Spijtig om dit te moeten zeggen maar als die vent van jou er zo over denkt.... ik geef hem een slagingskans van hooguit 1%. Het is erg egoïstisch om er zo over te denken als je al 36 jaar verslaafd bent. De detox is 1, de week ( tot 2 weken) dat je strontziek bent. Maar daarna komt het hele geestelijke proces pas. Het eerste jaar is de verleiding om terug te vallen net zo groot als net gestopt zijn met roken en dronken in een kroeg een sigaret aangeboden krijgen
![:coldsweat:]()
.
Hij heeft net als mij serieuze hulp hierbij nodig. Cognitieve gedragstherapie, Leren omgaan met verslaving, Emotie regulatie. Ik heb 6 weken in een kliniek gezeten en wil nu nog minimaal 12 weken nabehandeling samen met begeleid wonen. Hij weet volgens mij totaal niet wat hem allemaal nog te wachten staat! Ik denk dat hij helemaal niet met ze emoties om kunt gaan zodra hij clean is. Het gaat echt een ware hel worden en zonder serieuze hulp gaat hij gewoon keihard terugvallen. Sad but true.
En als hij voor jou afkickt maar niet voor zichzelf,
Damn dat is dus precies wat je niet moet doen!! Hij moet er zelf 100% achter staan en inzien dat een leven op heroïne gewoon hard gezegd een kutleven is! Maak hem dit duidelijk, want hij gaat er zo echt niet komen!
Precies wat hij dus ook zegt, Het maakt niet uit hoe slecht hij zich voelt hij hoort met je te communiceren, jij kent hem immers het beste en je houd van hem! Ik heb dus totaal geen vertrouwen erin dat hij clean zal blijven.
![:disrelieved:]()
Zal je maar alvast voorbereiden op het ergste! Hij gaat gewoon weer gebruiken, misschien al binnen ze eerste maand dat hij clean is. Hij heeft je al bewezen dat hij niet op methadon kunt leven en de heroïne links wilt laten liggen.
Hij heeft ze dope zo te zien een stuk harder nodig als dat die jou nodig heeft
Ik vind het echt kut voor je maar ben het met Mrlovedj eens. Ik denk dat je beter af gaat zijn zonder hem. Maar ik geef om ieder mens en zou graag anders zien!
Goedemorgen,ik ben werkelijk overspoeld door gevoelens van emotie omdat er zo door meerderen uitgebreid gereageerd word op mijn verhaal en dat er zo veel aandacht van medeleven word getoont voor mij,jullie weten niet wat dit met me doet,heel erg veel waardering wil ik hiervoor uitspreken,ik word serieus genomen in deze toestand waarin ik me bevind en dat is heel fijn!
Om een update te geven:
Hij is bij getrokken met zijn gedrag,heeft me gebeld en laten blijken dat hij natuurlijk van me houd,dat hij deze opname doet om dit achter hem te laten en dat we beiden positief moeten blijven omdat hij dit voor *ONS* doet.
Hij legde uit dat hij aan het afbouwen is van de temgesic...2 dagen stabiel moet zijn en dan dus elke 2 dagen 1 temgesic minder.
Dit betekend dat hij over enkele dagen op 0 staat en dit 5 dagen moet blijven ,daarna word hij op de naltroxon gezet en moet hij daar stabiel op zijn en dan mag hij weg.
Hij zegt dat omdat het zo geleidelijk gaat het heel goed met hem gaat,ook zegt hij dat ik me niet zoveel zorgen moet maken omdat er ook een afspraak staat bij een ggz instelling ( en dat klopt die afspraak heb ik zelf voor hem gemaakt) voor het vervolgtraject van de trauma behandelingen,ook daar komt deze verslaving aan bod en zal er daar aan gewerkt worden.
Nu ben ik zelf in de jaren ontzettend scherp geworden,wanneer hij stiekem gebruikte kwam ik daar altijd achter !
Dus mocht dat nu weer gebeuren waar ook ik zeker van uit ga..dan zal ik spijkers met koppen slaan,ik zal duidelijk maken dat daar een concequentie aan vast zit en dat is dat ik weg ga!
Dit heb ik ook echt met mezelf afgesproken.
Heb altijd mijn eigen stekkie aangehouden dus ik heb op zich niets te verliezen,zou never nooit met deze man gaan samen wonen,hij kan wel weer gaan gebruiken maar daar zal ik zo en zo achter komen,je word opsessief alert als je in mijn schoenen staat dus zal hij dat niet kunnen verbergen ,in ieder geval niet lang.
Voor mij betekend dit pluk de dag...want ik weet dat ik elke dag opnieuw mezelf kan vragen...wil ik dit nog? ...kan ik dit nog? ....en zo niet kan ik elke dag opnieuw de stap zetten om deze relatie te verbreken,ik wacht het dus even af hoe het gaat worden als hij eruit komt,mijn vraag is alleen nog...wat voor een man komt er uit? Een man die clean is ( LICHAMELIJK) en die ik alleen onder invloed heb gekend...dan is hij dus nuchter...niet euforisch van de heroine en ook niet verdoofd door medicatie zoals methadon of suboxone... wat voor een man heb ik dan voor me?
En als het voor hem een hel is om op deze manier in het leven te staan wat kan ik dan verwachten? Een agressief monster? Heel graag hoor ik hier nog wat over want ik bereid me graag goed voor op wat me mogenlijk te wachten staat.