Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
ยฉ 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMeest erge vrouwelijke verslaafde aan GHB?

Meest erge vrouwelijke verslaafde aan GHB?

18 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#1
Helaas zelf weinig verstand van maar ik weet dat een aantal mensen op het forum hier meer van weten of doorgemaakt hebben.

Sterkte met afkicken ๐Ÿ˜˜
R
RosalyaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo,
Ik ben nieuw hier, maar wil mijn verhaal doen.. ik kan nergens op internet of op het forum vinden die hetzelfde doormaakt als ik.

Ik ben 26 jaar, Ik ben ongeveer 1.62 en weeg. 65 kilo.
Ik gebruik dagelijks elke 2 uur ongeveer 20 ml GHB.. ik weet het dit is zwaar ernstig, ik lees vaak verhalen over dat mensen verslaafd zijn aan 3 ml per 2 uur, of iets meer. Maar mijn verhaal is echt een stuk heftiger.
ik gebruik vanaf mijn 18e ghb en ben ook weleens een jaar clean geweest.

Ik wil graag afbouwen, ben zelf al vaak opgenomen geweest. Ik ben benieuwd of er iemand is die tips heeft of hoe het kan dat mijn lichaam zoveel ghb kan verdragen, en nodig heeft. Bij 5ml in een uur krijg ik hartkloppingen, hoge bloeddruk en ga ik trillen en zweten.
Ik heb geprobeerd om elke 4 doseringen 0.3 ml naar beneden te gaan, maar ik heb eigenlijk iemand nodig die op me let.
Ik ben benieuwd , of er meer mensen zijn die zo heftig verslaafd zijn , of geweest zijn geweest aan ghb.. en misschien tips hebben.
Ik ben al 8 maanden aan het wachten voor een opname maar dit is vanwege de corona en andere omstandigheden nog steeds niet gelukt.

Groetjes Rosalya
S
StraatPiraatLid
01-01-2024, 00:00
#3
Rosalya zei:
Hallo,
Ik ben nieuw hier, maar wil mijn verhaal doen.. ik kan nergens op internet of op het forum vinden die hetzelfde doormaakt als ik.

Ik ben 26 jaar, Ik ben ongeveer 1.62 en weeg. 65 kilo.
Ik gebruik dagelijks elke 2 uur ongeveer 20 ml GHB.. ik weet het dit is zwaar ernstig, ik lees vaak verhalen over dat mensen verslaafd zijn aan 3 ml per 2 uur, of iets meer. Maar mijn verhaal is echt een stuk heftiger.
ik gebruik vanaf mijn 18e ghb en ben ook weleens een jaar clean geweest.

Ik wil graag afbouwen, ben zelf al vaak opgenomen geweest. Ik ben benieuwd of er iemand is die tips heeft of hoe het kan dat mijn lichaam zoveel ghb kan verdragen, en nodig heeft. Bij 5ml in een uur krijg ik hartkloppingen, hoge bloeddruk en ga ik trillen en zweten.
Ik heb geprobeerd om elke 4 doseringen 0.3 ml naar beneden te gaan, maar ik heb eigenlijk iemand nodig die op me let.
Ik ben benieuwd , of er meer mensen zijn die zo heftig verslaafd zijn , of geweest zijn geweest aan ghb.. en misschien tips hebben.
Ik ben al 8 maanden aan het wachten voor een opname maar dit is vanwege de corona en andere omstandigheden nog steeds niet gelukt.

Groetjes Rosalya
Klik om te vergroten...
Heb je dit al een besproken met een arts?
Ik heb zelf geen ervaring met GHB maar jeetje wat moet dat heftig zijn zeg.
Als je ooit even wil 'ranten' of gewoon je ei kwijt kan je me rustig een berichtje sturen. Heel veel succes gewenst!
R
RosalyaLid
01-01-2024, 00:00
#4
straatpiraat zei:
Heb je dit al een besproken met een arts?
Ik heb zelf geen ervaring met GHB maar jeetje wat moet dat heftig zijn zeg.
Als je ooit even wil 'ranten' of gewoon je ei kwijt kan je me rustig een berichtje sturen. Heel veel succes gewenst!
Klik om te vergroten...
Ja ik loop bij een verslavings arts, en sta al vanaf augustus op de wachtlijst voor een klinische opname. Maar vanwege Corona en te weinig GHB plekken duurt dit blijkbaar al zo lang, de arts heeft mij verteld dat ik 0.3 ml er af moet halen elke 24 uur, als ik dit doe merk ik op een gegeven moment dat mijn bloeddruk zo hoog word (heb een meter thuis) , dat dit echt gevaarlijk is. had laatst een bloeddruk van 240 / 220 met een pols van 120 . Hier door durf ik niet verder af te bouwen als 8 ml , heb wel diazepam gekregen op recept. Maar ik ben echt benieuwd of er mensen zijn, die hetzelfde doormaken of hebben meegemaakt, omdat er meerdere topics zijn over GHB op dit forum.

Ik wilde vooral mijn verhaal delen, en tips en herkenning is voor mij vooral heel belangrijk.
Bedankt voor je reactie.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hey, ik zie nu je topic pas. Ook een (ex)-GHB verslaafde hier.

Toen ik zelf af ging bouwen deed ik iedere dag 0.1 of 0.2 eraf. Dus per 24 uur pas omlaag. Op deze manier lukt het het beste en blijf je stabiel!

Als je twijfelt toch wachten op je arts en op een stabiele dosis blijven tot die tijd...
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zoek een dosis waar jij je prettig bij voelt. Je moet een dosis zien te vinden waarbij je pols en bloeddruk nog net goed is, uiteraard een dosis waar je geen high meer van krijgt. Als je een stabiele dosis gevonden hebt, dan kun je vanaf daar iedere 24 uur 0.1 eraf halen. Doseer exact iedere 2 uur, ook in de nacht. (Ik zette zelfs mijn wekker ervoor, zodat ik altijd de 2 uur aantikte. Meestal was ik voor mijn volgende dosis al wakker.

Voordat je net de 2 uur aantikt steeds mag je pols iets verhoogd zijn, net zoals je bloeddruk. Maar hou in de gaten dat deze na je inname wel meteen weer juist moet zijn.

Ik zou in jouw geval echt de 0.1 per 24 uur aanhouden. Beter veilig en langzaam...

Overigens vind ik het zeer onverstandig van je arts om stappen van 0.3 te maken. Dat gaat echt niet lukken... Artsen willen altijd alles zo snel mogelijk met afkicken maar met GHB moet je echt heel voorzichtig zijn.
B
Blazerrr92Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Rosalya zei:
Hallo,
Ik ben nieuw hier, maar wil mijn verhaal doen.. ik kan nergens op internet of op het forum vinden die hetzelfde doormaakt als ik.

Ik ben 26 jaar, Ik ben ongeveer 1.62 en weeg. 65 kilo.
Ik gebruik dagelijks elke 2 uur ongeveer 20 ml GHB.. ik weet het dit is zwaar ernstig, ik lees vaak verhalen over dat mensen verslaafd zijn aan 3 ml per 2 uur, of iets meer. Maar mijn verhaal is echt een stuk heftiger.
ik gebruik vanaf mijn 18e ghb en ben ook weleens een jaar clean geweest.

Ik wil graag afbouwen, ben zelf al vaak opgenomen geweest. Ik ben benieuwd of er iemand is die tips heeft of hoe het kan dat mijn lichaam zoveel ghb kan verdragen, en nodig heeft. Bij 5ml in een uur krijg ik hartkloppingen, hoge bloeddruk en ga ik trillen en zweten.
Ik heb geprobeerd om elke 4 doseringen 0.3 ml naar beneden te gaan, maar ik heb eigenlijk iemand nodig die op me let.
Ik ben benieuwd , of er meer mensen zijn die zo heftig verslaafd zijn , of geweest zijn geweest aan ghb.. en misschien tips hebben.
Ik ben al 8 maanden aan het wachten voor een opname maar dit is vanwege de corona en andere omstandigheden nog steeds niet gelukt.

Groetjes Rosalya
Klik om te vergroten...
Dag Rosalya,

Ik ben Jens *Modknip* wegens privacy je achternaam verwijderd*ik kom uit Belgiรซ ben ondertussen 7 jaar en 3 maanden volledig clean! Ik had vroeger zelfs nog een heviger verslaving als jij want ik nam 20 ml GHB en 10 ml GBL om de 2 uur stipt! Maar gelukkig heb ik een arts gevonden die zich gespecialiseerd heeft in het ontkennen van GHB... Ook een schat van vrouw je moet beginnen met ook zo iemand te vinden... vind je die niet wil ik je wel doorschakelen naar mijn arts zit wel in Belgiรซ... Maar de eerste keer dat ik op consultatie ging en vertelde wat ik gebruikte schreef ze mij direct 8 Baclofens 25 mg voor Baclofen is een spierverslapper die normaal wordt gebruikt bij spasticiteit en multiple sclerose. Het concurreert met de signalen die ghb afgeeft in het brein, waardoor de zucht naar drugs af zou nemen + 8 oxycodones van 80 mg dit is zware morfine medicatie die word gegeven in de laatste stadiums van kanker daarom ook zo effectief tegen ghb ontwenning want het legt alles volledig lam in je hele lichaam. + 8 Traxenes van 50 mg de ideale benzodiazepine tegen ghb ontwenning + 8 keer 12 mg bromazepam ook een hele goede benzo dit neem je er elke keer 4 van door de dag 4 snachts van elke medicatie dan nog 2 door de dag 2 snachts een xyperexa tegen mijn deleriyum en psychose die ik kreeg van het stoppen met ghb en dan 3 xanax 2mg retard een hevige langdurige werkende benzo/doorslapen en 2 etumines voor het slapen gaan dit zijn gwn doorslapers zodat je zeker rustig een nacht kunt doorslapen behalve even wekker zetten om je medicatie te nemen... spijtig genoeg is deze cocktail van medicatie echt helpt tegen ontwenning van opeens stoppen van ghb je kan dus ook gerust vanaf je begint medicatie te nemen je resterende ghb door de wc gieten... want als je de medicatie van heel de dag binnen hebt zul je merken dat je niet zuchtig bent, je bloeddruk gewoon of iets lager is, je niet trilt, je gemakkelijk 12 tot 14 uur rustig kunt doorslapen met even een pauze om goed water te drinken en je medicatie te nemen want ghb neemt je vocht op waardoor je door de jaren heen een tekort aan vocht hebt daarom goed veel drinken en je mag ook zeker op begin lekker lang slapen omdat je lichaam volledig op is van van zo weinig slaap te hebben... dus het zal zeker goed doen aan je lichaam ook kan je terug normaal en veel eten... wat ook goed voor je is... je zult geen psychose of een of enkele ontwenning door maken. Want al die medicatie zorgt ervoor dat dat volledig word weggenomen. Je mag wel zeker niet gebruiken op je medicatie want dit is dodelijk!!!! En ook zeker je ghb gebruik niet gaan vervangen door alcohol want dit is ongeveer hetzelfde... je gewoon een maand lang aan die dosis medicatie houden en dan heel rustig en systematisch afbouwen je zult zien geen last te ondervinden van ontwenning. Ik heb er wel 14 maanden over gedaan voor ik echt medicatie clean was maar het heeft wel zijn vruchten afge
B
Blazerrr92Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Blazerrr92 zei:
Dag Rosalya,

Ik ben *Modknip* wegens privacy je achternaam verwijderd* ik kom uit Belgiรซ ben ondertussen 7 jaar en 3 maanden volledig clean! Ik had vroeger zelfs nog een heviger verslaving als jij want ik nam 20 ml GHB en 10 ml GBL om de 2 uur stipt! Maar gelukkig heb ik een arts gevonden die zich gespecialiseerd heeft in het ontkennen van GHB... Ook een schat van vrouw je moet beginnen met ook zo iemand te vinden... vind je die niet wil ik je wel doorschakelen naar mijn arts zit wel in Belgiรซ... Maar de eerste keer dat ik op consultatie ging en vertelde wat ik gebruikte schreef ze mij direct 8 Baclofens 25 mg voor Baclofen is een spierverslapper die normaal wordt gebruikt bij spasticiteit en multiple sclerose. Het concurreert met de signalen die ghb afgeeft in het brein, waardoor de zucht naar drugs af zou nemen + 8 oxycodones van 80 mg dit is zware morfine medicatie die word gegeven in de laatste stadiums van kanker daarom ook zo effectief tegen ghb ontwenning want het legt alles volledig lam in je hele lichaam. + 8 Traxenes van 50 mg de ideale benzodiazepine tegen ghb ontwenning + 8 keer 12 mg bromazepam ook een hele goede benzo dit neem je er elke keer 4 van door de dag 4 snachts van elke medicatie dan nog 2 door de dag 2 snachts een xyperexa tegen mijn deleriyum en psychose die ik kreeg van het stoppen met ghb en dan 3 xanax 2mg retard een hevige langdurige werkende benzo/doorslapen en 2 etumines voor het slapen gaan dit zijn gwn doorslapers zodat je zeker rustig een nacht kunt doorslapen behalve even wekker zetten om je medicatie te nemen... spijtig genoeg is deze cocktail van medicatie echt helpt tegen ontwenning van opeens stoppen van ghb je kan dus ook gerust vanaf je begint medicatie te nemen je resterende ghb door de wc gieten... want als je de medicatie van heel de dag binnen hebt zul je merken dat je niet zuchtig bent, je bloeddruk gewoon of iets lager is, je niet trilt, je gemakkelijk 12 tot 14 uur rustig kunt doorslapen met even een pauze om goed water te drinken en je medicatie te nemen want ghb neemt je vocht op waardoor je door de jaren heen een tekort aan vocht hebt daarom goed veel drinken en je mag ook zeker op begin lekker lang slapen omdat je lichaam volledig op is van van zo weinig slaap te hebben... dus het zal zeker goed doen aan je lichaam ook kan je terug normaal en veel eten... wat ook goed voor je is... je zult geen psychose of een of enkele ontwenning door maken. Want al die medicatie zorgt ervoor dat dat volledig word weggenomen. Je mag wel zeker niet gebruiken op je medicatie want dit is dodelijk!!!! En ook zeker je ghb gebruik niet gaan vervangen door alcohol want dit is ongeveer hetzelfde... je gewoon een maand lang aan die dosis medicatie houden en dan heel rustig en systematisch afbouwen je zult zien geen last te ondervinden van ontwenning. Ik heb er wel 14 maanden over gedaan voor ik echt medicatie clean was maar het heeft wel zijn vruchten afge
Klik om te vergroten...
Afgeworpen want ik ben nu bijna 8 jaar volledig clean ik heb geen zucht meer en ik ben volledig pijnloos of symtoomloos ontwent en ik ben ook opeens kunnen stoppen zonder nog te klungelen met afbouwen met ghb dat helpt helemaal niet want niet elke ghb is even sterk bevoorbeeld al... dus je kan nooit exact je dosis afbouwen wat met medicatie natuurlijk wel kan! Ik wens je veel succes en heb goede moed als ik het kan kan jij het ook! En als ik je met iets kan helpen een berichtje vind ik nooit erg! Ik zal je altijd met raad en daad bijstaan!!! โค
E
Ella.xLid
01-01-2024, 00:00
#9
Rosalya zei:
Hallo,
Ik ben nieuw hier, maar wil mijn verhaal doen.. ik kan nergens op internet of op het forum vinden die hetzelfde doormaakt als ik.

Ik ben 26 jaar, Ik ben ongeveer 1.62 en weeg. 65 kilo.
Ik gebruik dagelijks elke 2 uur ongeveer 20 ml GHB.. ik weet het dit is zwaar ernstig, ik lees vaak verhalen over dat mensen verslaafd zijn aan 3 ml per 2 uur, of iets meer. Maar mijn verhaal is echt een stuk heftiger.
ik gebruik vanaf mijn 18e ghb en ben ook weleens een jaar clean geweest.

Ik wil graag afbouwen, ben zelf al vaak opgenomen geweest. Ik ben benieuwd of er iemand is die tips heeft of hoe het kan dat mijn lichaam zoveel ghb kan verdragen, en nodig heeft. Bij 5ml in een uur krijg ik hartkloppingen, hoge bloeddruk en ga ik trillen en zweten.
Ik heb geprobeerd om elke 4 doseringen 0.3 ml naar beneden te gaan, maar ik heb eigenlijk iemand nodig die op me let.
Ik ben benieuwd , of er meer mensen zijn die zo heftig verslaafd zijn , of geweest zijn geweest aan ghb.. en misschien tips hebben.
Ik ben al 8 maanden aan het wachten voor een opname maar dit is vanwege de corona en andere omstandigheden nog steeds niet gelukt.

Groetjes Rosalya
Klik om te vergroten...
Hoi Rosalya,
Ik ben zelf ook een meisje van jouw leeftijd en heel lang flink verslaafd geweest aan ghb. Door veel tips en verhalen hier heb ik zelfstandig af kunnen bouwen en ben ik nu bijna een half jaar clean.

omdat de verhalen hier mij toen zo hebben geholpen en ik daar zo dankbaar voor ben heb ik een account aangemaakt om andere die in zoโ€™n kutsituatie zitten te vertellen hoe ik het heb aangepakt (dus ook geรฏnspireerd op wat ik hier eerder gelezen heb):

Het is mij gelukt door met -0,2 of -0,3 ml per twee uur af te bouwen per dag. In kleine stapjes dus, en veel geduld voor nodig. En echt die twee uur volmaken. Dit hield ik nauwkeurig bij in een dagboekje. Van te voren rekende ik uit hoeveel ik nodig had en schreef ik op wat het doel was om per twee uur en in totaal op een dag te gebruiken (zelf gaf ik mezelf er 5 ml extra bij om evt over de dag te verdelen als het echt even niet ging). Zo rekende ik van begin tot eind (ben rond 0,5 gestopt) uit hoeveel ik nodig had en wanneer ik er van af zou zijn (dat ging uiteraard ook niet in 1 x zoals gepland, maar hierdoor kwam ik er uiteindelijk wel).

Brijder heeft ook geholpen als stok achter de deur en pammetjes en inslapers voorgeschreven. Mijn verslaving heb ik altijd geheim gehouden en naar de brijder gaan voor hulp was dan ook al een enorme stap voor me. Ik vertikte het dan ook om me op te laten nemen, maar zou het een ander nooit afraden.

Heb je iemand in je omgeving die van je verslaving afweet? Ik had uiteindelijk een vriendin, waar ik de ghb die ik voor andere dagen nodig had, bewaarde, zodat de stap om er langs te gaan en ernaar te vragen een stuk groter was dan de verleiding meer te nemen als het in mijn eigen kast staat.

Ik heb ook veel geschreven om niet gek te worden, in een dagboekje noteerde ik naast mijn afbouwschema positieve dingetjes van de dag (hoe klein ook), dingen die me โ€œblijโ€ konden maken als filmpjes die me enigszins opvrolijkte en probeerde ik ieder klein succesje te vieren en mezelf zo moed in te spreken. Want hoe klein de stap die je neemt ook is, het is toch elke keer een stap vooruit en uiteindelijk kom je er wel!

Ook een tip (misschien voor later): het boek โ€œPart time junkieโ€. Ik ben hem aan het lezen en het is heel herkenbaar en heel fijn te merken dat andere mensen dit soort dingen ook overkomt en het helpt mij het vanuit een ander persoon geschreven, beter voor mezelf te begrijpen. Misschien dat jij er ook wat aan hebt.

hopelijk heb je hier iets aan.
Hou vol en weet dat je niet alleen bent. Jij bent je verslaving niet, maar bent veel meer dan dat. Jij kunt dit! Dit gaat ook weer over. Hou vol en wees lief voor jezelf. โค๏ธ
T
TheGozdLid
01-01-2024, 00:00
#10
Rosalya zei:
Hallo,
Ik ben nieuw hier, maar wil mijn verhaal doen.. ik kan nergens op internet of op het forum vinden die hetzelfde doormaakt als ik.

Ik ben 26 jaar, Ik ben ongeveer 1.62 en weeg. 65 kilo.
Ik gebruik dagelijks elke 2 uur ongeveer 20 ml GHB.. ik weet het dit is zwaar ernstig, ik lees vaak verhalen over dat mensen verslaafd zijn aan 3 ml per 2 uur, of iets meer. Maar mijn verhaal is echt een stuk heftiger.
ik gebruik vanaf mijn 18e ghb en ben ook weleens een jaar clean geweest.

Ik wil graag afbouwen, ben zelf al vaak opgenomen geweest. Ik ben benieuwd of er iemand is die tips heeft of hoe het kan dat mijn lichaam zoveel ghb kan verdragen, en nodig heeft. Bij 5ml in een uur krijg ik hartkloppingen, hoge bloeddruk en ga ik trillen en zweten.
Ik heb geprobeerd om elke 4 doseringen 0.3 ml naar beneden te gaan, maar ik heb eigenlijk iemand nodig die op me let.
Ik ben benieuwd , of er meer mensen zijn die zo heftig verslaafd zijn , of geweest zijn geweest aan ghb.. en misschien tips hebben.
Ik ben al 8 maanden aan het wachten voor een opname maar dit is vanwege de corona en andere omstandigheden nog steeds niet gelukt.

Groetjes Rosalya
Klik om te vergroten...
Verschrikkelijk om te horen :( Ik weet dat dit raar klinkt maar ik bedoel het echt goed, ik zal zeggen probeer eens een psychedelica zoals paddenstoelen, DMT of ayahuasca. Ik heb talloze verhalen gehoord dat mensen uit hun verslaving zijn gekomen na zo'n ervaring. Je moet er echt open voor zijn en de ervaring aangaan met de insteek dat dit jouw leven kan verbeteren. Zeg maar je weet zelf dat deze verslaving slecht is en je hebt iets psychologisch nodig om je hier uit te helpen, en zulke psychedelica zouden dit kunnen doen.
Maar je moet er dus wel echt in gaan met de insteek dat het jouw leven kan verbeteren, als je er een anxiety voor hebt dan zou ik het niet doen.
Momenteel winnen de biochemische processen in jouw brein die voor verslaving zorgen het van jouw wilskracht om ermee te stoppen, en door psychedelica kan het dus dat je echt een inzicht krijgt waarbij je concreet leert dat je moet stoppen met die verslaving en je leven verbeteren.
P.S. De psychedelica die ik heb voorgesteld zijn NIET verslavend, dus je hoeft je niet zorgen te maken dat je dan daar verslaafd aan raakt haha
zie: https://i.redd.it/bjhoag8vcoj41.jpg (psylocibine = de psychoactieve stof in hallucinerende paddenstoelen)
P
Pluto41Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Zit je op 20 ml per uur dan ga je naar 19 en de dag daarop naar 18 etc.. En blijf thuis in een veilige omgeving en blijf rustig. Laat je niet opwinden. Relax gewoon heel veel. Voor mij hielp oude DVD's kijken en een warme douche nu en dan.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#12
die slik ik niet,dus weet er niets van.Succes met stoppen
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
TheGozd zei:
Verschrikkelijk om te horen :( Ik weet dat dit raar klinkt maar ik bedoel het echt goed, ik zal zeggen probeer eens een psychedelica zoals paddenstoelen, DMT of ayahuasca. Ik heb talloze verhalen gehoord dat mensen uit hun verslaving zijn gekomen na zo'n ervaring. Je moet er echt open voor zijn en de ervaring aangaan met de insteek dat dit jouw leven kan verbeteren. Zeg maar je weet zelf dat deze verslaving slecht is en je hebt iets psychologisch nodig om je hier uit te helpen, en zulke psychedelica zouden dit kunnen doen.
Maar je moet er dus wel echt in gaan met de insteek dat het jouw leven kan verbeteren, als je er een anxiety voor hebt dan zou ik het niet doen.
Momenteel winnen de biochemische processen in jouw brein die voor verslaving zorgen het van jouw wilskracht om ermee te stoppen, en door psychedelica kan het dus dat je echt een inzicht krijgt waarbij je concreet leert dat je moet stoppen met die verslaving en je leven verbeteren.
P.S. De psychedelica die ik heb voorgesteld zijn NIET verslavend, dus je hoeft je niet zorgen te maken dat je dan daar verslaafd aan raakt haha
zie: https://i.redd.it/bjhoag8vcoj41.jpg (psylocibine = de psychoactieve stof in hallucinerende paddenstoelen)
Klik om te vergroten...
Hate to make a deal breaker, maar dit klopt niet wat je nu zegt :sleepy: Dit word als middel ingezet tegen geestelijke afhankelijkheid. Deze mevrouw is ook lichamelijk zwaar verslaafd aan de ghb. Dit moet je zoals aangegeven wordt langzaam afbouwen! Vraag naar professionele hulp als begeleiding hierbij als dit mogelijk is. En wanneer je verder in het proces ben maak misschien gebruik van valium?(diazepam) Dit gebruiken mensen tegen de klachten. Wel voorzichtig zijn! In het begin is het belangrijk dat je de ghb zo ver mogelijk afbouwt! En je moet ook hard voor jezelf zijn nu maar doe het wel verantwoord! Je weet wat er kan gebeuren als je dat niet doet neem ik aan. Sterkte!:cry::anguished:

Edit: zie dat het een wat ouder bericht is, ben supergoed in de datums niet goed lezen. Ik hoop dat het nu al beter met je gaat! Laat iets van je horen.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#14
Spyro zei:
Zoek een dosis waar jij je prettig bij voelt. Je moet een dosis zien te vinden waarbij je pols en bloeddruk nog net goed is, uiteraard een dosis waar je geen high meer van krijgt. Als je een stabiele dosis gevonden hebt, dan kun je vanaf daar iedere 24 uur 0.1 eraf halen. Doseer exact iedere 2 uur, ook in de nacht. (Ik zette zelfs mijn wekker ervoor, zodat ik altijd de 2 uur aantikte. Meestal was ik voor mijn volgende dosis al wakker.

Voordat je net de 2 uur aantikt steeds mag je pols iets verhoogd zijn, net zoals je bloeddruk. Maar hou in de gaten dat deze na je inname wel meteen weer juist moet zijn.

Ik zou in jouw geval echt de 0.1 per 24 uur aanhouden. Beter veilig en langzaam...

Overigens vind ik het zeer onverstandig van je arts om stappen van 0.3 te maken. Dat gaat echt niet lukken... Artsen willen altijd alles zo snel mogelijk met afkicken maar met GHB moet je echt heel voorzichtig zijn.
Klik om te vergroten...
Misschien heb je hier wat aan? Als je vragen hebt mag je altijd een PB sturen. @L_Boefie
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
@Spyro wat help jij mensen toch fijn met ghb problemen! ๐Ÿ‘
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#16
De Dunne zei:
@Spyro wat help jij mensen toch fijn met ghb problemen! ๐Ÿ‘
Klik om te vergroten...
Altijd met alle liefde! โค๏ธ

Alleen waardeert niet iedereen het altijd even erg. ๐Ÿ˜
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#17
Spyro zei:
Altijd met alle liefde! โค๏ธ

Alleen waardeert niet iedereen het altijd even erg. ๐Ÿ˜
Klik om te vergroten...
Nou ik wel hoor!
L
Lid 152755Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Hoi Rosalya, dit is out of my league maar ik heb een jaar gbl-verslaving achter de rug.

Ik ga even niet in op de fysieke verslaving en het afbouwen, daar weten anderen veel meer van dan ik.

Ik had paniekaanvallen en die sedeerde ik met gbl. Ik kon ook zonder gbl niet slapen. Toen ik in december wilde afbouwen kwamen de angsten terug maar zonder paniekaanvallen, ik ben blijven gebruiken toen, wel iets minder.

Laatst echter kwamen op 1 middag 2 paniekaanvallen en toen zag ik in dat ik al die tijd alleen maar dingen wegstopte en niets verwerkte.

Komt ie: die avond ben ik naar een bevriende therapeut geweest die me als het ware de sleutel gaf om van de angst af te komen. In de week daarna kon ik rustig afbouwen en nu ben ik ervan af, gaat nu drie dagen prima. Een week is kort, ik gebruikte ook veel minder. Maar ik had het nodig eerst van het onderliggende probleem af te komen, pas toen kwam er beweging in het fysieke deel.

Misschien kun en wil je delen waarom je gebruikt, dat hoeft natuurlijk niet maar misschien kun je wat tips gebruiken.

Voor mij gold: ik ben in verwarring, ik heb geen overzicht, ik moet me bewijzen, ik voldoe niet aan de standaard, ik ben onveilig (en nog wel meer van dat soort dingen). En ik oordeelde mezelf er ook best wel om.

Misschien heb je wat aan de volgende tips, ik deel ze maar gewoon, zo niet, dan heb ik het in elk geval geprobeerd:

Emoties jagen je hart op. Afbouwen eveneens. Als je afbouwt, doe dat dan vredig en liefdevol en zonder oordeel - verwar het niet met je negatieve emoties, dat kon ik er in elk geval niet bij hebben. Ik zei mezelf dingen als:
'vandaag gun ik me niet te hoeven afbouwen.'
'vandaag geef ik me als cadeau: een klein beetje afbouwen naar herstel.'
'ik ben nu rustig, dus ik probeer 0,2 ml minder' (of 0,1 of 0,3 etc.)
'vandaag is een faaldag, ik gebruik meer. Maar dat mag en het is goed.'

De dingen die je wil en moet doen, weet niet of je werkt of verplichtingen hebt, doe ze rustig. Voor mij:
'het hoeft niet perfect.'
'het hoeft niet meteen af.'
'ik neem de tijd, zodat mijn lijf het ook kan bijhouden.'

Van de mensen die je in vertrouwen kan nemen, selecteer uit hun die mensen die je echt steunen. Spreek ze ook selectief aan. Is er bijvoorbeeld iemand waar je kan ventileren of uithuilen, benader die dan als je dat nodig hebt, en iemand anders die je goede inzichten en adviezen geeft benader je als je dรกt nodig hebt. Je kan niet voor alles bij iedereen terecht.
'Wat is mijn behoefte op dit moment?'
'Wie kan die behoefte het best beantwoorden?'

Neem je behoeften serieus. Als je voelt dat je moet liggen, ga dan liggen, als je lucht nodig hebt, maak een korte wandeling, etc. Natuurlijk zullen er momenten zijn dat je actuele behoefte niet kan worden vervuld, bijvoorbeeld behoefte aan aanraking als je alleen bent (je kan ook jezelf aanraken, voeten zacht masseren bijvoorbeeld, of iets van zelfzorg doen als een voetenbad, je nek met olie masseren). Vervang behoeftes voor aangrenzende als je dat kan. Ik had bijvoorbeeld heel veel behoefte aan ontspanning en geborgenheid, maar ik was alleen. Ik heb gewoon een kop thee gezet en gezegd: 'zo zorg ik nu het beste voor mezelf als ik op dit moment kan'. Dat hielp ENORM, waanzinnig simpel als het was.

Zorg dus goed voor jezelf en laat niemand je wijs maken dat je fout of dom of lui of zo bent. Vooral niet door jezelf.

Veel sterkte <3

Matt
R
RoeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Rosalya zei:
Hallo,
Ik ben nieuw hier, maar wil mijn verhaal doen.. ik kan nergens op internet of op het forum vinden die hetzelfde doormaakt als ik.

Ik ben 26 jaar, Ik ben ongeveer 1.62 en weeg. 65 kilo.
Ik gebruik dagelijks elke 2 uur ongeveer 20 ml GHB.. ik weet het dit is zwaar ernstig, ik lees vaak verhalen over dat mensen verslaafd zijn aan 3 ml per 2 uur, of iets meer. Maar mijn verhaal is echt een stuk heftiger.
ik gebruik vanaf mijn 18e ghb en ben ook weleens een jaar clean geweest.

Ik wil graag afbouwen, ben zelf al vaak opgenomen geweest. Ik ben benieuwd of er iemand is die tips heeft of hoe het kan dat mijn lichaam zoveel ghb kan verdragen, en nodig heeft. Bij 5ml in een uur krijg ik hartkloppingen, hoge bloeddruk en ga ik trillen en zweten.
Ik heb geprobeerd om elke 4 doseringen 0.3 ml naar beneden te gaan, maar ik heb eigenlijk iemand nodig die op me let.
Ik ben benieuwd , of er meer mensen zijn die zo heftig verslaafd zijn , of geweest zijn geweest aan ghb.. en misschien tips hebben.
Ik ben al 8 maanden aan het wachten voor een opname maar dit is vanwege de corona en andere omstandigheden nog steeds niet gelukt.

Groetjes Rosalya
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."