? :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."