Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGestopt met speed , maar nu gestopt blijven ?

Gestopt met speed , maar nu gestopt blijven ?

54 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
K
KnockedneedlerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik ben nu sinds 5 dagen gestopt met speed na jarenlang dagelijks gebruik .
Het is alleen niet de eerste keer dat ik stop maar ik wil wel dat het de laatste keer wordt.
Ik heb mezelf al aangemeld bij een kliniek alleen duurt dat nog een week of 7 voordat ik daar het daadwerkelijke intakegesprek heb.
Ik wil alleen niet weer de fout ingaan voor die tijd.
Komt iemand dit bekend voor ?
Zo ja hoe heb jij het volgehouden ?

Greetz N
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ben niet zo een frequent gebruiker als jij dat bent , maar sloeg wel een beetje door in afgelopen winter. Toen ernstig ziek geweest koorts /spugen diaree alles kwam tegelijkertijd eruit, voelde me zo zwak lag dagen op bed. Toen vond ik het mooi geweest.. ruim 3 maanden gestopt. Eerste maand was heel makkelijk omdat ik de hele maand nodig had om weer bij te sterken 2e maand kreeg ik erge cravings. Bepaalde geuren die langs kwamen wat er op leek.. zaterdag voor de deur, vrienden die het nog wel namen. Naja ergens in april weer eens genomen en toen heel snel weer terug bij 2 maal per week pakken.

Op dit moment ook 2 weken niet gehad, omdat ik (misschien heb je dat al ergens gelezen hier) heel veel last van me buik heb.( denk me maag) mentaal gaat het erg goed met me maar me lichaam wilt niet.

Overigens gister een heel mooi feest gehad. Zonder alcohol zonder drugs. Hele week weer gewerkt dan ben je daar ook wel weer aan toe. Buikkrampen aan de kant geschoven met een paar paracetamol en zo doorgegaan tot een uur of 4 geen drank niks.

Voorlopig neem ik niks (heb wel cravings soms ) en dat ga ik ook redden. Omdat ik graag van de buikpijn af wil komen maar sowieso goed wil zorgen voor me lichaam.

In de toekomst wil ik het houden bij misschien eens in de 2 maanden

Er zijn op dit forum al vele mensen van bepaalde drugs af en jij kan dat ook, heel veel succes!
GroetJessss ✌️☺️
K
KnockedneedlerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het is ooit begonnen op feestjes en in het weekend maar op den duur werdt het steeds meer ..
Niet eens om er echt een rush van te krijgen maar meer om rustig in mn hoofd te blijven .
Ben paar jaar geleden bij een psycholoog geweest en die heeft ADD geconstateerd
Die heeft toen dexamfetamine voorgeschreven
(Dat gesprek bij de psycholoog was overigens na aanleiding van een eerdere poging om te stoppen)
Maar wil er nu gewoon helemaal van af , en sta er heel positief in 💪
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#4
Een mooi streven!

Waarom wil je precies stoppen?
K
KnockedneedlerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ganggang💯 zei:
Een mooi streven!

Waarom wil je precies stoppen?
Klik om te vergroten...
Omdat ik mijn gezin compleet wil houden ..
Ik en mijn vrouw hebben 2 kindjes (4en:sunglasses:
En mijn vrouw weet dat ik dit probleem al langer heb en ook al meerdere pogingen heb gedaan om te stoppen.
Dus ik wil stoppen voor hun , omdat zij het allerbeste in mijn leven zijn en ik niet zonder hun zou willen.
Het heeft nu ook lang genoeg geduurd , ik wil voor mezelf nu ook stoppen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Knockedneedler zei:
Omdat ik mijn gezin compleet wil houden ..
Ik en mijn vrouw hebben 2 kindjes (4en:sunglasses:
En mijn vrouw weet dat ik dit probleem al langer heb en ook al meerdere pogingen heb gedaan om te stoppen.
Dus ik wil stoppen voor hun , omdat zij het allerbeste in mijn leven zijn en ik niet zonder hun zou willen.
Het heeft nu ook lang genoeg geduurd , ik wil voor mezelf nu ook stoppen.
Klik om te vergroten...
Dat lijkt me een hele mooie reden. Misschien kan je dat eens allemaal op papier zetten/op je telefoon opslaan. En mocht je dan weer eens trek krijgen eerst dat even doorlezen en kijken of het het waard is.
K
KnockedneedlerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Zit nu op dag 7 en heb er eigenlijk nog niet heel veel moeite mee,
Ik moet er wel bijzeggen dat ik ADD heb en dagelijks 30 mg dexamfetamine neem (voorgeschreven)
Zou het kunnen komen door de medicatie dat het verlangen onderdrukt wordt ?
Het duurt ongeveer een week of 6 voordat ik naar de klikniek ga voor een intake maar wil niet de fout ingaan voor die tijd..
Iemand tips daarvoor ?
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja tuurlijk, als adhder of add heb je een chronisch te kort aan dopamine. Hierdoor heb je extra veel drang naar stoffen die dopamine afgeven zoals speed. Met een voorgeschreven medicatie zoals dexamfetamine of methyfenidaat worden je dopamine niveaus weer terug gebracht naar normaal waardoor je veel minder craving hebt.

Speed bestaat uit levo amfetamine en dextro amfetamine. Dexamfetamine (zelfde) krijg je nu voorgeschreven. Ik raad je aan daar vooral mee door te gaan en het uiteraard wel alleen te houden bij de voorgeschreven dosis. Dat gaat je zeker helpen om van de speed af te blijven!
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Het helpt om goed in kaart te brengen wat voor jou triggers zijn om te gaan gebruiken. In welke situatie(s) zit je dan? En hoe voel je je op zo'n moment?

Als je die situaties goed kent, en goed weet te herkennen, dan kun je denken 'hee, dat is een trigger van mij'. Die gedachte geeft je meer controle over de situatie en zo kan je je gedrag veranderen.
K
KnockedneedlerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Chillax zei:
Ja tuurlijk, als adhder of add heb je een chronisch te kort aan dopamine. Hierdoor heb je extra veel drang naar stoffen die dopamine afgeven zoals speed. Met een voorgeschreven medicatie zoals dexamfetamine of methyfenidaat worden je dopamine niveaus weer terug gebracht naar normaal waardoor je veel minder craving hebt.

Speed bestaat uit levo amfetamine en dextro amfetamine. Dexamfetamine (zelfde) krijg je nu voorgeschreven. Ik raad je aan daar vooral mee door te gaan en het uiteraard wel alleen te houden bij de voorgeschreven dosis. Dat gaat je zeker helpen om van de speed af te blijven!
Klik om te vergroten...

Maar ik gebruikte speed naast mijn medicatie (Dus dubbelop)
Werkt het dan ook nog zoals je net omschreef ?
Wel een duidelijk antwoord , dankje wel .
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#11
Knockedneedler zei:
Maar ik gebruikte speed naast mijn medicatie (Dus dubbelop)
Werkt het dan ook nog zoals je net omschreef ?
Wel een duidelijk antwoord , dankje wel .
Klik om te vergroten...

Ja, speed is bijna gelijk aan dexamfetamine alleen werkt het nog wat meer op je noradrenaline waardoor je meer energie krijgt. Dus als je het tegelijk gebruikt is het gewoon meer.
i
inner_searchLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb geen posts gelezen en geef gewoon men persoonlijke input.
Il heb me eerst tijdens corona op de psychedelica en disso's gestort.
En die hebben men ogen geopend..
Ik ben nu 1 maand clean van speed , en zit al 4 weken elke vrijdag bij snuivende vrienden.
Eerste 2 x had ik enorme craving , maar.xie ging over na tijd.
Ik ben nu 1 week clean van harddrugs (harddrug break voor 1 maand en perm stimbreak)
En zit momenteel in een benzo taper die super lukt !
Ik sport terug een eet f*acking veel en sla men agressie weg op de bokzzak.
Allemaal thuis , wat wanneer en hoe ik het wil.
Eigen tempo is zeer belangrijk.
Ik ben enorm verslaving gevoelig, en df en de mensen hier hebben me laten inzien dat de wereld niet op drugs draaid, maar de manier hoe je er met om gaat.

Ps ik heb van men 20 tot 22ste hardcore speed gebruikt , cold turkey gestopt.
En tijdens corona terug een full blown relapse van dagenlijks gebruik.

Pb gerust.

Ik wens je het beste allesinds
P
Putin007Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Knockedneedler zei:
Ik ben nu sinds 5 dagen gestopt met speed na jarenlang dagelijks gebruik .
Het is alleen niet de eerste keer dat ik stop maar ik wil wel dat het de laatste keer wordt.
Ik heb mezelf al aangemeld bij een kliniek alleen duurt dat nog een week of 7 voordat ik daar het daadwerkelijke intakegesprek heb.
Ik wil alleen niet weer de fout ingaan voor die tijd.
Komt iemand dit bekend voor ?
Zo ja hoe heb jij het volgehouden ?

Greetz N
Klik om te vergroten...
Dit komt zeer bekend voor, ik gebruik 13 a 14 jaar weet niet zeker haha de laatste 2 jaar wel dagelijks. En net als jij al meerdere malen proberen te stoppen en iedere keer na 5 dagen meestal maar ik ben nu ongeveer 6 dagen geen speed ja..het is een strijd he met je zelf, maar door hier te praten en anderen hun ervaringen te lezen ben je veel geholpen vind ik , dus ik sliep de eerste 3 a 4 dagen en dan moest ik het hebben maar ik nam 13 jaar veel speed waar ik enorm spijt van heb maar nu de laatste 2x Poging tot stoppen en nu lijkt het wel beter te lukken, ik hoop dat het zo blijft maar die momenten dat je toch wilt ...ja das kut dan maar ik wens je veel succes en het kan eens dat je hervalt , dat is niet zo erg je kan in een praatgroep gaan ofzo en daar zeggen ze hetzelfde. Je moet het bekijken als een lange weg in die weg ja een Belgische weg haha soms ga je goed en hoe verder je komt hoe beter de weg en zo je leven ook...zo denk ik toch. Veel succes vriend
K
KnockedneedlerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Update *dag 16*

Ik had verwacht dat ik me een stuk beroerder zou voelen maar eigenlijk voel ik me prima.
Neem netjes mn dexamfetamine zoals voorgeschreven en daardoor heb ik (denk ik) ook lang zoveel verlangen niet .
Al denk ik er soms wel aan om die te overschrijden
(Maar nog niet gedaan)
Dus tot nu toe gaat het super :grin:
Als het goed is heb ik deze of aankomende week mn intake gesprek bij ***** verslavingszorg
Dus nog steeds vol goede moed :grin:
Voel me goed , voel me sterk , gaat me lukken dit keer :sunglasses:
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#15
Goed bezig! Gewoon zo doorgaan en netjes je voorgeschreven dosis nemen. Onthoud dat je dosis dexamfetamine niet bedoeld is om je lekker te voelen. Dat is bedoeld om je klachten weg te nemen, niet voor recreatief gebruik. Ik raad je aan je adhd en gebruik van dexamfetamine ook zeker goed te bespreken bij de intake. Grote kans dat wanneer je gewoon zo door blijft gaan je geen eens meer hoeft af te kicken!
K
KnockedneedlerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Chillax zei:
Goed bezig! Gewoon zo doorgaan en netjes je voorgeschreven dosis nemen. Onthoud dat je dosis dexamfetamine niet bedoeld is om je lekker te voelen. Dat is bedoeld om je klachten weg te nemen, niet voor recreatief gebruik. Ik raad je aan je adhd en gebruik van dexamfetamine ook zeker goed te bespreken bij de intake. Grote kans dat wanneer je gewoon zo door blijft gaan je geen eens meer hoeft af te kicken!
Klik om te vergroten...
Klopt , dat werdt me ook geadviseerd om daar heel duidelijk over te zijn omdat de kans aanwezig is dat de hoeveelheid aangepast moet worden.
Ook omdat de kans op terugvallen groter is als het zo blijft.
Maar dat zie ik met de intake wel, zit nu op dag 17 en ben heel blij dat het tot nu toe zo goed gaat..
Alleen ik had verwacht dat ik er qua emoties anders van zou worden maar dat is helemaal niet zo ..
Ik voel me niet anders en mijn vrouw ziet ook geen verandering aan mij , zowel uiterlijk als emotioneel.
Dus die heeft nogal wat vraagtekens of ik daadwerkelijk gestopt ben...
Ik kan haar ook niet bewijzen dat ik het nu wel vol hou want dit is niet de eerste keer (of de tweede)
Dus Alles wat ik zeg heb ik al eerder gezegd..
De tijd zal het leren denk ik .
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#17
Als je speed gebruikte, was dat dan recreatief of functioneel?

Voor de duidelijkheid: recreatief is om je lekker te voelen, functioneel om beter te presteren
p
papahetLid
01-01-2024, 00:00
#18
Goed bezig, hou vol!! mij helpt de gulden middenweg gedachte van Aristoteles weleens. Bij een paar uur geluk hoort meestal een paar uur minder geluk. Weet dat bewust voordat je aan iets begint. Stop met dwangmatig gebruiken van wat dan ook. Ik rook eens per dag een cigaret en kies daar altijd een mooie tijd/plaats voor. gewoon paffen tijdens het fietsen vind ik zinloos. Voor nu, hou vol, vooral voor je gezin. En maybe als je je enigzins steady voelt over enkele maanden een bewuste ervaring starten :wink: en zeker thuis geen voorraad. sterkte joh
K
KnockedneedlerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Chillax zei:
Als je speed gebruikte, was dat dan recreatief of functioneel?

Voor de duidelijkheid: recreatief is om je lekker te voelen, functioneel om beter te presteren
Klik om te vergroten...
Grotendeels functioneel, dan was het rustig in mn hoofd maar ik heb als hobby muziek draaien en dan gebruikte ik het wel eens recreatief .
Dit is nu dag 20 en ik heb nog niet echt last gehad...
Ik wil eigenlijk heel graag weer gaan draaien maar ik ben een beetje bang dat een trigger is....
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#20
Succes met het stoppen !!
Persoonlijk vind ik niks aan speed, maar ben zelf pas recent kunnen stoppen met wekelijks gebruik van 3 & 4 MMC....
De gedachten zijn er nog vaak, maar de volhouder wint 😄...


Nogmaals, heel veel succes gewenst !

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."