#1
Beste leden,
Ik schaam me om hiervoor een topic aan te maken omdat het weer zover is, ik ben weer in de greep gekomen van dagelijks benzo gebruik..
Binnenkort heb ik een nieuwe behandelaar bij een nieuwe ggz vanwege verhuizing.. ik ben oneerlijk geweest ben tegen m'n oude hulpverleners omdat ik me zo schaamde en het ook niet wou toegeven dat ik het zelf niet redde.. Dus het plan is om opnieuw en eerlijk te beginnen bij de nieuwe behandeling!
Maar goed, hier komt wat meer info over mn vraag die ik wil stellen.
Ik slikte 8 mg etizolam per dag. Vanwege de korte werking ben ik op eigen houtje geswitcht naar 4 mg clonazepam per dag. Hiermee kan ik beter een dag overbruggen zonder afkickverschijnselen vanwege de langere werking. Het plan is om dit langzamerhand te verminderen tot 0mg. Ik weet dat dit maanden zal duren omdat ik er al zo n halfjaar aan zit.
Nu heb ik nitrazepam 'beschikbaar gekregen', een kleine hoeveelheid om te testen. Dit is ook een langwerkend middel (lange halfwaarde tijd)
Volgens sommige posts van diverse fora/forums(?) is dit 1 van de sterkere middelen. Terwijl andere bronnen beweren dat 10 mg overeenkomt met 0.5 mg clonazepam. Dat zou betekenen dat ik 80mg nitrazepam moet nemen (16x 5mg pillen.. woah.) voor het effect van 2x 2mg clonazepam pillen..
Heeft iemand een verklaring en/of ervaring met beide middelen en hoe ze ongeveer te vergelijken zijn? Kan ik beter met clonazepam gaan, of kan nitrazepam een goed alternatief zijn?
Ik was bang dat de psychiater me niet snel pillen wilt voorschrijven, vandaar dat ik het gevoel heb dat ik het ook eigen houtje moest doen.. maar binnenkort nieuwe hulp, nieuwe kansen. Als ik eerlijk ben willen ze vast helpen, alleen dan komt het allemaal boven water en stel ik de dierbaren om me heen weer teleur, of nog erger, ik doe ze verdriet aan.
Bedankt voor het lezen van mn topic, ik hoop dat iemand me kan helpen! Wat niet helpend is, zijn reacties zoals "je hebt het zelf veroorzaakt, zoek t zelf maar uit" of "je bent zwak" en dergelijke uitspraken. Thanks again![:)]()
Ik schaam me om hiervoor een topic aan te maken omdat het weer zover is, ik ben weer in de greep gekomen van dagelijks benzo gebruik..
Binnenkort heb ik een nieuwe behandelaar bij een nieuwe ggz vanwege verhuizing.. ik ben oneerlijk geweest ben tegen m'n oude hulpverleners omdat ik me zo schaamde en het ook niet wou toegeven dat ik het zelf niet redde.. Dus het plan is om opnieuw en eerlijk te beginnen bij de nieuwe behandeling!
Maar goed, hier komt wat meer info over mn vraag die ik wil stellen.
Ik slikte 8 mg etizolam per dag. Vanwege de korte werking ben ik op eigen houtje geswitcht naar 4 mg clonazepam per dag. Hiermee kan ik beter een dag overbruggen zonder afkickverschijnselen vanwege de langere werking. Het plan is om dit langzamerhand te verminderen tot 0mg. Ik weet dat dit maanden zal duren omdat ik er al zo n halfjaar aan zit.
Nu heb ik nitrazepam 'beschikbaar gekregen', een kleine hoeveelheid om te testen. Dit is ook een langwerkend middel (lange halfwaarde tijd)
Volgens sommige posts van diverse fora/forums(?) is dit 1 van de sterkere middelen. Terwijl andere bronnen beweren dat 10 mg overeenkomt met 0.5 mg clonazepam. Dat zou betekenen dat ik 80mg nitrazepam moet nemen (16x 5mg pillen.. woah.) voor het effect van 2x 2mg clonazepam pillen..
Heeft iemand een verklaring en/of ervaring met beide middelen en hoe ze ongeveer te vergelijken zijn? Kan ik beter met clonazepam gaan, of kan nitrazepam een goed alternatief zijn?
Ik was bang dat de psychiater me niet snel pillen wilt voorschrijven, vandaar dat ik het gevoel heb dat ik het ook eigen houtje moest doen.. maar binnenkort nieuwe hulp, nieuwe kansen. Als ik eerlijk ben willen ze vast helpen, alleen dan komt het allemaal boven water en stel ik de dierbaren om me heen weer teleur, of nog erger, ik doe ze verdriet aan.
Bedankt voor het lezen van mn topic, ik hoop dat iemand me kan helpen! Wat niet helpend is, zijn reacties zoals "je hebt het zelf veroorzaakt, zoek t zelf maar uit" of "je bent zwak" en dergelijke uitspraken. Thanks again