#1
Neem eens een kijkje op YouTube en zoek naar CG Kid. Daar vind je echt wat je zoekt over welke drug je maar wil.
Als ik eea goed gelezen heb, begrijp ik dat je overweegt om harddrugs te gaan gebruiken, in casu heroïne, om het oxcycodon gebeuren op te kunnen gaan vangen.
Ik adviseer je om dit niet te doen.
Als je eenmaal in die scène verstrikt bent geraakt en er hooked aan bent, dan krijg je zeer waarschijnlijk een hele boel shit over je heen en de kans daarop is levensgroot..
Dat risico lopen moet je eigenlijk niet willen.
Ik vind dat je een goed gesprek met de huisarts zou moeten voeren hoe je pijnbestrijding het beste getackeld kan gaan worden alvorens je in de maalstroom van harddrugs terecht gaat komen want daar word je niet beter van....echt niet.
Laat je weten hoe het met je gaat?
Sterkte!
Huisarts heeft 40 mg voorgeschreven eind vorig jaar omdat ik al jaren 20mg slikte en door traumatische ervaring daar niet meer mee kon slapen. Nadeel is dat ik capsules krijg dus die 20 niet kan halveren. Dan zou ik een nieuw recept van 10mg moeten vragen.De temazepam zou ik afbouwen met 10 mg per twee weken. 40 mg is eigenlijk de dubbele dosis van de normale 20 mg die je maximaal per nacht zou mogen gebruiken....
Ik ga dat over 2 weken weer bespreken met de huisarts en zal vragen om de 10 mg, bedankt voor de tip. Elke maand heb ik telefonisch contact met de huisarts over het herhaal recept van de 40mg temazepam en de 60mg oxazepam. Heb al een paar keer aangegeven liever al af te bouwen maar de huisarts vind het geen verstandig idee. Wil dat er eerst hulp voor het probleem komt (trauma, mijn vader is voor mijn ogen plotseling overleden en mijn reanimatiepoging is mislukt) en vind dat als die trauma hulp er is dat ik dan pas moet gaan afbouwen. Volgens hem is nu afbouwen vragen om ellende omdat het niet het juiste moment is. Vandaar dat ik zelf al ben gestopt met de oxazepam en oxycodon want als het aan mijn huisarts ligt slik Ik het nog langer allemaal. En ik ben op een punt dat ik er echt klaar mee ben. Nu 11 dagen verder heb ik echt wel klachten van de ontwenning maar ben in jaren niet zo helder in mijn hoofd geweest. Enige waar ik nog last van heb is kou en hartkloppingen/gejaagd gevoel. Hoop dat dat deze week ook minder zal worden. Ik wil niet voor altijd van de temazepam en oxazepam af en ook niet van de oxycodon. Maar wel van het dagelijkse. Ik wil het gewoon weer kunnen nemen als het nodig is. Oxy bij pijn en de pammetjes als ik niet kan slapen of spanning heb door de pijn. Nu ben ik eigenlijk de afgelopen paar jaar geleefd door de medicatie, en dat besef ik me nu pas, nu ik weer helder in mijn hoofd ben.Toch lijkt mij verstandig om af te bouwen met 10 mg.
Dan maar een nieuw recept, met 10 mg gaat het afbouwen veel makkelijker.
40 mg temazepam voorschrijven is m.i. veel te veel, ik mocht nooit meer dan 20 van een specialist, je went eraan en met zulke hoge hoeveelheden krijg je nare bijwerkingen zoals evenwicht stoornis....
Met 20 mg tegelijk afbouwen levert gegarandeerd nachten zonder slaap op, naast nog andere ontwenningsverschijnselen.
Ik ben geen arts, wel ervaring deskundige. Ik adviseer je om met 10 mg af te bouwen. Dat is echt beter voor je!
Prima dat je in overleg gaat met de huisarts!
Ik zou met de oxcycodon heel erg oppassen om te zeggen zo nodig neem ik het.
Oxcycodon is zwaar verslavend, en als je niet oplet heb je dit spul weer elke dag nodig, omdat je afhankelijk geworden bent.
Het is erg moeilijk om er " zo nodig" mee om te kunnen gaan!
Oxazepam is er ook zo eentje, daar heb je ook steeds meer van nodig om hetzelfde effect te krijgen.
Maar je bent op de goede weg!
Alle succes en sterkte toegewenst!
Laat je weten hoe het gaat?
Opm..........Hele dag op het terras gezeten (van 12.00 tot 21.30) en flink wat shotjes en cocktails gedronken (alcohol is nooit een verslavingsprobleem geweest)
OpmVoor de pijn 40 mg snelwerkende oxy genomen. Hielp voor de pijn maar voel me er kut onder omdat ik al 13 dagen geen oxy had gebruikt. En niet aangeschoten had ik dat waarschijnlijk ook niet gedaan om dat ik de pijn misschien met paracetamol/ibuprufen/naproxen ook had kunnen dempen.
OpmHeb nu geen oxazepam en temazepam genomen omdat ik al oxy en aardig wat drank op had (zo een 5 shotjes en 8 cocktails over de hele dag)
OpmNu twijfel ik toch oxazepam en temazepam te nemen om nog een paar uur te slapen vannacht maar de wekker gaat alweer om 6 uur en wil niet morgen de hele dag weer niet helder zijn.
OpmWat is wijsheid? Nachtje doorhalen of toch slaapmedicatie nemen?
OpmEn als reactie op je stUk dat oxy, tema en oxa lastig is voor gebruik zo nodig weet ik zelf ook maar al te goed. Zit al een jaar of 10 aan deze combi vast en heb al zoveel stoppogingen gedaan soms voor maanden soms voor weken.
Er ziin miljoenen mensen, die ermee om kunnen gaan
Er zijn nog veel meer mensen, die er juist n i e t mee om kunnen gaan. In de USA sterven er mensen bij bosjes aan opiaten misbruik....
OpmMaar misschien is dit wel wishfull thinking of de verslaving die me in zijn greep heeft en in mijn oor fluisterd je wil mij niet kwijt je vind me te lekker?!
Prima dat je in overleg gaat met de huisarts!
Ik zou met de oxcycodon heel erg oppassen om te zeggen zo nodig neem ik het.
Oxcycodon is zwaar verslavend, en als je niet oplet heb je dit spul weer elke dag nodig, omdat je afhankelijk geworden bent.
Het is erg moeilijk om er " zo nodig" mee om te kunnen gaan!
Oxazepam is er ook zo eentje, daar heb je ook steeds meer van nodig om hetzelfde effect te krijgen.
Maar je bent op de goede weg!
Alle succes en sterkte toegewenst!
Laat je weten hoe het gaat?
thanks voor je bemoedigende woorden!! Vandaag weer dagje zonder alles. Voel me een zombie, niet van de medicatie maar van het nachtje amper slapen. Weer eens wat anders. Vanavond slaap ik vroeg (zonder medicatie) voel ik nu al!Opm.
Houden zo, alcohol sucks!
Opm
Dit was beter geweest dan oxcycodon....
Opm
Alcohol is een slechte raadgever. Beter laten staan....en een hele slechte combinatie met alcohol!
Opm
Soms slaap je een nachtje niet...heb ik ook.
Opm
Ik zou een nachtje doorhalen. Anders lukt het nooit om ermee te stoppen....
Opm
Je kunt het dus wél!
Opm
Dit is de duivel die op je schouder zit, en continue probeert, om je weer overstag te laten gaan weer de draaikolk van verslaving in. Geef niet toe!
Eminem heeft hier een documentaire over gemaakt. Drugs inc. heeft afleveren die hierover gaan. Russell Brand weet hier ook wel wat over. Over oxy heb je meerdere documentaires, die je via google kunt vinden.
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."