Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Rosalya zei: Hallo, Ik ben nieuw hier, maar wil mijn verhaal doen.. ik kan nergens op internet of op het forum vinden die hetzelfde doormaakt als ik. Ik ben 26 jaar, Ik ben ongeveer 1.62 en weeg. 65 kilo. Ik gebruik dagelijks elke 2 uur ongeveer 20 ml GHB.. ik weet het dit is zwaar ernstig, ik lees vaak verhalen over dat mensen verslaafd zijn aan 3 ml per 2 uur, of iets meer. Maar mijn verhaal is echt een stuk heftiger. ik gebruik vanaf mijn 18e ghb en ben ook weleens een jaar clean geweest. Ik wil graag afbouwen, ben zelf al vaak opgenomen geweest. Ik ben benieuwd of er iemand is die tips heeft of hoe het kan dat mijn lichaam zoveel ghb kan verdragen, en nodig heeft. Bij 5ml in een uur krijg ik hartkloppingen, hoge bloeddruk en ga ik trillen en zweten. Ik heb geprobeerd om elke 4 doseringen 0.3 ml naar beneden te gaan, maar ik heb eigenlijk iemand nodig die op me let. Ik ben benieuwd , of er meer mensen zijn die zo heftig verslaafd zijn , of geweest zijn geweest aan ghb.. en misschien tips hebben. Ik ben al 8 maanden aan het wachten voor een opname maar dit is vanwege de corona en andere omstandigheden nog steeds niet gelukt. Groetjes Rosalya Klik om te vergroten... Hoi Rosalya, Ik ben zelf ook een meisje van jouw leeftijd en heel lang flink verslaafd geweest aan ghb. Door veel tips en verhalen hier heb ik zelfstandig af kunnen bouwen en ben ik nu bijna een half jaar clean. omdat de verhalen hier mij toen zo hebben geholpen en ik daar zo dankbaar voor ben heb ik een account aangemaakt om andere die in zoān kutsituatie zitten te vertellen hoe ik het heb aangepakt (dus ook geĆÆnspireerd op wat ik hier eerder gelezen heb): Het is mij gelukt door met -0,2 of -0,3 ml per twee uur af te bouwen per dag. In kleine stapjes dus, en veel geduld voor nodig. En echt die twee uur volmaken. Dit hield ik nauwkeurig bij in een dagboekje. Van te voren rekende ik uit hoeveel ik nodig had en schreef ik op wat het doel was om per twee uur en in totaal op een dag te gebruiken (zelf gaf ik mezelf er 5 ml extra bij om evt over de dag te verdelen als het echt even niet ging). Zo rekende ik van begin tot eind (ben rond 0,5 gestopt) uit hoeveel ik nodig had en wanneer ik er van af zou zijn (dat ging uiteraard ook niet in 1 x zoals gepland, maar hierdoor kwam ik er uiteindelijk wel). Brijder heeft ook geholpen als stok achter de deur en pammetjes en inslapers voorgeschreven. Mijn verslaving heb ik altijd geheim gehouden en naar de brijder gaan voor hulp was dan ook al een enorme stap voor me. Ik vertikte het dan ook om me op te laten nemen, maar zou het een ander nooit afraden. Heb je iemand in je omgeving die van je verslaving afweet? Ik had uiteindelijk een vriendin, waar ik de ghb die ik voor andere dagen nodig had, bewaarde, zodat de stap om er langs te gaan en ernaar te vragen een stuk groter was dan de verleiding meer te nemen als het in mijn eigen kast staat. Ik heb ook veel geschreven om niet gek te worden, in een dagboekje noteerde ik naast mijn afbouwschema positieve dingetjes van de dag (hoe klein ook), dingen die me āblijā konden maken als filmpjes die me enigszins opvrolijkte en probeerde ik ieder klein succesje te vieren en mezelf zo moed in te spreken. Want hoe klein de stap die je neemt ook is, het is toch elke keer een stap vooruit en uiteindelijk kom je er wel! Ook een tip (misschien voor later): het boek āPart time junkieā. Ik ben hem aan het lezen en het is heel herkenbaar en heel fijn te merken dat andere mensen dit soort dingen ook overkomt en het helpt mij het vanuit een ander persoon geschreven, beter voor mezelf te begrijpen. Misschien dat jij er ook wat aan hebt. hopelijk heb je hier iets aan. Hou vol en weet dat je niet alleen bent. Jij bent je verslaving niet, maar bent veel meer dan dat. Jij kunt dit! Dit gaat ook weer over. Hou vol en wees lief voor jezelf. ā¤ļø"