#1
Ik heb hier al veel over geschreven op dit forum, maar naar mijn mening zit de magie niet 'in' een pil (of poeder of kristallen). Ja, de euforie wordt minder. De lichamelijke high van MDMA verminderd bij de meeste mensen door de jaren heen, ook wanneer men zich aan alle regels houdt.
Dat die rush of dat aanvankelijke 'love' gevoel minder wordt, betekent niet dat je geen magische ervaringen meer kunt hebben. Alleen al het feit dat MDMA je gedachten-activiteit verminderd kan de aanleiding zijn tot meer het moment beleven, minder zorgen te hebben en in het nu te zijn. Met een klein beetje hulp van MDMA kun je ook een diep magische ervaring tot stand brengen. Maar als je vergelijkt met een eerdere ervaring waarbij de rush veel intenser was, dan kun je vanuit die gedachte je huidige ervaring helemaal onderuit halen. Dit is wat ik overal hoor en zie. Mensen kunnen het in de regel niet accepteren dat de aanvankelijke euforie niet behouden blijft en laten de magie daardoor niet meer toe. De magie komt echt uit jezelf en niet uit een pilletje.
Als ik MDMA gebruik (en dat is nu vrij zelden), dan gebruik ik het trouwens in thuissetting, voor meer meditatieve/spirituele doeleinden. Het hele gefeest is voor mij wel voorbij (ben 34) en was eigenlijk al nooit echt mijn ding geweest. Enkele van mijn latere ervaringen met MDMA zijn mijn mooiste en meest magische ervaringen, ondanks het minder aanwezige 'love' gevoel.
Dat die rush of dat aanvankelijke 'love' gevoel minder wordt, betekent niet dat je geen magische ervaringen meer kunt hebben. Alleen al het feit dat MDMA je gedachten-activiteit verminderd kan de aanleiding zijn tot meer het moment beleven, minder zorgen te hebben en in het nu te zijn. Met een klein beetje hulp van MDMA kun je ook een diep magische ervaring tot stand brengen. Maar als je vergelijkt met een eerdere ervaring waarbij de rush veel intenser was, dan kun je vanuit die gedachte je huidige ervaring helemaal onderuit halen. Dit is wat ik overal hoor en zie. Mensen kunnen het in de regel niet accepteren dat de aanvankelijke euforie niet behouden blijft en laten de magie daardoor niet meer toe. De magie komt echt uit jezelf en niet uit een pilletje.
Als ik MDMA gebruik (en dat is nu vrij zelden), dan gebruik ik het trouwens in thuissetting, voor meer meditatieve/spirituele doeleinden. Het hele gefeest is voor mij wel voorbij (ben 34) en was eigenlijk al nooit echt mijn ding geweest. Enkele van mijn latere ervaringen met MDMA zijn mijn mooiste en meest magische ervaringen, ondanks het minder aanwezige 'love' gevoel.