Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsIk moet ontwennen van de speed, en wel direct!!

Ik moet ontwennen van de speed, en wel direct!!

20 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
e
ea.peerdemanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Solo,mam ik heb het gelezen en vind het vreselijk.Inderdaad krijg je het zwaar met minderen en dan totaal ervan af komen.Er is een heeeel grote beloning.Je kinderen dat moet en zal de drijfveer moeten zijn.Alles voor hun.Alle pijn,trek,ellendig voelen ..wel de prijs is een HOOFD PRIJS vergeet dat nooit.love elly
e
ea.peerdemanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lieverd,please ga naar je arts,daarna naar een kliniek,doe het voor je dochtertje voor bijna ALLES is een oplossing,ik weet hoe moeilijk het is en een best lange weg te gaan....maar je doet het voor je dochter en daar hou je van,toch??Wat zal ze trots zijn op haar moeder die het afkicken voor haar (en jezelf) deed??Je krijgt medicatie en hulp als je maar alles eerlijk verteld.Afkick heeft een wachtlijst dus probeer er een nood situatie van te maken,ik wou dat ik bij je was en je kon helpen omdat ik erzo mee bekend ben.Mail mij,,love Elly
H
HarmlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
ea.peerdeman zei:
Lieverd,please ga naar je arts,daarna naar een kliniek,doe het voor je dochtertje voor bijna ALLES is een oplossing,ik weet hoe moeilijk het is en een best lange weg te gaan....maar je doet het voor je dochter en daar hou je van,toch??Wat zal ze trots zijn op haar moeder die het afkicken voor haar (en jezelf) deed??Je krijgt medicatie en hulp als je maar alles eerlijk verteld.Afkick heeft een wachtlijst dus probeer er een nood situatie van te maken,ik wou dat ik bij je was en je kon helpen omdat ik erzo mee bekend ben.Mail mij,,love Elly
Klik om te vergroten...

Topic is 8 jaar oud.. 😉
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Lief dat je zo wilt helpen @ea.peerdeman , maar wil je voor je reageert svp op de datum letten van topics? Deze is 8 jaar oud.
f
freaky1980Lid
01-01-2024, 00:00
#5
IKZELF zit ook serieus aan de speed. Snuiven en onderhuids shotten. Heb , volgens mij men gebruik onder controle, hoe je da ook moet beschouwen,ieder geval ik kan en wil niet zonder voor mij is het leven maar een sombere plek zonder dus... Ga dadelijk nog wa pasta drogen se :grin:

MVG
s
solo_mamaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben een alleenstaande moeder met een dochtertje van 8. Gedurende zeker 20 jaar gebruik ik coke met de gekende ups and dows en de opnames in de ontwenningskliniek. Nu de laatste 4 maanden loopt het echt de spuigaten uit. Heb de coke voor de speed ingeruild ( is pakken goedkoper ) uit gemakzucht,denk ik. Het gebeurd zo goed als wekelijks dat ik 3 tot 4 dagen wakker blijf en gebruik. Het is vandaag donderdag en ben al aan het gebruiken sinds zaterdag zonder te slapen ( met uitzondering van een aantal uurtjes). Men dochtertje was dit weekend niet thuis dus had ik een mooi excuus en had mezelf beloofd om tenlaatste zondagochtend men bed in te stappen. Nu is het donderdagavond en ik zit hier nog ( alles is wel op nu). Heb zelfs men dochter niet naar school kunnen brengen met het gevolg dat ze al de hele week thuis is. Meestal gebeurde het dat ik ze op maandag thuis hield en de volgende dag naar school bracht maar zoals het deze week is verlopen is angstaanjagend! Ik krijg bang van en voor mezelf!! Ze zit op internaat doordat ik al jaren een depressie heb en in de week de energie kan opdoen voor als ze in het weekend thuis is. Maar dit maak ik mezelf maar wijs, denk ik nu. Ik geef me gewoon vrijspel om te gebruiken. Maar nu moet het stoppen!! Men dochter verdiend beter dan een verslaafde moeder. Ik zit te rillen op men stoel en alles in men lichaam doet pijn...
Heb al enige voorzorgen genomen en heb al de interessante tel.nrs. uit men gsm verwijderd, mensen de toegang tot facebook geblokkeerd en de waarheid verteld aan men beste vriendin. Die me altijd blijft steunen en ik die niet vindt dat ik dat verdien!!
Ik ben alleen zo verschrikkelijk bang wat er me staat te wachten als ik stop....
Ga ik ook lichamelijke ontwennengsverschijnselen ondervinden? Is er medicatie voor? Weet er iemand wat mij te wachten staat? Help me aub.......
In ieder geval ( en daar ben ik nu toch zeker van) gaat morgen men eerste dag " clean" aanbreken!!!
j
jannaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hier gaan bij mij alle alarmbellen van onverantwoordelijk gedrag rinkelen ..........Het is dat ik geen AMK melding kan doen omdat het anoniem is hier ...

Wat mij betreft wordt je kind per direct uit huis geplaatst totdat jij bent afgekickt en je boel op orde hebt !
J
JonkoLid
01-01-2024, 00:00
#8
Klinkt inderdaad heel onverantwoordelijk, een kind heeft een voorbeeldig ouderfiguur nodig, dat je verslaafd bent aan die troep is één ding, maar dat je je kind de hele week thuis laat en jij gewoon door zit te gebruiken laat wel blijken dat je meer nodig hebt dan alleen hulp van een forum.

Ben geen verslavings deskunige, dus over ontwenningsverschijnselen kan ik weinig vertellen, behalve dat het niet permanent is, na regen komt zonnenschijn.

Ik mag hopen dat je kan stoppen op jezelf, maar dan zul je ook nog het dagelijkse leven moeten kunnen oppakken, dat zal iniedergeval erg moeilijk worden, maar
je weet iniedergeval waarvoor je het doet.
s
solo_mamaLid
01-01-2024, 00:00
#9
ik heb men hulpkreet vorige week donderdag geplaatst en was verbaasd dat er zo weinig mensen me iets konden zeggen over de ontwenning dan al niet over men dochter. Ben sinds donderdag clean, men dochter zit terug op school dus zo ver alles goed. ik ben enkele dagen goed ziek geweest en gebeefd dat het niet normaal was maar dat is nu over. maar nu komt het moeilijkste: de geestelijke afhankelijkheid!!
heb mensen geblokkeerd op fb en op men gsm nrs verwijderd en geblokkeerd dus als ik wil heb ik geen nrs meer en hoop dat ik dan niet ga beginnen zoeken. want nu de ontwenning voorbij is denk je dat je terug kunt gebruiken en je gebruik kunt controleren maar dat is niet zo en dat moet ik nu eens voor altijd begrijpen. ik kan niet sociaal gebruiken dus nu maar hopen dat het zo blijft verder gaan.
P
Paperplane.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Janna, als je niets nuttigs aan het topic kan toevoegen doe dit dan ook niet. TS kon zelf ook wel bedenken dat het onverantwoordelijk is.

TS, goede stap om te stoppen, hoop dat je het volhoudt. Is er geen craving naar coke meer? Aangezien.je daar ook lang :wave: hooked aan bent geweest?

Speed heeft inderdaad niet echte afkickverschijnselen zoals heroine of ghb, maar zweten, wanen, slapeloosheid en depressie horen er wel bij.

Stay clean,
:rock:
m
mandragoraLid
01-01-2024, 00:00
#11
idd, zoals de titel al aangaf vond ik het juist mooi van de TS dat ze haar problemen herkent en haar dochtertje een beter leven wil geven.
Heb zelf een speedverslaving overwonnen en kan je zeggen dat er gepaste medicatie bestaat om het wat dragelijker te maken, loop gewoon ff naar je huisarts en die zal je de correcte informatie omtrent medicatie etc...

De afkickverschijnselen bij mij was vooral oververmoeidheid maar niet kunnen slapen, lusteloosheid, irritatie voor alles en iedereen, depressieve gevoelens, hoofdpijn en pijn in nieren/lever (weet niet juist wat het was).
Maar zoals ik al zei bestaat hier geschikte medicatie voor om het allemaal wat dragelijker te maken.

Ben nu zelf al een dikke 5jaar (geloof ik) clean en als ik denk aan speed krijg ik er eerder een afkeer van dan dat ik er zin in krijg. Gewoon volhouden en naar je huisarts lijkt me de beste optie, dan komt het vanzelf wel weer goed.

sterkte!
grts
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#12
solo_mama zei:
ik heb men hulpkreet vorige week donderdag geplaatst en was verbaasd dat er zo weinig mensen me iets konden zeggen over de ontwenning dan al niet over men dochter. Ben sinds donderdag clean, men dochter zit terug op school dus zo ver alles goed. ik ben enkele dagen goed ziek geweest en gebeefd dat het niet normaal was maar dat is nu over. maar nu komt het moeilijkste: de geestelijke afhankelijkheid!!
heb mensen geblokkeerd op fb en op men gsm nrs verwijderd en geblokkeerd dus als ik wil heb ik geen nrs meer en hoop dat ik dan niet ga beginnen zoeken. want nu de ontwenning voorbij is denk je dat je terug kunt gebruiken en je gebruik kunt controleren maar dat is niet zo en dat moet ik nu eens voor altijd begrijpen. ik kan niet sociaal gebruiken dus nu maar hopen dat het zo blijft verder gaan.
Klik om te vergroten...

Erg goed dat je een goede stap genomen hebt!

Ik hoop dat je helemaal kapt met je slechte gewoonten, zolang je hooked bent, werkt minderen niet; dat ga je later alleen maar overcompenseren.

Get your shit together zou ik zeggen; denk aan jezelf en je kind; denk aan je leven en en je prioriteiten.

Als wij je nog verder feedback kunnen geven; we doen het graag. Ik hoop iig dat je al het goede gaat doen.

alle geluk en succes gewenst uiteraard; laat ff weten hoe het gaat

grtz :wave:
s
solo_mamaLid
01-01-2024, 00:00
#13
bedankt voor de leuke reactie!! Ben nog altijd clean als is het zeker niet makkelijk!!! Via fb heeft een meisje waar ik mee in de klas zat toen ik 14 was contact met me gezocht en toen nog een ander meisje. We zijn daar zondag heen gegaan en met 3 een paar flessen wijn soldaat gemaakt. Wat had ik het moeilijk toen, blijkbaar wekt alcohol de zin naar drugs op. Dus de boodschap is, geen alcohol!!
z
zjimizLid
01-01-2024, 00:00
#14
solo_mama zei:
bedankt voor de leuke reactie!! Ben nog altijd clean als is het zeker niet makkelijk!!! Via fb heeft een meisje waar ik mee in de klas zat toen ik 14 was contact met me gezocht en toen nog een ander meisje. We zijn daar zondag heen gegaan en met 3 een paar flessen wijn soldaat gemaakt. Wat had ik het moeilijk toen, blijkbaar wekt alcohol de zin naar drugs op. Dus de boodschap is, geen alcohol!!
Klik om te vergroten...

Hoe gaat het inmiddels?
c
cosmiqLid
01-01-2024, 00:00
#15
Zo'n verhaal raakt me. Ik wil je dan ook heel veel sterkte wensen met stoppen. Ik ben zelf gestopt met blowen en roken (inhaleren van rook) en weet als geen ander dat alcohol juist de zin vergroot.

Ik kan niets anders zeggen dan : VOLHOUDEN! Telkens als je zin krijgt, denk aan je dochtertje en hoeveel je van haar houdt. Doe het niet alleen voor jezelf maar ook voor haar.

Oh en zoek een leuke hobby, of begin met rennen of sporten / andere hobby zodra je daar de energie voor hebt. Afleiding schijnt goed te werken.

Sterkte!
D
DruqsLid
01-01-2024, 00:00
#16
Heftig verhaal. Wilde even een berichtje achter laten om je te steunen. Vind dat je heel goed bezig bent en hoop dat je het vol houd! Doe het voor jezelf en voor een mooie toekomst voor jouw en je dochtertje!

Hoe gaat het inmiddels? Zwakt de geestelijke verslaving al wat af of blijft het moeilijk om nee te zeggen?

peace
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Respect voor je beslissing, het is de enige manier. Een dochtertje van die leeftijd verdient veel aandacht, dit is al lastiger om te geven als alleenstaande moeder, en met zo'n verslaving zelfs onmogelijk denk ik.

Ik hoop dat je jezelf overeind houdt en er overheen komt! Je hebt deze beslissing laat genomen, maar het is goed dat je dit besloten hebt.

Zoals Paperplane en Mandragora al zeiden, onverantwoordelijkheid lijkt me in dit geval niet het juiste woord. Solo_mama is inderdaad onverantwoord geweest, maar de keuze om er mee te stoppen en haar dochtertje te geven wat ze verdient vind ik juist een verantwoordelijke stap.

Heel erg veel succes ermee!
d
drugs are bad!Lid
01-01-2024, 00:00
#18
janna zei:
Hier gaan bij mij alle alarmbellen van onverantwoordelijk gedrag rinkelen ..........Het is dat ik geen AMK melding kan doen omdat het anoniem is hier ...

Wat mij betreft wordt je kind per direct uit huis geplaatst totdat jij bent afgekickt en je boel op orde hebt !
Klik om te vergroten...

@janna:
Zeker nooit iets te doen gehad met het AMK, als je zo'n opmerking durft te maken!
Als je mij over de zeik wilt hebben, dan is dit precies de manier om dat te doen. :angry: :angry: :angry:
Mijn gezin is ,door een nota bene valse melding, in de grootste problemen terecht gekomen, die ik ooit heb gehad.
Het AMK is een smerige instelling ,die de neiging heeft, om mensen die hulp nodig hebben, volledig te negeren en te doen of er nix aan de hand is, en waar het echt nodig is, enorm te falen.
Zolang je niet de hele situatie kent, hou je het AMK er buiten!
In ons geval werd de melding gemaakt, terwijl de huisarts, of wie dan ook ,nooit poolshoogte is komen nemen, en gewoon even de instanties ingeschakeld hebben.

Dit is wel een heel domme reaktie, janna, vooral als de OP doorheeft dat de dingen moeten veranderen.Maar misschien heb je de titel van de thread over het hoofd gezien...

Ik ben met mijn gezin in zo'n diepe put terecht gekomen, doordat alles wat we qua opvoeding deden in twijfel werd getrokken, wat in de nasleep bijna eindigde in de zelfmoord van mijn vrouw!

Roep alsjeblieft niet van die ondoordachte dingen, die niets positiefs toevoegen aan de hulproep van de OP!Spreken is zilver, en zwijgen is voor jou in dit geval maar het beste!
Dank je wel!

@solo-mamma:
Zeker, er moeten dingen veranderen, en wel direct, maar dat zie je zelf ook al in.
Speed-afkicken is naar ,maar de wereld vergaat echt niet hoor.
Thumbs up for solo-mamma!

Je ziet zelf in ,dat het anders moet, en ik weet dat er alleen voor staan hartstikke moeilijk is.
Je beste vriendin in vertrouwen nemen, is een hele goede stap geweest, je moet nu alleen de juiste mensen en de juiste manier zien te vinden, om vol te houden.
Maar waar een wil is ,is een weg.
Ik geloof, dat je een uitweg gaat vinden.
Heel veel succes.
Lieve groetjes, Drugs are bad!

ps je kunt me altijd een pb sturen, ik zal altijd antwoorden, en je helpen waar dat kan! :)
edit: ik geloof dat je eerst 5 posts moet hebben geplaatst, voordat je Persoonlijke berichten kunt versturen, maar daar ben je al bijna.
Hoe gaat t nu met je?
Ik denk aan je en bid voor je!
P
Patrick a.k.a SpacefaceLid
01-01-2024, 00:00
#19
Weet niet of het helpt om contacten uit je telefoon te verwijderen enzo, je moet er echt voor gaan, en het echt willen, dan maakt het niet uit er nog een nummer in telefoon staat :wink:.

Moeilijkste is om niet terug te vallen, in oude patronen. Lijkt me dat je kind verzorgen toch wel een goede drijfveer moet zijn!

Succes in ieder geval, hoop dat je je zaakjes op orde krijgt.
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#20
freaky1980 zei:
IKZELF zit ook serieus aan de speed. Snuiven en onderhuids shotten. Heb , volgens mij men gebruik onder controle, hoe je da ook moet beschouwen,ieder geval ik kan en wil niet zonder voor mij is het leven maar een sombere plek zonder dus... Ga dadelijk nog wa pasta drogen se :grin:

MVG
Klik om te vergroten...

Je spreekt jezelf erg tegen. Je hebt je gebruik onder controle maar je kunt niet zonder en zonder is het leven een sombere plek... :confused: Volgens mij heb je je gebruik dan niet onder controle, of ligt het aan mij :confused:

Maargoed jouw probleem is een apart probleem, lijkt me niet van belang in dit topic

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."