Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHelp mijn partner is verslaafd aan heroine

Help mijn partner is verslaafd aan heroine

407 antwoorden
57 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als echte junk kijkt hij zeer waarschijnlijk alleen naar zichzelf.
Want junks hebben geen echte vrienden.
Het enige wat belangrijk is, is het kunnen scoren van dope.
Maar ze hebben een gemeenschappelijk belang, en werken weleens samen of geven elkaar info waar er ( goed) spul te scoren valt.
Waar het mij om gaat nu is a l l e elementen van gebruiken weg te nemen.
Want als je het zwaar hebt, en je wordt getriggerd ergens door, zit je er binnen no time weer aan.
Al helemaal na zo lang gebruiken...
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#2
De Zandman zei:
Dat weet ik niet, of lotgenoten iets anders kunnen betekenen dan ervoor zorgen dat je vrij snel weer terugdondert de draaikolk in...
Hooguit een NA meetingbezoek. Dat kan je iedere avond doen, als dat nodig is.
Maar verder in je dagelijks leven?
Afscheid nemen van die scène! Niet naar ( oude) dopemaatjes gaan klagen dat het leven zonder de dope zo ontzettend kut is.
Want zo gaat dat...
Doe je dit toch?
Terugval is gegarandeerd. Dat houdt nog geen paard vol...
Klik om te vergroten...
Hij heeft geen dope vriendjes gelukkig,hij gebruikte alleen thuis,geen vrienden niets ! Dat is dus 1 voordeel
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Modepop2 zei:
Hij heeft geen dope vriendjes gelukkig,hij gebruikte alleen thuis,geen vrienden niets ! Dat is dus 1 voordeel
Klik om te vergroten...
Maar waarom gaat hij dan niet naar de.NA.Meeting?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
Dat weet ik niet, of lotgenoten iets anders kunnen betekenen dan ervoor zorgen dat je vrij snel weer terugdondert de draaikolk in...
Hooguit een NA meetingbezoek. Dat kan je iedere avond doen, als dat nodig is.
Maar verder in je dagelijks leven?
Afscheid nemen van die scène! Niet naar ( oude) dopemaatjes gaan klagen dat het leven zonder de dope zo ontzettend kut is.
Want zo gaat dat...
Doe je dit toch?
Terugval is gegarandeerd. Dat houdt nog geen paard vol...
Klik om te vergroten...
Mensen opzoeken die ervaring met verslaafd zijn hebben kan wel gunstig zijn. Bijvoorbeeld een clean persoon met soortgelijke levenservaring. Kan zelfs je sponsor worden bij je herstel. Genoeg mensen hebben dat. Verder NA meetings volgen en professionele hulp blijven behouden. Je kan de verslaving beter goed aanpakken om terugval te voorkomen!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Dat laatste is een waarheid, die sluit als een bankkluis.
Absoluut.
Ikzelf vind het treffen van lotgenoten uit de scène afkomstig, op zijn minst riskant.
Waar gaan de gesprekken over?
Al heel gauw niet de goede richting uit.
Dat heb ik zelf mogen ervaren vwb alcohol...
Klik om te vergroten...
Klopt het kan ook averechts werken. Tegelijkertijd kan het ook wel helpen. Iemand die begrijpt waar je mee gaat struggelen als je clean word. Slecht zelfbeeld, angst, depressie, schaamte etc. Diegene begrijpt jou dan en kan je steunen waar nodig. Word wel aangeraden om mensen om hulp te vragen die minimaal 1 jaar clean zijn. Hoe langer hoe beter!
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Lieve allen,hier weer een berichtje van mij,het is zo ver..hij komt dit weekend thyis en ik voel de zenuwen in elke vezel van mijn lichaam,ik zie er zwaar tegenop! Heb niet langer zin om als moeder te fungeren,ik ben partner en dat wil ik ook zijn,geen oppas of buddy...de stand van zaken is alsvolgt:
Het was te vroeg voor naltrexon,dat ging te hard en de arts vond dat niet verantwoord.
Hij zit nu op diazepam en zodra hij thuis komt moet hij de komende 2 weken zich elke dag melden om te plassen en om de vervolgbehandeling in te zetten...naltroxon.
Ik heb besloten hem alleen te laten gaan,ik hou het niet langer vol om elke stap die hij zet in zijn aanwezigheid te zijn,puur om hem een terugval moeilijker te maken.
Ik laat hem zijn ding doen en zodra de avond is gevallen en hij weer thuis bij mij is zal hij moeten plassen zodat ik kan checken met een test of hij gebruikt heeft of niet.
Al is dit elke dag!
Ik bedacht mezelf...dan hoef ik ook niet zo alert te zijn want de drugs test wijst het wel uit.
Zodra hij blijkt gebruikt te hebben scheiden daar onze wegen,dat zal ik hem ook duidelijk maken..vinden jullie dit een ok plan?
Wil mezelf beschermen door niet de hele dag op stand emergency te hoeven staan,daar word ik obsessief van en wil dat leven niet meer.
De verantwoordelijkheid ligt dan bij hem ,mijn eerdere plan was om continu bij hem.te blijven maar dat overzie ik niet meer,heb ook mijn bezigheden en werk dus elke avond een test zal voldoende uitwijzen.
De bedoeling is dat hij op de naltroxon gaat voor minimaal 9 maanden,dat zou 70% bescherming bieden tegen de zucht...de komende 2 weken gaat de verslavingszorg het overnemen van de kliniek om hem te laten stabiliseren op de naltroxon...tot zover de nieuwe ontwikkelingen.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Modepop2 zei:
Lieve allen,hier weer een berichtje van mij,het is zo ver..hij komt dit weekend thyis en ik voel de zenuwen in elke vezel van mijn lichaam,ik zie er zwaar tegenop! Heb niet langer zin om als moeder te fungeren,ik ben partner en dat wil ik ook zijn,geen oppas of buddy...de stand van zaken is alsvolgt:
Het was te vroeg voor naltrexon,dat ging te hard en de arts vond dat niet verantwoord.
Hij zit nu op diazepam en zodra hij thuis komt moet hij de komende 2 weken zich elke dag melden om te plassen en om de vervolgbehandeling in te zetten...naltroxon.
Ik heb besloten hem alleen te laten gaan,ik hou het niet langer vol om elke stap die hij zet in zijn aanwezigheid te zijn,puur om hem een terugval moeilijker te maken.
Ik laat hem zijn ding doen en zodra de avond is gevallen en hij weer thuis bij mij is zal hij moeten plassen zodat ik kan checken met een test of hij gebruikt heeft of niet.
Al is dit elke dag!
Ik bedacht mezelf...dan hoef ik ook niet zo alert te zijn want de drugs test wijst het wel uit.
Zodra hij blijkt gebruikt te hebben scheiden daar onze wegen,dat zal ik hem ook duidelijk maken..vinden jullie dit een ok plan?
Wil mezelf beschermen door niet de hele dag op stand emergency te hoeven staan,daar word ik obsessief van en wil dat leven niet meer.
De verantwoordelijkheid ligt dan bij hem ,mijn eerdere plan was om continu bij hem.te blijven maar dat overzie ik niet meer,heb ook mijn bezigheden en werk dus elke avond een test zal voldoende uitwijzen.
De bedoeling is dat hij op de naltroxon gaat voor minimaal 9 maanden,dat zou 70% bescherming bieden tegen de zucht...de komende 2 weken gaat de verslavingszorg het overnemen van de kliniek om hem te laten stabiliseren op de naltroxon...tot zover de nieuwe ontwikkelingen.
Klik om te vergroten...
Goed om te horen dat hij al iets verder is in ze proces. Wil wel zeggen dat het goed is dat je hem ze ding laat doen, het is niet goed als je hem 24/7 achter ze hol aanzit. Het gaat erop dat hij eerlijk tegen je is, al heeft ie een terugval je moet hem het gevoel geven dat hij dat eerlijk tegen je kan zeggen al betekend het einde relatie. Verslaving is een moeilijke ziekte wat zoals je zelf weet niet alleen om gebruiken draait, maar om de dingen daar om heen. Hij moet het zelf gaan uitvinden en niet alleen clean blijven omdat hij anders elke dag van jou een test gaat krijgen, dit gaat niet werken. Hij moet voor zichzelf zorgen! Jij bent een pluspunt in ze leven maar niet de reden waar hij voor nuchter moet leven. Wens jullie succes en ik zal duimen....
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Supergoed modepop! Jij hoeft het niet voor hem te doen. Hij moet het bewijzen en.jjj moet er niet mee bezig zijn op de testen na. Zo beseft hij ook dat hij geen uitspraken kan doen als: zonder jou lukt het niet..ik heb je ervoor nodig
Lekker dan..Word het ineens ook jouw verantwoordelijk...
Goed bezig, ik duim voor jullie
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Dopemonster zei:
Goed om te horen dat hij al iets verder is in ze proces. Wil wel zeggen dat het goed is dat je hem ze ding laat doen, het is niet goed als je hem 24/7 achter ze hol aanzit. Het gaat erop dat hij eerlijk tegen je is, al heeft ie een terugval je moet hem het gevoel geven dat hij dat eerlijk tegen je kan zeggen al betekend het einde relatie. Verslaving is een moeilijke ziekte wat zoals je zelf weet niet alleen om gebruiken draait, maar om de dingen daar om heen. Hij moet het zelf gaan uitvinden en niet alleen clean blijven omdat hij anders elke dag van jou een test gaat krijgen, dit gaat niet werken. Hij moet voor zichzelf zorgen! Jij bent een pluspunt in ze leven maar niet de reden waar hij voor nuchter moet leven. Wens jullie succes en ik zal duimen....
Klik om te vergroten...
Dankjewel,mooi omschreven.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Met het dreigement op zak dat hij bij één keer opnieuw gebruiken, de relatie toch echt voorbij is, wat verwacht je dan.
Eerlijkheid over een terugval?
Die er logisch geredeneerd, zonder meer in zit?
Denk eens goed na.
Voor wie moet hij echt nuchter verder leven?
Is dit: voor hemzelf,
Voor: zijn partner,
Voor : de kinderen?
Wie van de drie?
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Dopemonster zei:
Leg eens uit hoe je hier op bent gekomen, gebruikt hij weer?
Klik om te vergroten...
Nee hij gebruikt niet maar heeft het zwaar,over deze optie gelezen
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Kan hier iemand informeren waar je kunt afkicken onder narcose met naltroxon? Dit deden ze ooit in nederland maar nu niet meer las ik...hij zou daar voor willen gaan maar waar kan het ??
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Modepop2 zei:
Kan hier iemand informeren waar je kunt afkicken onder narcose met naltroxon? Dit deden ze ooit in nederland maar nu niet meer las ik...hij zou daar voor willen gaan maar waar kan het ??
Klik om te vergroten...
Leg eens uit hoe je hier op bent gekomen, gebruikt hij weer?
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Modepop2 zei:
Kan hier iemand informeren waar je kunt afkicken onder narcose met naltroxon? Dit deden ze ooit in nederland maar nu niet meer las ik...hij zou daar voor willen gaan maar waar kan het ??
Klik om te vergroten...
Dat is.geen.optie.joh echt niet.

Zou iedereen wel willen..wakker worden en zonder centje ongemak.clean.zijn

Er is.een reden waarom.dat.niet werkte.

Zo te horen zoekt.je partner weer.allemaal excuses.om.de(deze) afkick stop te.zrtten.
Trap er niet in

Begrijp me niet verkeerd. Maar.ik sta er.van te kijken dat je dat wel.doet.en gaat meedenken.

Hij moet.ophouden met jammeren en alternatieven zoeken en doorgaan met afkicken!!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
In sommige gevallen kan dit wel heb ik begrepen, maar na een paar weken heb het weinig nut om te doen. De eerste weken zijn het zwaarst en moet het lichaam ontwennen. Daarna is het gewoon doorvechten en word het langza beter... Hij heeft al in detox gezeten dan gaan ze je zeker niet onder narcose leggen om te ontwennen
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Mrloverdj zei:
Dat is.geen.optie.joh echt niet.

Zou iedereen wel willen..wakker worden en zonder centje ongemak.clean.zijn

Er is.een reden waarom.dat.niet werkte.

Zo te horen zoekt.je partner weer.allemaal excuses.om.de(deze) afkick stop te.zrtten.
Trap er niet in

Begrijp me niet verkeerd. Maar.ik sta er.van te kijken dat je dat wel.doet.en gaat meedenken.

Hij moet.ophouden met jammeren en alternatieven zoeken en doorgaan met afkicken!!
Klik om te vergroten...
Helaas zie je het dit keer helemaal verkeerd,hij verzint niets hij is juist open en spreekt gewoon uit hoe zwaar hij het heeft en niet wil falen,het gebruik als iets slechts ziet en door wil zetten maar de afkick is erg zwaar dus denkt hij over een extra stok achter de deur
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Modepop2 zei:
Helaas zie je het dit keer helemaal verkeerd,hij verzint niets hij is juist open en spreekt gewoon uit hoe zwaar hij het heeft en niet wil falen,het gebruik als iets slechts ziet en door wil zetten maar de afkick is erg zwaar dus denkt hij over een extra stok achter de deur
Klik om te vergroten...
Onder narcose ontwennen is alleen bedoeld voor mensen die nog gebruiken en ermee willen stoppen. Hoelang gebruikt hij nou al niet? Geloof niet dat hij nog ziek kan zijn van ontwennen. De klachten na je ontwenning kunnen jaren aanhouden daar moet hij mee zien te leven. Word langzaam aan beter. Gedult is een schone zaak.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Advies aan de TS:
Wees erbij aanwezig, als hij zijn medicatie inneemt.
Controleer, of hij daadwerkelijk deze ingeslikt heeft. ( onder de tong kijken)
Hij is nu aan het leren, hoe het leven eruit ziet, als je nuchter bent.
Na 36 jaar is dit op zich al erg zwaar...voor hem.
Houd de zaak goed in de gaten, TS.
Heel erg goed.
Liegen is een eigenschap van junks, waar ze erg geslepen in zijn!
Opletten dus.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Nog even een weetje.
Onder narcose ontwenning is niet iets, wat ik als verslaafde zou doen.
Ik was cliënt in de kliniek, toen deze methode begon.
Er kwam dus helaas geen flikker van terecht..
De dame in casu is alsnog doodziek geweest en het geestelijke gedeelte kon nee, moest alsnog gebeuren.
Ze heeft het niet gered.
3 maanden later....terug aan de dope.
Een andere kerel werd al voor de derde keer behandeld, en zei:
De dope verslaan is ooo zo moeilijk...
En weer een andere viel na 3 jaar clean te zijn geweest, alsnog terug aan de smack.
Wat een zooi moet dit zijn.
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Dank je!
En na enige tijd zit jij weer in een positieve stroming, en ga je iemand ontmoeten die wel jouw liefde waard is...dit leidt geen twijfel!
Klik om te vergroten...
Die positieve stroming is nog ver uit het zicht,ik merk en ervaar diep verdriet,weet er gewoon niet mee om te gaan,hoop dat hij beseft wat hij heeft vergooid maar dat betwijffel ik....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456...21
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."