Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDeel je Terugval

Deel je Terugval

79 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Dopemonster zei:
Dat is goed van je maar ik spreek voor de persoon die verslaafd is, die voelt zich een loser op dat moment en dat is iets wat jij misschien niet vind maar jij bent op dat moment niet degene die die gevoelens ervaart.
Klik om te vergroten...
Je moet je inbeelden hoe mensonterend het voelt om een bepaalde substantie nodig te hebben om je jezelf te voelen. Bij je vrienden, op verjaardagen, op je werk. Dat gevoel blijft knagen aan je. Je ziet mensen die zich van zichzelf goed voelen en nuchter door het leven kunnen gaan en je verbergt die shit wel maar je brein weet dondersgoed dat je weer gaat gebruiken omdat je anders he le maal niks van niemand niet moet hebben.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#2
🙋‍♂️
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Apotheker zei:
Jezelf een loser vinden is echt bijzonder slecht advies..... wtf
Klik om te vergroten...
Beetje ongenuanceerd geschreven maar ik voel me echt wel een fucking loser wanneer ik weer een hijs neem of streep klap. Kan ik me tegen verzetten of accepteren en er weer uit klimmen.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#4
De Apotheker zei:
Jezelf een loser vinden is echt bijzonder slecht advies..... wtf
Klik om te vergroten...
Dat is geen advies dat is de harde realiteit. Voel jij je trots dan als je teruggevallen bent?
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Rotjoch zei:
Beetje ongenuanceerd geschreven maar ik voel me echt wel een fucking loser wanneer ik weer een hijs neem of streep klap. Kan ik me tegen verzetten of accepteren en er weer uit klimmen.
Klik om te vergroten...
Mezelf een loser vinden is nou juist wat het in stand houd want accepteren is de enige manier en dat is accepteren dat je hulp nodig hebt en een probleem niet jezelf de grond in praten.

Denk je echt dat ze in de kliniek tegen me zouden zeggen wat een loser ben jij als jij gaat gebruiken.
Alleen als je weer liefde voor jezelf vind kun je het doorbreken en doorstaan maar dan met zelfvertrouwen.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Gebruiker 0012685732 zei:
🙋‍♂️
Klik om te vergroten...
uuhmm beetje grote banner zeg hahaha
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dopemonster zei:
Dat is geen advies dat is de harde realiteit. Voel jij je trots dan als je teruggevallen bent?
Klik om te vergroten...
als je mensen die verslaafd zijn losers vind en dat een terugval echt dom en loserig is dan denken wij totaal anders over ermee omgaan.
D
DaylessLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Apotheker zei:
als je mensen die verslaafd zijn losers vind en dat een terugval echt dom en loserig is dan denken wij totaal anders over ermee omgaan.
Klik om te vergroten...
Ben het hier mee eens, heb alleen geen ervaring met verslaafd zijn, maar denk dat het beter is om idd jezelf niet de grond in te praten. Kan het verslechteren voor veel, en de reden om te gebruiken juist aanhalen.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#9
De Apotheker zei:
Mezelf een loser vinden is nou juist wat het in stand houd want accepteren is de enige manier en dat is accepteren dat je hulp nodig hebt en een probleem niet jezelf de grond in praten.

Denk je echt dat ze in de kliniek tegen me zouden zeggen wat een loser ben jij als jij gaat gebruiken.
Alleen als je weer liefde voor jezelf vind kun je het doorbreken en doorstaan maar dan met zelfvertrouwen.
Klik om te vergroten...
Zo voel ik het wel, dat ik dan een loser ben. Dat ik weer niet van die kak af kan blijven. Dat ik weer heb geluisterd naar die zachte fijne vertrouwde stem die de duivel is. Alweer teruggevallen en weer in gebruik. Mongool! Loser!
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#10
De Apotheker zei:
uuhmm beetje grote banner zeg hahaha
Klik om te vergroten...

u zei?..
Z
ZanzaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Rotjoch zei:
Zo voel ik het wel, dat ik dan een loser ben.
Klik om te vergroten...
Precies. Zo voel ik me ook als ik weer eens herval in oude, afgezworen gewoontes. Dat is volgens mij ook wat @Dopemonster bedoelt te zeggen: je voelt jezelf een loser op dat moment, ondanks dat anderen dat wellicht helemaal niet zo zien.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik heb een terugval?
Gaat dit specifiek over jou alleen, of is deze vraag naar ons gericht?
Is me niet helemaal duidelijk makker.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Dayless zei:
Ben het hier mee eens, heb alleen geen ervaring met verslaafd zijn, maar denk dat het beter is om idd jezelf niet de grond in te praten. Kan het verslechteren voor veel, en de reden om te gebruiken juist aanhalen.
Klik om te vergroten...

houden zo.. pas op voor de grensvervgende/normaliserende werking van df..
D
DaylessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Gebruiker 0012685732 zei:
houden zo.. pas op voor de grensvervgende/normaliserende werking van df..
Klik om te vergroten...
Neh vind t gewoon gezellig, ga niet meer gebruiken als wat ik nu doe, recreatief 2x per jaar. Hou ik 4 jaar vol, en ben niet van plan dat anders te doen :wink:
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#15
De Apotheker zei:
als je mensen die verslaafd zijn losers vind en dat een terugval echt dom en loserig is dan denken wij totaal anders over ermee omgaan.
Klik om te vergroten...
Je verdraaid mijn woorden een beetje nu en ik denk dat je ook niet helemaal begreep wat ik bedoelde maargoed agreed to disagree dan ben hier niet om te discuseren of ruzie maken daar heeft niemand wat aan.👍🏻
L
Lid 103682Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik lees niet dat @Dopemonster mensen die terugvallen een loser vind.
Maar je kan het ook vervangen voor schaamte bv. Dus dat zijn advies niet inhoud dat je je moet schamen of een loser voelen. Maar àls iemand zich zo voelt en dit weerhoud hem ervan om het te delen. Dat je dan moet accepteren dat je je zo voelt. Je moet er doorheen zodat het geen obstakel is om hulp te durven vragen, support of dat je toch gaat gebruiken zodat je dat slecht voelen over jezelf vermijd.

Zelfhaat, schaamte, jezelf minderwaardig voelen (loser bv) een hoop mensen die terugvallen ervaren dit, maar als jii @De Apotheker niet ervaart is dat toch alleen maar super. Dan is dat advies niet van toepassing op jou.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Paddestoel zei:
Ik lees niet dat @Dopemonster mensen die terugvallen een loser vind.
Maar je kan het ook vervangen voor schaamte bv. Dus dat zijn advies niet inhoud dat je je moet schamen of een loser voelen. Maar àls iemand zich zo voelt en dit weerhoud hem ervan om het te delen. Dat je dan moet accepteren dat je je zo voelt. Je moet er doorheen zodat het geen obstakel is om hulp te durven vragen, support of dat je toch gaat gebruiken zodat je dat slecht voelen over jezelf vermijd.

Zelfhaat, schaamte, jezelf minderwaardig voelen (loser bv) een hoop mensen die terugvallen ervaren dit, maar als jii @De Apotheker niet ervaart is dat toch alleen maar super. Dan is dat advies niet van toepassing op jou.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor de uitgebreide uitleg ❤ Dit is precies wat ik boelde😊
L
Lid 103682Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Gebruiker 0012685732 zei:
🙋‍♂️
Klik om te vergroten...
Heb jij nu een terugval?
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik wilde hier een topic maken gaande mijn terugval in benzo gebruik na wat sommige weten een van mijn grote zwakte is.
Die klote dingen hebben tijdens het typen al dat ik door jezus wat is dat zo al moeilijk maar ik heb een terugval en dat besef is moeilijk en ik denk dat mensen dit wel herkennen dat je jezelf echt kan haten omdat je het nodig hebt en die frustratie heb ik ook geleerd van een wijs man is wat het juist erger maakt.

Random maar ik deel het want ik denk dat het mij helpt maar andere misschien ook wel.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Ik viel na een klinische behandeling die vervroegd beeindigd was door een terugval thuis na 2 weken wederom terug en ben vanaf dat moment niet meer clean geworden en nu durf ik niet meer in opname omdat ik mijn werk niet wil verliezen en de toekomst hopeloos en kleurloos inzie.

Voor de mensen die terugvallen een tip: probeer zo snel mogelijk er open over te zijn en je maar gewoon een loser te voelen want hoe langer je tijd rekt en doorgebruikt hoe moeilijker het word om het proces weer vanaf het begin te moeten beginnen met nog ergere consequenties en een nog groter schuldgevoel en nog minder vertrouwen vanuit je omgeving en ook minder steun.

Uitglijders en terugvallen overkomt de meeste mensen maar hoe sneller je ingrijpt des te beter de uitkomst gaat worden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."