#1
Hier ook weer voor de zoveelste keer in de benzo valkuil getrapt 👋
Eens!Jezelf een loser vinden is echt bijzonder slecht advies..... wtf
Dat is goed van je maar ik spreek voor de persoon die verslaafd is, die voelt zich een loser op dat moment en dat is iets wat jij misschien niet vind maar jij bent op dat moment niet degene die die gevoelens ervaart.Ik heb nog nooit benzo's gebruikt, maar in reactie op @Dopemonster , want dit is iets waar ik het niet mee eens ben:
Ik vind niet dat je een loser bent als je terugvalt.. Als je er meteen eerlijk in bent, dat je teruggeglipt bent. En je bent er open over, vind ik je juist enorm sterk!
Dat is het enige wat ik erover kwijt wil :P
Oh zo bedoel je! Sorry begreep het verkeerd :PDat is goed van je maar ik spreek voor de persoon die verslaafd is, die voelt zich een loser op dat moment en dat is iets wat jij misschien niet vind maar jij bent op dat moment niet degene die die gevoelens ervaart.
Jezelf een loser vinden is echt bijzonder slecht advies..... wtfIk viel na een klinische behandeling die vervroegd beeindigd was door een terugval thuis na 2 weken wederom terug en ben vanaf dat moment niet meer clean geworden en nu durf ik niet meer in opname omdat ik mijn werk niet wil verliezen en de toekomst hopeloos en kleurloos inzie.
Voor de mensen die terugvallen een tip: probeer zo snel mogelijk er open over te zijn en je maar gewoon een loser te voelen want hoe langer je tijd rekt en doorgebruikt hoe moeilijker het word om het proces weer vanaf het begin te moeten beginnen met nog ergere consequenties en een nog groter schuldgevoel en nog minder vertrouwen vanuit je omgeving en ook minder steun.
Uitglijders en terugvallen overkomt de meeste mensen maar hoe sneller je ingrijpt des te beter de uitkomst gaat worden.
Je moet je inbeelden hoe mensonterend het voelt om een bepaalde substantie nodig te hebben om je jezelf te voelen. Bij je vrienden, op verjaardagen, op je werk. Dat gevoel blijft knagen aan je. Je ziet mensen die zich van zichzelf goed voelen en nuchter door het leven kunnen gaan en je verbergt die shit wel maar je brein weet dondersgoed dat je weer gaat gebruiken omdat je anders he le maal niks van niemand niet moet hebben.Dat is goed van je maar ik spreek voor de persoon die verslaafd is, die voelt zich een loser op dat moment en dat is iets wat jij misschien niet vind maar jij bent op dat moment niet degene die die gevoelens ervaart.
Beetje ongenuanceerd geschreven maar ik voel me echt wel een fucking loser wanneer ik weer een hijs neem of streep klap. Kan ik me tegen verzetten of accepteren en er weer uit klimmen.Jezelf een loser vinden is echt bijzonder slecht advies..... wtf
Dat is geen advies dat is de harde realiteit. Voel jij je trots dan als je teruggevallen bent?Jezelf een loser vinden is echt bijzonder slecht advies..... wtf
Mezelf een loser vinden is nou juist wat het in stand houd want accepteren is de enige manier en dat is accepteren dat je hulp nodig hebt en een probleem niet jezelf de grond in praten.Beetje ongenuanceerd geschreven maar ik voel me echt wel een fucking loser wanneer ik weer een hijs neem of streep klap. Kan ik me tegen verzetten of accepteren en er weer uit klimmen.
uuhmm beetje grote banner zeg hahaha
als je mensen die verslaafd zijn losers vind en dat een terugval echt dom en loserig is dan denken wij totaal anders over ermee omgaan.Dat is geen advies dat is de harde realiteit. Voel jij je trots dan als je teruggevallen bent?
Ben het hier mee eens, heb alleen geen ervaring met verslaafd zijn, maar denk dat het beter is om idd jezelf niet de grond in te praten. Kan het verslechteren voor veel, en de reden om te gebruiken juist aanhalen.als je mensen die verslaafd zijn losers vind en dat een terugval echt dom en loserig is dan denken wij totaal anders over ermee omgaan.
Zo voel ik het wel, dat ik dan een loser ben. Dat ik weer niet van die kak af kan blijven. Dat ik weer heb geluisterd naar die zachte fijne vertrouwde stem die de duivel is. Alweer teruggevallen en weer in gebruik. Mongool! Loser!Mezelf een loser vinden is nou juist wat het in stand houd want accepteren is de enige manier en dat is accepteren dat je hulp nodig hebt en een probleem niet jezelf de grond in praten.
Denk je echt dat ze in de kliniek tegen me zouden zeggen wat een loser ben jij als jij gaat gebruiken.
Alleen als je weer liefde voor jezelf vind kun je het doorbreken en doorstaan maar dan met zelfvertrouwen.
uuhmm beetje grote banner zeg hahaha
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."