Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGestopt met blowen, voelt alsof ik doodga..

Gestopt met blowen, voelt alsof ik doodga..

22 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
L
Lid 147000Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Tijdens een angst- of paniekaanval zijn de lichamelijke klachten die het meest voorkomen:

HartkloppingenPijn of een beklemd gevoel op de borst (sommige mensen denken dat ze een hartaanval krijgen)ZwetenAdemnood of het gevoel hebben dat je stiktDuizeligheid of het gevoel hebben flauw te vallenTrillenMisselijkheid en diarreeEen doof gevoel of tintelingen in armen en benenEen gevoel van onwerkelijkheid, alsof je naar een film kijktAngst om de controle te verliezenSnel en hijgend ademen, tintelingen in het lichaam, prikkels rondom de mond (hyperventilatie)

Als je eenmaal dit soort symptomen krijgt met blowen, blijf je dat vaak houden.
Ik ben zo gestopt met blowen! :)
Dan is er ook niet veel meer aan he...

Je zou kunnen kijken hoeveel van een joint je nog kan roken zonder klachten...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik stopte met de blowerij, na jaaaarenlang per dag meerdere grammen hash te hebben gerookt, en bijna altijd uit een (echte!) Bong.
Dat lukte, ook omdat ik voor een tijd naar het buitenland ging, alwaar je het beslist niet in je hoofd moest halen om het een en ander mee te nemen. Laat staan te blowen!
Op zich viel het me allemaal wel mee, ik had een kort lontje, en zweet aanvallen.
De eerste week was slapen erg lastig. Ik had nogal wat nachtmerries...
Na een kleine drie weken was het ergste voorbij. Dit bovenstaande gaat dus over het lichamelijke ontwennen.
Geestelijk, dat duurt lang, in mijn geval meer dan een jaar.
Alleen al de dwangneurose om in te kunnen zien, dat deze drug je belazert, want het is niet zo, dat je per se een stevige Bong m o e t roken, omdat je anders niet kunt slapen, is al een winstpunt. Onzin!
En een ander winstpunt is, dat je beslist n i e t de zorg hebt, dat er a l t i j d voorraad thuis voorhanden m o e t zijn. Klopt niks van! Toch had ik deze idiote drang alweer jaren lang ...een verademing tot en met!

Zet de tanden op elkaar, het wordt beslist beter! Daarvoor is alleen tijd nodig, accepteer dit!
En ja. Leer de buik ademhaling aan!
Alle sterkte!
j
janjansensLid
01-01-2024, 00:00
#3
heb 6 jaar elke dag geblowd, eerste weken stoppen zijn hard.. daarna gaat het beter! hou vol bro

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."