Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTv programma’s / series / films over medicijn (oxy/benzo) verslaving

Tv programma’s / series / films over medicijn (oxy/benzo) verslaving

34 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Goedenavond,
Voor mij al een tijd geleden dat ik hier mijn verhaal gedeeld heb.

Kort samengevat, ik, vrouw van 36 jaar, moeder van zoon van 14 en dochter van 6 jaar, gebruik sinds een jaar of 10 (op recept) oxycodon, temazepam en oxazepam. Een jaar of 7 geleden is dit even minimaal geweest ivm mijn zwangerschap, maar daarbuiten over het algemeen flink.

Op dit moment Oxycodon dagelijks 80mg langwerkend en 80 tot 160mg kortwerkend. Oxazepam 150 mg per dag en temazepam 40mg voor het slapen.

Soms sla ik 1 of 2 dagen over, of neem een aantal dagen minder om dat in het weekend eigenlijk altijd die hoeveelheid weer in te halen.

Het komt ook weleens voor dat mijn recept (ik krijg alles voor 3 maanden per keer) al 6 tot 2 weken op is voor het nieuwe recept en stop dan helemaal cold turkey. Ik merk dat in die weken mijn tolerantie echt flink zakt en ervaar dan flinke ontwenningsverschijnselen als griepklachten, maag/darm klachten en het ergste vind ik het zweten, trillen en het gigantisch koud hebben. Maar dit is ook vaak na uiterlijk 2 weken over (op de kou na).

Nu denk ik altijd als die 2 weken ellende voorbij zijn ik ga nooit meer zoveel nemen als het nieuwe recept binnen is en hou het op de minimale dosis om de pijn dragelijk te houden maar zoals je al raad gaat dat nooit langer dan 2 weken goed en begin ik eigenlijk dan alweer met een inhaalslag. Heel dom want in de weken tussen de ontwenning en de nieuwe medicatie voel ik me helderder en vrolijker dan ooit. Ik heb alleen ontzettend veel pijn en slaap gigantisch slecht.

Eigenlijk kan ik dus wel stellen dat ik gewoon verslaafd ben. Afgelopen zondag heb ik voor het laatst al deze medicatie genomen, iets meer dan ik normaal neem. Het dubbele om precies te zijn. In 1x 200mg oxy + 150 oxazepam in de middag en nogmaals deze dosis plus 40 mg temazepam in de avond. Ik heb het afgelopen half jaar op zoveel vlakken zoveel stress gehad dat ik eigenlijk gewoon niets meer wilde voelen en alleen nog maar wilde slapen vandaar deze doseringen.
Dit was totaal niet slim want mijn maag kon dit absoluut niet handelen. Ik heb hierdoor 2 dagen lang aan 1 stuk door lopen braken. Ik hield geen slokje water binnen en ben er doodziek van geweest, ben in 4 dagen tijd 3 kilo afgevallen en ik ben van mezelf al erg slank.

Sindsdien heb ik dus helemaal niets meer ingenomen en wonder boven wonder heb ik nog 0,0 last van ontwenning. Maar toch ook wel weer de behoefte aan de roes en rust en slaap wanneer ik dat wil. Mijn maag is nog steeds flink van slag en ik heb vandaag de hele dag in bed de tv serie “verslaafd” op Videoland gekeken. Het doet me heel veel deze verhalen te zien. Vooral om te zien dat verslavingen altijd invloed hebben op je naasten. En dat is hier ook wel het geval.
Buiten mijn gezin sluit ik veel mensen buiten, kom nergens meer, en probeer elke sociale gelegenheid uit de weg te gaan (verzin daar ook smoesjes voor)

. Ik hoop dus door het kijken van dit soort films, series, docu’s enz. Er een soort knopje omgaat, door te zien wat ik mijn gezin te kort doe door mijn misbruik van medicatie, waardoor ik of voor eens en voor altijd van alles af zal blijven (wat lastig word omdat alles wel echt medisch noodzakelijk is) of dat ik alles op minimale basis kan gaan gebruiken en dit nooit meer ophoog. Komen mijn klachten dan terug kan ik daar ook mee leven zolang het maar draagbaar is. Mijn doel hoeft niet meer volledig pijn en spanningsvrij te zijn.

Het valt me alleen op dat bijna alle verslavings dingen op tv over drank en drugs gaan. Over medicijn verslaving zie je (of ik tenminste) te weinig.
Ik heb onlangs de serie dope sick gekeken en deze heeft al behoorlijk wat indruk gemaakt. Al vond ik het wel vrij Amerikaans en behoorlijk overdreven en aangedikt in mijn ogen (of vanuit mijn ervaring).

Weet iemand of er meer van dit soort programma’s zijn die te maken hebben met medicijn verslavingen?
Graag titels en waar te bekijken als iemand een antwoord heeft op deze vraag.

Bedankt alvast! Voor het moeite te nemen voor het lezen van dit verhaal, en voor de tips die jullie me hopelijk gaan geven!

Fijne avond en liefs van mij!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Dopemonster zei:
. Ik probeer met 2 gram een week te doen. Dat is in vergelijking misschien 100mg aan oxycodon per dag
Klik om te vergroten...
Hele gekke vraag misschien en weet niet of dat toegestaan is op dit forum. Maar wat zijn nou zo een beetje de kosten hiervan? Ik weet (niet uit eigen ervaring) dat cocaïne bijvoorbeeld super duur is. Is heroïne dat ook? Ik ben qua harddrugs echt een maagd. Nooit geprobeerd. Weleens een jointje gerookt en voelde me de hele nacht daarna beroerd (tollend en misselijk in mijn bed na een halve joint alsof ik lamlazerus was) grappige is dat ik in de coffeeshop ben opgegroeid mijn vader had er 4 in Amsterdam en ik vind het heerlijk ruiken maar roken kan ik het niet. Mijn vader is ook nog zelf wiet olie voor me gaan produceren tegen de pijn. Door zijn coffeshops ging hij 2x per jaar naar een beurs in Barcelona en heeft daar de beste apperatuur er voor aangeschaft om dat voor mij te produceren maar ook 1 druppel daarvan gaf hetzelfde effect als een paar haaltjes van een joint. Gelukkig was de aanschaf niet voor niets want die olie werd daarna gouden business.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Sterretje1984 zei:
Hele gekke vraag misschien en weet niet of dat toegestaan is op dit forum. Maar wat zijn nou zo een beetje de kosten hiervan? Ik weet (niet uit eigen ervaring) dat cocaïne bijvoorbeeld super duur is. Is heroïne dat ook?
Klik om te vergroten...
Mag geen prijzen noemen nee maar het is een stuk goedkoper. Ligt ook aan de kwaliteit ofcourse. Een goede dealer met goede kwaliteit vinden is het moeilijkst.

Heroïne word voornamelijk alleen nog maar op straat gebruikt door zwervers om zich te verdoven en is niet meer populair onder de drugsgebruiker. Er zijn immers veel lekkerdere drugs zoals coke en xtc en andere oppepers.

Ik begon met heroine grotendeels voor de pijnbestrijding dus ik wil ook niks met die junkies op straat te maken hebben. Ik ga niet zeggen dat het voor mij niet verslavend is zoals die straatjunkies maar dat was oxycodon voor mij ook dus ik zie mezelf niet als een "Heroïne hoertje"

Alleen door het imago rondom heroïne durf ik er niet snel open over te zijn naar mensen want als je verteld dat je heroïne gebruikt is het beeld wat ze van je hebben een stuk heftiger dan dat je zou vertellen dat je aan pijnstillers verslaafd bent als je snap wat ik bedoel 😜

Maar het is fucked om opiaten nodig te hebben want het is echt een gevecht om jezelf er niet in te verliezen. Leven met veel pijn is unfair maar zwaar verdoofd onder de morfine leven is ook geen pretje zoals je zelf ook weet dus het is echt proberen die yin yang te behouden in je gebruik en liever methadon of buprenorfine gebruiken dan kortwerkende opioïden zoals heroine, oxycodon, morfine.

Net zoals ik graag diazepam slik vanwege de lange halfwaardetijd zodat je geen afkickverschijnselen krijgt binnen 24 uur wat je met pammetjes zoals oxazepam en temazepam wel hebt
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Sterretje1984 zei:
Weet iemand of er meer van dit soort programma’s zijn die te maken hebben met medicijn verslavingen?
Graag titels en waar te bekijken als iemand een antwoord heeft op deze vraag.
Klik om te vergroten...
Requiem for a Dream
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#5
VJ_LSD72 zei:
Requiem for a Dream
Klik om te vergroten...
28 days

Blijft ook een klassieker 👏🏻
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#6
Heel goede serie op Disney+ gebaseerd op echte feiten over het ontstaan van de opioid crisis in Amerika door Oxycotin.

www.imdb.com

Dopesick (TV Mini Series 2021) ⭐ 8.6 | Drama

1h | 12
www.imdb.com www.imdb.com
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Snuffelaar zei:
Heel goede serie op Disney+ gebaseerd op echte feiten over het ontstaan van de opioid crisis in Amerika door Oxycotin.

www.imdb.com

Dopesick (TV Mini Series 2021) ⭐ 8.6 | Drama

1h | 12
www.imdb.com www.imdb.com
Klik om te vergroten...

Sterretje1984 zei:
Ik heb onlangs de serie dope sick gekeken en deze heeft al behoorlijk wat indruk gemaakt. Al vond ik het wel vrij Amerikaans en behoorlijk overdreven en aangedikt in mijn ogen (of vanuit mijn ervaring)
Klik om te vergroten...
S
SnuffelaarLid
01-01-2024, 00:00
#8
@Dopemonster

Als je de Wikipedia pagina over Purdue Pharma leest is het zeker niet overdreven of aangedikt. Het scenario van de serie is allemaal echt gebeurd.
C
CasrusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Oxyana... een documentaire over opoiden verslaving (met name oxycodon) in West Virginia. Heel mooi... ook totaal tragisch.

A & E's Intervention... een reeks over interventies bij verslaafden aan verschillende middelen.

Biopics over Marilyn Monroe.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Voor op netflix:

Heroïne (film)

Recovery boys (serie)

The pharmacist (serie)
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als ik eea goed gelezen heb, begrijp ik dat je overweegt om harddrugs te gaan gebruiken, in casu heroïne, om het oxcycodon gebeuren op te kunnen gaan vangen.
Ik adviseer je om dit niet te doen.
Als je eenmaal in die scène verstrikt bent geraakt en er hooked aan bent, dan krijg je zeer waarschijnlijk een hele boel shit over je heen en de kans daarop is levensgroot..
Dat risico lopen moet je eigenlijk niet willen.
Ik vind dat je een goed gesprek met de huisarts zou moeten voeren hoe je pijnbestrijding het beste getackeld kan gaan worden alvorens je in de maalstroom van harddrugs terecht gaat komen want daar word je niet beter van....echt niet.
Laat je weten hoe het met je gaat?
Sterkte!
B
BeadyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Neem eens een kijkje op YouTube en zoek naar CG Kid. Daar vind je echt wat je zoekt over welke drug je maar wil.
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#13
De Zandman zei:
Als ik eea goed gelezen heb, begrijp ik dat je overweegt om harddrugs te gaan gebruiken, in casu heroïne, om het oxcycodon gebeuren op te kunnen gaan vangen.
Ik adviseer je om dit niet te doen.
Als je eenmaal in die scène verstrikt bent geraakt en er hooked aan bent, dan krijg je zeer waarschijnlijk een hele boel shit over je heen en de kans daarop is levensgroot..
Dat risico lopen moet je eigenlijk niet willen.
Ik vind dat je een goed gesprek met de huisarts zou moeten voeren hoe je pijnbestrijding het beste getackeld kan gaan worden alvorens je in de maalstroom van harddrugs terecht gaat komen want daar word je niet beter van....echt niet.
Laat je weten hoe het met je gaat?
Sterkte!
Klik om te vergroten...

ik ben vorige week dinsdag weer geopereerd aan mijn nek een aangezien ik daarna minimaal 10 dagen aan bed was gebonden dacht ik dit is het ideale moment om te stoppen met de oxy en oxazepam en temazepam. De oxy ben ik nu 10 dagen vanaf en gisteren was de eerste dat dat ik me weer oké voelde. Heb de afgelopen week wel 7x per dag onder de douche gestaan want ik zweette als een gek en had het zo koud. Gisteren eerste dag dat het zweten over was, wel nog extreem koud. De eerste 5 dagen zonder oxazepam en temazepam sliep ik amper (3 dagen niet daarna 2 uur per nacht) toen ben ik toch weer 20 mg temazepam gaan slikken en wonderbaarlijk slaap ik daar weer op. Voorheen was het 40mg temazepam en minimaal 60mg oxazepam en dan sliep ik matig. Nu een goede nacht van 8 uur op 20 mg temazepam. Ik heb besloten dat zodra alle ontwenning van de oxycodon over is ik opnieuw probeer te stoppen met de temazepam. Alles in stapjes anders mislukt de hele poging waarschijnlijk. Maar ben blij waar ik nu ben op eigen houtje. Heb nog een berg oxy op voorraad maar na die ruime week hell met trillen en zweten en overal pijn heb ik totaal geen behoefte op dit moment om die weer te nemen.
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
De temazepam zou ik afbouwen met 10 mg per twee weken. 40 mg is eigenlijk de dubbele dosis van de normale 20 mg die je maximaal per nacht zou mogen gebruiken....
Klik om te vergroten...
Huisarts heeft 40 mg voorgeschreven eind vorig jaar omdat ik al jaren 20mg slikte en door traumatische ervaring daar niet meer mee kon slapen. Nadeel is dat ik capsules krijg dus die 20 niet kan halveren. Dan zou ik een nieuw recept van 10mg moeten vragen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Toch lijkt mij verstandig om af te bouwen met 10 mg.
Dan maar een nieuw recept, met 10 mg gaat het afbouwen veel makkelijker.
40 mg temazepam voorschrijven is m.i. veel te veel, ik mocht nooit meer dan 20 van een specialist, je went eraan en met zulke hoge hoeveelheden krijg je nare bijwerkingen zoals evenwicht stoornis....
Met 20 mg tegelijk afbouwen levert gegarandeerd nachten zonder slaap op, naast nog andere ontwenningsverschijnselen.
Ik ben geen arts, wel ervaring deskundige. Ik adviseer je om met 10 mg af te bouwen. Dat is echt beter voor je!
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#16
De Zandman zei:
Toch lijkt mij verstandig om af te bouwen met 10 mg.
Dan maar een nieuw recept, met 10 mg gaat het afbouwen veel makkelijker.
40 mg temazepam voorschrijven is m.i. veel te veel, ik mocht nooit meer dan 20 van een specialist, je went eraan en met zulke hoge hoeveelheden krijg je nare bijwerkingen zoals evenwicht stoornis....
Met 20 mg tegelijk afbouwen levert gegarandeerd nachten zonder slaap op, naast nog andere ontwenningsverschijnselen.
Ik ben geen arts, wel ervaring deskundige. Ik adviseer je om met 10 mg af te bouwen. Dat is echt beter voor je!
Klik om te vergroten...
Ik ga dat over 2 weken weer bespreken met de huisarts en zal vragen om de 10 mg, bedankt voor de tip. Elke maand heb ik telefonisch contact met de huisarts over het herhaal recept van de 40mg temazepam en de 60mg oxazepam. Heb al een paar keer aangegeven liever al af te bouwen maar de huisarts vind het geen verstandig idee. Wil dat er eerst hulp voor het probleem komt (trauma, mijn vader is voor mijn ogen plotseling overleden en mijn reanimatiepoging is mislukt) en vind dat als die trauma hulp er is dat ik dan pas moet gaan afbouwen. Volgens hem is nu afbouwen vragen om ellende omdat het niet het juiste moment is. Vandaar dat ik zelf al ben gestopt met de oxazepam en oxycodon want als het aan mijn huisarts ligt slik Ik het nog langer allemaal. En ik ben op een punt dat ik er echt klaar mee ben. Nu 11 dagen verder heb ik echt wel klachten van de ontwenning maar ben in jaren niet zo helder in mijn hoofd geweest. Enige waar ik nog last van heb is kou en hartkloppingen/gejaagd gevoel. Hoop dat dat deze week ook minder zal worden. Ik wil niet voor altijd van de temazepam en oxazepam af en ook niet van de oxycodon. Maar wel van het dagelijkse. Ik wil het gewoon weer kunnen nemen als het nodig is. Oxy bij pijn en de pammetjes als ik niet kan slapen of spanning heb door de pijn. Nu ben ik eigenlijk de afgelopen paar jaar geleefd door de medicatie, en dat besef ik me nu pas, nu ik weer helder in mijn hoofd ben.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Prima dat je in overleg gaat met de huisarts!
Ik zou met de oxcycodon heel erg oppassen om te zeggen zo nodig neem ik het.
Oxcycodon is zwaar verslavend, en als je niet oplet heb je dit spul weer elke dag nodig, omdat je afhankelijk geworden bent.
Het is erg moeilijk om er " zo nodig" mee om te kunnen gaan!
Oxazepam is er ook zo eentje, daar heb je ook steeds meer van nodig om hetzelfde effect te krijgen.
Maar je bent op de goede weg!
Alle succes en sterkte toegewenst!
Laat je weten hoe het gaat?
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#18
De Zandman zei:
Prima dat je in overleg gaat met de huisarts!
Ik zou met de oxcycodon heel erg oppassen om te zeggen zo nodig neem ik het.
Oxcycodon is zwaar verslavend, en als je niet oplet heb je dit spul weer elke dag nodig, omdat je afhankelijk geworden bent.
Het is erg moeilijk om er " zo nodig" mee om te kunnen gaan!
Oxazepam is er ook zo eentje, daar heb je ook steeds meer van nodig om hetzelfde effect te krijgen.
Maar je bent op de goede weg!
Alle succes en sterkte toegewenst!
Laat je weten hoe het gaat?
Klik om te vergroten...

Vandaag een rotdag. Ben voor het eerst na mijn operatie op pad geweest de hele dag en had thuis eind van de avond flink pijn. Hele dag op het terras gezeten (van 12.00 tot 21.30) en flink wat shotjes en cocktails gedronken (alcohol is nooit een verslavingsprobleem geweest, drink misschien 6x per jaar). Vanavond was ik flink aangeschoten en dat verlaagd je grenzen duidelijk. Voor de pijn 40 mg snelwerkende oxy genomen. Hielp voor de pijn maar voel me er kut onder omdat ik al 13 dagen geen oxy had gebruikt. En niet aangeschoten had ik dat waarschijnlijk ook niet gedaan om dat ik de pijn misschien met paracetamol/ibuprufen/naproxen ook had kunnen dempen. Denk dat ik stiekem hoopte op een oxy high maat daar hielp de 40mg oxy ook niet mee, niet zo gek 13 dagen geleden nam ik nog 200 mg dus de tollerantie is nog volop aanwezig. Heb nu geen oxazepam en temazepam genomen omdat ik al oxy en aardig wat drank op had (zo een 5 shotjes en 8 cocktails over de hele dag) en dit zorgt er nu voor dat ik weer slapeloos ben en erg emotioneel. Het blijft een ellende om balans hierin te vinden. Nu twijfel ik toch oxazepam en temazepam te nemen om nog een paar uur te slapen vannacht maar de wekker gaat alweer om 6 uur en wil niet morgen de hele dag weer niet helder zijn. Ik had eindelijk weer energie wat te ondernemen ipv mezelf te isoleren om verdoofd te zijn van de medicatie. Wat is wijsheid? Nachtje doorhalen of toch slaapmedicatie nemen?

En als reactie op je stUk dat oxy, tema en oxa lastig is voor gebruik zo nodig weet ik zelf ook maar al te goed. Zit al een jaar of 10 aan deze combi vast en heb al zoveel stoppogingen gedaan soms voor maanden soms voor weken. Die afkick hoop ik van dat het me tegenhoud om weer dagelijks te gaan gebruiken omdat ik weet dat er dan weer een afkick volgt. Maar toch viel ik altijd terug in oude patronen. Het probleem is dat ik het echt nodig heb voor de pijn (nasleep gebroken nek nav auto ongeluk 11 jaar geleden). Maar ergens weet ik dat ik diep van binnen sterker ben dan die drang te gebruiken. Er zijn miljoenen mensen die dit kunnen en er verstandig mee om te gaan. Waarom lukt mij dit dat niet???? Ik hoop echt dat als ik in therapie kan bij een psycholoog/psychiater de onderliggende problemen waarom ik mezelf wil verdoven opgelost worden en die drang tot niets voelen dan af zal nemen. Maar misschien is dit wel wishfull thinking of de verslaving die me in zijn greep heeft en in mijn oor fluisterd je wil mij niet kwijt je vind me te lekker?!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#19
Sterretje1984 zei:
.........Hele dag op het terras gezeten (van 12.00 tot 21.30) en flink wat shotjes en cocktails gedronken (alcohol is nooit een verslavingsprobleem geweest)
Klik om te vergroten...
Opm.
Houden zo, alcohol sucks!
Sterretje1984 zei:
Voor de pijn 40 mg snelwerkende oxy genomen. Hielp voor de pijn maar voel me er kut onder omdat ik al 13 dagen geen oxy had gebruikt. En niet aangeschoten had ik dat waarschijnlijk ook niet gedaan om dat ik de pijn misschien met paracetamol/ibuprufen/naproxen ook had kunnen dempen.
Klik om te vergroten...
Opm
Dit was beter geweest dan oxcycodon....
Sterretje1984 zei:
Heb nu geen oxazepam en temazepam genomen omdat ik al oxy en aardig wat drank op had (zo een 5 shotjes en 8 cocktails over de hele dag)
Klik om te vergroten...
Opm
Alcohol is een slechte raadgever. Beter laten staan....en een hele slechte combinatie met alcohol!
Sterretje1984 zei:
Nu twijfel ik toch oxazepam en temazepam te nemen om nog een paar uur te slapen vannacht maar de wekker gaat alweer om 6 uur en wil niet morgen de hele dag weer niet helder zijn.
Klik om te vergroten...
Opm
Soms slaap je een nachtje niet...heb ik ook.
Sterretje1984 zei:
Wat is wijsheid? Nachtje doorhalen of toch slaapmedicatie nemen?
Klik om te vergroten...
Opm
Ik zou een nachtje doorhalen. Anders lukt het nooit om ermee te stoppen....
Sterretje1984 zei:
En als reactie op je stUk dat oxy, tema en oxa lastig is voor gebruik zo nodig weet ik zelf ook maar al te goed. Zit al een jaar of 10 aan deze combi vast en heb al zoveel stoppogingen gedaan soms voor maanden soms voor weken.
Klik om te vergroten...
Opm
Je kunt het dus wél!


Sterretje1984 zei:
Er ziin miljoenen mensen, die ermee om kunnen gaan
Klik om te vergroten...
Sterretje1984 zei:
Er zijn nog veel meer mensen, die er juist n i e t mee om kunnen gaan. In de USA sterven er mensen bij bosjes aan opiaten misbruik....
Klik om te vergroten...
Sterretje1984 zei:
Maar misschien is dit wel wishfull thinking of de verslaving die me in zijn greep heeft en in mijn oor fluisterd je wil mij niet kwijt je vind me te lekker?!
Klik om te vergroten...
Opm
Dit is de duivel die op je schouder zit, en continue probeert, om je weer overstag te laten gaan weer de draaikolk van verslaving in. Geef niet toe!
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#20
De Zandman zei:
Prima dat je in overleg gaat met de huisarts!
Ik zou met de oxcycodon heel erg oppassen om te zeggen zo nodig neem ik het.
Oxcycodon is zwaar verslavend, en als je niet oplet heb je dit spul weer elke dag nodig, omdat je afhankelijk geworden bent.
Het is erg moeilijk om er " zo nodig" mee om te kunnen gaan!
Oxazepam is er ook zo eentje, daar heb je ook steeds meer van nodig om hetzelfde effect te krijgen.
Maar je bent op de goede weg!
Alle succes en sterkte toegewenst!
Laat je weten hoe het gaat?
Klik om te vergroten...
De Zandman zei:
Opm.
Houden zo, alcohol sucks!

Opm
Dit was beter geweest dan oxcycodon....

Opm
Alcohol is een slechte raadgever. Beter laten staan....en een hele slechte combinatie met alcohol!

Opm
Soms slaap je een nachtje niet...heb ik ook.

Opm
Ik zou een nachtje doorhalen. Anders lukt het nooit om ermee te stoppen....

Opm
Je kunt het dus wél!





Opm
Dit is de duivel die op je schouder zit, en continue probeert, om je weer overstag te laten gaan weer de draaikolk van verslaving in. Geef niet toe!
Klik om te vergroten...
thanks voor je bemoedigende woorden!! Vandaag weer dagje zonder alles. Voel me een zombie, niet van de medicatie maar van het nachtje amper slapen. Weer eens wat anders. Vanavond slaap ik vroeg (zonder medicatie) voel ik nu al!
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."