#1
Doe anders iets totaal anders in die 3 maanden tussentijd. Keertje iets van psychedelica op zo.
Fijn om te horen dat je tegenwoordig zo van het leven geniet trouwens. Een veelvragende baan balanceer je beter met een rustiger privé-leven dan met (te) vaak snoeihard uitgaan inderdaad, goed dat je daarop let.
*Kijkt naar datum
Vond die quote erg goed, maar ken verder Jung niet zo goed hoor.Ik zie dat je Jung in je handtekening heb, leuk! Heb je een MBTI-profiel? Zo ja, welke?
I knowFlauw hoor![]()
Hier ben ik het echt niet mee eens omdat het volledig persoonlijk is. Ik vind mijn baan leuk en uitdagend maar het is wel heel veel van hetzelfde. Zitten op een kantoor en nadenken, computeren en vergaderen. Juist keihard losgaan en dansen in het weekend helpt me echt om energie te kanaliseren.
Week: fysieke intensiteit laag en geestelijke intensiteit hoog.
Weekend: fysieke intensiteit hoog en geestelijke
dan te ontsnappen aan de realiteit
Ik denk dat er wel meer mensen in dezelfde situatie zitten Fenne! Ik herken je situatie ook heel erg. Zelf lang in een relatie gezeten met iemand die echt antidrugs was. Heb er nooit over nagedacht toen om iets te gebruiken. Nu alweer meer dan een jaar single en ben sindsdien ook ermee in aanraking gekomen. Vind het ook helemaal geweldig sinds die eerste keer XTC. Sowieso klinkt het alsof je er verstandig mee om gaat. Ik denk ook dat het een voordeel is dat je op latere leeftijd in aanraking bent gekomen met drugs. 30ers maken nou eenmaal veel verstandigere beslissingen dan tieners en jongvolwassenen.
Wat betreft je dip: natuurlijk lijkt het gewone leven een beetje saai na die intense feesten en die absurd hoge concentratie prethormoon die wordt losgelaten door de drugs. Maar bedenk dat de dip maar tijdelijk is. Vlak na je vakantie is werken waarschijnlijk ook niet zo leuk maar op een gegeven moment komt daar de lol ook weer terug. Mits je een leuke baan hebt natuurlijk met leuke collega's en/of leuke klanten. Zie zo'n avond losgaan als een minivakantie met het bijbehorende vakantiedipje en wees dankbaar dat je zo vaak per jaar "op vakantie kan gaan".
Hier ben ik het echt niet mee eens omdat het volledig persoonlijk is. Ik vind mijn baan leuk en uitdagend maar het is wel heel veel van hetzelfde. Zitten op een kantoor en nadenken, computeren en vergaderen. Juist keihard losgaan en dansen in het weekend helpt me echt om energie te kanaliseren.
Week: fysieke intensiteit laag en geestelijke intensiteit hoog.
Weekend: fysieke intensiteit hoog en geestelijke intensiteit laag. Volledig gericht op emotie ipv ratio.
Flauw hoor![]()
Vond die quote erg goed, maar ken verder Jung niet zo goed hoor.
Heb geen mbti profiel nee.
I know
Vergeet het zelf ook altijd in het begin van het jaar.
Ga nog maar heel zelden naar een feest en heb allang niet meer de magische belevingen bij feestjes als in het begin.
Fijn om te horen dat het herkenbaar is. Heb niet veel mensen in mijn omgeving die gebruiken en op een bepaald level erover willen praten. Ik merk aan mijzelf dat ik het wil snappen, andere invalshoeken wil horen en zo beter mijn keuzes te kunnen maken.
Ik wil niet pretenderen dat ik een verstandige gebruiker ben....Maar wel een verstandig iemand. Snappen jullie het nog? Ik ben niet op zoek naar een leuk feest om te kunnen gebruiken. Maar de feestjes komen sneller achter elkaar dan ik zou willen. Natuurlijk kan ik niet gaan of ervoor kiezen om te gaan en niet te gebruiken. Maar het laatste vind ik dus heel moeilijk. Zeker als het gezelschap en het feestje ernaar is.
Ik heb een bepaald gevoel van 'missing out'. Heb het feesten en gebruiken 'nu pas' ontdekt. Ik durf van mijzelf te zeggen dat ik iets te veel van het genieten ben.... Lekker eten, veel en goede sex en ook dus xtc. Verder niet verslavingsgevoelig overigens. Moeilijke nee-zegger denk ik. Maar kan bv wel stoïcijns standaard coke afslaan. Dat vind ik gewoon echt troep. En kan niet teveel drinken. Ik hou vanzelf op na een paar drankjes. Die grens kan ik nog niet over.
En natuurlijk, laten we realistisch zijn dat het leven niet Luilekkerland kan zijn en 1 groot feest. Dat wil ik niet eens, want wat is daar nu leuk aan? En daarnaast gewoon ongezond....Wat ik al zei, ik wil nog lang kunnen feesten en ben zuinig op de inhoud van mijn mooie hoofdMaar ik wil wel vaker....Niet elke week. Maar met de planning in het verleden en oog op de toekomst, lijkt de frequentie te liggen op eens per maand, 2 maanden. Fysiek en cognitief kan ik het aan zoals het nu lijkt. Maar voor hoe lang? Ik wil geen schade oplopen en dan bedenken dat ik nu een stapje terug moet doen. Maar misschien ben ik van het wie niet wil horen, moet maar voelen type in deze.
Verder inderdaad een leuke baan en leuke collega's. Alleen een zware en verantwoordelijke baan waar ik veel ellende zie. Heb niet zozeer de neiging om te vluchten hoor, ben gelukkigEerder work hard, play hard idee. Denk dat wij wel een high five kunnen geven wat dat betreft
![]()
Natuurlijk kan ik niet gaan of ervoor kiezen om te gaan en niet te gebruiken. Maar het laatste vind ik dus heel moeilijk. Zeker als het gezelschap en het feestje ernaar is.
En natuurlijk, laten we realistisch zijn dat het leven niet Luilekkerland kan zijn en 1 groot feest. Dat wil ik niet eens, want wat is daar nu leuk aan?
Fysiek en cognitief kan ik het aan zoals het nu lijkt. Maar voor hoe lang? Ik wil geen schade oplopen en dan bedenken dat ik nu een stapje terug moet doen.
Doe anders iets totaal anders in die 3 maanden tussentijd. Keertje iets van psychedelica op zo.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."