#1
Goedenavond,
Voor mij al een tijd geleden dat ik hier mijn verhaal gedeeld heb.
Kort samengevat, ik, vrouw van 36 jaar, moeder van zoon van 14 en dochter van 6 jaar, gebruik sinds een jaar of 10 (op recept) oxycodon, temazepam en oxazepam. Een jaar of 7 geleden is dit even minimaal geweest ivm mijn zwangerschap, maar daarbuiten over het algemeen flink.
Op dit moment Oxycodon dagelijks 80mg langwerkend en 80 tot 160mg kortwerkend. Oxazepam 150 mg per dag en temazepam 40mg voor het slapen.
Soms sla ik 1 of 2 dagen over, of neem een aantal dagen minder om dat in het weekend eigenlijk altijd die hoeveelheid weer in te halen.
Het komt ook weleens voor dat mijn recept (ik krijg alles voor 3 maanden per keer) al 6 tot 2 weken op is voor het nieuwe recept en stop dan helemaal cold turkey. Ik merk dat in die weken mijn tolerantie echt flink zakt en ervaar dan flinke ontwenningsverschijnselen als griepklachten, maag/darm klachten en het ergste vind ik het zweten, trillen en het gigantisch koud hebben. Maar dit is ook vaak na uiterlijk 2 weken over (op de kou na).
Nu denk ik altijd als die 2 weken ellende voorbij zijn ik ga nooit meer zoveel nemen als het nieuwe recept binnen is en hou het op de minimale dosis om de pijn dragelijk te houden maar zoals je al raad gaat dat nooit langer dan 2 weken goed en begin ik eigenlijk dan alweer met een inhaalslag. Heel dom want in de weken tussen de ontwenning en de nieuwe medicatie voel ik me helderder en vrolijker dan ooit. Ik heb alleen ontzettend veel pijn en slaap gigantisch slecht.
Eigenlijk kan ik dus wel stellen dat ik gewoon verslaafd ben. Afgelopen zondag heb ik voor het laatst al deze medicatie genomen, iets meer dan ik normaal neem. Het dubbele om precies te zijn. In 1x 200mg oxy + 150 oxazepam in de middag en nogmaals deze dosis plus 40 mg temazepam in de avond. Ik heb het afgelopen half jaar op zoveel vlakken zoveel stress gehad dat ik eigenlijk gewoon niets meer wilde voelen en alleen nog maar wilde slapen vandaar deze doseringen.
Dit was totaal niet slim want mijn maag kon dit absoluut niet handelen. Ik heb hierdoor 2 dagen lang aan 1 stuk door lopen braken. Ik hield geen slokje water binnen en ben er doodziek van geweest, ben in 4 dagen tijd 3 kilo afgevallen en ik ben van mezelf al erg slank.
Sindsdien heb ik dus helemaal niets meer ingenomen en wonder boven wonder heb ik nog 0,0 last van ontwenning. Maar toch ook wel weer de behoefte aan de roes en rust en slaap wanneer ik dat wil. Mijn maag is nog steeds flink van slag en ik heb vandaag de hele dag in bed de tv serie “verslaafd” op Videoland gekeken. Het doet me heel veel deze verhalen te zien. Vooral om te zien dat verslavingen altijd invloed hebben op je naasten. En dat is hier ook wel het geval.
Buiten mijn gezin sluit ik veel mensen buiten, kom nergens meer, en probeer elke sociale gelegenheid uit de weg te gaan (verzin daar ook smoesjes voor)
. Ik hoop dus door het kijken van dit soort films, series, docu’s enz. Er een soort knopje omgaat, door te zien wat ik mijn gezin te kort doe door mijn misbruik van medicatie, waardoor ik of voor eens en voor altijd van alles af zal blijven (wat lastig word omdat alles wel echt medisch noodzakelijk is) of dat ik alles op minimale basis kan gaan gebruiken en dit nooit meer ophoog. Komen mijn klachten dan terug kan ik daar ook mee leven zolang het maar draagbaar is. Mijn doel hoeft niet meer volledig pijn en spanningsvrij te zijn.
Het valt me alleen op dat bijna alle verslavings dingen op tv over drank en drugs gaan. Over medicijn verslaving zie je (of ik tenminste) te weinig.
Ik heb onlangs de serie dope sick gekeken en deze heeft al behoorlijk wat indruk gemaakt. Al vond ik het wel vrij Amerikaans en behoorlijk overdreven en aangedikt in mijn ogen (of vanuit mijn ervaring).
Weet iemand of er meer van dit soort programma’s zijn die te maken hebben met medicijn verslavingen?
Graag titels en waar te bekijken als iemand een antwoord heeft op deze vraag.
Bedankt alvast! Voor het moeite te nemen voor het lezen van dit verhaal, en voor de tips die jullie me hopelijk gaan geven!
Fijne avond en liefs van mij!
Voor mij al een tijd geleden dat ik hier mijn verhaal gedeeld heb.
Kort samengevat, ik, vrouw van 36 jaar, moeder van zoon van 14 en dochter van 6 jaar, gebruik sinds een jaar of 10 (op recept) oxycodon, temazepam en oxazepam. Een jaar of 7 geleden is dit even minimaal geweest ivm mijn zwangerschap, maar daarbuiten over het algemeen flink.
Op dit moment Oxycodon dagelijks 80mg langwerkend en 80 tot 160mg kortwerkend. Oxazepam 150 mg per dag en temazepam 40mg voor het slapen.
Soms sla ik 1 of 2 dagen over, of neem een aantal dagen minder om dat in het weekend eigenlijk altijd die hoeveelheid weer in te halen.
Het komt ook weleens voor dat mijn recept (ik krijg alles voor 3 maanden per keer) al 6 tot 2 weken op is voor het nieuwe recept en stop dan helemaal cold turkey. Ik merk dat in die weken mijn tolerantie echt flink zakt en ervaar dan flinke ontwenningsverschijnselen als griepklachten, maag/darm klachten en het ergste vind ik het zweten, trillen en het gigantisch koud hebben. Maar dit is ook vaak na uiterlijk 2 weken over (op de kou na).
Nu denk ik altijd als die 2 weken ellende voorbij zijn ik ga nooit meer zoveel nemen als het nieuwe recept binnen is en hou het op de minimale dosis om de pijn dragelijk te houden maar zoals je al raad gaat dat nooit langer dan 2 weken goed en begin ik eigenlijk dan alweer met een inhaalslag. Heel dom want in de weken tussen de ontwenning en de nieuwe medicatie voel ik me helderder en vrolijker dan ooit. Ik heb alleen ontzettend veel pijn en slaap gigantisch slecht.
Eigenlijk kan ik dus wel stellen dat ik gewoon verslaafd ben. Afgelopen zondag heb ik voor het laatst al deze medicatie genomen, iets meer dan ik normaal neem. Het dubbele om precies te zijn. In 1x 200mg oxy + 150 oxazepam in de middag en nogmaals deze dosis plus 40 mg temazepam in de avond. Ik heb het afgelopen half jaar op zoveel vlakken zoveel stress gehad dat ik eigenlijk gewoon niets meer wilde voelen en alleen nog maar wilde slapen vandaar deze doseringen.
Dit was totaal niet slim want mijn maag kon dit absoluut niet handelen. Ik heb hierdoor 2 dagen lang aan 1 stuk door lopen braken. Ik hield geen slokje water binnen en ben er doodziek van geweest, ben in 4 dagen tijd 3 kilo afgevallen en ik ben van mezelf al erg slank.
Sindsdien heb ik dus helemaal niets meer ingenomen en wonder boven wonder heb ik nog 0,0 last van ontwenning. Maar toch ook wel weer de behoefte aan de roes en rust en slaap wanneer ik dat wil. Mijn maag is nog steeds flink van slag en ik heb vandaag de hele dag in bed de tv serie “verslaafd” op Videoland gekeken. Het doet me heel veel deze verhalen te zien. Vooral om te zien dat verslavingen altijd invloed hebben op je naasten. En dat is hier ook wel het geval.
Buiten mijn gezin sluit ik veel mensen buiten, kom nergens meer, en probeer elke sociale gelegenheid uit de weg te gaan (verzin daar ook smoesjes voor)
. Ik hoop dus door het kijken van dit soort films, series, docu’s enz. Er een soort knopje omgaat, door te zien wat ik mijn gezin te kort doe door mijn misbruik van medicatie, waardoor ik of voor eens en voor altijd van alles af zal blijven (wat lastig word omdat alles wel echt medisch noodzakelijk is) of dat ik alles op minimale basis kan gaan gebruiken en dit nooit meer ophoog. Komen mijn klachten dan terug kan ik daar ook mee leven zolang het maar draagbaar is. Mijn doel hoeft niet meer volledig pijn en spanningsvrij te zijn.
Het valt me alleen op dat bijna alle verslavings dingen op tv over drank en drugs gaan. Over medicijn verslaving zie je (of ik tenminste) te weinig.
Ik heb onlangs de serie dope sick gekeken en deze heeft al behoorlijk wat indruk gemaakt. Al vond ik het wel vrij Amerikaans en behoorlijk overdreven en aangedikt in mijn ogen (of vanuit mijn ervaring).
Weet iemand of er meer van dit soort programma’s zijn die te maken hebben met medicijn verslavingen?
Graag titels en waar te bekijken als iemand een antwoord heeft op deze vraag.
Bedankt alvast! Voor het moeite te nemen voor het lezen van dit verhaal, en voor de tips die jullie me hopelijk gaan geven!
Fijne avond en liefs van mij!