Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGestopt met speed , maar nu gestopt blijven ?

Gestopt met speed , maar nu gestopt blijven ?

54 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#1
Knockedneedler zei:
Maar volgens mij speel ik wel een beetje vals doordat ik dexamfetamine gebruik
Klik om te vergroten...

Het gaat er om dat je daarnaast niks gebruik voor recreatief gebruik..
Dat lukt je en dat is super goed!!
Houd vol je bent echt super goed bezig!!! 💪👏
K
KnockedneedlerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Yess!! Vanavond voor het eerst mn draaitafels weer eens gebruikt sinds 3,5 week.
Het ging super :grin: , helemaal geen neiging naar speed gehad .
Maar ik kreeg er wel enorm veel energie van ..
Zweten als een malle (zolderkamer dus lekker benauwd)
Maar wat lucht dat op ! En gewoon helemaal zonder drugs :grin:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#3
Knockedneedler zei:
Yess!! Vanavond voor het eerst mn draaitafels weer eens gebruikt sinds 3,5 week.
Het ging super :grin: , helemaal geen neiging naar speed gehad .
Maar ik kreeg er wel enorm veel energie van ..
Zweten als een malle (zolderkamer dus lekker benauwd)
Maar wat lucht dat op ! En gewoon helemaal zonder drugs :grin:
Klik om te vergroten...

Kijk dat is top!!!. 👌
Je richten op iets wat je passie is... ❤️
Wat goed van je en wat moet dat als een overwinning voelen zeg!!! 💪
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#4
Knockedneedler zei:
Yess!! Vanavond voor het eerst mn draaitafels weer eens gebruikt sinds 3,5 week.
Het ging super :grin: , helemaal geen neiging naar speed gehad .
Maar ik kreeg er wel enorm veel energie van ..
Zweten als een malle (zolderkamer dus lekker benauwd)
Maar wat lucht dat op ! En gewoon helemaal zonder drugs :grin:
Klik om te vergroten...
Ik zei het toch! Heel goed van je. En zweten is gezond, mits je die weer aanvult 😏👌🏼
B
BrokenWingsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Knockedneedler zei:
Ik ben nu sinds 5 dagen gestopt met speed na jarenlang dagelijks gebruik .
Het is alleen niet de eerste keer dat ik stop maar ik wil wel dat het de laatste keer wordt.
Ik heb mezelf al aangemeld bij een kliniek alleen duurt dat nog een week of 7 voordat ik daar het daadwerkelijke intakegesprek heb.
Ik wil alleen niet weer de fout ingaan voor die tijd.
Komt iemand dit bekend voor ?
Zo ja hoe heb jij het volgehouden ?

Greetz N
Klik om te vergroten...
Ja , hier heel bekend ... ik was weer 2 maanden gestopt en vandaag weer gefaald. Gelukkig heb ik zoiets van : bah nee! Waardoor ik zeker morgen niet meer ga verder doen ... jammer , maar gewoon draad terug opnemen . Ja , tips , wegblijven op plaatsen en bij mensen die je triggers geven , want dat het ooit compleet verdwijnt, die cravings ... ik geloof daar niet in , ben al 2 jaar gestopt geweest en af en toe heb ik weer nen uitschuiver.... gelukkig kan ik me nu wel weer herpakken. Zorgen dat je er niet aangeraakt. Dat is het simpelste. En denken aan de moment toen je stopte. Wat je toen voelde ... hou u daar aan vast . Want op die moment maak je de juiste keuze . Succes 😉
K
KnockedneedlerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Hier weer een kleine update
Of nou ja, er is niet echt iets te updaten alleen ik ben benieuwd of er meer mensen hier zijn die ervaring hebben met afkick klinieken..
Ik Heb de 15e pas de eerste afspraak alleen heb ik geen idee wat me te wachten staat ..
Ik ben nu al meer dan een maand clean en nu begint de gedachte te komen of ik überhaupt wel naar een kliniek moet gaan...
Ik ga het traject wel in maar de gedachte beangstigdme een beetje..
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#7
Knockedneedler zei:
Hier weer een kleine update
Of nou ja, er is niet echt iets te updaten alleen ik ben benieuwd of er meer mensen hier zijn die ervaring hebben met afkick klinieken..
Ik Heb de 15e pas de eerste afspraak alleen heb ik geen idee wat me te wachten staat ..
Ik ben nu al meer dan een maand clean en nu begint de gedachte te komen of ik überhaupt wel naar een kliniek moet gaan...
Ik ga het traject wel in maar de gedachte beangstigdme een beetje..
Klik om te vergroten...

Is het begeleiding bij het clean blijven?
Ik was zelf 3 mnd clean ong toen ik bij verslavingszorg terecht kon.
Ben wel 2 keer geweest voor intake gesprek
Maar uiteindelijk besloten er mee te stoppen.
Ik heb onwijs veel gehad aan het df.
Bij de verslavingszorg wisten ze ook niet zo goed waar ze me nog bij konden helpen.
Dit omdat ik het zwaarste werk al gedaan had.
Mischien kun je gewoon naar 1e afspraak gaan en daarna oordelen wat je wil.
K
KnockedneedlerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Syl zei:
Is het begeleiding bij het clean blijven?
Ik was zelf 3 mnd clean ong toen ik bij verslavingszorg terecht kon.
Ben wel 2 keer geweest voor intake gesprek
Maar uiteindelijk besloten er mee te stoppen.
Ik heb onwijs veel gehad aan het df.
Bij de verslavingszorg wisten ze ook niet zo goed waar ze me nog bij konden helpen.
Dit omdat ik het zwaarste werk al gedaan had.
Mischien kun je gewoon naar 1e afspraak gaan en daarna oordelen wat je wil.
Klik om te vergroten...
Ik ga sws naar de eerste afspraak , vooral ivm mijn medicatie ..
En dan vanaf daar maar zien van hoe of wat :)
Maar idd dit forum heeft mij tot nu toe ook echt geholpen, een plek waar niemand je beoordeeld of veroordeeld maar waar je alleen maar positieve feedback krijgt !
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#9
Goed om te horen dat het nog steeds goed gaat! Probeer gewoon zo door te gaan.
E
Emma morfineLid
01-01-2024, 00:00
#10
Knockedneedler zei:
Zit nu op dag 7 en heb er eigenlijk nog niet heel veel moeite mee,
Ik moet er wel bijzeggen dat ik ADD heb en dagelijks 30 mg dexamfetamine neem (voorgeschreven)
Zou het kunnen komen door de medicatie dat het verlangen onderdrukt wordt ?
Het duurt ongeveer een week of 6 voordat ik naar de klikniek ga voor een intake maar wil niet de fout ingaan voor die tijd..
Iemand tips daarvoor ?
Klik om te vergroten...


Wat goed dat je het al zolang volhoud.!!
Ik heb een vraag, je krijgt 30 mg dexamfetamine.
Hoe neem je die dosis ?
Drie keer tien mg??
Ik ben deze week namelijk begonnen met dexamfetamine, maar ik kan de juiste dosis niet echt vinden.
Groetjes Emma
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#11
Emma morfine zei:
Ik ben deze week namelijk begonnen met dexamfetamine, maar ik kan de juiste dosis niet echt vinden.
Klik om te vergroten...

Welke dosis zei je arts datje moet nemen? Ik zou me daar aan houden als ik jou was.
E
Emma morfineLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Dunne zei:
Welke dosis zei je arts datje moet nemen? Ik zou me daar aan houden als ik jou was.
Klik om te vergroten...

Hij weet de juiste dosis ook nog niet.
Neem nu twee keer per dag 10 mg.
Maar ik merk er eigenlijk niks van.
Ben eind vorige week pas begonnen met dexamfetamine.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Emma morfine zei:
Hij weet de juiste dosis ook nog niet.
Neem nu twee keer per dag 10 mg.
Maar ik merk er eigenlijk niks van.
Ben eind vorige week pas begonnen met dexamfetamine.
Klik om te vergroten...
Het kost vaak wel wat tijd tot je de juiste dosering hebt gevonden. Een week is nog erg kort om te zeggenof je goed zit.
Succes!
K
KnockedneedlerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Emma morfine zei:
Wat goed dat je het al zolang volhoud.!!
Ik heb een vraag, je krijgt 30 mg dexamfetamine.
Hoe neem je die dosis ?
Drie keer tien mg??
Ik ben deze week namelijk begonnen met dexamfetamine, maar ik kan de juiste dosis niet echt vinden.
Groetjes Emma
Klik om te vergroten...
Ik neem 2 x per dag 6 tabletten van 5 mg
(Ik heb dus per dag 60 mg )
Maar ik heb daar bij een ADD gespecialiseerd arts verscheidene test gedaan om tot deze dosis te komen.

Maar ik heb binnenkort mijn intake bij de verslavingszorg en dan wil ik dat ze dat ook gaan bekijken want ik heb nu soms de neiging om wat meer dan voorgeschreven te nemen..
Zonder duidelijke reden eigenlijk..
E
Emma morfineLid
01-01-2024, 00:00
#15
Knockedneedler zei:
Ik neem 2 x per dag 6 tabletten van 5 mg
(Ik heb dus per dag 60 mg )
Maar ik heb daar bij een ADD gespecialiseerd arts verscheidene test gedaan om tot deze dosis te komen.

Maar ik heb binnenkort mijn intake bij de verslavingszorg en dan wil ik dat ze dat ook gaan bekijken want ik heb nu soms de neiging om wat meer dan voorgeschreven te nemen..
Zonder duidelijke reden eigenlijk..
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je antwoord.
Ik ga vrijdag ook weer naar de arts, omdat bij mij de dosis twee keer per dag 4 tabletten 2.5 mg niet of geen effect heeft.
Heb jij dan het middel amfexa?
Want ik heb de gewone dexamfetamine, en die heb je alleen in 2.5 mg ??
Groetjes Emma
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#16
Amfexa is een merknaam met de werkzame stof dexamfetamine er in. Het beste kun je er even je eigen topic voor aanmaken als je vragen hebt, want dit topic gaat over de verslaving van @Knockedneedler en dat houden we graag zo 😊
K
KnockedneedlerLid
01-01-2024, 00:00
#17
*update*

25 mei was de laatste dag dat ik gebruikt heb..
26 mei heb ik me aangemeld bij een verslavingszorg(Weet niet of de naam mag worden gebruikt)
Een paar dagen daarna een telefonisch afspraak gemaakt voor de situatie en alle gegevens.
Nu zou ik pas op 15 juli (6 week later) een soort telefonische intake hebben...
Om 11 uur zouden ze bellen....
Om half 12 heb ik hun maar gebeld om te vragen wat er verkeerd ging..
Het antwoord wat ik kreeg was :" ja u heeft gelijk , u zou om 11 uur gebeld worden,maar ik zie hier dat degene die de afspraak heeft gemaakt en ook zou bellen met vakantie is....

Nu wordt ik eerdaags (???) Teruggebeld om te kijken hoe nu verder.
Een indicatie van hoelang het ging duren konden ze mij niet geven maar voordat ik daadwerkelijk een echte echte afspraak heb kunnen er weken/maanden aan vooraf gaan...

Werkt niet echt motiverend zo...
Voelt echt een beetje van "red je er maar mee"

Nu ben ik de fout nog niet weer ingegaan of in de verleiding gekomen maar ik leefde toch wel een beetje naar die afspraak toe...

Meer mensen hier ervaring mee ?
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik vraag me af waarom je je precies voelt zoals je je voelt. Ik snap dat wanneer je naar iets uitkijkt en het gaat niet door, dat je je teleurgesteld voelt. Maar je bent toch al vet goed bezig?

Uiteindelijk ben jij zelf de enige die het moet doen. Zij, wij, je familie en vrienden kunnen je ondersteunen, maar uiteindelijk komt het op jou zelf aan. Je hebt jezelf bewezen dat je daar sterk genoeg voor bent. Dat laat je toch niet verzwakken alleen maar omdat zij geen contact opnemen?

Ik denk ook niet dat je hun moet zien als een instelling die jou gaan helpen stoppen. Je bent al gestopt en weer beginnen is gewoon geen optie. Klaar, punt. Maar dat moet je wel een plekje geven en verwerken. Wellicht kunnen ze je ook nog tips geven. Maar of ze nou wel of niet contact opnemen, jij bent ZELF al super bezig! Ga gewoon lekker zo door!
K
KnockedneedlerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Chillax zei:
Ik vraag me af waarom je je precies voelt zoals je je voelt. Ik snap dat wanneer je naar iets uitkijkt en het gaat niet door, dat je je teleurgesteld voelt. Maar je bent toch al vet goed bezig?

Uiteindelijk ben jij zelf de enige die het moet doen. Zij, wij, je familie en vrienden kunnen je ondersteunen, maar uiteindelijk komt het op jou zelf aan. Je hebt jezelf bewezen dat je daar sterk genoeg voor bent. Dat laat je toch niet verzwakken alleen maar omdat zij geen contact opnemen?

Ik denk ook niet dat je hun moet zien als een instelling die jou gaan helpen stoppen. Je bent al gestopt en weer beginnen is gewoon geen optie. Klaar, punt. Maar dat moet je wel een plekje geven en verwerken. Wellicht kunnen ze je ook nog tips geven. Maar of ze nou wel of niet contact opnemen, jij bent ZELF al super bezig! Ga gewoon lekker zo door!
Klik om te vergroten...

Dat is natuurlijk ook zo , ik vind het alleen een slechte zaak dat je zo ontzettend lang moet wachten .
Ik heb wel een paar ietwat moeilijke momentjes gehad.maar het valt me 100% mee en ik ben ben nog niet in de verleiding gekomen om nieuwe te halen maar het voelt wel alsof ze mij niet echt serieus nemen en dat vind ik frustrerend..
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#20
Knockedneedler zei:
Dat is natuurlijk ook zo , ik vind het alleen een slechte zaak dat je zo ontzettend lang moet wachten .
Ik heb wel een paar ietwat moeilijke momentjes gehad.maar het valt me 100% mee en ik ben ben nog niet in de verleiding gekomen om nieuwe te halen maar het voelt wel alsof ze mij niet echt serieus nemen en dat vind ik frustrerend..
Klik om te vergroten...

Toen ik begon met afkicken van de speed, was de wachtlijst bij verslavingszorg 100 dagen.
Tot die tijd kon ik terecht bij de poh.
Tegen de tijd dat je bij verslavingszorg terecht kunt kunnen ze helpen bij je in te laten zien wat je triggers zijn bv.
Maar hier kun je zelf ook al mee aan de slag online.
Via de poh kon ik deze opdrachten maken.
Je zou hier eens na kunnen vragen bij je huisarts.
Verder is afleiding zoeken het allerbeste wat je kunt doen.
Wandelen of sporten werkt ook super.
Toen ik terecht kon bij verslavingszorg konden hun ook niet veel meer voor mij betekenen omdat ik zelf de grootste stap al had gezet.
Op de momenten dat je bang bent terug te vallen, schrijf het hier op het forum op.
Dat heeft mij altijd geholpen er door heen te komen.
Uiteindelijk heeft heel de verslavingszorg niks voor mij kunnen bijdragen.
Het kan ook zonder hun hulp en je bent al zo goed op weg!.
Heb vertrouwen in jezelf, je kunt dit!!!
Hou vol!!! 💪❤

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."