Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Zo'n verhaal raakt me. Ik wil je dan ook heel veel sterkte wensen met stoppen. Ik ben zelf gestopt met blowen en roken (inhaleren van rook) en weet als geen ander dat alcohol juist de zin vergroot. Ik kan niets anders zeggen dan : VOLHOUDEN! Telkens als je zin krijgt, denk aan je dochtertje en hoeveel je van haar houdt. Doe het niet alleen voor jezelf maar ook voor haar. Oh en zoek een leuke hobby, of begin met rennen of sporten / andere hobby zodra je daar de energie voor hebt. Afleiding schijnt goed te werken. Sterkte!"
"Zie hieronder mijn kweekset. Op 23/2/2012 begonnen met soaken, afgegoten, daarna de zak dicht gedaan en niet meer geopend. Zojuist, 3 weken later, heb ik de zak open gedaan om te luchten en er kwam me toch een penetrante lucht uit. Niet echt fris dus. En de verkleuring is ook niet goed denk ik. Kunnen jullie hier meer over zeggen? Is dit nou contaminated? Of zijn die kleine stoempjes opkomende paddos? Ik heb voor de zekerheid maar een nieuwe set gekocht, die komt vandaag of morgen binnen, maar dan wil ik toch echt dat het goed gaat..."
"Oeps.. ik zie dat er een kweek en crea hoek is, zou een van de mods deze thread daar heen willen verplaatsen?"
"Thanks voor de reactie (en 't verplaatsen van deze draad), PepTalk, weet jij of het beter is om af en toe te luchten? Ik had begrepen dat het ook kan door de zak dicht te laten, maar volgens mij is dat de oorzaak dat het mis is gegaan. Ik ben steriel te werk gegaan en er zit gewoon kraanwater in. Heb ook het idee dat ik het water eerst moet koken en laten afkoelen voordat ik het voor de kit gebruik. Anders kan het toch nooit steriel zijn?"
"Zojuist de tweede bak in de soak gezet. Deze komt van een bekende (Aza..) en voelde al heel anders aan. Tijdens het soaken van de eerste bak kwam zowat de hele boel als een 'klomp' bovendrijven. Ik heb het vermoeden dat die bak dan ook al vrij oud was... dus binnekort ga ik eens terug naar de winkel om te vragen. Alhoewel ik zelf de fout in ben gegaan door totaal niet te luchten. Ik neem aan dat ik vanaf morgen al moet beginnen met luchten, ondanks dat er nog niets uitgeschoten is? Ivm met CO2 en dergelijke (heb al redelijk wat forums afgezocht voor info). Hoe kan ik dit het beste doen? Gewoon even de zak openen en er met m'n (schone) handen boven wapperen? Of de zak geheel 'samenpersen' en weer openen zodat de lucht er geheel uit is? Het bakje heeft nu ook een andere plek midden in de woonkamer gekregen. Ik ben zeer benieuwd en hou jullie op de hoogte!"
"Haha! Die chipszak-methode ga ik zeker hanteren Ik ben benieuwd."
"Ik ben 11 dagen geleden teruggegaan naar de winkel en heb gelukkig gratis een nieuw bakje gekregen. Op dezelfde dag is een bakje van een internet winkel binnengekomen en deze heb ik tegelijkertijd gesoaked. Een mooie test dus. Deze foto is van dag 11 na het soaken (internet bakje). Op de 10e dag schoten ze uit de grond. Deze champignons doen het duidelijk beter. Het andere (vervangende) bakje van de lokale winkel is nog steeds niks, en het stinkt weer als rotte mest. Eigenlijk stonk dat bakje al vanaf dag een dus ik denk dat ze hier mest voor hebben gebruikt. Wel heel leuk om te zien hoe snel ze groeien. Ik maak nu iedere dag een fotootje en je ziet ze echt explosief groter worden!!"
"Klaar Heb de oogst nu in bakjes gedaan en in de koelkast gezet. Nu zit er aan de onderkant wat blauwe uitslag. Hopelijk is dit niet iets waar ik me zorgen over moet maken. De volgende vlucht ga ik proberen te drogen. Als iemand me kan wijzen op wat goeie tips voor het drogen, dan hoor ik het graag.. Morgen eens testen hoe psychoactief ze zijn"
"oh en ja; die andere set is nog steeds niks.. ik ga er maar weer mee terug,"
"Vandaag heb ik de 7 grootste stukken geconsumeerd. Niet dat ik helemaal niks gevoeld heb, maar er was totaal geen sprake van visuals. Beetje teleurstellend. Muziek was wel intens, dus dat is een pluspunt. Nou maar een paar maandjes wachten voor ik het weer doe. Kennelijk bouw je met dit spul sneller resistentie op dan ik had gedacht. Al met al wel heel leuk om te doen, van kweek tot het spannende moment van vandaag..."