#1
TG voor cannabisverslaving lijkt mij een beetje ´overkill´ heb zelf ook TG gedaan ongeveer 20 jaar geleden.Dag Sabine. Wat goed dat je zelf inziet dat je je cannabisgebruik niet meer onder controle hebt. Cannabisgebruik leidt heel vaak en snel tot "een gewoonte". Dat is het natuurlijk niet, het is de verslaving die ervoor zorgt. Ik kan je alleen maar toejuichen om de drempel te overbruggen en je goed te laten informeren. Er bestaan vele soorten van drughulpverlening. Ik heb er ook verscheidene gevolgd en Therapeutische Gemeenschap kwam daar als beste en meest doeldgerichte uit. Ik weet niet of het in Nederland ook zo heet, het is alleszins de benaming die we in België geven. Succes!
Volgens mij is enkele weken detox en een persoonlijke nabegeleiding al een stap in de goeie richting.
Persoonlijk heb ik wel gemerkt dat, als je echt van iets vanaf wil, het niet enkel het middel op zich is wat je uit je leven moet bannen, maar ook bepaalde gewoontes en vrienden/kennissen waar je meestal mee gebruikte.