Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHoe help ik mijn moeder?

Hoe help ik mijn moeder?

78 antwoorden
10 weergaven
18-5-2026
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#1
@Jesse Pinkvrouw je laatste bericht hier is van eind januari, hoe gaat het nu met jou en je moeder?
T
TripJessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat vindt ze van de bloemen?
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#3
TripJess zei:
Wat vindt ze van de bloemen?
Klik om te vergroten...
Ga nu naar de stad dus dan ook even bloemetjes halen :)
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Misschien kan je haar overhalen om dat boek te lezen als jij er eenmaal in begonnen bent.
Heeft ze het vooral in de avond moeilijk? Misschien is het leuk om samen een bordspelletje te doen?
Samen koken is mss een idee. En/of dat jij de afwas doet, zodat ze ''s avonds lekker kan blijven zitten.

Ik wens jou en je moeder heel veel sterkte!
S
StitchLid
01-01-2024, 00:00
#5
Lastig zeg! Vind dat je al super veel doet door haar te steunen, een bloemetje te halen en aan haar te denken. Hoop dat je daarnaast ook aan jezelf denkt aangezien het voor jou zelf ook een lastige positie is om in te zitten.

Misschien een tip: het boek β€˜patronen doorbreken’ van oa Gitta Jacob. Heel fijn zelfhulp boek die makkelijk leesbaar is zonder moeilijke termen. Er staat bv ook een opdracht in over een denkbeeldig koffertje. Die vul je dan met dingen die je gelukkig maken. Als zij die zou β€˜vullen’ met dingen die haar gelukkig maken zodat ze daar op kan terugvallen als ze het moeilijk heeft, zou jij daar misschien op kunnen inspelen op momenten dat je haar wilt helpen.

Hoop dat het goed gaat met jou en je moeder.

Veel succesπŸ€—
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#6
Korsakov is ook echt m’n nachtmerrie.. Vind het ook erg moeilijk om te lezen. Kan er van wakker liggen zelfs. Vreselijk dat je daar mee moet dealen @joetsie πŸ˜”

Vanavond had ze een terug val. 1 glaasje wijn gehad, erg jammer maar ga haar niet dwingen om het niet te doen. Weet alleen ook niet zo goed hoe ik haar moet motiveren om het niet te doen. Hoop dat ze zich morgen weer her pakt. Ze heeft het nu ook gewoon moeilijk met de Corona maatregelen, is geen excuus natuurlijk maar snap dat het moeilijk is voor haar. Ken dat gevoel met drugsgebruik ook
Bedankt voor de verdere reacties, mams heeft geen kwaaie dronk en is eigenlijk ook nooit echt dronken, maar wel vaak 1/2 flessen wijn op een dag

ik ga dat boek eens bekijken, mam is nog al een stugge daarin maar misschien kan ik haar overhalen als ze merkt dat ik haar volledig steun en haar wil helpen
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#7
joetsie zei:
Wil ze niet naar de arts ervoor?
Klik om te vergroten...
Nee echt niet, dat ga ik er nooit door krijgen. Helaas πŸ˜”
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#8
Jesse Pinkvrouw zei:
Korsakov is ook echt m’n nachtmerrie.. Vind het ook erg moeilijk om te lezen. Kan er van wakker liggen zelfs. Vreselijk dat je daar mee moet dealen @joetsie πŸ˜”

Vanavond had ze een terug val. 1 glaasje wijn gehad, erg jammer maar ga haar niet dwingen om het niet te doen. Weet alleen ook niet zo goed hoe ik haar moet motiveren om het niet te doen. Hoop dat ze zich morgen weer her pakt. Ze heeft het nu ook gewoon moeilijk met de Corona maatregelen, is geen excuus natuurlijk maar snap dat het moeilijk is voor haar. Ken dat gevoel met drugsgebruik ook
Bedankt voor de verdere reacties, mams heeft geen kwaaie dronk en is eigenlijk ook nooit echt dronken, maar wel vaak 1/2 flessen wijn op een dag

ik ga dat boek eens bekijken, mam is nog al een stugge daarin maar misschien kan ik haar overhalen als ze merkt dat ik haar volledig steun en haar wil helpen
Klik om te vergroten...
Wil ze niet naar de arts ervoor?
F
FreggleLid
01-01-2024, 00:00
#9
Lijkt me zo moeilijk om dit aan te zien. Is echt haar hele leven ontwricht door de alcohol?
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#10
Gister ook nog, vandaag wel weer wijn vrij. Gaat met ups en downs maar ben allang blij dat het geen fles meer per dag is
Wel kleine aanvaring gehad vandaag (niet om het drinken) dus het verbaast me dat ze er niet naar heeft gepakt
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#11
Misschien maak ik een heel belachelijke suggestie. Maar kun je haar wijn niet verdunnen met water?

- Zo krijgt ze minder alcohol binnen.

- Zo heeft het minder smaak waardoor ze uit zichzelf gaat minderen.

Excuses als dit dom klinkt.
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#12
Freggle zei:
Lijkt me zo moeilijk om dit aan te zien. Is echt haar hele leven ontwricht door de alcohol?
Klik om te vergroten...
Euhm, zo lang ik me kan herinneren is er een wijntje aan haar zijde. Wel meerdere malen gestopt maar dan toch wel begonnen. This voor mij eigenlijk altijd normaal geweest, totdat ik zelf ook begon met drinken (uitgaan etc) en toen drong het tot me door dat het eigenlijk best veel is
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#13
Kwatzakottel zei:
Ja, dat herken ik, Ik ben er zelf weliswaar ooit op mijn 20e al mee gestopt, maar mijn vriendin heeft wat jij hebt, heel sneaky komt steeds die wiet
weer ergens binnen. Maar ik heb haar naar de frequentie 2 keer per jaar weten krijgen en dat vind ik wel best :)
Klik om te vergroten...
Ja zo werkt het bij mij ook met wiet. Heb eens een jaar en daarna nog eens een half in het buitenland gewoond, in een land waar je echt lange straf krijgt (minimaal 2 en maximaal 10 jaar cel) als je wiet zou roken, kopen of bezitten.
Heb er daar geen seconde naar getaald, echt niet. Ook geen afkick gehad daar. Illegaal kon je t best kopen daar (”miss, you Hasjiesj?”) maar die straf zat me te hoog.
En zodra ik weer in NL was blowde ik weer.
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#14
Gaan haar handen trillen als ze niet drinkt?
En is het een fles wijn,of een liter pak?
Houd ze vocht vast?
Als dat niet zo is dan hoef je je geen zorgen te maken.Voor korsakov moet je heel veel drinken
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#15
joetsie zei:
Gaan haar handen trillen als ze niet drinkt?
En is het een fles wijn,of een liter pak?
Houd ze vocht vast?
Als dat niet zo is dan hoef je je geen zorgen te maken.Voor korsakov moet je heel veel drinken
Klik om te vergroten...
Nee vrijwel geen afkickverschijnselen. Geestelijk vooral heel veel
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#16
De blijheid was voor korte duur, ze is weer helemaal naar haar oude gewoontes
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#17
Jesse Pinkvrouw zei:
Nee vrijwel geen afkickverschijnselen. Geestelijk vooral heel veel
Klik om te vergroten...
Verward?
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#18
joetsie zei:
Verward?
Klik om te vergroten...
Nee chagrijnig, beetje depressief, kort lontje
j
joetsieLid
01-01-2024, 00:00
#19
Jesse Pinkvrouw zei:
Nee chagrijnig, beetje depressief, kort lontje
Klik om te vergroten...
Ja dat is normaal.Best knap hoor dat ze wil minderen of stoppen.
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#20
Nou ze zit nu al aan de wijn.. Vanavond niet zegt ze. Yeah right

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."