Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDeel je Terugval

Deel je Terugval

79 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
J
Jane MargolisLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hier ook weer voor de zoveelste keer in de benzo valkuil getrapt 👋
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#2
De Apotheker zei:
Jezelf een loser vinden is echt bijzonder slecht advies..... wtf
Klik om te vergroten...
Eens!
Mijn huisarts gezien na een terugval in januari (ik vermoedde een gebroken neus en/of oogkas fractuur door black out + val). Zij zei letterlijk: hou vol, als je nog eens uitglijdt voel je je zo'n ontzettende loser.

Voel me daar dus niet meer zo comfortabel.
F
Flower123Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Hoe noem je een ezel die zich blijft stoten aan dezelfde steen?
Creatiefste idee krijgt shoutout van the one and only Flower.
Apparently this weedflower doesn't die 🤷🏽‍♀️🌹
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ooit doen huisartsen vreemde uitspraken.
Toen ik nog erg zwaar van gewicht was, zei mijn huisarts tegen mij... ."het lijkt wel alsof je wat voetballen hebt ingeslikt". Het gevolg was, dat ik een maand later in het bariatrische traject begon om een maagverkleining te ondergaan...
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik wilde hier een topic maken gaande mijn terugval in benzo gebruik na wat sommige weten een van mijn grote zwakte is.
Die klote dingen hebben tijdens het typen al dat ik door jezus wat is dat zo al moeilijk maar ik heb een terugval en dat besef is moeilijk en ik denk dat mensen dit wel herkennen dat je jezelf echt kan haten omdat je het nodig hebt en die frustratie heb ik ook geleerd van een wijs man is wat het juist erger maakt.

Random maar ik deel het want ik denk dat het mij helpt maar andere misschien ook wel.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik viel na een klinische behandeling die vervroegd beeindigd was door een terugval thuis na 2 weken wederom terug en ben vanaf dat moment niet meer clean geworden en nu durf ik niet meer in opname omdat ik mijn werk niet wil verliezen en de toekomst hopeloos en kleurloos inzie.

Voor de mensen die terugvallen een tip: probeer zo snel mogelijk er open over te zijn en je maar gewoon een loser te voelen want hoe langer je tijd rekt en doorgebruikt hoe moeilijker het word om het proces weer vanaf het begin te moeten beginnen met nog ergere consequenties en een nog groter schuldgevoel en nog minder vertrouwen vanuit je omgeving en ook minder steun.

Uitglijders en terugvallen overkomt de meeste mensen maar hoe sneller je ingrijpt des te beter de uitkomst gaat worden.
D
DaylessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ik heb nog nooit benzo's gebruikt, maar in reactie op @Dopemonster , want dit is iets waar ik het niet mee eens ben:

Ik vind niet dat je een loser bent als je terugvalt.. Als je er meteen eerlijk in bent, dat je teruggeglipt bent. En je bent er open over, vind ik je juist enorm sterk!

Dat is het enige wat ik erover kwijt wil :P
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Dayless zei:
Ik heb nog nooit benzo's gebruikt, maar in reactie op @Dopemonster , want dit is iets waar ik het niet mee eens ben:

Ik vind niet dat je een loser bent als je terugvalt.. Als je er meteen eerlijk in bent, dat je teruggeglipt bent. En je bent er open over, vind ik je juist enorm sterk!

Dat is het enige wat ik erover kwijt wil :P
Klik om te vergroten...
Dat is goed van je maar ik spreek voor de persoon die verslaafd is, die voelt zich een loser op dat moment en dat is iets wat jij misschien niet vind maar jij bent op dat moment niet degene die die gevoelens ervaart.
D
DaylessLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dopemonster zei:
Dat is goed van je maar ik spreek voor de persoon die verslaafd is, die voelt zich een loser op dat moment en dat is iets wat jij misschien niet vind maar jij bent op dat moment niet degene die die gevoelens ervaart.
Klik om te vergroten...
Oh zo bedoel je! Sorry begreep het verkeerd :P
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dopemonster zei:
Ik viel na een klinische behandeling die vervroegd beeindigd was door een terugval thuis na 2 weken wederom terug en ben vanaf dat moment niet meer clean geworden en nu durf ik niet meer in opname omdat ik mijn werk niet wil verliezen en de toekomst hopeloos en kleurloos inzie.

Voor de mensen die terugvallen een tip: probeer zo snel mogelijk er open over te zijn en je maar gewoon een loser te voelen want hoe langer je tijd rekt en doorgebruikt hoe moeilijker het word om het proces weer vanaf het begin te moeten beginnen met nog ergere consequenties en een nog groter schuldgevoel en nog minder vertrouwen vanuit je omgeving en ook minder steun.

Uitglijders en terugvallen overkomt de meeste mensen maar hoe sneller je ingrijpt des te beter de uitkomst gaat worden.
Klik om te vergroten...
Jezelf een loser vinden is echt bijzonder slecht advies..... wtf
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Dopemonster zei:
Dat is goed van je maar ik spreek voor de persoon die verslaafd is, die voelt zich een loser op dat moment en dat is iets wat jij misschien niet vind maar jij bent op dat moment niet degene die die gevoelens ervaart.
Klik om te vergroten...
Je moet je inbeelden hoe mensonterend het voelt om een bepaalde substantie nodig te hebben om je jezelf te voelen. Bij je vrienden, op verjaardagen, op je werk. Dat gevoel blijft knagen aan je. Je ziet mensen die zich van zichzelf goed voelen en nuchter door het leven kunnen gaan en je verbergt die shit wel maar je brein weet dondersgoed dat je weer gaat gebruiken omdat je anders he le maal niks van niemand niet moet hebben.
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#12
🙋‍♂️
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#13
De Apotheker zei:
Jezelf een loser vinden is echt bijzonder slecht advies..... wtf
Klik om te vergroten...
Beetje ongenuanceerd geschreven maar ik voel me echt wel een fucking loser wanneer ik weer een hijs neem of streep klap. Kan ik me tegen verzetten of accepteren en er weer uit klimmen.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
De Apotheker zei:
Jezelf een loser vinden is echt bijzonder slecht advies..... wtf
Klik om te vergroten...
Dat is geen advies dat is de harde realiteit. Voel jij je trots dan als je teruggevallen bent?
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#15
Rotjoch zei:
Beetje ongenuanceerd geschreven maar ik voel me echt wel een fucking loser wanneer ik weer een hijs neem of streep klap. Kan ik me tegen verzetten of accepteren en er weer uit klimmen.
Klik om te vergroten...
Mezelf een loser vinden is nou juist wat het in stand houd want accepteren is de enige manier en dat is accepteren dat je hulp nodig hebt en een probleem niet jezelf de grond in praten.

Denk je echt dat ze in de kliniek tegen me zouden zeggen wat een loser ben jij als jij gaat gebruiken.
Alleen als je weer liefde voor jezelf vind kun je het doorbreken en doorstaan maar dan met zelfvertrouwen.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#16
Gebruiker 0012685732 zei:
🙋‍♂️
Klik om te vergroten...
uuhmm beetje grote banner zeg hahaha
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dopemonster zei:
Dat is geen advies dat is de harde realiteit. Voel jij je trots dan als je teruggevallen bent?
Klik om te vergroten...
als je mensen die verslaafd zijn losers vind en dat een terugval echt dom en loserig is dan denken wij totaal anders over ermee omgaan.
D
DaylessLid
01-01-2024, 00:00
#18
De Apotheker zei:
als je mensen die verslaafd zijn losers vind en dat een terugval echt dom en loserig is dan denken wij totaal anders over ermee omgaan.
Klik om te vergroten...
Ben het hier mee eens, heb alleen geen ervaring met verslaafd zijn, maar denk dat het beter is om idd jezelf niet de grond in te praten. Kan het verslechteren voor veel, en de reden om te gebruiken juist aanhalen.
A
ApeLid
01-01-2024, 00:00
#19
De Apotheker zei:
Mezelf een loser vinden is nou juist wat het in stand houd want accepteren is de enige manier en dat is accepteren dat je hulp nodig hebt en een probleem niet jezelf de grond in praten.

Denk je echt dat ze in de kliniek tegen me zouden zeggen wat een loser ben jij als jij gaat gebruiken.
Alleen als je weer liefde voor jezelf vind kun je het doorbreken en doorstaan maar dan met zelfvertrouwen.
Klik om te vergroten...
Zo voel ik het wel, dat ik dan een loser ben. Dat ik weer niet van die kak af kan blijven. Dat ik weer heb geluisterd naar die zachte fijne vertrouwde stem die de duivel is. Alweer teruggevallen en weer in gebruik. Mongool! Loser!
G
Gebruiker 0012685732Lid
01-01-2024, 00:00
#20
De Apotheker zei:
uuhmm beetje grote banner zeg hahaha
Klik om te vergroten...

u zei?..

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."