Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGestopt met speed , maar nu gestopt blijven ?

Gestopt met speed , maar nu gestopt blijven ?

54 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
K
KnockedneedlerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Emma morfine zei:
Wat goed dat je het al zolang volhoud.!!
Ik heb een vraag, je krijgt 30 mg dexamfetamine.
Hoe neem je die dosis ?
Drie keer tien mg??
Ik ben deze week namelijk begonnen met dexamfetamine, maar ik kan de juiste dosis niet echt vinden.
Groetjes Emma
Klik om te vergroten...
Ik neem 2 x per dag 6 tabletten van 5 mg
(Ik heb dus per dag 60 mg )
Maar ik heb daar bij een ADD gespecialiseerd arts verscheidene test gedaan om tot deze dosis te komen.

Maar ik heb binnenkort mijn intake bij de verslavingszorg en dan wil ik dat ze dat ook gaan bekijken want ik heb nu soms de neiging om wat meer dan voorgeschreven te nemen..
Zonder duidelijke reden eigenlijk..
E
Emma morfineLid
01-01-2024, 00:00
#2
Knockedneedler zei:
Ik neem 2 x per dag 6 tabletten van 5 mg
(Ik heb dus per dag 60 mg )
Maar ik heb daar bij een ADD gespecialiseerd arts verscheidene test gedaan om tot deze dosis te komen.

Maar ik heb binnenkort mijn intake bij de verslavingszorg en dan wil ik dat ze dat ook gaan bekijken want ik heb nu soms de neiging om wat meer dan voorgeschreven te nemen..
Zonder duidelijke reden eigenlijk..
Klik om te vergroten...

Bedankt voor je antwoord.
Ik ga vrijdag ook weer naar de arts, omdat bij mij de dosis twee keer per dag 4 tabletten 2.5 mg niet of geen effect heeft.
Heb jij dan het middel amfexa?
Want ik heb de gewone dexamfetamine, en die heb je alleen in 2.5 mg ??
Groetjes Emma
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#3
Amfexa is een merknaam met de werkzame stof dexamfetamine er in. Het beste kun je er even je eigen topic voor aanmaken als je vragen hebt, want dit topic gaat over de verslaving van @Knockedneedler en dat houden we graag zo 😊
K
KnockedneedlerLid
01-01-2024, 00:00
#4
*update*

25 mei was de laatste dag dat ik gebruikt heb..
26 mei heb ik me aangemeld bij een verslavingszorg(Weet niet of de naam mag worden gebruikt)
Een paar dagen daarna een telefonisch afspraak gemaakt voor de situatie en alle gegevens.
Nu zou ik pas op 15 juli (6 week later) een soort telefonische intake hebben...
Om 11 uur zouden ze bellen....
Om half 12 heb ik hun maar gebeld om te vragen wat er verkeerd ging..
Het antwoord wat ik kreeg was :" ja u heeft gelijk , u zou om 11 uur gebeld worden,maar ik zie hier dat degene die de afspraak heeft gemaakt en ook zou bellen met vakantie is....

Nu wordt ik eerdaags (???) Teruggebeld om te kijken hoe nu verder.
Een indicatie van hoelang het ging duren konden ze mij niet geven maar voordat ik daadwerkelijk een echte echte afspraak heb kunnen er weken/maanden aan vooraf gaan...

Werkt niet echt motiverend zo...
Voelt echt een beetje van "red je er maar mee"

Nu ben ik de fout nog niet weer ingegaan of in de verleiding gekomen maar ik leefde toch wel een beetje naar die afspraak toe...

Meer mensen hier ervaring mee ?
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik vraag me af waarom je je precies voelt zoals je je voelt. Ik snap dat wanneer je naar iets uitkijkt en het gaat niet door, dat je je teleurgesteld voelt. Maar je bent toch al vet goed bezig?

Uiteindelijk ben jij zelf de enige die het moet doen. Zij, wij, je familie en vrienden kunnen je ondersteunen, maar uiteindelijk komt het op jou zelf aan. Je hebt jezelf bewezen dat je daar sterk genoeg voor bent. Dat laat je toch niet verzwakken alleen maar omdat zij geen contact opnemen?

Ik denk ook niet dat je hun moet zien als een instelling die jou gaan helpen stoppen. Je bent al gestopt en weer beginnen is gewoon geen optie. Klaar, punt. Maar dat moet je wel een plekje geven en verwerken. Wellicht kunnen ze je ook nog tips geven. Maar of ze nou wel of niet contact opnemen, jij bent ZELF al super bezig! Ga gewoon lekker zo door!
K
KnockedneedlerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Chillax zei:
Ik vraag me af waarom je je precies voelt zoals je je voelt. Ik snap dat wanneer je naar iets uitkijkt en het gaat niet door, dat je je teleurgesteld voelt. Maar je bent toch al vet goed bezig?

Uiteindelijk ben jij zelf de enige die het moet doen. Zij, wij, je familie en vrienden kunnen je ondersteunen, maar uiteindelijk komt het op jou zelf aan. Je hebt jezelf bewezen dat je daar sterk genoeg voor bent. Dat laat je toch niet verzwakken alleen maar omdat zij geen contact opnemen?

Ik denk ook niet dat je hun moet zien als een instelling die jou gaan helpen stoppen. Je bent al gestopt en weer beginnen is gewoon geen optie. Klaar, punt. Maar dat moet je wel een plekje geven en verwerken. Wellicht kunnen ze je ook nog tips geven. Maar of ze nou wel of niet contact opnemen, jij bent ZELF al super bezig! Ga gewoon lekker zo door!
Klik om te vergroten...

Dat is natuurlijk ook zo , ik vind het alleen een slechte zaak dat je zo ontzettend lang moet wachten .
Ik heb wel een paar ietwat moeilijke momentjes gehad.maar het valt me 100% mee en ik ben ben nog niet in de verleiding gekomen om nieuwe te halen maar het voelt wel alsof ze mij niet echt serieus nemen en dat vind ik frustrerend..
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#7
Knockedneedler zei:
Dat is natuurlijk ook zo , ik vind het alleen een slechte zaak dat je zo ontzettend lang moet wachten .
Ik heb wel een paar ietwat moeilijke momentjes gehad.maar het valt me 100% mee en ik ben ben nog niet in de verleiding gekomen om nieuwe te halen maar het voelt wel alsof ze mij niet echt serieus nemen en dat vind ik frustrerend..
Klik om te vergroten...

Toen ik begon met afkicken van de speed, was de wachtlijst bij verslavingszorg 100 dagen.
Tot die tijd kon ik terecht bij de poh.
Tegen de tijd dat je bij verslavingszorg terecht kunt kunnen ze helpen bij je in te laten zien wat je triggers zijn bv.
Maar hier kun je zelf ook al mee aan de slag online.
Via de poh kon ik deze opdrachten maken.
Je zou hier eens na kunnen vragen bij je huisarts.
Verder is afleiding zoeken het allerbeste wat je kunt doen.
Wandelen of sporten werkt ook super.
Toen ik terecht kon bij verslavingszorg konden hun ook niet veel meer voor mij betekenen omdat ik zelf de grootste stap al had gezet.
Op de momenten dat je bang bent terug te vallen, schrijf het hier op het forum op.
Dat heeft mij altijd geholpen er door heen te komen.
Uiteindelijk heeft heel de verslavingszorg niks voor mij kunnen bijdragen.
Het kan ook zonder hun hulp en je bent al zo goed op weg!.
Heb vertrouwen in jezelf, je kunt dit!!!
Hou vol!!! 💪❤
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Advies aan de TS :
Allereerst: leef per 24 uur.
Zeg niet van: ik zal nooit meer gebruiken.
Dit hoor je vaker, het is domweg veel te zwaar.
Zeg iedere morgen: vandaag gebruik ik
n i e t.
Wat er morgen gebeurt, daar kan ik vandaag geen invloed op hebben.
Maar vandaag? Vandaag dus : n i e t.
Je zult merken, dat dit veel lichter is om jezelf op voor te bereiden.
Leef dus per dag.

Mbt afspraken in de afkickklinieken, je zal nog verbaasd komen te staan, hoe vaak er iets misloopt.
Vaak simpelweg door miscommunicatie.
Blijf rustig en maak je vooral niet kwaad.

Ga blanco je gesprek in.
Denk rustig na, en wacht hun insteek van wat er gebeuren moet, af.
Ik heb vaker gezien, dat men " de opname niet meer nodig vond", en dan wil het toch nog weleens foutlopen.
Denk aan jezelf, jouw lijf, en wat jij denkt dat er nodig is, maar, stel géén voorwaarden.
Die klinieken hebben het gigantisch druk, dus in wezen zijn ze alleen maar blij, als er iemand afvalt.

Daar gaat het voor jou niet om!
Jij komt daar voor jezelf! Niet voor hen!

Ik denk, dat jij moet zorgen, dat je hoe dan ook, daar binnen moet komen en een tijdje blijven.
Ik kan je garanderen, dat je daar zo ontzettend veel kunt leren!
Geef jezelf deze kans!

Ik weet nog, dat ik daar binnenkwam, zo slecht en zo ziek, dat ik alleen maar dacht:
Ik blijf nog 2 uren hier. Dan zie ik verder.
Dit werden in totaal 5 weken.
Ik drink nog steeds niet. Al heel veel jaren lang.
Mijn betere leven is na mijn eerste hulpvraag, want deze moet je zelf doen,
is in de kliniek begonnen.

Alle sterkte toegewenst!
R
RaardingLid
01-01-2024, 00:00
#9
heb je tips?
K
KnockedneedlerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hier weer een kleine update , ik ga nog steeds goed , ben nog niet in de verleiding gekomen maar ik loop wel tegen een ander probleem aan....
Hoe overtuig ik mijn vrouw dat ik niet meer gebruik ?
Want zei merkt geen verschil in mijn doen en laten(ik ook niet echt trouwens)
Ik heb haar alles dit keer verteld , hoe ik het ophield , bij wie ik het weghield , hoe vaak ik het ophield,ze kan op mn bank kijken , in mn telefoon kijken , maar alsnog gelooft ze me niet..
Ik snap het wel want ik lieg al 7 jaar over mijn gebruik dus ik heb elk excuus al een keer gebruikt dus ik weet niet echt meer wat te doen..
Drugstesten zijn geen optie want ik gebruik dexamfetamine voor mn ADD en die kan de test positief beïnvloeden...
Ik ga binnenkort een traject in waarbij we wel gaan testen maar dan sturen ze het op naar een laboratorium maar enige zekerheid kunnen ze niet geven...
Als iemand tips heeft hoor ik het heel graag :)
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#11
Knockedneedler zei:
Hier weer een kleine update , ik ga nog steeds goed , ben nog niet in de verleiding gekomen maar ik loop wel tegen een ander probleem aan....
Hoe overtuig ik mijn vrouw dat ik niet meer gebruik ?
Want zei merkt geen verschil in mijn doen en laten(ik ook niet echt trouwens)
Ik heb haar alles dit keer verteld , hoe ik het ophield , bij wie ik het weghield , hoe vaak ik het ophield,ze kan op mn bank kijken , in mn telefoon kijken , maar alsnog gelooft ze me niet..
Ik snap het wel want ik lieg al 7 jaar over mijn gebruik dus ik heb elk excuus al een keer gebruikt dus ik weet niet echt meer wat te doen..
Drugstesten zijn geen optie want ik gebruik dexamfetamine voor mn ADD en die kan de test positief beïnvloeden...
Ik ga binnenkort een traject in waarbij we wel gaan testen maar dan sturen ze het op naar een laboratorium maar enige zekerheid kunnen ze niet geven...
Als iemand tips heeft hoor ik het heel graag :)
Klik om te vergroten...

Super knap dat je nog clean bent!!! 💪👌
Ik persoonlijk denk dat het enigste wat zal kunnen werken is tijd.
Haar vertrouwen is geschaad en dat fix je niet zo ff.
Dat zal tijd nodig hebben..


Ga zo door, je bent super goed bezig!! 👍
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Was uw slaappatroon niet anders toen je gebruikte? Dat is het eerste waaraan ik zo kan denken.
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#13
Knockedneedler zei:
Hoe overtuig ik mijn vrouw dat ik niet meer gebruik ?
Klik om te vergroten...
Hoe je je vrouw kan overtuigen, geen idee, ik heb geen vrouw, maar dit is een kwestie van vertouwen en dat is alleen met tijd op te lossen zoals @Syl al zegt.

Begin gewoon klein, de dingen die ze vraagt om te doen, die die ook. Spreek je af om 11 thuis te zijn, weed dan ook om 11 uur thuis.
Vertrouwen bouw je op door te laten merken dat je te vertrouwen bent
Als je met drugstesten moet gaan werken is het al veels te ver, een drugstest kan je ook vervalsen namelijk. Als iemand je echt vertouwd kan je een positieve drugstest laten zien en geloven ze je niet.
Vertrouwd iemand jou niet en je laat een negatieve test zien, kunnen ze toch niet geloven.
K
KnockedneedlerLid
01-01-2024, 00:00
#14
CuriousExplorer zei:
Was uw slaappatroon niet anders toen je gebruikte? Dat is het eerste waaraan ik zo kan denken.
Klik om te vergroten...
CuriousExplorer zei:
Was uw slaappatroon niet anders toen je gebruikte? Dat is het eerste waaraan ik zo kan denken.
Klik om te vergroten...
Nee eigenlijk niet , ik kon meestal gewoon slapen..
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik denk dat je haar gewoon het beste deze vraag kunt stellen in plaats van ons. Als zij een idee heeft, laat maar horen dan. Je hoeft ons niet te overtuigen maar haar. Dus vraag haar hoe je dat kan doen.

Als ze het ook niet weet, dan moet je haar zeggen dat ze dan moet ophouden met twijfelen omdat het alleen maar voor stress zorgt en niet positief bijdraagt aan het afkickproces.

P. S. goed dat je nog goed bezig bent! Ga zo door! Ook als je een keer een moeilijk moment hebt gewoon stug volhouden! En anders kom je maar naar het forum.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Succes met het stoppen !!
Persoonlijk vind ik niks aan speed, maar ben zelf pas recent kunnen stoppen met wekelijks gebruik van 3 & 4 MMC....
De gedachten zijn er nog vaak, maar de volhouder wint 😄...


Nogmaals, heel veel succes gewenst !
K
KnockedneedlerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Ik ben nu sinds 5 dagen gestopt met speed na jarenlang dagelijks gebruik .
Het is alleen niet de eerste keer dat ik stop maar ik wil wel dat het de laatste keer wordt.
Ik heb mezelf al aangemeld bij een kliniek alleen duurt dat nog een week of 7 voordat ik daar het daadwerkelijke intakegesprek heb.
Ik wil alleen niet weer de fout ingaan voor die tijd.
Komt iemand dit bekend voor ?
Zo ja hoe heb jij het volgehouden ?

Greetz N
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ben niet zo een frequent gebruiker als jij dat bent , maar sloeg wel een beetje door in afgelopen winter. Toen ernstig ziek geweest koorts /spugen diaree alles kwam tegelijkertijd eruit, voelde me zo zwak lag dagen op bed. Toen vond ik het mooi geweest.. ruim 3 maanden gestopt. Eerste maand was heel makkelijk omdat ik de hele maand nodig had om weer bij te sterken 2e maand kreeg ik erge cravings. Bepaalde geuren die langs kwamen wat er op leek.. zaterdag voor de deur, vrienden die het nog wel namen. Naja ergens in april weer eens genomen en toen heel snel weer terug bij 2 maal per week pakken.

Op dit moment ook 2 weken niet gehad, omdat ik (misschien heb je dat al ergens gelezen hier) heel veel last van me buik heb.( denk me maag) mentaal gaat het erg goed met me maar me lichaam wilt niet.

Overigens gister een heel mooi feest gehad. Zonder alcohol zonder drugs. Hele week weer gewerkt dan ben je daar ook wel weer aan toe. Buikkrampen aan de kant geschoven met een paar paracetamol en zo doorgegaan tot een uur of 4 geen drank niks.

Voorlopig neem ik niks (heb wel cravings soms ) en dat ga ik ook redden. Omdat ik graag van de buikpijn af wil komen maar sowieso goed wil zorgen voor me lichaam.

In de toekomst wil ik het houden bij misschien eens in de 2 maanden

Er zijn op dit forum al vele mensen van bepaalde drugs af en jij kan dat ook, heel veel succes!
GroetJessss ✌️☺️
K
KnockedneedlerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het is ooit begonnen op feestjes en in het weekend maar op den duur werdt het steeds meer ..
Niet eens om er echt een rush van te krijgen maar meer om rustig in mn hoofd te blijven .
Ben paar jaar geleden bij een psycholoog geweest en die heeft ADD geconstateerd
Die heeft toen dexamfetamine voorgeschreven
(Dat gesprek bij de psycholoog was overigens na aanleiding van een eerdere poging om te stoppen)
Maar wil er nu gewoon helemaal van af , en sta er heel positief in 💪
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#20
Een mooi streven!

Waarom wil je precies stoppen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."