Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHelp mijn partner is verslaafd aan heroine

Help mijn partner is verslaafd aan heroine

407 antwoorden
58 weergaven
18-5-2026
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Modepop2 zei:
Hij zit nu op dag 3 zonder medicatie,de bedoeling is na 5 dagen op 0 medicatie instellen op naltroxon,zodra hij daar stabiel op is naar huis!! Hij zegt dat hij ziek is,het op de dag wel trekt door even buiten te wandelen maar dat de avonden en nachten vreselijk zijn,overal pijnen en erge onrust,vooral na het avondeten,hij verwacht komende week naar huis te komen....ik hou mijn hart vast !!!
Klik om te vergroten...
Klopt helemaal wat ie tegen je vertelt. Door het afkicken van opiaten (heroine, methadon, suboxone) heb je letterlijk op elke plek in je lichaam pijn. Je bent suicidaal, je bent depressief, je kan amper slapen. Het is echt heel heftig hoor opiatenafkick. Hij moet hier doorheen. En naar het grotere plaatje kijken, dat alles beter word op de lange termijn, hij zal wel een stemmetje hebben die zegt ga weer gebruiken omdat dat ervoor zorgt dat al ze klachten weer verdwijnen. Je bent dan letterlijk niet meer ziek. Dat maakt dope zo verslavend! Als hij het thuis echt heel zwaar nog heeft raad hem dan kratom aan! Helpt echt heel erg. Zolang hij maar eerlijk tegen je blijft en niet stiekem weer gaat gebruiken kan dit hem helpen.
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#2
MrJunkieXL zei:
Klopt helemaal wat ie tegen je vertelt. Door het afkicken van opiaten (heroine, methadon, suboxone) heb je letterlijk op elke plek in je lichaam pijn. Je bent suicidaal, je bent depressief, je kan amper slapen. Het is echt heel heftig hoor opiatenafkick. Hij moet hier doorheen. En naar het grotere plaatje kijken, dat alles beter word op de lange termijn, hij zal wel een stemmetje hebben die zegt ga weer gebruiken omdat dat ervoor zorgt dat al ze klachten weer verdwijnen. Je bent dan letterlijk niet meer ziek. Dat maakt dope zo verslavend! Als hij het thuis echt heel zwaar nog heeft raad hem dan kratom aan! Helpt echt heel erg. Zolang hij maar eerlijk tegen je blijft en niet stiekem weer gaat gebruiken kan dit hem helpen.
Klik om te vergroten...
Dat kratom heb ik ff gegoogled maar is ook een verslavend middel en word je ook euforisch van ! Dan ben je toch terug bij af?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Modepop2 zei:
Dat kratom heb ik ff gegoogled maar is ook een verslavend middel en word je ook euforisch van ! Dan ben je toch terug bij af?
Klik om te vergroten...
Mwah ligt iets ingewikkelder, in lage doseringen is het niet echt verslavend misschien na lang gebruik wel. Maar als je de dosis laag houdt gebeurd dat niet zo snel. En als je een tolerantie heb voor opiaten door dope gebruik voel je er niet veel van. Word heel veel gebruikt als middel om van heroine of methadon of suboxone af te komen. Als ik een dag geen kratom gebruik word ik niet ziek, dat heb je bij die middelen wel. Mensen die hele hoge doseringen kratom per dag nemen krijgen wel erge afkick verschijnselen. Plus dat kratom niet je opiaat receptoren kapot maakt wat andere opiaten wel doen. Mij helpt het heel erg tegen cravings en slapeloosheid en depressie. Ik zorg er alleen voor dat ik niet meer ga nemen ervan dan dat ik doe. Maar het blijft natuurlijk wel een geestverruimend middel en zou het ook niet de rest van me leven willen nemen. Voorlopig wel zodat ik niet terugval
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het is de vraag, over hoeveel wilskracht jouw ex partner beschikt.
Hij zal langdurig iedere dag moeten vechten tegen cravings.
Hij heeft erg lang gebruikt en dat is niet bepaald een voordeel..
Ik vind het vreemd, dat deze man na slechts enkele dagen alweer teruggaat naar huis.
En dan de naltrexon.
Wie gaat dit controleren, of hij het inneemt?
Via detox controle zou je zeggen, ik moet het nog zien...
Nu ben ik benieuwd naar zijn financiële situatie .
Aangezien hij dus géén subuxone, methadon of een ander opiaten steuntje in de rug krijgt, en hij zou weer gaan pakken, waar haastig dan het geld daarvoor vandaan?
Ergo, mocht het mislopen, dan ligt hier een controle moment bij uitstek.
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#5
MrJunkieXL zei:
Mwah ligt iets ingewikkelder, in lage doseringen is het niet echt verslavend misschien na lang gebruik wel. Maar als je de dosis laag houdt gebeurd dat niet zo snel. En als je een tolerantie heb voor opiaten door dope gebruik voel je er niet veel van. Word heel veel gebruikt als middel om van heroine of methadon of suboxone af te komen. Als ik een dag geen kratom gebruik word ik niet ziek, dat heb je bij die middelen wel. Mensen die hele hoge doseringen kratom per dag nemen krijgen wel erge afkick verschijnselen. Plus dat kratom niet je opiaat receptoren kapot maakt wat andere opiaten wel doen. Mij helpt het heel erg tegen cravings en slapeloosheid en depressie. Ik zorg er alleen voor dat ik niet meer ga nemen ervan dan dat ik doe. Maar het blijft natuurlijk wel een geestverruimend middel en zou het ook niet de rest van me leven willen nemen. Voorlopig wel zodat ik niet terugval
Klik om te vergroten...
Oh okee...maar mijn partner gaan ze straks op de naltroxon zetten,dat werkt ook tegen de zucht en zuigt verder alle troep uit de receptoren...en is geen verslavend middel !! Maar ik ga het in gedachten houden want als hij zich slecht blijft voelen kunnen we dat nog altijd voorleggen aan de verslavingsarts! Dank voor de tip in ieder geval.
Heb hem net nog gesproken,zegt dat ik zijn lichtpuntje ben en gaf toe dat doordat hij bij mij * onder de plak zit* dit ook iets is wat hij nodig heeft..extra stok achter de deur...hij klaagt alleen dat er daar in die kliniek alleen maar negativiteit om hem heen is,allemaal zware gevallen wat hij eigenlijk nu niet kan gebruiken...hij heeft positiviteit nodig zegt hij...dat snap ik enigsinds wel hoor,tot nu toe doet hij het dus best goed...zegt ook...ik ben ziek en vooral tegen de avond word ik brak..maar moet er toch doorheen dus niet klagen maar dragen...klinkt allemaal positief...alhoewel ik het wel rot vind dat hij hier in zit...je gunt iemand niet zo een lijdensweg maar is voor een goed doel dus het moet !! Stap 1 is gezet....
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Modepop2 zei:
Laat ik hopen dat het dan werkelijk basta is...
Klik om te vergroten...
In sommige gevallen is het helaas geen basta...
Soms wordt er extra veel gebruikt "om de schade in te kunnen halen"...
In dit geval is een heroverslaving niet niks, ook, omdat deze zo lang aan de orde is geweest.
Ga der maar eens aanstaan.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
In sommige gevallen is het helaas geen basta...
Soms wordt er extra veel gebruikt "om de schade in te kunnen halen"...
In dit geval is een heroverslaving niet niks, ook, omdat deze zo lang aan de orde is geweest.
Ga der maar eens aanstaan.
Klik om te vergroten...
Iedere verslaafde is natuurlijk wel anders net zoals het een hoop mensen lukt om op methadon over te stappen en een hoop ook kiezen om er dope bij te blijven gebruiken. Een bekend van me die al sinds ze 25e methadon slikt een geen dope meer en nu 60 is gaat door mijn tip met kratom proberen om van de methadon af te komen. Heb ook gevraagt denk je dan wel zonder methadon te kunnen leven? Hij heeft het dan over dat ie al zo lang klaar is met bruin en dat hij nu al lang alleen die methadon is blijven slikken om er niet ziek van te worden. Hij beseft dan nog niet echt dat de methadon alsnog redelijk sterk invloed heeft op ze mentale leven. Hij is wel bewust dat hij niet kan huilen enzo, maar hoe sterk het verschil gaat worden nu nog niet. Toch heb ik redelijk vertrouwen dat dat hem gaat lukken. Hij strugglet nog wel met andere verslaving, heb hem onlangs in een kliniek leren kennen waar die voor alcohol en crack voornamelijk zat. Iedereen ze process is anders. En sommige halen het en de andere niet. Laten we hopen dat het hem ook gaat lukken verder.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Casaan zei:
Ik denk dat jouw reactie precies aangeeft wat @Kwatzakottel bedoeldt. Loslaten is niet hetzelfde als wegrennen en soms is loslaten nog wel lastiger als vasthouden. Het was Reinhold Niebuhr die zei: "God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can and the wisdom to know the differance between rtgem
Klik om te vergroten...

Casaan zei:
Ik denk dat jouw....... Het was Reinhold Niebuhr die zei: "God, grant me the serenity to accept the things I cannot change, the courage to change the things I can and the wisdom to know the differance.
Klik om te vergroten...
En deze wijsheid, in deze zinnen vervat, worden bij iedere AA bijeenkomst alvorens men aan het programma van 12 stappen begint, hardop door iedereen uitgesproken.
En dat geeft een extra lading aan het bijeen zijn, met allemaal dezelfde insteek....
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#9
De Zandman zei:
En deze wijsheid, in deze zinnen vervat, worden bij iedere AA bijeenkomst alvorens men aan het programma van 12 stappen begint, hardop door iedereen uitgesproken.
En dat geeft een extra lading aan het bijeen zijn, met allemaal dezelfde insteek....
Klik om te vergroten...
Is er niet iets voor partners van verslaafden.. en dan met name waar mensen als TO aansluiting bij kunnen vinden?

Een paar boeken/docu tips zou ook een mooie aanvulling zijn op DF.
C
CasaanLid
01-01-2024, 00:00
#10
In mijn boekenkast staat het boek: Mam, kun je me geld lenen? van Elizabeth Burton Phillips. Het verhaal van een moeder met twee aan hero verslaafde zonen.

Bij mijn weten zijn er programma's voor partners van verslaafden, verslavingsklinieken kunnen daar vast meer informatie over geven.
Kijk eens op https://helpmijndierbareisverslaafd.nl bijvoorbeeld.
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
In sommige gevallen is het helaas geen basta...
Soms wordt er extra veel gebruikt "om de schade in te kunnen halen"...
In dit geval is een heroverslaving niet niks, ook, omdat deze zo lang aan de orde is geweest.
Ga der maar eens aanstaan.
Klik om te vergroten...
We gaan het ervaren
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#12
MrJunkieXL zei:
Iedere verslaafde is natuurlijk wel anders net zoals het een hoop mensen lukt om op methadon over te stappen en een hoop ook kiezen om er dope bij te blijven gebruiken. Een bekend van me die al sinds ze 25e methadon slikt een geen dope meer en nu 60 is gaat door mijn tip met kratom proberen om van de methadon af te komen. Heb ook gevraagt denk je dan wel zonder methadon te kunnen leven? Hij heeft het dan over dat ie al zo lang klaar is met bruin en dat hij nu al lang alleen die methadon is blijven slikken om er niet ziek van te worden. Hij beseft dan nog niet echt dat de methadon alsnog redelijk sterk invloed heeft op ze mentale leven. Hij is wel bewust dat hij niet kan huilen enzo, maar hoe sterk het verschil gaat worden nu nog niet. Toch heb ik redelijk vertrouwen dat dat hem gaat lukken. Hij strugglet nog wel met andere verslaving, heb hem onlangs in een kliniek leren kennen waar die voor alcohol en crack voornamelijk zat. Iedereen ze process is anders. En sommige halen het en de andere niet. Laten we hopen dat het hem ook gaat lukken verder.
Klik om te vergroten...
Inderdaad,we gaan het ervaren de tijd zal het leren,sprak hem vandaag 2 keer,vanmiddag ging het aardig goed ,tegen de avond hakt het er in..zegt dat hij erg veel *DENKT* dat zijn hoofd erg bezig is,heb maar niet te ver doorgevraagt maar zal er ook wel bij horen,verder heeft hij het moeilijk met alle negativiteit daar in de kliniek om hem heen,zegt dat hij positiviteit nodig hebt en ook dat ik zijn lichtpuntje ben,dat hij erg verlangt naar een nieuw begin met mij samen...vibd het allemaal wel erg complex hoor en vind het ook steeds spannender worden..wat me allemaal nog te wachten staat...
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Casaan zei:
In mijn boekenkast staat het boek: Mam, kun je me geld lenen? van Elizabeth Burton Phillips. Het verhaal van een moeder met twee aan hero verslaafde zonen.

Bij mijn weten zijn er programma's voor partners van verslaafden, verslavingsklinieken kunnen daar vast meer informatie over geven.
Kijk eens op https://helpmijndierbareisverslaafd.nl bijvoorbeeld.
Klik om te vergroten...
Ik krijg ook hulp..in de vorm.van een module..erg theoretisch !! De praktijk is anders !! Ze gooien iedere verslaafde op 1 en dezelfde hoop...heb meer aan dit forum.dan aan de hulp via de kliniek!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dat is altijd goed om te horen.. al is het de taal van de verslavingskliniek.
Wat mij betreft ik doe dit graag. Luisteren, en zo mogelijk raad geven.
Helaas heb ik ook ervaring op dit vlak met de naam verslaving...
Als ik er ook maar één persoon mee kan helpen, dan is mijn dag weer goed.
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Hier ben ik weer even met een update en wat vragen,heb hem net gesproken en de onrust en slapeloosheid is extreem erg nu morgen word hij ingesteld op naltrexon,dan worden de ontwenningsverschijnselen dus erger gezien dat medicijn de receptoren leeg trekt,heeft er iemand ervaring met medicatie daar bij wat evt kan ondersteunen bij het minder heftig maken van de ontwennings verschijnselen ? Vanavond krijgt hij er wat diazepam bij voor de nacht...die kratom dat mag daar dus niet! Tips zijn erg welkom!!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik blijf me afvragen, waarom gaat hij niet een paar maanden in een safehouse wonen?
De juiste plaats om nog aan je geestelijke verslaving verder te werken...
Waarom dit niet..TS?
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Modepop2 zei:
Hier ben ik weer even met een update en wat vragen,heb hem net gesproken en de onrust en slapeloosheid is extreem erg nu morgen word hij ingesteld op naltrexon,dan worden de ontwenningsverschijnselen dus erger gezien dat medicijn de receptoren leeg trekt,heeft er iemand ervaring met medicatie daar bij wat evt kan ondersteunen bij het minder heftig maken van de ontwennings verschijnselen ? Vanavond krijgt hij er wat diazepam bij voor de nacht...die kratom dat mag daar dus niet! Tips zijn erg welkom!!
Klik om te vergroten...
Niks aan te doen. Naltrexon zal hem juist beter laten gaan voelen als alle troep al uit ze lichaam is. Kratom heeft ook geen meerwaarde tijdens naltrexon gebruik, omdat naltrexon een antidote is tegen middelen die op je opiaatreceptoren inwerker. Als je een overdosis dope op hebt geven ze je ook naltrexon zodat de werking van de dope opheft. Diazepam bied wel verlichting maar ook dit kan maar afentoe zodat hij niet verslaafd raakt. Hij moet maar doorbijten, niks aan te veranderen wens hem succes!
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Dopemonster zei:
Niks aan te doen. Naltrexon zal hem juist beter laten gaan voelen als alle troep al uit ze lichaam is. Kratom heeft ook geen meerwaarde tijdens naltrexon gebruik, omdat naltrexon een antidote is tegen middelen die op je opiaatreceptoren inwerker. Als je een overdosis dope op hebt geven ze je ook naltrexon zodat de werking van de dope opheft. Diazepam bied wel verlichting maar ook dit kan maar afentoe zodat hij niet verslaafd raakt. Hij moet maar doorbijten, niks aan te veranderen wens hem succes!
Klik om te vergroten...
Ok,hij heeft nu net de eerste naltroxon gehad dus afwachten hoe dat gaat,dank voor de info..
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#19
De Zandman zei:
Ik blijf me afvragen, waarom gaat hij niet een paar maanden in een safehouse wonen?
De juiste plaats om nog aan je geestelijke verslaving verder te werken...
Waarom dit niet..TS?
Klik om te vergroten...
Tja dat is waT hij niet wil pfffff....hij blijft volhouden dat hij weinig H *BIJ* gebruikte als zelfmedicatie..dat men hem niet op de grote hoop moet gooien bij de * SENE JUNKS* zo zegt hij dat...heeft zijn leven verder goed op de rit en dat hij eerst deze detox achter de rug wil hebben,daarna verder kijken...ik persoonlijk ben dan wel blij met een nabehandeling bij een psychiater,dat is dan wel niet intern maar we gaan het zien..
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Modepop2 zei:
Diep in mijn hart heb ik medelijden...ergens.....

Het gaat met ups en downs....aan de ene kant ben ik boos en diep verdrietig,gun ik hem het slechtste toe wat voor hem eenzaamheid is op de eerste plaats,aan de andere kant weet ik de reden waarom hij hier ooit aan begon ,weet ik ook dat hij er van af wil maar het gewoon niet aan kan ,dat hij dit zelf als falen ziet en zich er diep voor schaamt zoals hij dat altijd zei..dat er dan een schuldgevoel bij hem opkomt als hij het niet kon volbrengen om af te kicken,het scheelt voor mijn gevoel wel dat hij dit als persoon zo niet gewild heeft maar dat de verslaving en die heroine hem heeft gemaakt tot wie hij nu is,dat dit niet met opzet tegen mij persoonlijk gericht is....dus in feite moet ik medelijden met hem hebben alleen ik ben wel direct de dupe en het lijdend voorwerp geworden,ik zit nu met de gebakken peren beschadigd en wel !!
Ik ben erg druk geweest de afgelopen dagen waardoor ik veel afleiding had,vanaf vandaag heb ik een paar rustige dagen en daar zie ik wel tegenop...ik hast hem niet maar houd van hem!! Was het maar waar dat de liefde omsloeg in haat,dan was het niet zo zwaar,lig met mezelf in de clins dat ik van hem.houd..hoe kan ik ? Maar dat gevoel kan ik niet weg bannen,dat zit er diep geworteld!! En na dit alles kan ik dit gewoon niet begrijpen van mezelf...afgaand op de verhalen uit zijn verleden voor mij....dan zal hij heel snel op jacht gaan naar een andere vrouw...om maar niet alleen te zijn en om aan de buitenwereld maar te kunnen tonen dat hij alles op de rit heeft...een relatie heeft en gelukkig is ( voor het oog van de buitenwereld) mocht dit zo zijn zal het pijn doen aan de ene kant,maar aan de andere kant arme vrouw... die gaat een hele bak ellende krijgen en zal ik echt niet meer met haar willen ruilen..hij heeft naast de verslaving erg veel overeenkomsten met een narcist..de eerste anderhalf jaar toen ik met hem samen was en niets wist van de verslaving dacht ik dus ook dat ik met een narcistische man te maken had...de overeenkomsten tussen narcistme en gedragswisselingen door heroine gebruik lijken ook heel erg op elkaar vind ik...en het wegrennen van tientalle vrouwen die het nog geen 3 maanden met hem uit hielden past daar ook bij...hij is naar mijn weten nooit lang alleen geweest ,ging er een vrouw weg dan kwam de volgende al heel snel in beeld,dus wat ik zeg...alleen zijn kan hij niet maar een relatie staande houden kan hij ook niet...ik heb hem nu overigens overal geblokt maar hoorde van een bekende dat zijn profielfoto op whatsapp nog steeds een foto is van ons samen...wat dit betekend ????? Jij mag het zeggen...ik kijk nergens meer raar van op,had gehoopt dat bij mij de scherpe kantjes er inmiddels wel wat vanaf zouden zijn maar dat is helaas niet het geval...het is liefdesverdriet en daarbij weet ik ook nog dat het nooit op basis is geweest van echte liefde van zijn kant...het is allemaal heel dubbel,een relatie kan mislukken maar als je terug kan kijken op iets wat ooit mooi was en goed zat dan is het verdraagzamer,mijn situatie doet zeer...
Klik om te vergroten...
In deze posting zie ik toch echt wel de groei wat je meemaakt! Je beseft heel goed welke gevoelens je hebt en waar ze vandaan komen. Je beseft heel goed dat ook hij een slaaf is van zijn verslaving en anders had gewild maarrr...

Als ik narcisme lees denk ik maar 1 ding: Run forrest run!

Als je denkt dat een verslaafde je brainwaisht..een narcist is zo ontzettend geslepen daarin, daar kan een verslaafde nog wat van leren.

Ik heb hier helaas enorm veel ervaring mee, maar het heeft me ook enorm veel geleerd.

Gelukkig komt er steeds meer erkenning voor de narcistische dynamiek in een relatie, ook de term narcistisch misbruik word steeds meer geaccepteerd.
Want dat is het..misbruik..misbruik is niet alleen agressie en het cliché van de scheldende man op de bank.

Een narcist weet zo in je hoofd te kruipen dat hij macht krijgt over jou. Ze plaatsen je op een absoluut voetstuk. Jij en jullie liefde..hij adoreert het.hij kan niet zonder je..en dat is 1 van de weinige keren dat ze wel de waarheid spreken.. ze vind het fantastisch zo'n vrouw die voor ze zorgt en hem nooit in de steek laat..wat er ook gebeurt..eerst voelt dit als compliment..later Word het een wurgcontract..natuurlijk blijf je niet boos op hem...natuurlijk verlaat je hem niet.. jij bent niet zoals andere vrouwen,jii bent speciaal, zonder jou is hij nergens..

Uiteindelijk raak je steeds meer geïsoleerd of vervreemd van je omgeving en naasten.. steeds meer draait het om hem..eigenlijk om zijn geluk..
En als hij jou steunt..dat is alleen maar om te laten zien wat voor goede partner hij wel niet is, dus andersom kan je hem toch ook wel steunen?
Ik weet niet hoe ver het is gedaan bij jullie.

Maar als je het slecht treft draait alles alleen nog maar om de narcist..die begint er een zooitje van te maken en jij bent de reddende engel..in werkelijkheid maakt hij enorm misbruik van je zwakke plekken en gaat het ten koste van je eigen geluk.

Een echte narcist heeft je inderdaad hard nodig, maar een relatie ga je aan uit liefde en vertrouwen. Iemand nodig hebben is iemand gebruiken.hij heeft je nodig tot hij merkt dat hij geen macht meer over je heeft.

Als er dan een nieuwe vrouw is, begint voor hem het spel van voor af aan.

@Modepop2 ik weet niet of hij echt deze diagnose kan hebben, ik weet niet of en hoeveel narcistische kenmerken hij heeft. Maar als je er ervaring mee hebt. Pik je ze er achteraf, heel snel uit. Vooral het stukje dat het plaatje naar de buitenwereld mooi moet blijven, maar dat hij een vriendin zoekt.. maakt niet uit wie..iemand die hij nodig heeft..die uiteindelijk alles van hem pikt en gaat twijfelen aan haarzelf.

Dus als hij in het verleden veel wisselende vriendinnen had.. tja..

En ja je houd van hem.Hou je echt van hem zoals hij is of hou je van hem zoals hij had kunnen zijn.

Het doet er eigenlijk niet toe. Liefdesverdriet is beschreven, bezongen...het is al zo oud en zal er altijd zijn.

Jii zit nu inderdaad meer met de brokstukken. Maar je hebt een heel leven gehad dat je niet eens wist van zijn bestaan en toen was je ook gelukkig.

Het is geen monster..achteraf idealiseren kan ook een valkuil.zijn..al zie ik dat bij jou niet gebeuren.

Maar het is gebeurt en het heeft tijd nodig.
De dag dat je opstaat en lacht, je de dag doorkomt en in bed bedenkt dat je geen 1 keer aan hem gedacht hebt gaat echt komen!

Maar voorlopig zit hij in je kop en ik vind dat je er heel goed mee omgaat.

Heel stom voorbeeld..maar als je je rijbewijs haalt kan je nog niks..pas na een half jaar dagelijks de weg op kan je met 2 vingers in je neus door Nederland.

De relatie is nu verbroken..en je bent nu heel kwetsbaar. Hij is nog steeds in je leven omdat je veel aan hem denkt en nog gevoelens voor hem hebt. Maar elke dag zonder hem is oefenen voor het nieuwe hoofdstuk in je leven.
Dus echt.al deze shit ervaar je niet voor niets.. het gaat je zoveel sterker maken en je gaat jezelf zoveel beter leren kennen.

Het gaat jou niet meer overkomen dat een man zo ver kan gaan in een relatie. Maar eerst ben je alleen en zelfliefde is zo belangrijk.

Ik hoop niet dat dat te zweverig overkomt, maar ben je niet te streng voor jezelf?
Hij had het niet kunnen voorkomen(hoe vreemd ook,maar zijn verslaving heeft hem in zijn macht..en een Narcist kent simpelweg maar 1 manier)

En jij had het niet kunnen voorkomen, je had al die fases en ervaringen nodig om uiteindelijk te kunnen zeggen...en nu is het klaar.

Ben je weleens naar een therapeut geweest?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...21
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."