Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDoor psychose wil ik stoppen met blowen maar verslaafd, help!!

Door psychose wil ik stoppen met blowen maar verslaafd, help!!

78 antwoorden
14 weergaven
18-5-2026
A
AcousticLid
01-01-2024, 00:00
#1
Beady zei:
Dag Sabine. Wat goed dat je zelf inziet dat je je cannabisgebruik niet meer onder controle hebt. Cannabisgebruik leidt heel vaak en snel tot "een gewoonte". Dat is het natuurlijk niet, het is de verslaving die ervoor zorgt. Ik kan je alleen maar toejuichen om de drempel te overbruggen en je goed te laten informeren. Er bestaan vele soorten van drughulpverlening. Ik heb er ook verscheidene gevolgd en Therapeutische Gemeenschap kwam daar als beste en meest doeldgerichte uit. Ik weet niet of het in Nederland ook zo heet, het is alleszins de benaming die we in België geven. Succes!
Klik om te vergroten...
TG voor cannabisverslaving lijkt mij een beetje ´overkill´ heb zelf ook TG gedaan ongeveer 20 jaar geleden.
Volgens mij is enkele weken detox en een persoonlijke nabegeleiding al een stap in de goeie richting.
Persoonlijk heb ik wel gemerkt dat, als je echt van iets vanaf wil, het niet enkel het middel op zich is wat je uit je leven moet bannen, maar ook bepaalde gewoontes en vrienden/kennissen waar je meestal mee gebruikte.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#2
Acoustic zei:
Persoonlijk heb ik wel gemerkt dat, als je echt van iets vanaf wil, het niet enkel het middel op zich is wat je uit je leven moet bannen, maar ook bepaalde gewoontes en vrienden/kennissen waar je meestal mee gebruikte.
Klik om te vergroten...
Absoluut. Alleen als je heel kort verslaafd bent, maar zelfs dan. Schoon schip maken is een must. Lastige is dat je dan zo in een zwart gat kan vallen waardoor je juist gaat gebruiken, maar daarvoor is er verslavingszorg.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#3
Blauweaap zei:
Ben je weer met je alter ego aan het praten?
Klik om te vergroten...
Na lang beraad waren we inderdaad unaniem eens🤣
B
BeadyLid
01-01-2024, 00:00
#4
We zijn de meest gelukkige ongelukkige mensen.
N
NickjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Cannabis is, van wat ik er over gelezen heb, "wetenschappelijk" gezien niet fysiek verslavend (zoals bijv. benzo's wel) maar kan natuurlijk geestelijk minstens zo verslavend zijn als smartphone, sex, gokken etc. etc. , vooral als je al verslavingsgevoelig bent. THC is gek genoeg ook nauwelijks toxisch, m.a.w. je gaat er niet dood aan als je een overdosis cannabis neemt, d.w.z. er zijn (wereldwijd) maar sporadische gevallen bekend van mensen die overleden als direct gevolg van een grote dosis cannabis. Veel vaker komen bij een overdosering de typische dingen zoals angst, paniek en psychose voor. Ook is cannabis een heel complexe (en wat dat betreft denk ik onderschatte) drug waarvan men nog steeds niet helemaal weet hoe het nu precies werkt. Dat maakt het tegelijk ook een van de meest interessante drugs. Ik zie het hier vaak voorbijkomen als "iets voor erbij", iets wat je casual kan nemen maar het is denk ik toch ingewikkelder dan dat. Edit: i.c.m. tabak natuurlijk minstens zo slecht als roken en net zo verslavend, ik ben geswitched naar combineren met Damiana. Smaakt en brand wat mij betreft prima en heeft ook nog een (heel mild) euforisch, angstremmend en lustopwekkend effect.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Qua schadelijkheid van het roken van cannabis is mij ooit door een arts verteld:
Met tabak samen roken van cannabis, krijg je van één joint net zoveel rotzooi zoals teer en andere kwalijke verbrandingsstoffen binnen als bij het roken van een pakje sigaretten.
Goedendag, dat is dus nogal wat...
S
Snoozerboy🐱Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Wellicht kambo, ayahuasca, ibogaine proberen?

Althans niet zomaar in het wilden westen aan beginnen maar met de juiste intentie kennis en omstandigheden kunnen ze wonderen verrichten

En als je wel blowt raad ik aan strains te proberen met veel cbd(Dit maakt het effect van wiet minder parra)

Groetjes en succes
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Qua schadelijkheid van het roken van cannabis is mij ooit door een arts verteld:
Met tabak samen roken van cannabis, krijg je van één joint net zoveel rotzooi zoals teer en andere kwalijke verbrandingsstoffen binnen als bij het roken van een pakje sigaretten.
Goedendag, dat is dus nogal wat...
Klik om te vergroten...
klopt, 1 joint staat volgens mij gelijk aan 20 sigaretten qua aanslag op de longen.

Het verschil in longinhoud hier is ook echt ontiegelijk groot na een weekje met beiden gestopt te zijn.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#9
Met roken stoppen?
Dat ga ik niet doen. 2 sigaren per dag vind ik acceptabel.
Maar géén cannabis meer.
Al jaaaaren niet meer.
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#10
De Zandman zei:
Met roken stoppen?
Klik om te vergroten...
Waarom niet?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik moet toch één ding overhouden om te blijven doen hetwelk ongezond is....?
S
Snoozerboy🐱Lid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Ik moet toch één ding overhouden om te blijven doen hetwelk ongezond is....?
Klik om te vergroten...
Lekker doen waar je zin in hebt

Echter als je soms iets even niet doet waardeer je het later weer meer
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Daarom neem ik af en toe een sigaar.
En ooooo wat is die lekker!
S
Snoozerboy🐱Lid
01-01-2024, 00:00
#14
2 per dag is af en toe haha

Lekker van genieten man
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dat doe ik dan ook!
Al is het nog zo koud! (Ik rook altijd buiten)
S
Snoozerboy🐱Lid
01-01-2024, 00:00
#16
VET OFFTOPIC ZIJN WIJ MAN HOU IS OP

:smilingimp::redheart:
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Je hoeft niet te schreeuwen, hoor......
B
BlauweaapLid
01-01-2024, 00:00
#18
Brakka Mang zei:
Noot: ik ben het eens met dit bericht
Klik om te vergroten...
Ben je weer met je alter ego aan het praten?
S
Sabine420Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Normaal met mijn vriend rook ik altijd haze op dat feest had ik critical. Dat is het enige wat ik weet verder heb ik weinig verstand van soorten wiet.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."