#1
Ben al naar een kliniek geweest, erg veel geleerd.
Maar toch ben ik nog steeds verslaafd.
Heb zoveel moeite ermee!!
Deel graag je reactie!!??
Maar toch ben ik nog steeds verslaafd.
Heb zoveel moeite ermee!!
Deel graag je reactie!!??
Omdat ze dat waarnemen bij mensen die eenmaal een cocaïne verslaving krijgen denk ik. En dat die verslaving zo diep in je 'neural pathways' slijt, dat dat nooit meer helemaal weggaat.@*.exe2.0 & @Neo-Shulginist waarom zou een kliniek je vertellen dat je verslaafd blijft tot de dood?
@Bas Omdat dat zo is. Daarom.
Je kan hooguit ex-gebruiker worden.
Ja, het is vrij logisch dat mensen snel terugvallen of snel drang hebben in cocaïne als ze even niets meer hebben genomen. Zware gebruikers kunnen zonder cocaïne gewoon niet normaal leven omdat hun hersenen niet meer goed functioneren zonder cocaïne. Het lichaam kan zelfstandig niet meer voor die stimulans en kalmering zorgen.Omdat ze dat waarnemen bij mensen die eenmaal een cocaïne verslaving krijgen denk ik. En dat die verslaving zo diep in je 'neural pathways' slijt, dat dat nooit meer helemaal weggaat.
Klopt. De enige oplossing om dit te voorkomen/genezen is om niet aan drugs te beginnen of door datgene op te lossen waarom je drugs wilt gebruiken. Waarom je bijv. iets wilt vergeten. Drugs zullen uiteindelijk meer problemen geven dan je in het begint had. :PAls je gelooft dat cocaïne leidt tot een absolute onoverkomelijke verslaving middels dat inslijten in de hersenen, dan vraag ik me echt af waarom je het überhaupt zou nemen? Dat klinkt echt zeer onintelligent om het netjes te verwoorden.
Dus je wilt zeggen dat een kliniek eigenlijk niks oplost betreft de verslaving? Lijkt mij bullshit. Het ligt grotendeels aan jezelf. Stoppen kan je alleen zelf doen, een kliniek stuurt je alleen. Je moet niet gaan geloven dat een kliniek dit voor je oplost haha, dat is een te makkelijke gedachte wat veel mensen hebben.Klinieken lossen je probleem niet op. Je wordt daar geholpen door om te leren gaan met je verslaving. En dat is een lange weg, ja.
Ja als die kliniek vertelt dat je voor altijd verslaafd zal blijven, zal men dit ook geloven en verslaafd blijven. Een verslaafde is vrij makkelijk te beïnvloeden in wat waarheid is en wat niet. Hij zal snel alles geloven. Wilt niet zeggen dat dit waarheid is. Als die verslaafde echt de motivatie heeft om te stoppen en zichzelf ervan kan overtuigen dat hij er definitief vanaf kan komen en kan veranderen als persoon, is dit ook mogelijk.
Dus je wilt zeggen dat een kliniek eigenlijk niks oplost betreft de verslaving? Lijkt mij bullshit. Het ligt grotendeels aan jezelf. Stoppen kan je alleen zelf doen, een kliniek stuurt je alleen. Je moet niet gaan geloven dat een kliniek dit voor je oplost haha, dat is een te makkelijke gedachte wat veel mensen hebben.
Het begon met mijn vraag; waarom klinieken zeggen dat je verslaafd blijft tot de dood. Waarop jij zei dat dit gewoon zo is. Terwijl ik van mening ben dat dit gewoon niet zo is. Nu maak jij ervan dat klinieken je helpen om om te gaan met je verslaving en dat dit een lange weg is. Oftewel zoals jij zegt; door te zeggen dat je altijd verslaafd zal blijven. - wat zal dat een verslaafde helpen zeg.Klinieken lossen je probleem niet op. Je wordt daar geholpen door om te leren gaan met je verslaving. En dat is een lange weg, ja.
Vrij logisch toch? Drugs doet niet veel goeds met je lichaam en met je persoonlijkheid. Het verandert je, je verstand, manier van denken, je reactievermogen, hoe je dingen verwerkt, etc. Dit alles zorgt ervoor dat een verslaafde makkelijk te beïnvloeden en dingen snel geloofd.Hoe kom je erbij dat een verslaafde vrij makkelijk te beinvloeden is over wat waarheid is en wat niet?
Hoe kom je erbij dat een verslaafdesnel alles gelooft?
Je zegt grotendeels hetzelfde als @*.exe2.0 volgens mij hoor.Dus je wilt zeggen dat een kliniek eigenlijk niks oplost betreft de verslaving? Lijkt mij bullshit. Het ligt grotendeels aan jezelf. Stoppen kan je alleen zelf doen, een kliniek stuurt je alleen. Je moet niet gaan geloven dat een kliniek dit voor je oplost haha, dat is een te makkelijke gedachte wat veel mensen hebben.
Het begon met mijn vraag; waarom klinieken zeggen dat je verslaafd blijft tot de dood. Waarop jij zei dat dit gewoon zo is. Terwijl ik van mening ben dat dit gewoon niet zo is. Nu maak jij ervan dat klinieken je helpen om om te gaan met je verslaving en dat dit een lange weg is. Oftewel zoals jij zegt; door te zeggen dat je altijd verslaafd zal blijven. - wat zal dat een verslaafde helpen zeg.
Vrij logisch toch? Drugs doet niet veel goeds met je lichaam en met je persoonlijkheid. Het verandert je, je verstand, manier van denken, je reactievermogen, hoe je dingen verwerkt, etc. Dit alles zorgt ervoor dat een verslaafde makkelijk te beïnvloeden en dingen snel geloofd.
Ik heb verslaafdes in mijn omgeving ja, dagelijks.
Als je niet verslaafd bent aan steeds op te volgen wat je impulsen je ingeven, wat betekenen die neurologische paden dan nog voor jou? Uiteindelijk heb je altijd de vrije wil om te handelen naar je impulsen of niet. En zoals gezegd worden deze paden door ander gedrag weer overschreven, wat die impulsen met de tijd minder maakt. Maar dat is toch secundair? Primair is je vrije wil om niet slechts reactief en impulsief te handelen. Toegegeven, velen weten dit niet, maar je kunt dit leren en imo zo daadwerkelijk verslaving ontstijgen.Of zouden dat die neurologische paden kunnen zijn die je er nooit meer uitwist?
Als je niet verslaafd bent aan steeds op te volgen wat je impulsen je ingeven, wat betekenen die neurologische paden dan nog voor jou? Uiteindelijk heb je altijd de vrije wil om te handelen naar je impulsen of niet. En zoals gezegd worden deze paden door ander gedrag weer overschreven, wat die impulsen met de tijd minder maakt. Maar dat is toch secundair? Primair is je vrije wil om niet slechts reactief en impulsief te handelen. Toegegeven, velen weten dit niet, maar je kunt dit leren en imo zo daadwerkelijk verslaving ontstijgen.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."