Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIets te graag uitkijken naar een volgende feest

Iets te graag uitkijken naar een volgende feest

24 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik heb hier al veel over geschreven op dit forum, maar naar mijn mening zit de magie niet 'in' een pil (of poeder of kristallen). Ja, de euforie wordt minder. De lichamelijke high van MDMA verminderd bij de meeste mensen door de jaren heen, ook wanneer men zich aan alle regels houdt.

Dat die rush of dat aanvankelijke 'love' gevoel minder wordt, betekent niet dat je geen magische ervaringen meer kunt hebben. Alleen al het feit dat MDMA je gedachten-activiteit verminderd kan de aanleiding zijn tot meer het moment beleven, minder zorgen te hebben en in het nu te zijn. Met een klein beetje hulp van MDMA kun je ook een diep magische ervaring tot stand brengen. Maar als je vergelijkt met een eerdere ervaring waarbij de rush veel intenser was, dan kun je vanuit die gedachte je huidige ervaring helemaal onderuit halen. Dit is wat ik overal hoor en zie. Mensen kunnen het in de regel niet accepteren dat de aanvankelijke euforie niet behouden blijft en laten de magie daardoor niet meer toe. De magie komt echt uit jezelf en niet uit een pilletje.

Als ik MDMA gebruik (en dat is nu vrij zelden), dan gebruik ik het trouwens in thuissetting, voor meer meditatieve/spirituele doeleinden. Het hele gefeest is voor mij wel voorbij (ben 34) en was eigenlijk al nooit echt mijn ding geweest. Enkele van mijn latere ervaringen met MDMA zijn mijn mooiste en meest magische ervaringen, ondanks het minder aanwezige 'love' gevoel.
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#2
Fenne zei:
Natuurlijk kan ik niet gaan of ervoor kiezen om te gaan en niet te gebruiken. Maar het laatste vind ik dus heel moeilijk. Zeker als het gezelschap en het feestje ernaar is.
Klik om te vergroten...

Wel heel leuk dat je een goed gezelschap hebt om dit soort dingen te doen! Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om je drugsgebruik afwisselender te doen. Sowieso is het beter om niet altijd dezelfde receptoren onder druk te zetten. Niet dat ik je meer drugsgebruik wil aanraden maar er zijn meer uppers die leuk zijn op een feestje. Als dat ervoor zorgt dat je in ieder geval geen XTC neemt.

Fenne zei:
En natuurlijk, laten we realistisch zijn dat het leven niet Luilekkerland kan zijn en 1 groot feest. Dat wil ik niet eens, want wat is daar nu leuk aan?
Klik om te vergroten...

Mensen worden pas echt gelukkig van een leven met afwisseling. Ik meen oprecht dat ik vaak zin heb om naar mijn werk te gaan. Of te gaan sporten. Dat kan toch ook een feest zijn? :wink:

Fenne zei:
Fysiek en cognitief kan ik het aan zoals het nu lijkt. Maar voor hoe lang? Ik wil geen schade oplopen en dan bedenken dat ik nu een stapje terug moet doen.
Klik om te vergroten...

Vooral niet te vaak XTC dus. Ik weet wel hoe lastig dat is overigens :)
Q
QuinnLid
01-01-2024, 00:00
#3
just to let you know, een feesie zonder drugs ( dit includeerd drank ) is ook super tof. een lijntje is leuk maar zonder kan ook tof zijn ( moet je wel de beheersing hebben om niets aan tenemen ). die zin in een feesie maakt niet uit is juist goed. sociaal bezig zijn mensen meeten maybe, muziek enzovoorts.

nieuwe dingen uitproberen is ook wel leuk om een feest anders te ervaren. daarintegen is een thuis setting voor gebruik op een festival bij sommige drugs aanradend
F
FenneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Wel zo leuk om een terugkoppeling te geven nu 4 weken later :)
4 weken voelt trouwens als een eeuwigheid. Als ik mijn openingsbericht terug lees, denk ik wat zeur ik nu :tongueout:

Al even weer aan het werk na de vakantie. Eigenlijk vrij snel zoals vanouds. Je wordt snel genoeg geleidt door de waan van de dag. Daardoor ebt het geluksgevoel ook weg en maakte het plek voor het 'gewone leven'. Wat in mijn geval prima is. Heb de reacties terug gelezen en herken het wel wat de meeste zeggen hier. Een feestje met gebruik is eenmaal super leuk! De realiteit steekt dan schraal af. Maar ja, dat is de realiteit. De realiteit is ook dat ik niet elke week wil (laat staan kunnen) gebruiken. Leuk om terug te kijken op mijn proces. Dit hoort ook bij nieuw zijn met drugs, xtc. Dat het (te) lekker is en je snel weer wil. De reacties en de ervaringen die gedeeld worden hebben mij geholpen dat beter in te zien en mijn gevoelens en gedachtes beter te plaatsen.

Ik was nogal kritisch en hard naar mijzelf....Ik vond het niet helemaal 'gezond' om die hang te hebben naar feestjes, xtc en lekker te voelen. Fijn om te lezen dat het herkenbaar is en meer mensen moeite hebben. Ook goed om te lezen dat bij teveel gebruik de magie ervan af gaat. Heb dat in mijn omgeving ook al gehoord en dat helpt om streng tegen mijzelf te zijn. Moet natuurlijk nog wel lang leuk blijven :)
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#5
acht.zes zei:
Doe anders iets totaal anders in die 3 maanden tussentijd. Keertje iets van psychedelica op zo.
Klik om te vergroten...

Of doe eens gek en hou het sober de komende maanden. Een aantal keer per jaar gebruiken is m.i. meer dan voldoende. Meer is niet altijd leuker..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."