Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCoke word me fataal.. Help

Coke word me fataal.. Help

17 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
K
KdmspiLid
01-01-2024, 00:00
Hey iedereen.

Ik weet niet wat ik nog kan doen. Heb me laten opnemen meermaals voor cocaine snuiven. Kom ik buiten en begin ik te basen. Inmiddels base ik 8 a 10 gram op 24 uren. Ben ik 5 dagen in een week wakker. Meld me ziek op het werk, zit hele dagen alleen, niemand waarover ik over mijn verslaving kan praten. Ben heel wat vrienden kwijt, ik weet dat ik egoïstisch en respectloos ben geworden tegen iedereen. Ik haat mezelf ervoor. Mijn verslaving komt vanuit mijn depressie. Soms heb ik 't gevoel dat ik gewoon mezelf de grenzen laat opzoeken om het fataal te doen worden. Zelfmoord ben ik te laf voor, wil niet dat mensen denken dat ik het leven opgaf. Als ik een overdosis doe, denken de mensen het is niet express. Maar wat ik ook doe. De grens is nog niet in zicht geweest. Ik wil me zo graag laten helpen om weer iets te maken van mijn leven. Iemand nog tips hoe ik mijn leven terug op de rails kan krijgen. Ik ben voornamelijk verslaafd aan coke, maar het is vooral aan een roes. Maakt niet uit wat, alles is oke. Alles die ik kan misbruiken doe ik. Behalve heroïne. Sorry voor het lange verhaal, maar denk gewoon dat ik mijn opgekropte gevoelens kwijt moest, en jammer dat dat hier moet gebeuren omdat ik iedereen ben kwijtgespeeld en degene die nog overblijven kan ik niet eerlijk tegen zijn. 😭
M
MindlessLid
Dat klinkt niet best...

Goed dat je in ieder geval zelf inziet dat het anders moet en ook dat je roesverslaving hebt en niet specifiek verslaafd bent aan 1 middel. Omdat je dat zegt reageer ik ook, want ik heb namelijk zelf geen ervaring met cocaïne. Maar ik herken het willen ontsnappen middels een (drugs)roes wel.

Je hebt het over opgekropte gevoelens. Ik denk dat een roesverslaving daar in eerste instantie ook uit voortkomt: het niet verwerken van emoties, maar wegstoppen. En dus denk ik ook dat daar de oplossing gevonden moet worden: weer leren gevoelens te voelen, ook al zijn die nog zo naar. En vooral ook het leren dat je dat kúnt. Dat gevoelens, hoe donker ze ook zijn, gevoeld en zo verwerkt kunnen worden. Vertrouwen krijgen in dat je dergelijke gevoelens kunt verdragen.

Ik denk dat je heel erg baat hebt bij hulp hierbij. Dat je een contactpersoon regelt waar je hier diep over mee kunt praten, denk aan een psycholoog. En dat je samen uit gaat zoeken hoe je het vluchten in een roes bij elke moeilijke gedachte, gevoel of gebeurtenis vóór gaat zijn.

Misschien dat er hier ex-cocaïne verslaafden zijn die hier specifiek wat over kwijt kunnen...

In ieder geval sterkte en welkom hier. Dit is een community waar we het niet alleen over drugs hebben, maar ook elkaar steunen in eventueel drugsmisbruik/drugsverslaving.
K
KdmspiLid
Mindless zei:
Dat klinkt niet best...

Goed dat je in ieder geval zelf inziet dat het anders moet en ook dat je roesverslaving hebt en niet specifiek verslaafd bent aan 1 middel. Omdat je dat zegt reageer ik ook, want ik heb namelijk zelf geen ervaring met cocaïne. Maar ik herken het willen ontsnappen middels een (drugs)roes wel.

Je hebt het over opgekropte gevoelens. Ik denk dat een roesverslaving daar in eerste instantie ook uit voortkomt: het niet verwerken van emoties, maar wegstoppen. En dus denk ik ook dat daar de oplossing gevonden moet worden: weer leren gevoelens te voelen, ook al zijn die nog zo naar. En vooral ook het leren dat je dat kúnt. Dat gevoelens, hoe donker ze ook zijn, gevoeld en zo verwerkt kunnen worden. Vertrouwen krijgen in dat je dergelijke gevoelens kunt verdragen.

Ik denk dat je heel erg baat hebt bij hulp hierbij. Dat je een contactpersoon regelt waar je hier diep over mee kunt praten, denk aan een psycholoog. En dat je samen uit gaat zoeken hoe je het vluchten in een roes bij elke moeilijke gedachte, gevoel of gebeurtenis vóór gaat zijn.

Misschien dat er hier ex-cocaïne verslaafden zijn die hier specifiek wat over kwijt kunnen...

In ieder geval sterkte en welkom hier. Dit is een community waar we het niet alleen over drugs hebben, maar ook elkaar steunen in eventueel drugsmisbruik/drugsverslaving.
Klik om te vergroten...
Dankjewel, ben blij dat ik het even kwijt kon ook.
R
Randle MLid
Kdmspi zei:
Hey iedereen.

Ik weet niet wat ik nog kan doen. Heb me laten opnemen meermaals voor cocaine snuiven. Kom ik buiten en begin ik te basen. Inmiddels base ik 8 a 10 gram op 24 uren. Ben ik 5 dagen in een week wakker. Meld me ziek op het werk, zit hele dagen alleen, niemand waarover ik over mijn verslaving kan praten. Ben heel wat vrienden kwijt, ik weet dat ik egoïstisch en respectloos ben geworden tegen iedereen. Ik haat mezelf ervoor. Mijn verslaving komt vanuit mijn depressie. Soms heb ik 't gevoel dat ik gewoon mezelf de grenzen laat opzoeken om het fataal te doen worden. Zelfmoord ben ik te laf voor, wil niet dat mensen denken dat ik het leven opgaf. Als ik een overdosis doe, denken de mensen het is niet express. Maar wat ik ook doe. De grens is nog niet in zicht geweest. Ik wil me zo graag laten helpen om weer iets te maken van mijn leven. Iemand nog tips hoe ik mijn leven terug op de rails kan krijgen. Ik ben voornamelijk verslaafd aan coke, maar het is vooral aan een roes. Maakt niet uit wat, alles is oke. Alles die ik kan misbruiken doe ik. Behalve heroïne. Sorry voor het lange verhaal, maar denk gewoon dat ik mijn opgekropte gevoelens kwijt moest, en jammer dat dat hier moet gebeuren omdat ik iedereen ben kwijtgespeeld en degene die nog overblijven kan ik niet eerlijk tegen zijn. 😭
Klik om te vergroten...
Ik heb geen goed antwoord maar ik begrijp exact hoe je je voelt.
Ik ben tevens opgenomen voor hevige depressie en zelfmoord daarna een lichte verslaving opgelopen met de gevolgen van dien. Werk biedt mij gelukkig afleiding uiteraard wellicht een verschillende situatie en levens patroon. Anyways als je me wilt berichten ergens over wilt lullen of vragen go ahead. Begrip / kunnen praten is belangrijk. Nogmaals ik heb niet de oplossing, ik ben ook zoekende. Ik vind mezelf en raak me weer kwijt etc. Enfin.
r
ricorieksLid
Kdmspi zei:
Mijn verslaving komt vanuit mijn depressie. Soms heb ik 't gevoel dat ik gewoon mezelf de grenzen laat opzoeken om het fataal te doen worden.
Klik om te vergroten...
ik begrijp precies wat je daarmee bedoelt,blijven doorgaan ook al heb je hart kloppingen zware ademhaling ,opstaan bewegen
zweten ,paniek,enz enz
en dan nog erna dikkere lijnen er doorheen blijven jagen
Kdmspi zei:
Ik ben voornamelijk verslaafd aan coke, maar het is vooral aan een roes. Maakt niet uit wat, alles is oke
Klik om te vergroten...
ik was zelf over gestapt naar 3mmc slikken ,ik misbruikte dat zo zwaar in een periode van een maand dat ik niet eens meer aan coke dacht..
dus de ene roes voor de andere
ben na het hoge gebruik 3-mmc na die maand zo ziek geweest ,schokken door me brein enz enz waardoor ik daardoor ineens met alles gestopt was..
geen coke en bijna geen 3mmc meer
iedereen is wel op zoek naar een roes ..
het probleem is alleen ,hoe hou je controle erop..
ik mag je niet aanzetten tot drug gebruik
maar mocht je uit eigen beweging een andere drug als roes middel gebruiken,probeer er 1 waardoor je wel gewoon van slaapt ,blijft goed eten ..
zodat je gewoon naar werk gaat en ritme houd in je leven ..
als je dat soort dingen en jezelf gaat verwaarlozen ...gaat het van kwaad tot erger @coke gaat dat zeker met je doen ...
Kdmspi zei:
Ben ik 5 dagen in een week wakker. Meld me ziek op het werk, zit hele dagen alleen, niemand waarover ik over mijn verslaving kan praten. Ben heel wat vrienden kwijt, ik weet dat ik egoïstisch en respectloos ben geworden tegen iedereen.
Klik om te vergroten...
daar begint het pas mee ,denk niet dat dit het ergste is wat er kan gebeuren en het zal nog erger worden ..
1 geluk ,je ziet zelf nu wel denk ik in dat er heel wat fout gaat nu en dat je buiten jezelf een hoop andere mensen om je heen erg veel pijn ermee doet
Kdmspi zei:
Ik wil me zo graag laten helpen om weer iets te maken van mijn leven.
Klik om te vergroten...
de enige die dat kan ben jezelf
op welke manier is voor een ieder anders
bij mij was het een combi van ziek van de drug ,vrienden ,vrouw kinderen kwijt
dat me heeft laten beseffen of liever gezegd wakker geschud heeft...
nu is het weer opbouwen naar hoe ik me leven voorstelden voor ik zo zwaar eraan zat..
Kdmspi zei:
Inmiddels base ik 8 a 10 gram
Klik om te vergroten...
weleens een water ballon op de grond zien klappen ..
er zijn mensen bij wie hun hart precies op de zelfde wijzen is geëxplodeerd ...
Kdmspi zei:
degene die nog overblijven kan ik niet eerlijk tegen zijn
Klik om te vergroten...
mischien tog maar wel eerlijk zijn
juist die mensen die er nu nog voor je zijn
die kunnen je er nu nog uit halen voordat er straks niemand meer is die in je gelooft..
geloof in je kunnen
zet een doel waar je heen wil ,wat je wil bereiken en werk er aan om het te behalen..

mvg Ricorieks
r
ricorieksLid
Mindless zei:
Dit is een community waar we het niet alleen over drugs hebben, maar ook elkaar steunen in eventueel drugsmisbruik/drugsverslaving.
Klik om te vergroten...
wou nog even toevoegen dat ik op bijna de zelfde wijzen op dit forum begonnen was ,kon niet eens normaal typen zo erg als ik me eerste posts terug lees
lezen en spreken met mensen hier heeft me ook zeker geholpen
niet direct in me prive leven maar onbewust in het achterhoofd heb ik tog juiste beslissingen genomen die als dit forum er niet was ik mischien verkeerd had genomen

bij deze mag een dankje wel drugforum zeker op zijn plaats zijn ..
bij deze ❤️
H
HierEnDaarEenFuifjeLid
Ik kan je helaas geen goed advies geven, maar er zijn er hier genoeg die dat wel kunnen.

Ik wil je in ieder geval heel veel succes wensen met je weg naar verbetering! Het zal niet makkelijk zijn, sterker nog.. het is gewoon klote, maar des te zoeter is de overwinning wanneer je je leven weer op de rails krijgt.

Stel kleine en haalbare doelen. Elke 100mg coke minder per dag is er 100 minder. Elke dag niet gebruiken is een dag minder en zo voort. Zoek afleiding, hobby's, lichaamsbeweging en zo veel mogelijk dingen die je gedachten van de drugs kunnen houden.

Je kan het!

Mocht je er op een moment echt ver doorheen zitten, schroom niet en neem contact op met deze mensen. Je zult versteld staan hoeveel steun zij jou kunnen bieden op donkere momenten: https://www.113.nl/
K
KdmspiLid
ricorieks zei:
wou nog even toevoegen dat ik op bijna de zelfde wijzen op dit forum begonnen was ,kon niet eens normaal typen zo erg als ik me eerste posts terug lees
lezen en spreken met mensen hier heeft me ook zeker geholpen
niet direct in me prive leven maar onbewust in het achterhoofd heb ik tog juiste beslissingen genomen die als dit forum er niet was ik mischien verkeerd had genomen

bij deze mag een dankje wel drugforum zeker op zijn plaats zijn ..
bij deze ❤️
Klik om te vergroten...
Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor de steun die ik hier nu aan jullie heb gehad. Het is hartverwarmend. Nu, ik heb de stap gezet om me terug laten opnemen. ❤️
R
Randle MLid
succesen sterkte
Ben benieuwd naar de update over een maand
K
KlaasVaakLid
Kdmspi zei:
Hey iedereen.

Klik om te vergroten...
Hopelijk kan je hulp krijgen om te stoppen jezelf te haten. Want dat geeft je natuurlijk het slechte gevoel dat je vervolgens weer met drugs probeert weg te werken. En daarna haat je jezelf weer meer omdat je gebruikt hebt.

Zo blijf je maar in die cirkel zitten. Jezelf niet zo hard veroordelen zou al een heel eind helpen. Dat je verslaafd bent, maakt je nog geen slecht mens.

Zo simpel als het klinkt is het natuurlijk niet, maar ik hoop dat je hierbij hulp kan krijgen!
a
annoniemmLid
fucked up, ik ben in december ongeveer begonnen met af en toe een balletje of een base, rook nu al me geld er aan op bijna het is niet zo dat ik het erg mis als ik het niet heb maar meer van als ik geld heb haal ik gemiddeld 150 250 per week
B
BlyatmanLid
Jaren gevochten tegen het dagelijks misbruik van cocaïne, en wat ik vooral herken in je verhaal is dat er meer schuilt achter de verslaving, ik denk dat het misschien goed is om een vertrouwenspersoon c.q. Psycholoog in de hand nemen totaal geen kwaad kan. Je egoïsme is echter herkenbaar door de verslaving, maar je depressie is iets wat ik je zeg, om niet te laten liggen! Pak dit stukje op met iemand die je professionele hulp daarin kan aanbieden en je het op die wijze kan aanpakken of verlichten.
L
LiveFastDieYoungLid
Blyatman zei:
Jaren gevochten tegen het dagelijks misbruik van cocaïne, en wat ik vooral herken in je verhaal is dat er meer schuilt achter de verslaving, ik denk dat het misschien goed is om een vertrouwenspersoon c.q. Psycholoog in de hand nemen totaal geen kwaad kan. Je egoïsme is echter herkenbaar door de verslaving, maar je depressie is iets wat ik je zeg, om niet te laten liggen! Pak dit stukje op met iemand die je professionele hulp daarin kan aanbieden en je het op die wijze kan aanpakken of verlichten.
Klik om te vergroten...
Inderdaad, in de tijd dat ik hooked was aan het witte goud transformeerde ik in een egoïst. Dit is eigen aan het internationaal Colombiaans/Boloviaans/etc... export product. Ik snoof grammen per dag, wat al snel opliep tot een halve maandloon. Hoe ik ben gestopt? Vrouwen. Ik had in een meisje leren kennen en was opslag verliefd... ik weet niet als hier iets van wetenschap achterligt maar volgens mij komen dezelfde stoffen vrij dan wanneer je cocaïne gebruikt. Raar maar waar, ik was dagelijks bij haar, gaan samenwonen enzovoort. Ik heb het nog 2 of 3 weekendjes in de eerste 6 maanden gedaan en toen zelfs geen behoefte ermeer aan gehad.
B
Brakka MangLid
Nose Candy zei:
Inderdaad, in de tijd dat ik hooked was aan het witte goud transformeerde ik in een egoïst. Dit is eigen aan het internationaal Colombiaans/Boloviaans/etc... export product. Ik snoof grammen per dag, wat al snel opliep tot een halve maandloon. Hoe ik ben gestopt? Vrouwen. Ik had in een meisje leren kennen en was opslag verliefd... ik weet niet als hier iets van wetenschap achterligt maar volgens mij komen dezelfde stoffen vrij dan wanneer je cocaïne gebruikt. Raar maar waar, ik was dagelijks bij haar, gaan samenwonen enzovoort. Ik heb het nog 2 of 3 weekendjes in de eerste 6 maanden gedaan en toen zelfs geen behoefte ermeer aan gehad.
Klik om te vergroten...
Herkenbaar en klopt idd dat er geluksstofjes worden aangemaakt bij verliefdheid. Psychologisch gezien kan het ook een leegte vullen die drugs hebben gevuld. Het gevaar echter is dat wanneer de verliefdheid over is, er een breuk ontstaat of andere oorzaken waardoor de leegte weer terugkomt het gebruik daarmee ook weer begint.
R
Randle MLid
Zelfleiderschap zei:
Besef dat in onze pijnlijke dieptepunten de allermooiste pareltjes voor zelfontwikkeling liggen. Die wetenschap kan al heel veel kracht, motivatie en geloof geven dat je kunt stoppen. Heel goed dus dat je jezelf al eerlijk bekijkt.

Uitgangspunt is altijd om eerst rust en ruimte in je hoofd en lijf te creëren en te zorgen voor een hele berg aan goede motivaties om te WILLEN stoppen. Waar een wil is daar is een weg. En waar een wil is én een weg daar is altijd een weg!

Je benoemd al een aantal goede motivaties. Dit is niet wat je WIL en je hebt BEHOEFTE aan VERANDERING. Goed dat je jezelf eerlijk bekijkt. Waardeer dat in jezelf. Observeer zo ook je eigen gedachten.
Zegt dat stemmetje via je gedachten wat je werkelijk wil of juist niet? Je hoeft je gedachten niet te geloven?
Herkenbaar voorbeeld: Heb je al zoveel gerookt en weet je eigenlijk al dat er geen flash meer komt, hoeveel je ook achter elkaar door rookt?
Houd jezelf dan niet voor de gek. Stel dat iemand je slechte coke te koop aanbiedt waarvan je weet dat je daar geen flash van krijgt. Zeker weten dat je die niet koopt. Wanneer je dus doorrookt terwijl je weet dat die flash uitblijft dan houd je jezelf voor de gek. Corrigeer dan die gedachten en vervang deze met wat je wel werkelijk wil.
Zo ook wanneer de drang je laat roken ipv de flash. Wacht er dan geruime tijd mee. Laat de coke jou niet gebruiken maar gebruik de coke voor wat je er werkelijk mee wil. Vast en zeker is dat het voelen van een flash. Drink op het moment dat je de drang voelt aankomen wat lauw water en ga een lang stuk wandelen (neem wat water mee) en laat de coke thuis (of spoel het door de wc of zo). Haha...

Ga diep naar binnen in jezelf en zoek en voel oude pijnen in jezelf die nog niet opgelost zijn. Kijk er naar en stop het niet weg maar aanvaard dat die pijn er is. Die pij kan zelfs in je eerste levensjaren zijn ontstaan. Daar vind je waarschijnlijk de oorzaak van je verslaving.
Kijk ook naar familiepatronen. Vaak nemen we dingen over van ouders, (over)grootovers, enz. Wanneer je voor jezelf de onderliggende lessen herkent kan de pijn omgezet worden in fijn.

Manifesteer of doe ook niets uit frustratie of boosheid maar alleen vanuit liefde. Liefde voor je naaste maar zeker ook liefde voor jezelf. Zorg voor een goede gezondheid. Leer je lichaam als je tempel te bezien. Fisiek fit zorgt ook voor mentale kracht. Wat je vooral nodig hebt.

Zoek iemand, het liefst een ervaringsdeskundige, die je hierin goed kan begeleiden.

Op YouTube zijn op deze onderwerpen goede filmpjes van spirituele leiders te vinden. Gratis en voor niets.
Ik weet niet of ik hier mag verwijzen naar namen.

Denk aan hoop, werk aan geloof en ben in liefde.
Houd moed...
Klik om te vergroten...
Ik ben benieuwd naar de leiders waar jij naar verwijst en eventueel specifieke filmpjes. Ik doe opnieuw een poging tot afkicken en heb het zwaar. dank
L
LiveFastDieYoungLid
Brakka Mang zei:
Herkenbaar en klopt idd dat er geluksstofjes worden aangemaakt bij verliefdheid. Psychologisch gezien kan het ook een leegte vullen die drugs hebben gevuld. Het gevaar echter is dat wanneer de verliefdheid over is, er een breuk ontstaat of andere oorzaken waardoor de leegte weer terugkomt het gebruik daarmee ook weer begint.
Klik om te vergroten...
Yes. Wat in mijn geval ook weer is gebeurt. 😪
Z
ZelfleiderschapLid
Besef dat in onze pijnlijke dieptepunten de allermooiste pareltjes voor zelfontwikkeling liggen. Die wetenschap kan al heel veel kracht, motivatie en geloof geven dat je kunt stoppen. Heel goed dus dat je jezelf al eerlijk bekijkt.

Uitgangspunt is altijd om eerst rust en ruimte in je hoofd en lijf te creëren en te zorgen voor een hele berg aan goede motivaties om te WILLEN stoppen. Waar een wil is daar is een weg. En waar een wil is én een weg daar is altijd een weg!

Je benoemd al een aantal goede motivaties. Dit is niet wat je WIL en je hebt BEHOEFTE aan VERANDERING. Goed dat je jezelf eerlijk bekijkt. Waardeer dat in jezelf. Observeer zo ook je eigen gedachten.
Zegt dat stemmetje via je gedachten wat je werkelijk wil of juist niet? Je hoeft je gedachten niet te geloven?
Herkenbaar voorbeeld: Heb je al zoveel gerookt en weet je eigenlijk al dat er geen flash meer komt, hoeveel je ook achter elkaar door rookt?
Houd jezelf dan niet voor de gek. Stel dat iemand je slechte coke te koop aanbiedt waarvan je weet dat je daar geen flash van krijgt. Zeker weten dat je die niet koopt. Wanneer je dus doorrookt terwijl je weet dat die flash uitblijft dan houd je jezelf voor de gek. Corrigeer dan die gedachten en vervang deze met wat je wel werkelijk wil.
Zo ook wanneer de drang je laat roken ipv de flash. Wacht er dan geruime tijd mee. Laat de coke jou niet gebruiken maar gebruik de coke voor wat je er werkelijk mee wil. Vast en zeker is dat het voelen van een flash. Drink op het moment dat je de drang voelt aankomen wat lauw water en ga een lang stuk wandelen (neem wat water mee) en laat de coke thuis (of spoel het door de wc of zo). Haha...

Ga diep naar binnen in jezelf en zoek en voel oude pijnen in jezelf die nog niet opgelost zijn. Kijk er naar en stop het niet weg maar aanvaard dat die pijn er is. Die pij kan zelfs in je eerste levensjaren zijn ontstaan. Daar vind je waarschijnlijk de oorzaak van je verslaving.
Kijk ook naar familiepatronen. Vaak nemen we dingen over van ouders, (over)grootovers, enz. Wanneer je voor jezelf de onderliggende lessen herkent kan de pijn omgezet worden in fijn.

Manifesteer of doe ook niets uit frustratie of boosheid maar alleen vanuit liefde. Liefde voor je naaste maar zeker ook liefde voor jezelf. Zorg voor een goede gezondheid. Leer je lichaam als je tempel te bezien. Fisiek fit zorgt ook voor mentale kracht. Wat je vooral nodig hebt.

Zoek iemand, het liefst een ervaringsdeskundige, die je hierin goed kan begeleiden.

Op YouTube zijn op deze onderwerpen goede filmpjes van spirituele leiders te vinden. Gratis en voor niets.
Ik weet niet of ik hier mag verwijzen naar namen.

Denk aan hoop, werk aan geloof en ben in liefde.
Houd moed...
S
Snoozerboy🐱Lid
Zelfleiderschap zei:
Klik om te vergroten...
Applaus

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."