Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGestopt met speed , maar nu gestopt blijven ?

Gestopt met speed , maar nu gestopt blijven ?

54 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
K
KnockedneedlerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Chillax zei:
Als je speed gebruikte, was dat dan recreatief of functioneel?

Voor de duidelijkheid: recreatief is om je lekker te voelen, functioneel om beter te presteren
Klik om te vergroten...
Grotendeels functioneel, dan was het rustig in mn hoofd maar ik heb als hobby muziek draaien en dan gebruikte ik het wel eens recreatief .
Dit is nu dag 20 en ik heb nog niet echt last gehad...
Ik wil eigenlijk heel graag weer gaan draaien maar ik ben een beetje bang dat een trigger is....
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Knockedneedler zei:
Grotendeels functioneel, dan was het rustig in mn hoofd maar ik heb als hobby muziek draaien en dan gebruikte ik het wel eens recreatief .
Dit is nu dag 20 en ik heb nog niet echt last gehad...
Ik wil eigenlijk heel graag weer gaan draaien maar ik ben een beetje bang dat een trigger is....
Klik om te vergroten...
Ja en nee, je moet t leren zonder. Muziek is alles! Daar kun je heel goed je emoties in stoppen of mee uiten, en ook zelfs je rust en ontspanning in vinden. Ik snap dat je het spannend vind, maar ik zou die toch proberen, en anders zeker mee nemen naar de verslavingszorg.
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#3
Knockedneedler zei:
Grotendeels functioneel, dan was het rustig in mn hoofd maar ik heb als hobby muziek draaien en dan gebruikte ik het wel eens recreatief .
Dit is nu dag 20 en ik heb nog niet echt last gehad...
Ik wil eigenlijk heel graag weer gaan draaien maar ik ben een beetje bang dat een trigger is....
Klik om te vergroten...

Dan denk ik dat je nu heel goed bezig bent en als je gewoon netjes je dex blijft gebruiken het wel goed moet komen. Als je muziek gaat draaien zul je wellicht wat behoefte krijgen. Mijn tip: zorg gewoon dat je geen speed in huis hebt een koop het ook niet. Ga muziek draaien en mocht het echt zo erg worden dat je denkt ik ga het halen of iets dergelijks dan stop je er mee.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#4
Knockedneedler zei:
Grotendeels functioneel, dan was het rustig in mn hoofd maar ik heb als hobby muziek draaien en dan gebruikte ik het wel eens recreatief .
Dit is nu dag 20 en ik heb nog niet echt last gehad...
Ik wil eigenlijk heel graag weer gaan draaien maar ik ben een beetje bang dat een trigger is....
Klik om te vergroten...

20 dagen nu clean van speed..??.
Super knap van je.!!! πŸ’ͺ
K
KnockedneedlerLid
01-01-2024, 00:00
#5
TripJess zei:
Ja en nee, je moet t leren zonder. Muziek is alles! Daar kun je heel goed je emoties in stoppen of mee uiten, en ook zelfs je rust en ontspanning in vinden. Ik snap dat je het spannend vind, maar ik zou die toch proberen, en anders zeker mee nemen naar de verslavingszorg.
Klik om te vergroten...
Idd , muziek is alles , dus ik ga het gewoon doen πŸ‘Œ
Chillax zei:
Dan denk ik dat je nu heel goed bezig bent en als je gewoon netjes je dex blijft gebruiken het wel goed moet komen. Als je muziek gaat draaien zul je wellicht wat behoefte krijgen. Mijn tip: zorg gewoon dat je geen speed in huis hebt een koop het ook niet. Ga muziek draaien en mocht het echt zo erg worden dat je denkt ik ga het halen of iets dergelijks dan stop je er mee.
Klik om te vergroten...
Ik heb nergens meer speed liggen en ik heb de nummers van mn dealers verwijderd dus ik denk ook wel dat het goed komt.
Heb ook nog niet de intentie gehad om nieuwe te halen dus dat is denk ik ook best een goed teken.
Ik ga vandaag of morgen gewoon weer even mixen en dan laat ik het hier weten hoe het gegaan is.
Ben echt blij dat ik dit forum gevonden heb , ik krijg alleen maar positieve antwoorden en niks geen negatieve oordelen ... echt fijn :grin:
Syl zei:
20 dagen nu clean van speed..??.
Super knap van je.!!! πŸ’ͺ
Klik om te vergroten...
Thnx , vandaag precies 3 week :grin:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#6
Knockedneedler zei:
Thnx , vandaag precies 3 week :grin:
Klik om te vergroten...

Super knap van je, ben echt trots op je!!! πŸ’ͺ
Hoe voel je je verders nu??
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Knockedneedler zei:
Eigenlijk best wel goed , ik had verwacht dat het veel erger zou zijn..
Maar volgens mij speel ik wel een beetje vals doordat ik dexamfetamine gebruik (voor mn ADD & op doktersrecept)
Maar ondanks dat voel ik me goed , trots πŸ™‚πŸ˜Š
15 juli heb ik alleen pas een intake bij verslavingszorg ... da's nog vrij lang wachten,had ik eigenlijk niet verwacht...maar ik blijf positief , deze x lukt het me πŸ’ͺπŸ’ͺ😁

Btw thnx voor je support :)
Klik om te vergroten...

Zolang je gewoon de dosis gebruikt die voorgeschreven is, is het geen valsspelen. Daar is het voor. Juist mensen met ADHD zijn gevoeliger voor verslaving door hun ADHD. Door je medicatie te nemen wordt jouw verslaving risico hetzelfde als bij mensen zonder ADHD. Gewoon netjes blijven nemen dus πŸ‘
K
KnockedneedlerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Syl zei:
Super knap van je, ben echt trots op je!!! πŸ’ͺ
Hoe voel je je verders nu??
Klik om te vergroten...
Eigenlijk best wel goed , ik had verwacht dat het veel erger zou zijn..
Maar volgens mij speel ik wel een beetje vals doordat ik dexamfetamine gebruik (voor mn ADD & op doktersrecept)
Maar ondanks dat voel ik me goed , trots πŸ™‚πŸ˜Š
15 juli heb ik alleen pas een intake bij verslavingszorg ... da's nog vrij lang wachten,had ik eigenlijk niet verwacht...maar ik blijf positief , deze x lukt het me πŸ’ͺπŸ’ͺ😁

Btw thnx voor je support :)
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#9
Knockedneedler zei:
Maar volgens mij speel ik wel een beetje vals doordat ik dexamfetamine gebruik
Klik om te vergroten...

Het gaat er om dat je daarnaast niks gebruik voor recreatief gebruik..
Dat lukt je en dat is super goed!!
Houd vol je bent echt super goed bezig!!! πŸ’ͺπŸ‘
K
KnockedneedlerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Yess!! Vanavond voor het eerst mn draaitafels weer eens gebruikt sinds 3,5 week.
Het ging super :grin: , helemaal geen neiging naar speed gehad .
Maar ik kreeg er wel enorm veel energie van ..
Zweten als een malle (zolderkamer dus lekker benauwd)
Maar wat lucht dat op ! En gewoon helemaal zonder drugs :grin:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#11
Knockedneedler zei:
Yess!! Vanavond voor het eerst mn draaitafels weer eens gebruikt sinds 3,5 week.
Het ging super :grin: , helemaal geen neiging naar speed gehad .
Maar ik kreeg er wel enorm veel energie van ..
Zweten als een malle (zolderkamer dus lekker benauwd)
Maar wat lucht dat op ! En gewoon helemaal zonder drugs :grin:
Klik om te vergroten...

Kijk dat is top!!!. πŸ‘Œ
Je richten op iets wat je passie is... ❀️
Wat goed van je en wat moet dat als een overwinning voelen zeg!!! πŸ’ͺ
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#12
Knockedneedler zei:
Yess!! Vanavond voor het eerst mn draaitafels weer eens gebruikt sinds 3,5 week.
Het ging super :grin: , helemaal geen neiging naar speed gehad .
Maar ik kreeg er wel enorm veel energie van ..
Zweten als een malle (zolderkamer dus lekker benauwd)
Maar wat lucht dat op ! En gewoon helemaal zonder drugs :grin:
Klik om te vergroten...
Ik zei het toch! Heel goed van je. En zweten is gezond, mits je die weer aanvult πŸ˜πŸ‘ŒπŸΌ
B
BrokenWingsLid
01-01-2024, 00:00
#13
Knockedneedler zei:
Ik ben nu sinds 5 dagen gestopt met speed na jarenlang dagelijks gebruik .
Het is alleen niet de eerste keer dat ik stop maar ik wil wel dat het de laatste keer wordt.
Ik heb mezelf al aangemeld bij een kliniek alleen duurt dat nog een week of 7 voordat ik daar het daadwerkelijke intakegesprek heb.
Ik wil alleen niet weer de fout ingaan voor die tijd.
Komt iemand dit bekend voor ?
Zo ja hoe heb jij het volgehouden ?

Greetz N
Klik om te vergroten...
Ja , hier heel bekend ... ik was weer 2 maanden gestopt en vandaag weer gefaald. Gelukkig heb ik zoiets van : bah nee! Waardoor ik zeker morgen niet meer ga verder doen ... jammer , maar gewoon draad terug opnemen . Ja , tips , wegblijven op plaatsen en bij mensen die je triggers geven , want dat het ooit compleet verdwijnt, die cravings ... ik geloof daar niet in , ben al 2 jaar gestopt geweest en af en toe heb ik weer nen uitschuiver.... gelukkig kan ik me nu wel weer herpakken. Zorgen dat je er niet aangeraakt. Dat is het simpelste. En denken aan de moment toen je stopte. Wat je toen voelde ... hou u daar aan vast . Want op die moment maak je de juiste keuze . Succes πŸ˜‰
K
KnockedneedlerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hier weer een kleine update
Of nou ja, er is niet echt iets te updaten alleen ik ben benieuwd of er meer mensen hier zijn die ervaring hebben met afkick klinieken..
Ik Heb de 15e pas de eerste afspraak alleen heb ik geen idee wat me te wachten staat ..
Ik ben nu al meer dan een maand clean en nu begint de gedachte te komen of ik ΓΌberhaupt wel naar een kliniek moet gaan...
Ik ga het traject wel in maar de gedachte beangstigdme een beetje..
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#15
Knockedneedler zei:
Hier weer een kleine update
Of nou ja, er is niet echt iets te updaten alleen ik ben benieuwd of er meer mensen hier zijn die ervaring hebben met afkick klinieken..
Ik Heb de 15e pas de eerste afspraak alleen heb ik geen idee wat me te wachten staat ..
Ik ben nu al meer dan een maand clean en nu begint de gedachte te komen of ik ΓΌberhaupt wel naar een kliniek moet gaan...
Ik ga het traject wel in maar de gedachte beangstigdme een beetje..
Klik om te vergroten...

Is het begeleiding bij het clean blijven?
Ik was zelf 3 mnd clean ong toen ik bij verslavingszorg terecht kon.
Ben wel 2 keer geweest voor intake gesprek
Maar uiteindelijk besloten er mee te stoppen.
Ik heb onwijs veel gehad aan het df.
Bij de verslavingszorg wisten ze ook niet zo goed waar ze me nog bij konden helpen.
Dit omdat ik het zwaarste werk al gedaan had.
Mischien kun je gewoon naar 1e afspraak gaan en daarna oordelen wat je wil.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."