Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshelp moeder met zware speed drang

help moeder met zware speed drang

50 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
B
Breda87Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi,
Ik begrijp dat je er behoefte aan hebt maar ik kan je garanderen dat als je nu vaker speed gaat gebruiken je er uiteindelijk erg veel spijt van gaat krijgen. 2-3 dagen wakker zijn is aan het begin wel leuk maar je lichaam gaat er echt kapot aan. Op een gegeven moment neem je wat speed en je begint het bijv benauwd te krijgen, misselijk, overgeven, verschrikkelijke buikpijn en dat ja dan 20 min extreem zwetend op de toilet zit en denkt dat je door aan het gaan bent enz. Het is lastig maar gebruik een tijdje niet en de drang verdwijnt. Als je op dit moment al veel problemen hebt dan kun je bijv beter hulp zoeken, sterk blijven ipv drugs te gaan gebruiken want dat lost uiteindelijk niets op, de gevolgen kunnen heel groot zijn. Hoop dat je er wat aan hebt.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#2
Zeehond zei:
Sterkte met je herstel πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Klik om te vergroten...
Dank je 😘
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#3
Beste @misskitty , het belangrijkste wat je moet onthouden is je kind. Je kindje staat ALTIJD op 1.
DΓ‘t moet je drijfveer zijn om van drugs af te blijven. Jouw kindje, die van jou afhankelijk is, waar jij zielsveel van houd. Je weet namelijk wat de consequenties zijn op dat gebied als je door gaat met drugs. Dat is een flinke stok achter de deur denk ik..

Veel sterkte! πŸ₯°
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het klinkt misschien een beetje achterhaald, maar wat voor mij erg goed werkt is een lijstje met voor- en nadelen maken. Wanneer de gedachte je blijft plagen en je onbewust de nadelen bagatelliseert, pak je dat lijstje er even bij en herinner je jezelf aan de redenen waarom je het niet moet doen.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Er zijn veel goede tips gegeven. Normaal zou ik hulp adviseren maar je hebt te maken met instanties.

Heb je al alle nummers van je dealers geblokt en daarna verwijderd? Die volgorde
Dat is stap 1.en de belangrijkste stap.

Als instanties hierachter komen kunnen ze hulp verplichten. Maar als je alleenstaand bent of je hebt ze al teveel op je dak, zal je verbaasd zijn hoe snel je je kind kwijt bent. En dan kan ik je op een briefje meegeven dat als dat gebeurt..je juist speed gaat gebruiken en dan heb je er een verslaving bij.

Kijk elke keer naar je kind als je een craving hebt. En besef dat ook al heb je maar een paar keer gebruikt..verslaving is niet alleen fysiek. Dat begint in je hoofd. Je moet dus afkicken van je cravings...is er iemand die je in vertrouwen kan nemen? Er zijn meetings voor narcotica anonymous. Echt een aanrader! Zoek veel afleiding. Vraag desnoods voor.maximaal 2.weken kalmeringsmiddelen bij de huisarts..dit in combinatie met alle tips van hierboven.


Misschien lijkt dit heel veel voor 'slechts ' paar keer gebruik, maar dit moet je in de kiem smoren.
Vaak krijgen mensen een peloton hulp(als ze geluk hebben) bij een peloton aan problemen.
Maar het probleem zit hem niet in de zoveelste snuif..dat is het gevolg..
Het probleem zit hem in de oorzaak, dat stemmetje in je hoofd, die craving.

Als je de oorzaak bestrijd heb je je oplossing.

Denk nooit dat je strijd tegen het verlangen naar 1 x gebruik.
Als je die strijd verliest ..gebruik je niet alleen, je opent de deur voor verslaving en je kind in een pleeggezin. Daar strijd je voor!!

Hoop dat je iets laat horen nog.
m
misskittyLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Dunne zei:
Beste @misskitty , het belangrijkste wat je moet onthouden is je kind. Je kindje staat ALTIJD op 1.
DΓ‘t moet je drijfveer zijn om van drugs af te blijven. Jouw kindje, die van jou afhankelijk is, waar jij zielsveel van houd. Je weet namelijk wat de consequenties zijn op dat gebied als je door gaat met drugs. Dat is een flinke stok achter de deur denk ik..

Veel sterkte! πŸ₯°
Klik om te vergroten...
Dankje
m
misskittyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Mrloverdj zei:
Er zijn veel goede tips gegeven. Normaal zou ik hulp adviseren maar je hebt te maken met instanties.

Heb je al alle nummers van je dealers geblokt en daarna verwijderd? Die volgorde
Dat is stap 1.en de belangrijkste stap.

Als instanties hierachter komen kunnen ze hulp verplichten. Maar als je alleenstaand bent of je hebt ze al teveel op je dak, zal je verbaasd zijn hoe snel je je kind kwijt bent. En dan kan ik je op een briefje meegeven dat als dat gebeurt..je juist speed gaat gebruiken en dan heb je er een verslaving bij.

Kijk elke keer naar je kind als je een craving hebt. En besef dat ook al heb je maar een paar keer gebruikt..verslaving is niet alleen fysiek. Dat begint in je hoofd. Je moet dus afkicken van je cravings...is er iemand die je in vertrouwen kan nemen? Er zijn meetings voor narcotica anonymous. Echt een aanrader! Zoek veel afleiding. Vraag desnoods voor.maximaal 2.weken kalmeringsmiddelen bij de huisarts..dit in combinatie met alle tips van hierboven.


Als je denkt dat wat ik noem overdreven lijkt..nee, dit is een deel van mijn werkgebied.

Dit moet je in de kiem smoren.
Vaak krijgen mensen een peloton hulp(als ze geluk hebben) bij een peloton aan problemen.
Maar het probleem zit hem niet in de zoveelste snuif..dat is het gevolg..
Het probleem zit hem in de oorzaak, dat stemmetje in je hoofd, die craving.

Als je de oorzaak bestrijd heb je je oplossing.

Denk nooit dat je strijd tegen het verlangen naar 1 x gebruik.
Als je die strijd verliest ..gebruik je niet alleen, je opent de deur voor verslaving en je kind in een pleeggezin. Daar strijd je voor!!

Hoop dat je iets laat horen nog.
Klik om te vergroten...
Dankje super
L
Lid 147679Lid
01-01-2024, 00:00
#8
vreemd dat @Syl hier nog nier gereageerd heeft :unamused::thinking:
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#9
blue eyes zei:
vreemd dat @Syl hier nog nier gereageerd heeft :unamused::thinking:
Klik om te vergroten...
Ik lig nog steeds plat met corona...
Lees wel af en toe het df maar heb nog niet de energie om voluit te gaan reageren.
S
SylLid
01-01-2024, 00:00
#10
Sheaira zei:
Hier sluit ik mij bij aan. :kissingheart:
Klik om te vergroten...
Dank je wel 😘
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#11
Syl zei:
Ik lig nog steeds plat met corona...
Lees wel af en toe het df maar heb nog niet de energie om voluit te gaan reageren.
Klik om te vergroten...
Sterkte met je herstel πŸ‘πŸ‘πŸ‘
S
SheairaLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zeehond zei:
Sterkte met je herstel πŸ‘πŸ‘πŸ‘
Klik om te vergroten...
Hier sluit ik mij bij aan. :kissingheart:
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Syl zei:
Ik lig nog steeds plat met corona...
Lees wel af en toe het df maar heb nog niet de energie om voluit te gaan reageren.
Klik om te vergroten...
Dikke beterschap syl!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Van harte beterschap, Syl!
Nu aan de TS:
Advies van mij:
Breek met kennissen die in de scène zitten, want die proberen alleen maar om je terug te zuigen de draaikolk weer in.
Alle telefoonnummers van deze mensen en dealers, wegdoen.
Bij cravings zou ik proberen om de aandacht af te leiden door een niet te zware activiteit die je leuk vindt te gaan doen.
Vermijd plaatsen die gelinkt zijn aan gebruiken.
Pas vooral op dat je verslaving overspringt naar een andere. Blijf dus van die alcohol af.
Of van een andere drug of middel.
Met een klein ritueel alle attributen die je gebruikte mbt speed gebruik verbranden of iig vernietigen.
Neem er echt afscheid van. Spiegel weg, en alles wat erbij nodig was.

Houd vol, en denk hierbij vooral en alleen aan je kindje!! Numero uno!
Alle sterkte toegewenst!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Syl, nou word ik verlegen...!
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#16
misskitty zei:
help! in mijn verleden heb ik wel wat drugs gehad maar nooit verslaafd geweest. tot 3 keer Tot nu toe heb ik sweekends pep gehad dat is me helaas te goed bevallen. heb een hele sterke drang kan me totaal niet meer vermaken. en denk er constant aan. heb nu 6 dagen niks gehad. maar dit kan niet!! ik heb een kind van bijna 3.. heeft iemand tips zodat die extreme drang af komt...! we hebben al instanties op ons dak en kan totaal geen drugs gebruiken. pleas tips!!!
Klik om te vergroten...
Nummer van dealer(s) wissen en het uitzitten! Als dat niet gaat, dan is het zeer verstandig om verslavingszorg en/of een psycholoog in te schakelen.

Ik kan je alleen maar veel sterkte wensen. ❀️
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#17
@misskitty
Heb je nou de nmrs van je dealers geblokt en gewist?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dat is op zich wel een goed advies, alleen is het inschakelen van verslavingszorg in dit geval nogal moeilijk.
De reden hiervoor zijn met name haar kind.
Want al zou er een behandeltraject opgestart worden, hoe moet dit mbt haar kind geregeld worden?
Zij kan niet zomaar weg om behandeling te kunnen krijgen, laat staan een opname aan de broek opgespeld krijgen, nietwaar.
Wij weten natuurlijk lang niet alle feiten en omstandigheden.
Bijvoorbeeld zijn er mensen in haar omgeving die geregeld kunnen oppassen op haar kind, , of kidsitter zijn, hoe haar kindje nu functioneert, of zij nog op hulp anderszins kan terugvallen...
Dus, goed advies, lastige kwestie.
W
WAZALid
01-01-2024, 00:00
#19
pas maar op! speed kan je nog eenigzins redelijk snel vanaf komen maar de volgende stap kan zomaar cocaine zijn. blijf daar iig zo ver mogelijk van weg
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#20
@misskitty nog een vraagje: hoe vaak heb je nou speed gebruikt de afgelopen tijd? Begrijp ik het goed dat het maar 3 x is geweest?
Dan is het imo niet heel lastig toch? Na 3x is er af blijven niet te lastig lijkt mij. Of ik schat het totaal verkeerd in hoor of heb je topic niet goed begrepen.
Dan sorry!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."