Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPartner is verslaafd aan cocaïne

Partner is verslaafd aan cocaïne

90 antwoorden
22 weergaven
18-5-2026
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#1
De Apotheker zei:
Mijn ouders zijn gescheiden en ookal heeft dat heel veel pijn gegeven was dat bovenal de beste keus. Dingen als mishandeling zijn een no-go, dan gaat de veiligheid van de kinderen en jezelf altijd voorop.

Iemand die zo ver heen is in een verslaving heeft keiharde hulp nodig die jij als partner niet meer kan geven en imho niet hoeft te geven.

Het grote probleem in huiselijk geweld is nou juist dat mensen te lang doen om te scheiden ,voor zichzelf te kiezen en maar blijven denken dat iemand wel weer beter wordt.
Klik om te vergroten...
Maar aan de eenzijdige info van TS kun je toch moeilijk aanraden om te scheiden. Gaat er bij mij niet in. Maar alle respect voor elke mening.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#2
CuriousExplorer zei:
Maar aan de eenzijdige info van TS kun je toch moeilijk aanraden om te scheiden. Gaat er bij mij niet in. Maar alle respect voor elke mening.
Klik om te vergroten...
Dat je op aanraden van een forum post zou moeten scheiden is natuurlijk onzin, maar wat kun je hier anders dan antwoord geven op wat er hier gezegd word?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#3
CuriousExplorer zei:
Maar aan de eenzijdige info van TS kun je toch moeilijk aanraden om te scheiden. Gaat er bij mij niet in. Maar alle respect voor elke mening.
Klik om te vergroten...
De dingen die er staan wegen nogal zwaar...

- Coke verslaafd
- Liegen over coke gebruik
- Loog altijd al over van alles
- Doet helemaal niks voor/aan inkomen/huishouden
- Al zoveel ellende met hem meegemaakt
- Kinderen in deze hele situatie

Ik begrijp dat het maar 1 post is op een forum en dat je in een gezin met kinderen ook zeker niet zomaar op moet geven, maar laten we wel wezen, het ziet er niet hoopvol uit... Maar ik snap je punt ook wel hoor. Wij lezen maar een stukje tekst op een forum en hebben geen echt inzicht in de situatie.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Apotheker zei:
Dat je op aanraden van een forum post zou moeten scheiden is natuurlijk onzin, maar wat kun je hier anders dan antwoord geven op wat er hier gezegd word?
Klik om te vergroten...
Ik zou dan eerder koppel therapie aanraden alvorens het woord scheiden maar te gebruiken. Maar net daarom geef ik ook geen raad aan dergelijke.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#5
CuriousExplorer zei:
Ik zou dan eerder koppel therapie aanraden alvorens het woord scheiden maar te gebruiken. Maar net daarom geef ik ook geen raad aan dergelijke.
Klik om te vergroten...
En wie bekommert zich om de kinderen, op dat ene uurtje koppeltherapie per week heb je duizenden uren thuis, met een agressieve vader die coke gebruikt en hun moeder mishandelt.

Tuurlijk moet je niet te snel opgeven..maar op deze manier geef je hun jeugd op. Je verlaat niet zozeer 1 persoon,je kiest voor 3 andere personen, waarvan er 2 helaas niet zelf kunnen kiezen.

In koppeltherapie kunnen ze ook als cokesnuivende agressieve vader ergens anders woont. Dan hoeven ze niet te scheiden. Kan hij aan zijn verslaving werken en aan zijn relatie.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mrloverdj zei:
En wie bekommert zich om de kinderen, op dat ene uurtje koppeltherapie per week heb je duizenden uren thuis, met een agressieve vader die coke gebruikt en hun moeder mishandelt.
Klik om te vergroten...
Waar lees jij dat TS mishandelt wordt?
En ik lees ook dat hij meestal agressief wordt as hij geen geld krijgt, niet constant.
Mrloverdj zei:
Tuurlijk moet je niet te snel opgeven..maar op deze manier geef je hun jeugd op. Je verlaat niet zozeer 1 persoon,je kiest voor 3 andere personen, waarvan er 2 helaas niet zelf kunnen kiezen.
Klik om te vergroten...
En toch zijn er nog andere mogelijkheden die ik zou proberen alvorens scheiden.
Mrloverdj zei:
In koppeltherapie kunnen ze ook als cokesnuivende agressieve vader ergens anders woont. Dan hoeven ze niet te scheiden. Kan hij aan zijn verslaving werken en aan zijn relatie.
Klik om te vergroten...
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Ai..als ik dingen lees als: hij word maar een paar keer agressief? What the... 1 keer is al teveel
Er is geen minimum voor agressie om dat als mishandeling te zien.
Het gebeurt ook bij ruzies. Hij verwacht(eist want anders wordt hij boos) dat ze al het huishouden doet en oh wee als ze niet het juiste eten in huis heeft.. trouwens..doet het er toe welke reden haar man heeft om agressief te worden?

Door dit te bagatelliseren gaan vrouwen denken dat het normaal is, dat dit een relatieprobleem is..nee..hierin is hij 100% verantwoordelijk.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mrloverdj zei:
Ai..als ik dingen lees als: hij word maar een paar keer agressief? What the... 1 keer is al teveel
Er is geen minimum voor agressie om dat als mishandeling te zien.
Het gebeurt ook bij ruzies. Hij verwacht(eist want anders wordt hij boos) dat ze al het huishouden doet en oh wee als ze niet het juiste eten in huis heeft.. trouwens..doet het er toe welke reden haar man heeft om agressief te worden?

Door dit te bagatelliseren gaan vrouwen denken dat het normaal is, dat dit een relatieprobleem is..nee..hierin is hij 100% verantwoordelijk.
Klik om te vergroten...
Ik bagatelliseer helemaal niks.
Sterkte en succes aan TS.
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#9
Anoniemm zei:
Heeft iemand ervaring met een partner met zo'n verslaving?
Klik om te vergroten...
Met alle respect voor de discussie, maar de hulpvraag die gesteld wordt is of iemand ervaring heeft met een partner met zo'n verslaving. That's all.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Zeehond zei:
Met alle respect voor de discussie, maar de hulpvraag die gesteld wordt is of iemand ervaring heeft met een partner met zo'n verslaving. That's all.
Klik om te vergroten...
Oke mijn ervaring in een relatie waarbij de ander zijn verslaving niet toegaf en er niet aan wilde werken. En alle ervaringen in m'n rug kringen:
Het is nog nooit goed afgelopen.

Je hebt 3 basis standpunten nodig:
-Verslaafde wil zelf 100% hulp
-De situatie is veilig
-Partner moet niet beschadigd raken in levensbehoeften door verslaving (baas over eigen geld, lichaam, eigenwaarde, een plek(huis) waar ze verslavingsvrij kan zien)
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#11
Mrloverdj zei:
Oke mijn ervaring in een relatie waarbij de ander zijn verslaving niet toegaf en er niet aan wilde werken. En alle ervaringen in m'n rug kringen:
Het is nog nooit goed afgelopen.

Je hebt 3 basis standpunten nodig:
-Verslaafde wil zelf 100% hulp
-De situatie is veilig
-Partner moet niet beschadigd raken in levensbehoeften door verslaving (baas over eigen geld, lichaam, eigenwaarde, een plek(huis) waar ze verslavingsvrij kan zien)
Klik om te vergroten...
Top, dat vind ik heel duidelijk.
Gelukkig zelf geen ervaring met zo'n vervelende situatie.
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Schiet niet op de pianiste aub. Maar ergens...ergens...is heel dit forum toch ook een reklamebord voor drugs. Hoe fijn het is, hoe lekker een trip is, hoe heerlijk benzos zijn.....( voor mij incluis hoor ) Dus vind ik het raar dat jullie nu raad geven en toch ook allemaal drugs nemen en wsch verslaafd zijn ? ik hoop dat ze er als koppel uit geraken, moet heel erg zijn als een vd partners stiekem verslaafd is en zo handelt .🙁
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Hija de la luna 1 zei:
Schiet niet op de pianiste aub. Maar ergens...ergens...is heel dit forum toch ook een reklamebord voor drugs. Hoe fijn het is, hoe lekker een trip is, hoe heerlijk benzos zijn.....( voor mij incluis hoor ) Dus vind ik het raar dat jullie nu raad geven en toch ook allemaal drugs nemen en wsch verslaafd zijn ? ik hoop dat ze er als koppel uit geraken, moet heel erg zijn als een vd partners stiekem verslaafd is en zo handelt .🙁
Klik om te vergroten...
Ik als ex coke verslaafde weet maar al te goed hoe vervelend je kan zijn en hoe je alles bij elkaar liegt.

Denk dat ik meer recht op advies geven heb dan iemand die nog nooit een lijntje coke heeft gehad of Überhaupt met een verslaving te kampen heeft gehad...
J
JuunLid
01-01-2024, 00:00
#14
Hija de la luna 1 zei:
Schiet niet op de pianiste aub. Maar ergens...ergens...is heel dit forum toch ook een reklamebord voor drugs. Hoe fijn het is, hoe lekker een trip is, hoe heerlijk benzos zijn.....( voor mij incluis hoor ) Dus vind ik het raar dat jullie nu raad geven en toch ook allemaal drugs nemen en wsch verslaafd zijn ? ik hoop dat ze er als koppel uit geraken, moet heel erg zijn als een vd partners stiekem verslaafd is en zo handelt .🙁
Klik om te vergroten...
Drugs wordt hier inderdaad uitgebreid besproken, verheerlijkt wil ik niet zeggen.
Het streven/doel van het forum is ook
"Streven naar juiste voorlichting over verantwoord drugsgebruik en harm reduction"
verantwoord drugsgebruik staat hier ook hoog, stoerdoen en opscheppen wordt (gelukkig) gecorrigeerd en niet getolereerd.

en ik denk dat je hier het beste advies kan vonden omtrent verslavingen, hier zitten echte ervaringsdeskundige... het komt misschien raar over dat (ex)gebruikers elkaar helpen bij verslavingen.
De beste stuurlui staan niet aan wal, die varen zelf. It takes one to know one. sommige dingen leer je alleen in de praktijk.

maargoed iets teveel offtopic😅
ik hoop dat TS eruit komt met of zonder partner, persoonlijk zou ik voor de kinderen en mijzelf kiezen. er zijn genoeg adviezen gegeven, het is zeker geen makkelijke oplossing/keuze.
B
BuffelaartjeLid
01-01-2024, 00:00
#15
Hija de la luna 1 zei:
Dus vind ik het raar dat jullie nu raad geven en toch ook allemaal drugs nemen en wsch verslaafd zijn ?
Klik om te vergroten...
Dit is wel een beetje een stempel zetten op iedereen op dit forum (waarschijnlijk is iedereen verslaafd die drugs gebruikt)

Veel mensen in je omgeving gebruiken ook gewoon drugs (alcohol) bijvoorbeeld is gewoon een harddrugs naar mijn weten , dus die zijn plots ook allemaal verslaafd dan....?

Waarom zouden mensen die drugs gebruiken elkaar niet kunnen helpen? Ze hebben er immers verstand van en sommige hebben het zelf meegemaakt , dan spreek ik over een verslaving. Die mensen weten er hoogstwaarschijnlijk meer vanaf dan de psychiaters etc.
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Hija de la luna 1 zei:
Schiet niet op de pianiste aub. Maar ergens...ergens...is heel dit forum toch ook een reklamebord voor drugs. Hoe fijn het is, hoe lekker een trip is, hoe heerlijk benzos zijn.....( voor mij incluis hoor ) Dus vind ik het raar dat jullie nu raad geven en toch ook allemaal drugs nemen en wsch verslaafd zijn ? ik hoop dat ze er als koppel uit geraken, moet heel erg zijn als een vd partners stiekem verslaafd is en zo handelt .🙁
Klik om te vergroten...
Allemaal verslaafd zijn?
Absoluut niet. En dit is niet als tegenaanval, maar misschien ben je zelf verslaafd of misbruik je middelen?

Meer ervaringsdeskundige kan je hier niet vinden. En zijn onwijs veel leden die een partner met verslaving hadden en je hebt hier ook ezverslaafden..Je hebt ook leden die werken met verslaafden en hun partners.
Hier op df begrijpen de meeste mensen zowel TO als de verslaafden.
H
Hija de la luna 1Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Mrloverdj zei:
Allemaal verslaafd zijn?
Absoluut niet. En dit is niet als tegenaanval, maar misschien ben je zelf verslaafd of misbruik je middelen?

Meer ervaringsdeskundige kan je hier niet vinden. En zijn onwijs veel leden die een partner met verslaving hadden en je hebt hier ook ezverslaafden..Je hebt ook leden die werken met verslaafden en hun partners.
Hier op df begrijpen de meeste mensen zowel TO als de verslaafden.
Klik om te vergroten...
Ja neem al lang benzo s om te slapen, ja ik denk dat ik verslaafd ben....
L
Lid 152537Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Mindless zei:
De dingen die er staan wegen nogal zwaar...

- Coke verslaafd
- Liegen over coke gebruik
- Loog altijd al over van alles
- Doet helemaal niks voor/aan inkomen/huishouden
- Al zoveel ellende met hem meegemaakt
- Kinderen in deze hele situatie

Ik begrijp dat het maar 1 post is op een forum en dat je in een gezin met kinderen ook zeker niet zomaar op moet geven, maar laten we wel wezen, het ziet er niet hoopvol uit... Maar ik snap je punt ook wel hoor. Wij lezen maar een stukje tekst op een forum en hebben geen echt inzicht in de situatie.
Klik om te vergroten...
Precies dir, ik was ook zo, nooit agressief maar wel manipulatief en 50.000 euro gejat in al die jaren. Heb ik er spijt van? Nee niet eens, ik weet niet beter..
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het is niet aan ons om te oordelen.
Wel kunnen wij adviseren. Hulp proberen aan te reiken.
Handvaten aan te bieden.
Meer niet.
Karakteristieke eigenschappen bij een verslaving zijn o a. Leugens, stiekumigheid, geldgebrek, agressieve bejegening, op vreemde tijdstippen "even een boodschap doen".
Coca is duur, net zoals smack. Dus gaan er financial problems ontstaan...
In deze zaak moet er iets gebeuren, dat moge duidelijk zijn.
TS:
Probeer erachter te komen hoe het met de motivatie is gesteld om hulp te aanvaarden, zonder voorwaarden te stellen!
Deze kwestie gaat idd erg lang duren...coca ontwenning is heel moeilijk....
Zoek alvast een route uit voor als je er toch alleen voor komt te staan.
Houd de hand op de knip. Probeer dit tenminste.
Lukt het niet, dan rest er maar één optie.
En die weet je.
Keep us informed.
Alle sterkte!
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#20
CuriousExplorer zei:
Iedereen roept hier maar weer direct scheiden, uit elkaar gaan en blablabla...
Vergeten we voor het gemak alle verdriet en miserie die dit met zich meebrengt?

Ik zou persoonlijk eerst alles op alles zetten om uw partner van zijn verslaving af te helpen, eerder dan dat ik aandacht geef aan de meningen die neigen naar "scheiden".
Klik om te vergroten...
Mijn ouders zijn gescheiden en ookal heeft dat heel veel pijn gegeven was dat bovenal de beste keus. Dingen als mishandeling zijn een no-go, dan gaat de veiligheid van de kinderen en jezelf altijd voorop.

Iemand die zo ver heen is in een verslaving heeft keiharde hulp nodig die jij als partner niet meer kan geven en imho niet hoeft te geven.

Het grote probleem in huiselijk geweld is nou juist dat mensen te lang doen om te scheiden ,voor zichzelf te kiezen en maar blijven denken dat iemand wel weer beter wordt.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."