Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHelp mijn partner is verslaafd aan heroine

Help mijn partner is verslaafd aan heroine

407 antwoorden
55 weergaven
18-5-2026
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo lieve allen,hier even mijn verhaal en hoop met lotgenoten in gesprek te komen,sinds 3 jaar heb ik een relatie,na anderhalf jaar kwam ik er pas achter dat mijn partner al 36 jaar heroine verslaafd is ,intussen al zoveel belogen en bedrogen door hem,hij zou stoppen,was aan het afbouwen maar daar klopte niets van,ik betrapte hem steeds opnieuw op gebruik of bij gebruik naast de methadon en later naast de suboxone..nu zit hij voor een detox in de kliniek en is in contact met mij erg liefdeloos,bot en kwetsend...hoort dit bij de detox? Of voelen deze verslaafden geen liefde? Is de liefde wel echt of fake? Ik heb zoveel energie in deze man gestoken en dreigde echt mee gesleurd te worden in die verslaving,ik ging er bijna aan onderdoor,wat ik ook voelde was alsof er nooit echt verbinding was..alsof de liefde niet echt was...komt dit door de heroine? Waar gaat hij nu doorheen tijdens die detox? Komt er dan een totaal andere persoonlijkheid naar boven? Ik ken hem dus eigenlijk alleen onder invloed..weet niet meer wat te doen ben echt radeloos...
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Modepop2 zei:
Hallo lieve allen,hier even mijn verhaal en hoop met lotgenoten in gesprek te komen,sinds 3 jaar heb ik een relatie,na anderhalf jaar kwam ik er pas achter dat mijn partner al 36 jaar heroine verslaafd is ,intussen al zoveel belogen en bedrogen door hem,hij zou stoppen,was aan het afbouwen maar daar klopte niets van,ik betrapte hem steeds opnieuw op gebruik of bij gebruik naast de methadon en later naast de suboxone..nu zit hij voor een detox in de kliniek en is in contact met mij erg liefdeloos,bot en kwetsend...hoort dit bij de detox? Of voelen deze verslaafden geen liefde? Is de liefde wel echt of fake? Ik heb zoveel energie in deze man gestoken en dreigde echt mee gesleurd te worden in die verslaving,ik ging er bijna aan onderdoor,wat ik ook voelde was alsof er nooit echt verbinding was..alsof de liefde niet echt was...komt dit door de heroine? Waar gaat hij nu doorheen tijdens die detox? Komt er dan een totaal andere persoonlijkheid naar boven? Ik ken hem dus eigenlijk alleen onder invloed..weet niet meer wat te doen ben echt radeloos...
Klik om te vergroten...
Als heroine (ex)verslaafde kan ik je vertellen dat dit zeker bij de detox kan horen..... 36 jaar gebruik pfoeh ze hersens kunnen dan zo ontregeld zijn dat hij zich echt super depressief voelt. Maar vind het wel raar dat hij dan zo bot tegen je doet. Hopelijk zal hij dit gaan inzien en zich aan je verontschuldigen maar gebruikt hij nog wel methadon dan? Neem aan van wel toch? Geef het wat tijd meid maar luister wel naar je gevoel! Als het echt liefde is zal hij bijdraaien en als het echt niet uit te houden is ja.... Confromteer hem met hoe je je voelt! Het is in mijn ogen geen goede daad dat hij dit verborgen voor je hield en jij hier zelf achter moest komen? Liegen doen een hoop verslaafde maar dat is niet goed! Zeker in een relatie.
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Dankjewel voor je bericht,hij hield het inderdaad verborgen,bang dat als ik het meteen zou weten ik geen relatie met hem aan zou gaan,ik dacht in eerste instantie dat ik met een narcist te maken had ivm de stemmingswisselingen,het gedrag...dan snap jij wel wat ik bedoel..hij zat op de methadon maar gebruikte heroine daarbij...later naar de verslavingszorg om over te stappen op suboxone..zelfs daarnaast betrapte ik hem op bij gebruik...en dan nog ontkennen !! Terwijl ik de heroine resten vond...toen over op temgesic en heb ik hem voor de keus gezet...nu opname of einde relatie!! Hij kwam toen op de spoedlijst en zit nu een week in de kliniek...alleen voor detox om daarna op naltroxone te gaan...omdat hij zo zakelijk reageerd over de app vanuit daar wees ik hem er op dat hij zo liefdeloos over kwam...toen begon de ellende...dat hij mij ooit nog wel zou zien want dat hij nu aan zichzelf werkt en dit gezeik er niet bij kan hebben,dat hij hierdoor last krijg van de zucht !!! Echt dit doet zo zeer...alle kansen die ik hem nog gaf naast alle bedrog..heb hem nooit in de steek gelaten en bleef achter hem staan..mij dan zo te behandelen is als een dolk in mijn rug ! Hij mist mij blijkbaar totaal niet en heb wel vaker het gevoel gehad dat hij totaal geen gevoelens heeft...ik verbind dit dan aan de heroine invloed maar dat weet ik dus niet omdat ik hierin een leek ben dus vind het erg fijn om van een ex verslaafde te horen wat er in je omgaat tijdens gebruik en tijdens een detox...en mocht hij straks clean zijn ??? Komt er dan een totaal andere persoonlijkheid tevoorschijn ? Fijn dat je reageerd op mij...heb daar veel aan dankjewel !
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Modepop2 zei:
Dankjewel voor je bericht,hij hield het inderdaad verborgen,bang dat als ik het meteen zou weten ik geen relatie met hem aan zou gaan,ik dacht in eerste instantie dat ik met een narcist te maken had ivm de stemmingswisselingen,het gedrag...dan snap jij wel wat ik bedoel..hij zat op de methadon maar gebruikte heroine daarbij...later naar de verslavingszorg om over te stappen op suboxone..zelfs daarnaast betrapte ik hem op bij gebruik...en dan nog ontkennen !! Terwijl ik de heroine resten vond...toen over op temgesic en heb ik hem voor de keus gezet...nu opname of einde relatie!! Hij kwam toen op de spoedlijst en zit nu een week in de kliniek...alleen voor detox om daarna op naltroxone te gaan...omdat hij zo zakelijk reageerd over de app vanuit daar wees ik hem er op dat hij zo liefdeloos over kwam...toen begon de ellende...dat hij mij ooit nog wel zou zien want dat hij nu aan zichzelf werkt en dit gezeik er niet bij kan hebben,dat hij hierdoor last krijg van de zucht !!! Echt dit doet zo zeer...alle kansen die ik hem nog gaf naast alle bedrog..heb hem nooit in de steek gelaten en bleef achter hem staan..mij dan zo te behandelen is als een dolk in mijn rug ! Hij mist mij blijkbaar totaal niet en heb wel vaker het gevoel gehad dat hij totaal geen gevoelens heeft...ik verbind dit dan aan de heroine invloed maar dat weet ik dus niet omdat ik hierin een leek ben dus vind het erg fijn om van een ex verslaafde te horen wat er in je omgaat tijdens gebruik en tijdens een detox...en mocht hij straks clean zijn ??? Komt er dan een totaal andere persoonlijkheid tevoorschijn ? Fijn dat je reageerd op mij...heb daar veel aan dankjewel !
Klik om te vergroten...
Tja zal beginnen met het feit dat je natuurlijk niet alles aan de heroine of methadon kunt linken, elke persoon is natuurlijk anders. Maar methadon vlakt je gevoelens af en heroine maakt je juist euforisch. Wanneer je afkickt zijn je opiaatreceptoren in je lichaam heel erg van slag en ook je dopamine in je hersenen. Dit is echt een ware hell en geeft je het gevoel dat je superdown bent en je voelt je lichamelijk ook heel erg ziek. Dit kan je opvangen met methadon wat het leven een stuk dragelijker maakt en dan zul je om moeten leren gaan met je trek voor de heroine. Suboxone heb ik geen ervaring mee maar zou ongeveer soortgelijk moeten werken maar hoe het is om hierop over te gaan van heroine is wel anders dan methadon. Ik ken genoeg mensen die 'normaal' zijn op methadon en ook een goede persoonlijkheid hebben. Je vriend zal het fijne gevoel van de heroine heel erg missen en hij zal nu door de afkick gewoon heel erg met zichzelf in de knoop zitten. Hij heeft tijd voor zichzelf nodig om zichzelf terug te vinden. In zulke situaties kun je je heel afstandelijk gedragen. Maar hij weet wel dat jij weet dat hij het zwaar heeft en je hem steunt, dus ik vind wel dat hij ze best moet doen om met je te praten en laten weten dat hij om je geeft. Ik vind het sneu voor je oprecht vervelend dat je dit mee moet maken!
Verder vraag ik me af hoe dit geweest moet zijn voor jou toen hij gebruikte , zat hij veel in ze eige wereld? Is niet makkelijk om met iemand te zijn die heroine gebruikt.... ik hoor wel van je!
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat ik weet van hem is dat hij een verleden heeft vol met trauma,s dat hij heel veel vrouwen in zijn leven heeft gehad die na korte perioden al hard zijn weggerent bij hem,hij heeft zich vorig jaar intern laten behandelen voor traumaverwerking,kwam er met ernstige ptss binnen en ging er ptts vrij uit..crimineel verleden,hoop ellende,vreselijke jeugd gehad ook...maargoed hij kan nu niet laten zien dat hij om mij geeft...ben in staat om op te geven maar zal het sel spijtig vinden als achteraf blijkt dat dit gedrag door de detox komt want dan moet ik er rekening mee houden natuurlijk...het is een man zonder echte vrienden,weinig sociale contacten en erg op zichzelf...wat hij nu heeft is mij en mijn familie waar hij ondanks alles met open armen word ontvangen daarnaast heeft hij zijn moeder en verder weinig...dus als hij mij verliest verliest hij bijna alles...zijn verlies denk ik dan maar en daar zal hij zich zeker bewust van zijn...ik hou dit zo niet vol...maar vertel mij eens..als jij gebruikte...hoe waren toen jouw gevoelens??? Afgestompt? Wel of geen empathie?? Kon je wel echte liefde voelen voor een vrouw? Daar ben ik erg benieuwd naar....
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Modepop2 zei:
Wat ik weet van hem is dat hij een verleden heeft vol met trauma,s dat hij heel veel vrouwen in zijn leven heeft gehad die na korte perioden al hard zijn weggerent bij hem,hij heeft zich vorig jaar intern laten behandelen voor traumaverwerking,kwam er met ernstige ptss binnen en ging er ptts vrij uit..crimineel verleden,hoop ellende,vreselijke jeugd gehad ook...maargoed hij kan nu niet laten zien dat hij om mij geeft...ben in staat om op te geven maar zal het sel spijtig vinden als achteraf blijkt dat dit gedrag door de detox komt want dan moet ik er rekening mee houden natuurlijk...het is een man zonder echte vrienden,weinig sociale contacten en erg op zichzelf...wat hij nu heeft is mij en mijn familie waar hij ondanks alles met open armen word ontvangen daarnaast heeft hij zijn moeder en verder weinig...dus als hij mij verliest verliest hij bijna alles...zijn verlies denk ik dan maar en daar zal hij zich zeker bewust van zijn...ik hou dit zo niet vol...maar vertel mij eens..als jij gebruikte...hoe waren toen jouw gevoelens??? Afgestompt? Wel of geen empathie?? Kon je wel echte liefde voelen voor een vrouw? Daar ben ik erg benieuwd naar....
Klik om te vergroten...
Die trauma's die hij heeft gehad... het kan zijn dat hij dat al die tijd heeft verdoofd met heroine.... Maar je geeft aan dat hij hiervoor behandeld is. Lastig dit probeer me in zijn schoenen in te beelden.. Wat ik je wel kan vertellen is dat het beter voor hem gaat worden als hij er vanaf komt! Het zal zeker een lange weg voor hem worden maar het word wel echt beter. Je moet immers niet vergeten dat heroine misschien wel het ergste middel is om vanaf te komen.
Ikzelf kan uit ervaring vertellen dat je helemaal van de realiteit afraakt. Je gaat in je eigen wereld leven en je raakt compleet verdoofd mentaal en lichamelijk. Ik werd heel erg afstandelijk naar mijn dierbaren en mensen om mij heen. Was alleen maar met mezelf bezig. Werd er bijna een monster van. Gaf veel om een vrouw die ik los moest laten en raakte een hoop goede vrienden kwijt. Ik was niet in staat om er voor een vrouw te zijn, wel om er van te houden maar de realiteit was dat ik aan mijzelf moest/moet werken. Toen ik er vanaf kwam besefte ik me dat ik mezelf helemaal kwijt was geraakt met gaten in mijn geheugen. Ik heb het heel zwaar in een kliniek gehad. Ondervind er nog steeds problemen van. Nou is dit voor iedereen natuurlijk wel anders maar van heroine kun je echt helemaal kapot gaan :disrelieved:. Zou zeggen geef het nog wat tijd en blijkt het er niet beter op te worden dan moet je voor jezelf kiezen meid.... Luister naar je gevoel maar denk met je hoofd!
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Dank voor je bericht..geeft mij meer duidelijkheid want ik ben immers maar een leek hierin..het is wel confronterend wat je schrijft want het doet me beseffen hoe verschrikkelijk het daadwerkelijk is ! Jij hebt waarschijnlijk meer dan alleen de detox gedaan? Mijn partner wil dat niey,die zegt alleen detox is voor mij genoeg,maar ik lees overal dat de geestelijke behandeling daarna net zo noodzakelijk is,ook daar maak ik me zorgen over,overigens is dit niet zijn eerste opname jaren terug heeft hij het al meerdere keren gedaan maar steeds terugvallen dus ik hou mijn hart vast..ik voel dat jij er wel veel serieuzer mee bezig bent om er vanaf te blijven en ik heb begrepen dat dit altijd een strijd blijft,hou vol hoor!! Het nuchtere leven kan zo mooi zijn en ik zou jou alle kracht willen geven die er bestaat om er voor eeuwig klaar mee te zijn,was mijn partner maar zoals jij..dan zou ik in ieder geval oneindig blijven steunen en supporten....dat is moeilijk bij iemand die er niet zo serieus over denkt en zelfs ook het goede nog ziet in die troep,omdat ik hem voor het blok heb gezet is hij nu opgenomen,uit zichzelf had hij dit nooit gedaan,het ontbreekt hem aan elke vorm van doorzettings vermogen..maar we gaan het zien en ervaren,dankjewel dat je er hier voor me bent !!
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Screenshot_20210519-225834_Gallery.jpg
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Het is heel verleidelijk om te willen horen dat je vriend zo bot doet door zijn afkick. Je zou het bijna gaan hopen dat dat de reden is.
Want als de verslaving dan voorbij is, is alles koek en ei..maar zo werkt het niet.....

Ook al zou jou partner afgekickt zijn, je weet niet of hij clean blijft.

Hij is enorm respectloos naar je. Ik ken zat verslaafden die rock bottom zaten met afkicken, maar juist naar hun geliefden verlangden.

Hij is al 36 jaar heroïneverslaafd..hij is respectloos naar je en hij wil niet van zijn verslaving af,(afkicken is 1..clean blijven en willen blijven daar gaat het om) als hij dat had gewild was hij in opname gebleven.

Kies voor jezelf en ga bij hem weg. Tegen 36 jaar heroïne kan je niet op. Hij geeft het zelfs nog aan dat hij voor de hero kiest en niet voor jou(je gaat steeds meer zoethoudertjes leren, als een verslaafde na de detox meteen z'n leven weer wil oppakken, dan hoopt hij dat jij erin trapt, voor de buitenwereld is hij afgekickt) na zijn detox zit hij in no time weer aan de heroïne.

Dat is zijn grote liefde, zijn nmr 1
Die zal hjj beschermen en koesteren.en als jij hem van de hero afwilt, ziet hij jou als vijand..
Dus als hij jou gaat afsnauwen en niet wilt zien omdat hij zijn Heroïne niet krijgt, heeft dat met hem te maken, niet zijn afkick

Gebruik en afkick kan iemand wel veranderen. Maar als hij in de kern van je houd dat laat hij je dat weten. Dan zou hij je moeten missen. Het lijkt me eerder logisch dat je je vriendin (af en toe) mist in slechte tijden..
G
GeEFmEDiEShIzzLeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Mrloverdj zei:
Het is heel verleidelijk om te willen horen dat je vriend zo bot doet door zijn afkick. Je zou het bijna gaan hopen dat dat de reden is.
Want als de verslaving dan voorbij is, is alles koek en ei..maar zo werkt het niet.....

Ook al zou jou partner afgekickt zijn, je weet niet of hij clean blijft.

Hij is enorm respectloos naar je. Ik ken zat verslaafden die rock bottom zaten met afkicken, maar juist naar hun geliefden verlangden.

Hij is al 36 jaar heroïneverslaafd..hij is respectloos naar je en hij wil niet van zijn verslaving af,(afkicken is 1..clean blijven en willen blijven daar gaat het om) als hij dat had gewild was hij in opname gebleven.

Kies voor jezelf en ga bij hem weg. Tegen 36 jaar heroïne kan je niet op. Hij geeft het zelfs nog aan dat hij voor de hero kiest en niet voor jou(je gaat steeds meer zoethoudertjes leren, als een verslaafde na de detox meteen z'n leven weer wil oppakken, dan hoopt hij dat jij erin trapt, voor de buitenwereld is hij afgekickt) na zijn detox zit hij in no time weer aan de heroïne.

Dat is zijn grote liefde, zijn nmr 1
Die zal hjj beschermen en koesteren.en als jij hem van de hero afwilt, ziet hij jou als vijand..
Dus als hij jou gaat afsnauwen en niet wilt zien omdat hij zijn Heroïne niet krijgt, heeft dat met hem te maken, niet zijn afkick

Gebruik en afkick kan iemand wel veranderen. Maar als hij in de kern van je houd dat laat hij je dat weten. Dan zou hij je moeten missen. Het lijkt me eerder logisch dat je je vriendin (af en toe) mist in slechte tijden..
Klik om te vergroten...
Triest, heroïne maakt meer kapot dan je lief is 😒
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Modepop2 zei:
Dank voor je bericht..geeft mij meer duidelijkheid want ik ben immers maar een leek hierin..het is wel confronterend wat je schrijft want het doet me beseffen hoe verschrikkelijk het daadwerkelijk is ! Jij hebt waarschijnlijk meer dan alleen de detox gedaan? Mijn partner wil dat niey,die zegt alleen detox is voor mij genoeg,maar ik lees overal dat de geestelijke behandeling daarna net zo noodzakelijk is,ook daar maak ik me zorgen over,overigens is dit niet zijn eerste opname jaren terug heeft hij het al meerdere keren gedaan maar steeds terugvallen dus ik hou mijn hart vast..ik voel dat jij er wel veel serieuzer mee bezig bent om er vanaf te blijven en ik heb begrepen dat dit altijd een strijd blijft,hou vol hoor!! Het nuchtere leven kan zo mooi zijn en ik zou jou alle kracht willen geven die er bestaat om er voor eeuwig klaar mee te zijn,was mijn partner maar zoals jij..dan zou ik in ieder geval oneindig blijven steunen en supporten....dat is moeilijk bij iemand die er niet zo serieus over denkt en zelfs ook het goede nog ziet in die troep,omdat ik hem voor het blok heb gezet is hij nu opgenomen,uit zichzelf had hij dit nooit gedaan,het ontbreekt hem aan elke vorm van doorzettings vermogen..maar we gaan het zien en ervaren,dankjewel dat je er hier voor me bent !!
Klik om te vergroten...
Spijtig om dit te moeten zeggen maar als die vent van jou er zo over denkt.... ik geef hem een slagingskans van hooguit 1%. Het is erg egoïstisch om er zo over te denken als je al 36 jaar verslaafd bent. De detox is 1, de week ( tot 2 weken) dat je strontziek bent. Maar daarna komt het hele geestelijke proces pas. Het eerste jaar is de verleiding om terug te vallen net zo groot als net gestopt zijn met roken en dronken in een kroeg een sigaret aangeboden krijgen:coldsweat:.
Hij heeft net als mij serieuze hulp hierbij nodig. Cognitieve gedragstherapie, Leren omgaan met verslaving, Emotie regulatie. Ik heb 6 weken in een kliniek gezeten en wil nu nog minimaal 12 weken nabehandeling samen met begeleid wonen. Hij weet volgens mij totaal niet wat hem allemaal nog te wachten staat! Ik denk dat hij helemaal niet met ze emoties om kunt gaan zodra hij clean is. Het gaat echt een ware hel worden en zonder serieuze hulp gaat hij gewoon keihard terugvallen. Sad but true.
En als hij voor jou afkickt maar niet voor zichzelf, Damn dat is dus precies wat je niet moet doen!! Hij moet er zelf 100% achter staan en inzien dat een leven op heroïne gewoon hard gezegd een kutleven is! Maak hem dit duidelijk, want hij gaat er zo echt niet komen!
Mrloverdj zei:
Het is heel verleidelijk om te willen horen dat je vriend zo bot doet door zijn afkick. Je zou het bijna gaan hopen dat dat de reden is.
Want als de verslaving dan voorbij is, is alles koek en ei..maar zo werkt het niet.....

Ook al zou jou partner afgekickt zijn, je weet niet of hij clean blijft.

Hij is enorm respectloos naar je. Ik ken zat verslaafden die rock bottom zaten met afkicken, maar juist naar hun geliefden verlangden.

Hij is al 36 jaar heroïneverslaafd..hij is respectloos naar je en hij wil niet van zijn verslaving af,(afkicken is 1..clean blijven en willen blijven daar gaat het om) als hij dat had gewild was hij in opname gebleven.

Kies voor jezelf en ga bij hem weg. Tegen 36 jaar heroïne kan je niet op. Hij geeft het zelfs nog aan dat hij voor de hero kiest en niet voor jou(je gaat steeds meer zoethoudertjes leren, als een verslaafde na de detox meteen z'n leven weer wil oppakken, dan hoopt hij dat jij erin trapt, voor de buitenwereld is hij afgekickt) na zijn detox zit hij in no time weer aan de heroïne.

Dat is zijn grote liefde, zijn nmr 1
Die zal hjj beschermen en koesteren.en als jij hem van de hero afwilt, ziet hij jou als vijand..
Dus als hij jou gaat afsnauwen en niet wilt zien omdat hij zijn Heroïne niet krijgt, heeft dat met hem te maken, niet zijn afkick

Gebruik en afkick kan iemand wel veranderen. Maar als hij in de kern van je houd dat laat hij je dat weten. Dan zou hij je moeten missen. Het lijkt me eerder logisch dat je je vriendin (af en toe) mist in slechte tijden..
Klik om te vergroten...
Precies wat hij dus ook zegt, Het maakt niet uit hoe slecht hij zich voelt hij hoort met je te communiceren, jij kent hem immers het beste en je houd van hem! Ik heb dus totaal geen vertrouwen erin dat hij clean zal blijven.:disrelieved: Zal je maar alvast voorbereiden op het ergste! Hij gaat gewoon weer gebruiken, misschien al binnen ze eerste maand dat hij clean is. Hij heeft je al bewezen dat hij niet op methadon kunt leven en de heroïne links wilt laten liggen. Hij heeft ze dope zo te zien een stuk harder nodig als dat die jou nodig heeft
Ik vind het echt kut voor je maar ben het met Mrlovedj eens. Ik denk dat je beter af gaat zijn zonder hem. Maar ik geef om ieder mens en zou graag anders zien!:disappointed:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Toch wel helaas weer een bekend verhaal..
De partner is verslaafd, steelt, liegt en bedriegt en is eigenlijk niet meer te handlen.
En nu hebben we iemand die zeer lang en ook nog eens aan de koning van de drugs verslaafd is...
Toen ikzelf in de kliniek zat, vormden de cliënten die van de heroïne af wilden komen, een heel aparte groep.
Met slechts een enkeling was een normaal gesprek voeren mogelijk. De anderen, vaak erg lang in de greep van de heroïne gezeten, daarmee was geen gesprek mogelijk.
Deze mensen waren zeer teruggetrokken, op zichzelf gericht, alleen met zichzelf bezig en kennelijk ging dat niet anders.
Heel wat mensen verdwenen ineens uit de kliniek omdat ze de lokroep van de smack niet konden weerstaan.
Het is ongelooflijk wat deze drug aanricht.
Maar nu naar de t.s. terug.
Ik vrees met grote vreze, dat @ mr. Loverdj gelijk heeft.
Je staat voor een haast onmogelijke toestand, 36 jaar is al zowat een half mensenleven, nietwaar.
Deze strijd ga je niet winnen.
Cravings zal hij blijven houden de rest van zijn leven, en de kans op een terugval, zelfs na enkele jaren clean zijn, blijft reëel aanwezig.
Je zou eens een A 4 vel kunnen nemen, en schrijf links de voordelen, en rechts de nadelen op, die je in deze relatie kunt vinden.
Ik zeg ook, overweeg om iemand anders te ontmoeten.
Je kunt zoveel betere mensen vinden, die wél aan jou denken, van je houden, en die er wél voor je zijn, als jij eens een schouder nodig hebt!
Die voor en nadelen naast elkaar zetten, kunnen je helpen om een goede keuze te maken.
Deze kwestie is natuurlijk verschrikkelijk, maar het is beter om ten halve te keren, ipv volledig te verdwalen, toch?
Alle sterkte toegewenst!!
Hak die knoop door, en laat je niet met een kluitje in het riet sturen.
Want dat is hetgene waar deze manipulanten heeeel erg goed in zijn, ten koste van jouw levensvreugde...
P
PaddoKwekerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik kan maar 1 ding zeggen:
Ga praten mat je huisarts hierover, dit beheerst al veels te lang ook jou leven.

Veel stekte!
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Er staat je een man te wachten die geen flauw idee heeft hoe hij normaal een leven moet leiden.
Alles draaide altijd om de heroïne..dat bepaalde zijn financiën,huishouden, contacten etc..Heroïne was zijn grootste vriend. Dat effect had hij elke dag.

En als je dan nuchter bent is ten 1e je hele brein uit balans..depressieve gevoelens, of er komen problemen boven drijven waarvan hij niet weet hoe hij er mee om moet gaan behalve gebruiken.
Zijn lichaam is ook gewend om door de hero gelukkig en rustig te worden..je vriend zal moeten sporten en gezond eten, om zijn lichaam te leren deze stoffen zelf aan te maken.

Als hem dit allemaal lukt, dit kan denk ik elke exverslaafde wel beamen..is er een periode dat een nuchtere dag onwijs saai is..
De meeste gaan dan weer gebruiken.
Bij sommige duurt deze periode paar weken of.maanden. anderen jarenlang.

Als jouw vriend thuiskomt is hij gewoon heel ziek
Of verslaving een ziekte is is een discussiepunt.
Maar na 36 jaar heroïne gebruik en een paar weken detox..

Dan is verslaving een hersenziekte
Hij moet revalideren..hulp.
Urine controles..ook.voor jullie relaties
Terugvalpreventies etc..

Er zijn veel lichtere gevallen die 8 maanden ghb verslaafd zijn geweest, met een opname van 6 maanden en daarna nog 2 jaar begeleid hebben gewoond(een soort klinische begeleiding maar.dan in een huis waar meerdere exverslaafden wonen)

Je partner laat je geloven dat hij er beter uit komt, maar hij is nog steeds psychisch verslaafd. Kijk of je in contact kan komen met zijn begeleider voor een gesprek, zoek lotgenoten zodat je smoesjes gaat herkennen.
Een detox is niet het eind van de verslaving, het is de voorbereiding op het proces om van zijn verslaving af te komen.

Dus waar ligt jouw grens?
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#15
MrJunkieXL zei:
Spijtig om dit te moeten zeggen maar als die vent van jou er zo over denkt.... ik geef hem een slagingskans van hooguit 1%. Het is erg egoïstisch om er zo over te denken als je al 36 jaar verslaafd bent. De detox is 1, de week ( tot 2 weken) dat je strontziek bent. Maar daarna komt het hele geestelijke proces pas. Het eerste jaar is de verleiding om terug te vallen net zo groot als net gestopt zijn met roken en dronken in een kroeg een sigaret aangeboden krijgen:coldsweat:.
Hij heeft net als mij serieuze hulp hierbij nodig. Cognitieve gedragstherapie, Leren omgaan met verslaving, Emotie regulatie. Ik heb 6 weken in een kliniek gezeten en wil nu nog minimaal 12 weken nabehandeling samen met begeleid wonen. Hij weet volgens mij totaal niet wat hem allemaal nog te wachten staat! Ik denk dat hij helemaal niet met ze emoties om kunt gaan zodra hij clean is. Het gaat echt een ware hel worden en zonder serieuze hulp gaat hij gewoon keihard terugvallen. Sad but true.
En als hij voor jou afkickt maar niet voor zichzelf, Damn dat is dus precies wat je niet moet doen!! Hij moet er zelf 100% achter staan en inzien dat een leven op heroïne gewoon hard gezegd een kutleven is! Maak hem dit duidelijk, want hij gaat er zo echt niet komen!

Precies wat hij dus ook zegt, Het maakt niet uit hoe slecht hij zich voelt hij hoort met je te communiceren, jij kent hem immers het beste en je houd van hem! Ik heb dus totaal geen vertrouwen erin dat hij clean zal blijven.:disrelieved: Zal je maar alvast voorbereiden op het ergste! Hij gaat gewoon weer gebruiken, misschien al binnen ze eerste maand dat hij clean is. Hij heeft je al bewezen dat hij niet op methadon kunt leven en de heroïne links wilt laten liggen. Hij heeft ze dope zo te zien een stuk harder nodig als dat die jou nodig heeft
Ik vind het echt kut voor je maar ben het met Mrlovedj eens. Ik denk dat je beter af gaat zijn zonder hem. Maar ik geef om ieder mens en zou graag anders zien!:disappointed:
Klik om te vergroten...
Goedemorgen,ik ben werkelijk overspoeld door gevoelens van emotie omdat er zo door meerderen uitgebreid gereageerd word op mijn verhaal en dat er zo veel aandacht van medeleven word getoont voor mij,jullie weten niet wat dit met me doet,heel erg veel waardering wil ik hiervoor uitspreken,ik word serieus genomen in deze toestand waarin ik me bevind en dat is heel fijn!
Om een update te geven:
Hij is bij getrokken met zijn gedrag,heeft me gebeld en laten blijken dat hij natuurlijk van me houd,dat hij deze opname doet om dit achter hem te laten en dat we beiden positief moeten blijven omdat hij dit voor *ONS* doet.
Hij legde uit dat hij aan het afbouwen is van de temgesic...2 dagen stabiel moet zijn en dan dus elke 2 dagen 1 temgesic minder.
Dit betekend dat hij over enkele dagen op 0 staat en dit 5 dagen moet blijven ,daarna word hij op de naltroxon gezet en moet hij daar stabiel op zijn en dan mag hij weg.
Hij zegt dat omdat het zo geleidelijk gaat het heel goed met hem gaat,ook zegt hij dat ik me niet zoveel zorgen moet maken omdat er ook een afspraak staat bij een ggz instelling ( en dat klopt die afspraak heb ik zelf voor hem gemaakt) voor het vervolgtraject van de trauma behandelingen,ook daar komt deze verslaving aan bod en zal er daar aan gewerkt worden.
Nu ben ik zelf in de jaren ontzettend scherp geworden,wanneer hij stiekem gebruikte kwam ik daar altijd achter !
Dus mocht dat nu weer gebeuren waar ook ik zeker van uit ga..dan zal ik spijkers met koppen slaan,ik zal duidelijk maken dat daar een concequentie aan vast zit en dat is dat ik weg ga!
Dit heb ik ook echt met mezelf afgesproken.
Heb altijd mijn eigen stekkie aangehouden dus ik heb op zich niets te verliezen,zou never nooit met deze man gaan samen wonen,hij kan wel weer gaan gebruiken maar daar zal ik zo en zo achter komen,je word opsessief alert als je in mijn schoenen staat dus zal hij dat niet kunnen verbergen ,in ieder geval niet lang.
Voor mij betekend dit pluk de dag...want ik weet dat ik elke dag opnieuw mezelf kan vragen...wil ik dit nog? ...kan ik dit nog? ....en zo niet kan ik elke dag opnieuw de stap zetten om deze relatie te verbreken,ik wacht het dus even af hoe het gaat worden als hij eruit komt,mijn vraag is alleen nog...wat voor een man komt er uit? Een man die clean is ( LICHAMELIJK) en die ik alleen onder invloed heb gekend...dan is hij dus nuchter...niet euforisch van de heroine en ook niet verdoofd door medicatie zoals methadon of suboxone... wat voor een man heb ik dan voor me?
En als het voor hem een hel is om op deze manier in het leven te staan wat kan ik dan verwachten? Een agressief monster? Heel graag hoor ik hier nog wat over want ik bereid me graag goed voor op wat me mogenlijk te wachten staat.
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Mrloverdj zei:
Ik verzon de metafoor ter plekke.
Hoe jij het schets vind ik mooi uitgelegd wat liefde nu echt is.

Vooral je laatste alinea vind ik erg raak.
Want kies je voor hem, dan kies je ook voor de verslaving. Niettemin is zoiets makkelijk gezegd als buitenstaander.

@Modepop2 ik twijfel er niet aan of je de kracht kan vinden om weer verantwoordelijk te zijn voor je eigen geluk, veel sterkte en wees ook trots op jezelf op wat je allemaal bereikt hebt. Misschien lijkt er weinig te zijn verandert, maar elke verandering begint in je hoofd.
Klik om te vergroten...
Dankjewel,inderdaad...elke verandering begint in je hoofd,voel me zoveel sterker na al jullie adviezen en medeleven,ik heb veel op een rijtje kunnen krijgen in mijn hoofd,ga niet meer voor wat mij ongelukkig maakt,ga alleen nog voor wat mij wel gelukkig maakt en dat is een relatie die gezond is,en nuchter !!!
L
Lid 152247Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Mindless zei:
Mooie metafoor @Mrloverdj! Niet eerder gehoord.

In mijn wat andere kijk op liefde zie ik liefde als de grote rivier van het leven (de Tao). Dit is hoe de natuur stroomt daar waar zij wil stromen. Wij als individuen hebben het idee in deze stroming te zitten en klampen ons vast aan objecten in de rivier: stenen, vastzittende takken/bomen. Dit is wat we vaak doen met romantische liefde: het vast willen houden aan een bepaald punt in de rivier/het leven. Het kan zijn dat een tak loskomt en je een tijdje (sommigen hun leven lang) samen met elkaar mee stroomt met de rivier, maar deze tak kan ergens anders weer vast komen te zitten of in een andere stroming terecht komen dan jij. Vastklampen aan een vast punt in de rivier doet pijn omdat de rivier op je in blijft beuken. En uiteindelijk zal de rivier het toch winnen. Maar op het moment dat je loslaat besef je dat je weer mee stroomt met de rivier en dat dit is wat liefde is. De liefde was niet de relatie met de vastzittende tak of steen, de liefde is de gehele rivier. En nu je je er door mee laat voeren beweeg jij áls de rivier. Er is geen verschil tussen jou en de rivier.

Het is niet alleen een romantische liefde waar je je aan vast kunt klampen, maar ook een (heroïne) verslaving. Dat is dan jouw "beloved" geworden. De ander, waar je niet zonder denkt te kunnen. Je zult weer moeten leren mee stromen met de rivier, de "beloved" die je nooit kunt kwijtraken.
Klik om te vergroten...
Ik verzon de metafoor ter plekke.
Hoe jij het schets vind ik mooi uitgelegd wat liefde nu echt is.

Vooral je laatste alinea vind ik erg raak.
Want kies je voor hem, dan kies je ook voor de verslaving. Niettemin is zoiets makkelijk gezegd als buitenstaander.

@Modepop2 ik twijfel er niet aan of je de kracht kan vinden om weer verantwoordelijk te zijn voor je eigen geluk, veel sterkte en wees ook trots op jezelf op wat je allemaal bereikt hebt. Misschien lijkt er weinig te zijn verandert, maar elke verandering begint in je hoofd.
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Natozlato zei:
Hey, ik heb je verhaal gelezen.

Mijn broer was ook verslaafd aan heroïne, toen ik rond de 23 was. Hij wilde er nooit over praten en heeft lang ontkend dat hij een probleem had. Ik kon niet tot hem doordringen. Uiteindelijk heeft hij zelf hulp gezocht en dat hele proces heeft 6 jaar geduurd.
Vaak is er een reden waarom mensen verslaafd raken. Mijn broer is autistisch.

Wat ik van die periode heb geleerd is dat je een verslaafde niet kan helpen, die kan alleen zichzelf helpen. De wil moet vanuit hemzelf komen. Anders gaat het niet lukken.

Ik zou, nu je even wat afstand kan nemen, alles goed voor jezelf op een rijtje zetten. Hoe lang ben jij bereid om hierin mee te gaan? Ga je er zelf niet aan onderdoor?
Besef je wel dat er een reële kans is dat hij terugvalt, en liegen hoort ook daarbij. Een verslaving van 36 jaar, dat is niet in 1 jaar opgelost. Hou er serieus rekening mee, anders word je weer zo teleurgesteld.

Dat van liefde en verstand, snap ik helemaal! Ik ben zelf ook vaak lang blijven hangen in ongelukkige relaties, ben ook geen opgever.
Maar degene die jou echt gelukkig kan maken, dat ben jijzelf! Het leven is te kort om ongelukkig te zijn.
Kies wijs! Verlies niet je hoofd. Mijn moeder zei altijd denk eerst aan jezelf en je eigen geluk.

Heel veel sterkte!
Klik om te vergroten...
Dankjewel ,ik begrijp je advies en hou me vast aan het feit dat ik mezelf elke dag opnieuw kan afvragen of ik dit nog wil en kan,ik pluk de dag,opnieuw gebruik liegen dat zal voor mij het keerpunt zijn en zal ik spijkers met koppen slaan,die afspraak staat met mezelf !
M
Modepop2Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Mrloverdj zei:
Mij vermoei je iig niet! Ik vraag mijzelf soms juist af of ik niet teveel reageer.
Ik heb veel respect en bewondering voor je hoe je oprecht veel moeite doet om de verslaving te begrijpen. Ik denk dat dit ook je grootste kracht is en je uit deze situatie gaat helpen.

Je zoekt geen excuses voor zijn gedrag, maar je gaat zelf op zoek naar antwoorden ipv hem blind geloven.

In dit geval is zijn verslaving echt een hersenziekte. Zijn brein is zodanig geprogrammeerd dat het destructief is. Hij voelt zich normaal met drugs en ziek zonder.

Elk persoon, elk brein loopt op herhalingen..gewoontes zijn sterk. Het enige wat ervoor kan zorgen dat zijn brein anders geprogrammeerd gaat worden zijn beslissingen. Niet afgaan op zijn gevoel, maar op zijn verstand. Hij moet niet enkel kijken naar de afkick, want vermijden van geestelijke en fysieke pijn is een natuurlijke reactie.

Hij moet het grote plaatje zien, tegen de stroom inzwemmen, net zolang tot de stroom heel langzaam begint te keren.

Of zie het als een heel snel groot draaiend rad/wiel. Als je die enkel stilzet met heel veel geweld( enkel afkickt)..ja en dan...?Dan draait het rad niet meer..en als er beweging aandient, dan kiest het de richting van de minste weerstand..de grootste aantrekkelingskracht..de verkeerde kant weer op dus.

Dat rad moet dus niet alleen tot stilstand komen, maar ook met heel veel kracht de andere kant op worden gedraaid, de goede kant. Dat is loodzwaar en voelt heel onnatuurlijk, tot het rad langzaam aan de slag te pakken krijgt en uiteindelijk de goede kant op blijft draaien. De vicieuze cirkel is nu in positieve zin in gang gezet.

Bij verslaving als hersenziekte moet je psychische cravings zien als elke keer tegenwind..op boksen tegen een enorme storm. Je weet nooit hoe het weer is en hoe zwaar je moet vechten het rad de juiste kant op te laten draaien.

Alleen als je hier heel bewust van bent en jezelf goed traint..
Dan nog zal je verslaving nooit weggaan..het weer blijft onvoorspelbaar..maar je bent je ervan bewust en op voorbereid. Je hebt de wilskracht en de bereidheid om de storm of tegenwind aan te gaan. Dat is omgaan met nuchter leven na een verslavingsziekte na 30+ jaar.

Een gezond brein (of een bewust herstellende brein met positieve affirmaties) heeft de wind mee en hoeft zich weinig zorgen te maken..het rad blijft in de goede richting draaien door de kracht van herhaling.

Het is een metafoor, maar ook een eenvoudige natuurkunde wet en hoe het brein werkt op alle vlakken bij grote veranderingen.

Ik zou proberen ook naar jezelf zo te kijken. Zoek geen antwoorden meer op de vraag waarom je de verkeerde kant op draait.
Dat is niet belangrijk voor de stappen.
Stap 1 is bewustwording..
Stap 2 is dit enorme rad..want elke dag zonder verandering in jullie relatie, niet ingrijpen.. betekent automatisch dat het de verkeerde kant op gaat.

Dat betekent dus ook je niet laten leiden door je gevoel (je liefde, geen pijn van het uitmaken willen) maar wees je eigen kapitein en baseer de stappen in je leven op dat rad..dat wat je voortaan in de toekomst doet bijdraagt aan het rad de andere kant op te laten gaan.


Ik snap dat je bang bent hem kwijt te raken, maar kan het niet zo zijn dat je hem allang kwijt bent geraakt?
Klik om te vergroten...
Opnieuw weer enorm bedankt voor je reactie,zo mooi verwoord !! En ik heb er zoveel aan !!! Veel meer dan hulp bij een ggz instelling...ik laat je schrijven even goed op me inwerken..het is allemaal heel veel informatie maar zeerzeker doeltreffend,vind het fijn dat je zoveel reageerd,dat helpt mij enorm,jullie mensen hier zijn goud waard !!! Zoveel respect voor,erg waardevol voor mij.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Dat laatste is een waarheid, die sluit als een bankkluis.
Absoluut.
Ikzelf vind het treffen van lotgenoten uit de scène afkomstig, op zijn minst riskant.
Waar gaan de gesprekken over?
Al heel gauw niet de goede richting uit.
Dat heb ik zelf mogen ervaren vwb alcohol...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345...21
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."