Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
ยฉ 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVerslaafd

Verslaafd

49 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
G
GezelligheidLid
01-01-2024, 00:00
#1
Drank en coke! Het bekende verhaal! Het blijft een gecombineerde verslaving!
Succes ermee je bent goed bezig!
Maar een terugval is snel gebeurd dus pas op!

Groetjes
b
bert567Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Nu iets langer dan een maand gestopt! Er zijn lastige momenten, maar het wordt wel wat makkelijker!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Houd vol! Het zou erg jammer zijn om nu te falen, ga dรณรณr
En over enige tijd wรญl je die zooi die je kapot maakt, niet eens meer.....dus: volhouden!
Het wordt straks minder zwaar!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat is al een topprestatie een maand!!!.
Tip voor als de verleiding te groot word...
Ga het forum op en vertel dit hier.
Dit heeft mij div malen geholpen om niet de fout in te gaan.
Je bent echt super goed bezig!!
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#5
bert567 zei:
Nu iets langer dan een maand gestopt! Er zijn lastige momenten, maar het wordt wel wat makkelijker!
Klik om te vergroten...
Maar, wat ik me dan afvraag: heb je ondertussen ook enig idee waarom je zo gauw naar drugs, alcohol en andere middelen grijpt? Dit heeft meestal wel een reden, bijvoorbeeld iets ernstigs wat in het verleden gebeurd is o.i.d. Het kan van alles zijn. Zo te lezen ben je dus al eventjes clean en gaat alles goed, maar je dagbesteding is eigenlijk nog hetzelfde als eerst. Dus stel dat er nou iets drastisch verandert in je leven, val je terug in je oude patroon. Ik bedoel het allemaal goed, maar iemand die veel drinkt, doet dit niet voor de lol, maar om iets te vergeten. Ik weet precies hoe alcoholisten in mekaar zitten, want ik krijg hier dagelijks mee te maken.

Dus mijn advies is: kom erachter waarom je drinkt en je naar de middelen grijpt. Je psycholoog moet je hierbij kunnen helpen, maar je moet er zelf achter komen. Anders ben ik bang dat je zo weer terugvalt. Hopelijk van niet, succes!
b
bert567Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Bas zei:
Maar, wat ik me dan afvraag: heb je ondertussen ook enig idee waarom je zo gauw naar drugs, alcohol en andere middelen grijpt? Dit heeft meestal wel een reden, bijvoorbeeld iets ernstigs wat in het verleden gebeurd is o.i.d. Het kan van alles zijn. Zo te lezen ben je dus al eventjes clean en gaat alles goed, maar je dagbesteding is eigenlijk nog hetzelfde als eerst. Dus stel dat er nou iets drastisch verandert in je leven, val je terug in je oude patroon. Ik bedoel het allemaal goed, maar iemand die veel drinkt, doet dit niet voor de lol, maar om iets te vergeten. Ik weet precies hoe alcoholisten in mekaar zitten, want ik krijg hier dagelijks mee te maken.

Dus mijn advies is: kom erachter waarom je drinkt en je naar de middelen grijpt. Je psycholoog moet je hierbij kunnen helpen, maar je moet er zelf achter komen. Anders ben ik bang dat je zo weer terugvalt. Hopelijk van niet, succes!
Klik om te vergroten...

Combinatie van verveling, stress en onrust. In het verleden ook wel wat grote narigheden meegemaakt zeker. Ze gaan nu ook bij Brijder testen of ik ADHD heb. Het is ook gewoon allemaal zwaar uit de hand gelopen de laatste jaren. Begon allemaal als relatief rustig studentenleven en is totaal ontspoord.
Dagbesteding is niet per se hetzelfde als eerst. Normaal zou ik op mijn vrije dag enorm brak zijn. Nu ga ik dan s ochtends sporten oid, huis opruimen etc. Het is meer gewoon zwaar omschakelen. Vroeger vloog het weekend voorbij door de drank en brak zijn. Nu heb ik genoeg tijd. Ik ga wel weer wat extra dingen oppakken ook.

Anyway veel dank iedereen! Ik blijf posten.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zonder iemand de woorden in de mond te willen leggen,
Maar heel veel verslaafd geraakte mensen zijn overgevoelig ( geworden). En ja dan wil je weleens wat dempen, nietwaar
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Graag blijven posten!
Ikzelf volg dit onderwerp aandachtig
Wij kunnen hier op DF peptalk geven als dat nodig is
Let wel. Je bent heeeeel goed bezig houd vol!!
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#9
bert567 zei:
Combinatie van verveling, stress en onrust. In het verleden ook wel wat grote narigheden meegemaakt zeker. Ze gaan nu ook bij Brijder testen of ik ADHD heb. Het is ook gewoon allemaal zwaar uit de hand gelopen de laatste jaren. Begon allemaal als relatief rustig studentenleven en is totaal ontspoord.
Dagbesteding is niet per se hetzelfde als eerst. Normaal zou ik op mijn vrije dag enorm brak zijn. Nu ga ik dan s ochtends sporten oid, huis opruimen etc. Het is meer gewoon zwaar omschakelen. Vroeger vloog het weekend voorbij door de drank en brak zijn. Nu heb ik genoeg tijd. Ik ga wel weer wat extra dingen oppakken ook.

Anyway veel dank iedereen! Ik blijf posten.
Klik om te vergroten...
Ik herken je situatie en ik snap waarom je zo denkt. Ook het idee van dat alles goed komt, wat je hebt, is een valkuil. Er hoeft maar 1 ding te veranderen in je leven en je valt terug. Die dingen die zeg maar een patroon hebben in je leven, zijn datgene wat die terugval veroorzaken als dit wordt verstoord.

Hetgene wat ik zou doen in jouw geval is: op kamers blijven of een andere kamer vinden, meer werken (als je dit doet), geen tijd besteden aan relaties. Dit is zรณรณ vaak een reden om drugs te gebruiken als het even niet goed gaat. En om misschien andere vrienden te zoeken. Vaak zie je dat een vriendengroep dezelfde interesses heeft als jouzelf, zelfde geldt voor een relatie.

Wees zo eerlijk en open als het maar kan bij je psycholoog; hoe eerder en beter hij/zij je kan helpen.
b
bert567Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Bas zei:
Ik herken je situatie en ik snap waarom je zo denkt. Ook het idee van dat alles goed komt, wat je hebt, is een valkuil. Er hoeft maar 1 ding te veranderen in je leven en je valt terug. Die dingen die zeg maar een patroon hebben in je leven, zijn datgene wat die terugval veroorzaken als dit wordt verstoord.

Hetgene wat ik zou doen in jouw geval is: op kamers blijven of een andere kamer vinden, meer werken (als je dit doet), geen tijd besteden aan relaties. Dit is zรณรณ vaak een reden om drugs te gebruiken als het even niet goed gaat. En om misschien andere vrienden te zoeken. Vaak zie je dat een vriendengroep dezelfde interesses heeft als jouzelf, zelfde geldt voor een relatie.

Wees zo eerlijk en open als het maar kan bij je psycholoog; hoe eerder en beter hij/zij je kan helpen.
Klik om te vergroten...

Je hebt een sterk punt. Idee dat alles goed komt, is misschien te optimistisch. Maar tegelijkertijd is optimisme denk wel belangrijk, ben lang genoeg te pessimistisch geweest.

Ik woon nu tijdelijk bij een vriend, wel op zoek naar eigen plek op termijn. Hoe bedoel je geen tijd besteden aan relaties? Eenzaamheid lijkt me ook niet de bedoeling. Of hoe bedoel je dit precies?
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#11
Keurig man! Ik denk dat ik voor de meeste mensen op df spreek als ik zeg dat we allemaal trots op je zijn! Hoe is je dagbesteding?

Fiets
b
bert567Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Thanks!! Dagbesteding: 4 dagen per week werken, 4 dagen sporten. Voor de rest is het nog beetje zoeken naar nieuwe hobbys.
I
IkbeneenfietsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Nou dat klinkt al best wel als behoorlijk wat Bert! Op het goede pad! Ik ben nu aan het zingen bij een koor, dat is echt onverwachts leuk. Kleine tip :grin:.
b
bert567Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Hoi, ik heb even een vraag. Het gaat allemaal nog steeds erg goed. Zit even met de Oud en Nieuw invulling. Ik werd uitgenodigd om mee te gaan naar Toffler NYE. Nu wil ik uiteraard nuchter blijven. Ik ben niet zozeer bang dat ik terugval die avond aangezien ik al een heel eind ben gekomen en op 5 januari ook start met Cognitieve gedragstherapie sessies in groepen. Maar mijn vraag is even of iemand ervaring heeft met technofeesten compleet nuchter? Ik ben zelf wel fan van de muziek, dus dat is positief. Maar hoe kom je dan een beetjr in de stemming? Iemand tips? Ik weet sowieso nog niet zeker of ik ga. Ene kant is dit feest leuker dan niets doen of tussen dronken mensen in de stad staan. Andere kant is het ook zonde daar beetje ongemakkelijk te staan en om 2 uur naar huis te willen.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#15
bert567 zei:
Hoi, ik heb even een vraag. Het gaat allemaal nog steeds erg goed. Zit even met de Oud en Nieuw invulling. Ik werd uitgenodigd om mee te gaan naar Toffler NYE. Nu wil ik uiteraard nuchter blijven. Ik ben niet zozeer bang dat ik terugval die avond aangezien ik al een heel eind ben gekomen en op 5 januari ook start met Cognitieve gedragstherapie sessies in groepen. Maar mijn vraag is even of iemand ervaring heeft met technofeesten compleet nuchter? Ik ben zelf wel fan van de muziek, dus dat is positief. Maar hoe kom je dan een beetjr in de stemming? Iemand tips? Ik weet sowieso nog niet zeker of ik ga. Ene kant is dit feest leuker dan niets doen of tussen dronken mensen in de stad staan. Andere kant is het ook zonde daar beetje ongemakkelijk te staan en om 2 uur naar huis te willen.
Klik om te vergroten...

Mijn ervaring van niet drinken tussen zuipende mensen: leuk.

Jij kan nog normaal doen en ziet gasten aftakelen. Heel grappig.

En jij kan nog wel met meiden praten. Die hebben wel wat op en vinden jou interessant. En ze praten makkelijker en doen niet zo moeilijk. Ze vinden jou beter sowieso dan die dronken gasten die alleen naar geil en lomp doen.

En niet brak de dag erna.

Win win win
Doen dus
๐Ÿ‘๐Ÿป

EDIT: fijn dat het goed gaat met je.
b
bert567Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Hoi forumleden,

Even een wat langere update dan normaal. Positief nieuws:ik ben nog steeds clean van de alcohol en drugs. Zit nu ongeveer op 2.5 maand. Het is zeker geen makkelijke periode geweest. Zeker de maand december heb ik als lastiger ervaren dan de maand november. Dit had ermee te maken dat december veel feestdagen had (Sinterklaas, Kerst, Oud en Nieuw), waarin ik nogal geconfronteerd werd met mijn single en mijn nuchter bestaan. Ik voel me wel al stukken beter dan ik mij eerst voel, hoewel het wel soms zwaar is. Ik realiseer me nu volledig hoe belangrijke rol alcohol en drugs in mijn leven speelde. Vanaf morgen ga ik de Groepstherapie in van Brijder en aan de slag met Cognitieve Gedragstherapie. Ik ben benieuwd!
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#17
bert567 zei:
Hoi forumleden,

Even een wat langere update dan normaal. Positief nieuws:ik ben nog steeds clean van de alcohol en drugs. Zit nu ongeveer op 2.5 maand. Het is zeker geen makkelijke periode geweest. Zeker de maand december heb ik als lastiger ervaren dan de maand november. Dit had ermee te maken dat december veel feestdagen had (Sinterklaas, Kerst, Oud en Nieuw), waarin ik nogal geconfronteerd werd met mijn single en mijn nuchter bestaan. Ik voel me wel al stukken beter dan ik mij eerst voel, hoewel het wel soms zwaar is. Ik realiseer me nu volledig hoe belangrijke rol alcohol en drugs in mijn leven speelde. Vanaf morgen ga ik de Groepstherapie in van Brijder en aan de slag met Cognitieve Gedragstherapie. Ik ben benieuwd!
Klik om te vergroten...

Wat een super goed nieuws!!!.
Al 2,5 maand clean!!!.
Ben trots op je je bent super goed bezig!! ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ‘
b
bert567Lid
01-01-2024, 00:00
#18
100 dagen gister gepasseerd! Ik ben trots op mezelf.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#19
bert567 zei:
100 dagen gister gepasseerd! Ik ben trots op mezelf.
Klik om te vergroten...

Wauw super knap van je!!!.
Ik ben super trots op je!! ๐Ÿ‘Œ๐Ÿ’ช
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#20
bert567 zei:
100 dagen gister gepasseerd! Ik ben trots op mezelf.
Klik om te vergroten...

Bambambam!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."