Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGestopt met blowen, voelt alsof ik doodga..

Gestopt met blowen, voelt alsof ik doodga..

22 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ja gaat niet goed he dan :sweatsmile:. Je wou stoppen, had last van ontwenningsverschijnselen en daarna terug opnieuw geblowd. Als je nu terug wil stoppen begint het hele proces opnieuw. Niet slim zou ik zeggen maar het is jou keuze he.
D
DontDoDrugsKidsLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo iedereen,

Ik heb besloten na dagen van verschillende threads te lezen hier een account te maken.

Ik ben nu sinds de 15e gestopt met blowen, dit is voor mij niet te eerste keer, maar zeker wel de zwaarste.
Ik blowde ongeveer 3 jointjes op een dag, de laatste 2 maand ongeveer, en ben hierdoor sterk vermagerd icm stress.
Heb zeker de laatste 7 jaar bijna to dagelijks geblowed, muv de pauzes.
Ik kreeg de laatste tijd last van hele heftige paniek aanvallen, het soort waarvan je 112 belt en naar de huisartensenpost gaat omdat je denkt dat je doodgaat.
Hierdoor ben ik enorm geschrokken en ben ik in gaan zien dat ik heel ongezond leef. Dagelijks redbull, blowen, junkfood etc.

Nu ik dus 2 dagen niet gerookt hebt, heb ik ontzettend last van wat ik denk dat mijn hart is. Er drukt een harde druk op mijn borst en heb al urenlang hartkloppingen, zweet handen, slapeloosheid. Vooral het hart gedeelte baart me erg zorgen. Ben ongeveer 48-49 kilo op het moment met 1,63cm lang. Dit is gewoon te weinig en kan mijn hart zien kloppen..

Ik hoop dat iemand dezelfde ervaringen met mij deelt, en mij wat gerust kan stellen. Voel me echt alsof ik ieder moment dood kan gaan.

Help alstjeblieft, ben ten einde raad, hoort dit?
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Je zegt het zelf al, paniekaanvallen en ik denk ook hyperventilatie.

probeer rustig te ademen vanuit je onderbuik en ga eens wat gezonder leven. 3 keer per dag gezond eten, geen red bulls meer en een normaal dag en nacht ritme, en dat voor een langere tijd.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Pijn/druk op de borst is een veelvoorkomend symptoom bij hyperventilatie en paniekaanvallen. Ik heb dit zelf ook ervaren en ben daar destijds ook flink door in de paniek geschoten. Inderdaad het soort paniek waardoor je (bijna) 112 gaat bellen.

Wat @acht.zes al zegt, zorg voor een goede ademhaling. Bij het inademen hoort de buik uit te zetten en bij het uitademen trekt de buik in. Heel veel mensen doen dit verkeerd. Probeer daar op te letten en inderdaad, let ook op je voeding, je (slaap)ritme en je beweging.

Je zou naar de dokter kunnen gaan om je hart te laten checken, al denk ik echt dat dit een hyperventilatie ding is. Er is waarschijnlijk dus niets ernstigs aan de hand, al zijn de symptomen die kunnen voortkomen uit een ontregelde ademhaling niet mals.
M
MezelfLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dit klinkt inderdaad als iemand die net gestopt is met blowen. Toen ik een periode stopte kreeg ik deze verschijnselen ook. Vooral veel zweten en constant paniekerig en vaak emotioneel. Ik zat tijdens mijn stop periode wel in een (gelukkig) korte burn-out maar kon duidelijk merken dat veel van deze symptomen door het stoppen kwam.
Maar knap dat je dit besluit hebt genomen en hou vol zou ik zeggen. Ik ben echter weer begonnen met dagelijks blowen na bijna 2 maanden lang alleen op zaterdag geblowd te hebben. Wat dat betreft ben ik teruggevallen al rook ik wel nog maar 0,3 gram per dag. Dit heb ik ook als max ingesteld voor Mezelf.

In Principe durf ik te zeggen dat je je niet zoveel zorgen hoeft te maken maar naar de dokter gaan is natuurlijk nooit verkeerd. Wees wel gewoon eerlijk over dat je gestopt bent etc want alleen dan kan een dokter je goed helpen. Heel veel succes!
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mezelf zei:
Wees wel gewoon eerlijk over dat je gestopt bent etc want alleen dan kan een dokter je goed helpen.
Klik om te vergroten...
Dit inderdaad, ik zou ook gewoon naar de huisarts gaan. Dat geeft jou meer zekerheid over dat je je geen zorgen hoeft te maken, wie weet krijg je nog extra advies mee, kortom: allemaal positieve effecten. Niemand hier is waarschijnlijk dokter. Wie weet mankeer je wel wat.

Wat extra kan helpen is alle positieve effecten van blowen op te schrijven met ook alle negatieve effecten er bij. Blijf de reden onthouden van waarom je wilt stoppen met blowen om een terugval te voorkomen! De huisarts weet hier ook alles van.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik vermoed dat die dagelijkse redbull ook zomaar eens een goede veroorzaker van je klachten kan zijn. Maar sowieso huisarts om alles uit te sluiten.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#8
Purplext zei:
Ik vermoed dat die dagelijkse redbull ook zomaar eens een goede veroorzaker van je klachten kan zijn. Maar sowieso huisarts om alles uit te sluiten.
Klik om te vergroten...
Grote kans. Cafeïne is sowieso niet aan te raden bij hyperventilatie klachten (als daar sprake van is).
D
DontDoDrugsKidsLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dankjulliewel allemaal.

De redbull is inderdaad echt een stille killer, de hyperventilaties die ik heb zijn vooral wanneer ik periodes heb van heel veel stress.

Heb morgen een afspraak bij de huisarts voor een hartfilmpje, wanneer de uitslag goed is zal er waarschijnlijk ook veel stress van mijn schouders zakken, omdat het dus een bijwerking is van.

Zo jammer dat wanneer ik een lekker wietje rook ik het erg benauwd krijg. En de paniekaanvallen altijd van Sativas, Indicas waren altijd al meer mijn ding, maar zelfs die kan ik nu nog amper hebben..

Net even een wandeling gemaakt met de hond, wat frisse lucht wel niet kan doen haha!

Ik hou iedereen via deze topic up to date! Bedankt iedereen!
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#10
DontDoDrugsKids zei:
Heb morgen een afspraak bij de huisarts voor een hartfilmpje, wanneer de uitslag goed is zal er waarschijnlijk ook veel stress van mijn schouders zakken, omdat het dus een bijwerking is van.
Klik om te vergroten...
Hoe heb je die afspraak zojuist na 17:00 uur kunnen maken dan? Of had je al een afspraak staan toevallig, haha? Een hartfilmpje maken ze toch alleen in het ziekenhuis lijkt me? Ik denk dan dat de huisarts je morgen door zal versturen, maar daar gaat wel weer wat tijd over heen. Plus je moet de juiste symptomen hebben om door verwezen te worden.
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#11
Bas zei:
Hoe heb je die afspraak zojuist na 17:00 uur kunnen maken dan? Of had je al een afspraak staan toevallig, haha? Een hartfilmpje maken ze toch alleen in het ziekenhuis lijkt me? Ik denk dan dat de huisarts je morgen door zal versturen, maar daar gaat wel weer wat tijd over heen. Plus je moet de juiste symptomen hebben om door verwezen te worden.
Klik om te vergroten...

ECG's worden gewoon door de assistente gemaakt in de huisartsenpraktijk. En met elke indicatie om pathologie uit te sluiten.
D
DontDoDrugsKidsLid
01-01-2024, 00:00
#12
Bas zei:
Hoe heb je die afspraak zojuist na 17:00 uur kunnen maken dan? Of had je al een afspraak staan toevallig, haha? Een hartfilmpje maken ze toch alleen in het ziekenhuis lijkt me? Ik denk dan dat de huisarts je morgen door zal versturen, maar daar gaat wel weer wat tijd over heen. Plus je moet de juiste symptomen hebben om door verwezen te worden.
Klik om te vergroten...

Klopt, eerder al gebeld, en word idd door de assistente afgenomen. Kan ze weer mijn behaarde buikje scheren hahaha.

Heb het 1x eerder gehad, maar niet voor hetzelfde geval als nu.

EDIT: achteraf gezien miss toch wel.
D
DontDoDrugsKidsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Update: Hartfilmpje was goed.

3e dag zonder te blowen en zonder energy, hart klopt merkbaar harder en dat is ook te zien, kan mijn hart zien kloppen, voel me verder op een paar hartkloppingen na om de zoveel tijd wel lekker.
T
Tevil19Lid
01-01-2024, 00:00
#14
@DontDoDrugsKids

Goed bezig! Klinkt heftig. Gelukkig is het stoppen met gebruik van wiet niet gevaarlijk. Mentaal schijnt het wel kut te zijn, slecht kunnen slapen, paniek en angsten. En dat na de derde dag al.
D
DontDoDrugsKidsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Even een snelle update:

Gaat best goed, wel veel cravings, maar weinig afkicksverschijnselen verder.

Af en toe nog hartkloppingen als ik me teveel in span.

Momenteel erg verkouden, misschien ook hiervan?
D
DontDoDrugsKidsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Tevil19 zei:
@DontDoDrugsKids

Goed bezig! Klinkt heftig. Gelukkig is het stoppen met gebruik van wiet niet gevaarlijk. Mentaal schijnt het wel kut te zijn, slecht kunnen slapen, paniek en angsten. En dat na de derde dag al.
Klik om te vergroten...

Bedankt haha, het is zeker geen fijne ervaring, opzich doe ik het goed hoor. Gister wat zweten in de nacht en slapeloosheid, en de hartkloppingen worden al minder als ik mezelf niet paniekerig maak. Verder af en toe duizelig maar verwacht dat al mijn klachten met 2 weken wel weg moeten zijn.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#17
Gaat best goed toch. De lichamelijke klachten verdwijnen meestal na een goeie 2 a 3 weken. Cravings ga je wel nog een tijdje hebben denk ik. De zin in een jointje kan lang aanslepen maar is veel beter handelbaar als het lichaam er niet meer op reageert en enkel je geest er naar verlangt.
D
DontDoDrugsKidsLid
01-01-2024, 00:00
#18
PsyTekZ zei:
Gaat best goed toch. De lichamelijke klachten verdwijnen meestal na een goeie 2 a 3 weken. Cravings ga je wel nog een tijdje hebben denk ik. De zin in een jointje kan lang aanslepen maar is veel beter handelbaar als het lichaam er niet meer op reageert en enkel je geest er naar verlangt.
Klik om te vergroten...

Zeker, me vandaag over laten halen om toch gezellig te roken, ging harstikke goed, lekker k2tje genomen, tot dat ik in een drukke omgeving kwam toen begon de hyperventilatie/paniek weer op te treden in het lichaam, ondertussen voel ik me weer wat beter. Vanaf nu weer lekker rustig aan, maar qua verdere klachten is het puur stress denk ik, en aangezien ik daar niets aan kan veranderen nu, moet ik er maar gewoon niks op uit doen!
D
DontDoDrugsKidsLid
01-01-2024, 00:00
#19
PsyTekZ zei:
Ja gaat niet goed he dan :sweatsmile:. Je wou stoppen, had last van ontwenningsverschijnselen en daarna terug opnieuw geblowd. Als je nu terug wil stoppen begint het hele proces opnieuw. Niet slim zou ik zeggen maar het is jou keuze he.
Klik om te vergroten...

Tja gelijk heb je hahaha, alleen heb ik (nog) geen problemen ondervonden na het (Weer) stoppen met blowen na die jointjes van laatst, voornamelijk omdat ik me nu probeer neer te leggen bij de stress. Werkt aardig. Kom er uiteindelijk wel, maar een leuke dag sla ik niet af haha. Heb ook nog niet weer geblowed, is me wel aangeboden maar afgeslagen.
L
Lid 147000Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Tijdens een angst- of paniekaanval zijn de lichamelijke klachten die het meest voorkomen:

HartkloppingenPijn of een beklemd gevoel op de borst (sommige mensen denken dat ze een hartaanval krijgen)ZwetenAdemnood of het gevoel hebben dat je stiktDuizeligheid of het gevoel hebben flauw te vallenTrillenMisselijkheid en diarreeEen doof gevoel of tintelingen in armen en benenEen gevoel van onwerkelijkheid, alsof je naar een film kijktAngst om de controle te verliezenSnel en hijgend ademen, tintelingen in het lichaam, prikkels rondom de mond (hyperventilatie)

Als je eenmaal dit soort symptomen krijgt met blowen, blijf je dat vaak houden.
Ik ben zo gestopt met blowen! :)
Dan is er ook niet veel meer aan he...

Je zou kunnen kijken hoeveel van een joint je nog kan roken zonder klachten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."