"Je moet je niet al te druk maken, dat je op deze leeftijd al inziet dat je moet stoppen is al een hele stap, echter het stoppen zelf is inderdaad wat moeilijker, ben zelf 21, en ben meer dan een jaar gestopt, heb geblowt vanaf mijn 15e, zelfde hoeveelheden als jou ongeveer, lekker met een filmpje of een game 's avonds, ik weet hoe relaxed het is, mijn redenen om te stoppen lagen op financieel gebied, want wat is dat spul toch duur he, maar ook je psychische en sociale gesteldheid heeft baat bij stoppen.
Ik had besloten om samen met mijn vrienden te stoppen, zijn er ondertussen nog 3 van over, en de rest is gewoon doorgegaan, want wat moeten ze anders doen op een avond?
Het probleem ligt in ons geval dan ook grotendeels aan verveling, want stoppen is een stuk makkelijker als je iets zoekt als plaatsvervanging, bijvoorbeeld een sportschool of een vriendin, ga leuke dingen plannen om de tijd op te vullen.
Ook de tabak waarmee je het rookt kan het o zo lekker maken, heb ook heel lang shag gerookt in rijstervloei, wat een goede plaatsvervanging was en mij enorm geholpen heeft te stoppen, maar had uiteindelijk het gevoel dat ik meer leed onder tabak dan wiet, daarom ben ik nu dus ook gestopt met roken voor een lange tijd al, en heb ondertussen wel weer eens puur wiet gerookt, wat niet zo lekker en verslavend is als een jointje, maar wel hetzelfde effect oplevert, dit kun je wel eens in de maand doen, maar dan moet je wel sterk zijn en het dan ook echt weer een maand niet doen, zo heb je ook iets om op uit te kijken en zit dan niet met het "nooit meer blowen" gevoel.
Ik hoop voor je dat je weer een punt gaat zetten en het weer volhoudt, het zal na een maand niets meer voorstellen geloof me, ik weet dat het frustrerend is om terug te vallen, maar juist omdat het zo frustrerend is voor je heb ik goede hoop dat het je gaat lukken.
Veel geluk kerel"