Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTv programma’s / series / films over medicijn (oxy/benzo) verslaving

Tv programma’s / series / films over medicijn (oxy/benzo) verslaving

34 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
B
BeadyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Neem eens een kijkje op YouTube en zoek naar CG Kid. Daar vind je echt wat je zoekt over welke drug je maar wil.
S
Sterretje1984

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
De Zandman zei:
Als ik eea goed gelezen heb, begrijp ik dat je overweegt om harddrugs te gaan gebruiken, in casu heroïne, om het oxcycodon gebeuren op te kunnen gaan vangen.
Ik adviseer je om dit niet te doen.
Als je eenmaal in die scène verstrikt bent geraakt en er hooked aan bent, dan krijg je zeer waarschijnlijk een hele boel shit over je heen en de kans daarop is levensgroot..
Dat risico lopen moet je eigenlijk niet willen.
Ik vind dat je een goed gesprek met de huisarts zou moeten voeren hoe je pijnbestrijding het beste getackeld kan gaan worden alvorens je in de maalstroom van harddrugs terecht gaat komen want daar word je niet beter van....echt niet.
Laat je weten hoe het met je gaat?
Sterkte!
Klik om te vergroten...

ik ben vorige week dinsdag weer geopereerd aan mijn nek een aangezien ik daarna minimaal 10 dagen aan bed was gebonden dacht ik dit is het ideale moment om te stoppen met de oxy en oxazepam en temazepam. De oxy ben ik nu 10 dagen vanaf en gisteren was de eerste dat dat ik me weer oké voelde. Heb de afgelopen week wel 7x per dag onder de douche gestaan want ik zweette als een gek en had het zo koud. Gisteren eerste dag dat het zweten over was, wel nog extreem koud. De eerste 5 dagen zonder oxazepam en temazepam sliep ik amper (3 dagen niet daarna 2 uur per nacht) toen ben ik toch weer 20 mg temazepam gaan slikken en wonderbaarlijk slaap ik daar weer op. Voorheen was het 40mg temazepam en minimaal 60mg oxazepam en dan sliep ik matig. Nu een goede nacht van 8 uur op 20 mg temazepam. Ik heb besloten dat zodra alle ontwenning van de oxycodon over is ik opnieuw probeer te stoppen met de temazepam. Alles in stapjes anders mislukt de hele poging waarschijnlijk. Maar ben blij waar ik nu ben op eigen houtje. Heb nog een berg oxy op voorraad maar na die ruime week hell met trillen en zweten en overal pijn heb ik totaal geen behoefte op dit moment om die weer te nemen.
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#3
De Zandman zei:
De temazepam zou ik afbouwen met 10 mg per twee weken. 40 mg is eigenlijk de dubbele dosis van de normale 20 mg die je maximaal per nacht zou mogen gebruiken....
Klik om te vergroten...
Huisarts heeft 40 mg voorgeschreven eind vorig jaar omdat ik al jaren 20mg slikte en door traumatische ervaring daar niet meer mee kon slapen. Nadeel is dat ik capsules krijg dus die 20 niet kan halveren. Dan zou ik een nieuw recept van 10mg moeten vragen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Toch lijkt mij verstandig om af te bouwen met 10 mg.
Dan maar een nieuw recept, met 10 mg gaat het afbouwen veel makkelijker.
40 mg temazepam voorschrijven is m.i. veel te veel, ik mocht nooit meer dan 20 van een specialist, je went eraan en met zulke hoge hoeveelheden krijg je nare bijwerkingen zoals evenwicht stoornis....
Met 20 mg tegelijk afbouwen levert gegarandeerd nachten zonder slaap op, naast nog andere ontwenningsverschijnselen.
Ik ben geen arts, wel ervaring deskundige. Ik adviseer je om met 10 mg af te bouwen. Dat is echt beter voor je!
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#5
De Zandman zei:
Toch lijkt mij verstandig om af te bouwen met 10 mg.
Dan maar een nieuw recept, met 10 mg gaat het afbouwen veel makkelijker.
40 mg temazepam voorschrijven is m.i. veel te veel, ik mocht nooit meer dan 20 van een specialist, je went eraan en met zulke hoge hoeveelheden krijg je nare bijwerkingen zoals evenwicht stoornis....
Met 20 mg tegelijk afbouwen levert gegarandeerd nachten zonder slaap op, naast nog andere ontwenningsverschijnselen.
Ik ben geen arts, wel ervaring deskundige. Ik adviseer je om met 10 mg af te bouwen. Dat is echt beter voor je!
Klik om te vergroten...
Ik ga dat over 2 weken weer bespreken met de huisarts en zal vragen om de 10 mg, bedankt voor de tip. Elke maand heb ik telefonisch contact met de huisarts over het herhaal recept van de 40mg temazepam en de 60mg oxazepam. Heb al een paar keer aangegeven liever al af te bouwen maar de huisarts vind het geen verstandig idee. Wil dat er eerst hulp voor het probleem komt (trauma, mijn vader is voor mijn ogen plotseling overleden en mijn reanimatiepoging is mislukt) en vind dat als die trauma hulp er is dat ik dan pas moet gaan afbouwen. Volgens hem is nu afbouwen vragen om ellende omdat het niet het juiste moment is. Vandaar dat ik zelf al ben gestopt met de oxazepam en oxycodon want als het aan mijn huisarts ligt slik Ik het nog langer allemaal. En ik ben op een punt dat ik er echt klaar mee ben. Nu 11 dagen verder heb ik echt wel klachten van de ontwenning maar ben in jaren niet zo helder in mijn hoofd geweest. Enige waar ik nog last van heb is kou en hartkloppingen/gejaagd gevoel. Hoop dat dat deze week ook minder zal worden. Ik wil niet voor altijd van de temazepam en oxazepam af en ook niet van de oxycodon. Maar wel van het dagelijkse. Ik wil het gewoon weer kunnen nemen als het nodig is. Oxy bij pijn en de pammetjes als ik niet kan slapen of spanning heb door de pijn. Nu ben ik eigenlijk de afgelopen paar jaar geleefd door de medicatie, en dat besef ik me nu pas, nu ik weer helder in mijn hoofd ben.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Prima dat je in overleg gaat met de huisarts!
Ik zou met de oxcycodon heel erg oppassen om te zeggen zo nodig neem ik het.
Oxcycodon is zwaar verslavend, en als je niet oplet heb je dit spul weer elke dag nodig, omdat je afhankelijk geworden bent.
Het is erg moeilijk om er " zo nodig" mee om te kunnen gaan!
Oxazepam is er ook zo eentje, daar heb je ook steeds meer van nodig om hetzelfde effect te krijgen.
Maar je bent op de goede weg!
Alle succes en sterkte toegewenst!
Laat je weten hoe het gaat?
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#7
De Zandman zei:
Prima dat je in overleg gaat met de huisarts!
Ik zou met de oxcycodon heel erg oppassen om te zeggen zo nodig neem ik het.
Oxcycodon is zwaar verslavend, en als je niet oplet heb je dit spul weer elke dag nodig, omdat je afhankelijk geworden bent.
Het is erg moeilijk om er " zo nodig" mee om te kunnen gaan!
Oxazepam is er ook zo eentje, daar heb je ook steeds meer van nodig om hetzelfde effect te krijgen.
Maar je bent op de goede weg!
Alle succes en sterkte toegewenst!
Laat je weten hoe het gaat?
Klik om te vergroten...

Vandaag een rotdag. Ben voor het eerst na mijn operatie op pad geweest de hele dag en had thuis eind van de avond flink pijn. Hele dag op het terras gezeten (van 12.00 tot 21.30) en flink wat shotjes en cocktails gedronken (alcohol is nooit een verslavingsprobleem geweest, drink misschien 6x per jaar). Vanavond was ik flink aangeschoten en dat verlaagd je grenzen duidelijk. Voor de pijn 40 mg snelwerkende oxy genomen. Hielp voor de pijn maar voel me er kut onder omdat ik al 13 dagen geen oxy had gebruikt. En niet aangeschoten had ik dat waarschijnlijk ook niet gedaan om dat ik de pijn misschien met paracetamol/ibuprufen/naproxen ook had kunnen dempen. Denk dat ik stiekem hoopte op een oxy high maat daar hielp de 40mg oxy ook niet mee, niet zo gek 13 dagen geleden nam ik nog 200 mg dus de tollerantie is nog volop aanwezig. Heb nu geen oxazepam en temazepam genomen omdat ik al oxy en aardig wat drank op had (zo een 5 shotjes en 8 cocktails over de hele dag) en dit zorgt er nu voor dat ik weer slapeloos ben en erg emotioneel. Het blijft een ellende om balans hierin te vinden. Nu twijfel ik toch oxazepam en temazepam te nemen om nog een paar uur te slapen vannacht maar de wekker gaat alweer om 6 uur en wil niet morgen de hele dag weer niet helder zijn. Ik had eindelijk weer energie wat te ondernemen ipv mezelf te isoleren om verdoofd te zijn van de medicatie. Wat is wijsheid? Nachtje doorhalen of toch slaapmedicatie nemen?

En als reactie op je stUk dat oxy, tema en oxa lastig is voor gebruik zo nodig weet ik zelf ook maar al te goed. Zit al een jaar of 10 aan deze combi vast en heb al zoveel stoppogingen gedaan soms voor maanden soms voor weken. Die afkick hoop ik van dat het me tegenhoud om weer dagelijks te gaan gebruiken omdat ik weet dat er dan weer een afkick volgt. Maar toch viel ik altijd terug in oude patronen. Het probleem is dat ik het echt nodig heb voor de pijn (nasleep gebroken nek nav auto ongeluk 11 jaar geleden). Maar ergens weet ik dat ik diep van binnen sterker ben dan die drang te gebruiken. Er zijn miljoenen mensen die dit kunnen en er verstandig mee om te gaan. Waarom lukt mij dit dat niet???? Ik hoop echt dat als ik in therapie kan bij een psycholoog/psychiater de onderliggende problemen waarom ik mezelf wil verdoven opgelost worden en die drang tot niets voelen dan af zal nemen. Maar misschien is dit wel wishfull thinking of de verslaving die me in zijn greep heeft en in mijn oor fluisterd je wil mij niet kwijt je vind me te lekker?!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sterretje1984 zei:
.........Hele dag op het terras gezeten (van 12.00 tot 21.30) en flink wat shotjes en cocktails gedronken (alcohol is nooit een verslavingsprobleem geweest)
Klik om te vergroten...
Opm.
Houden zo, alcohol sucks!
Sterretje1984 zei:
Voor de pijn 40 mg snelwerkende oxy genomen. Hielp voor de pijn maar voel me er kut onder omdat ik al 13 dagen geen oxy had gebruikt. En niet aangeschoten had ik dat waarschijnlijk ook niet gedaan om dat ik de pijn misschien met paracetamol/ibuprufen/naproxen ook had kunnen dempen.
Klik om te vergroten...
Opm
Dit was beter geweest dan oxcycodon....
Sterretje1984 zei:
Heb nu geen oxazepam en temazepam genomen omdat ik al oxy en aardig wat drank op had (zo een 5 shotjes en 8 cocktails over de hele dag)
Klik om te vergroten...
Opm
Alcohol is een slechte raadgever. Beter laten staan....en een hele slechte combinatie met alcohol!
Sterretje1984 zei:
Nu twijfel ik toch oxazepam en temazepam te nemen om nog een paar uur te slapen vannacht maar de wekker gaat alweer om 6 uur en wil niet morgen de hele dag weer niet helder zijn.
Klik om te vergroten...
Opm
Soms slaap je een nachtje niet...heb ik ook.
Sterretje1984 zei:
Wat is wijsheid? Nachtje doorhalen of toch slaapmedicatie nemen?
Klik om te vergroten...
Opm
Ik zou een nachtje doorhalen. Anders lukt het nooit om ermee te stoppen....
Sterretje1984 zei:
En als reactie op je stUk dat oxy, tema en oxa lastig is voor gebruik zo nodig weet ik zelf ook maar al te goed. Zit al een jaar of 10 aan deze combi vast en heb al zoveel stoppogingen gedaan soms voor maanden soms voor weken.
Klik om te vergroten...
Opm
Je kunt het dus wél!


Sterretje1984 zei:
Er ziin miljoenen mensen, die ermee om kunnen gaan
Klik om te vergroten...
Sterretje1984 zei:
Er zijn nog veel meer mensen, die er juist n i e t mee om kunnen gaan. In de USA sterven er mensen bij bosjes aan opiaten misbruik....
Klik om te vergroten...
Sterretje1984 zei:
Maar misschien is dit wel wishfull thinking of de verslaving die me in zijn greep heeft en in mijn oor fluisterd je wil mij niet kwijt je vind me te lekker?!
Klik om te vergroten...
Opm
Dit is de duivel die op je schouder zit, en continue probeert, om je weer overstag te laten gaan weer de draaikolk van verslaving in. Geef niet toe!
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#9
De Zandman zei:
Prima dat je in overleg gaat met de huisarts!
Ik zou met de oxcycodon heel erg oppassen om te zeggen zo nodig neem ik het.
Oxcycodon is zwaar verslavend, en als je niet oplet heb je dit spul weer elke dag nodig, omdat je afhankelijk geworden bent.
Het is erg moeilijk om er " zo nodig" mee om te kunnen gaan!
Oxazepam is er ook zo eentje, daar heb je ook steeds meer van nodig om hetzelfde effect te krijgen.
Maar je bent op de goede weg!
Alle succes en sterkte toegewenst!
Laat je weten hoe het gaat?
Klik om te vergroten...
De Zandman zei:
Opm.
Houden zo, alcohol sucks!

Opm
Dit was beter geweest dan oxcycodon....

Opm
Alcohol is een slechte raadgever. Beter laten staan....en een hele slechte combinatie met alcohol!

Opm
Soms slaap je een nachtje niet...heb ik ook.

Opm
Ik zou een nachtje doorhalen. Anders lukt het nooit om ermee te stoppen....

Opm
Je kunt het dus wél!





Opm
Dit is de duivel die op je schouder zit, en continue probeert, om je weer overstag te laten gaan weer de draaikolk van verslaving in. Geef niet toe!
Klik om te vergroten...
thanks voor je bemoedigende woorden!! Vandaag weer dagje zonder alles. Voel me een zombie, niet van de medicatie maar van het nachtje amper slapen. Weer eens wat anders. Vanavond slaap ik vroeg (zonder medicatie) voel ik nu al!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Je bent i.i.g. heel goed bezig!
J
Jesuswalksurviv0rLid
01-01-2024, 00:00
#11
Eminem heeft hier een documentaire over gemaakt. Drugs inc. heeft afleveren die hierover gaan. Russell Brand weet hier ook wel wat over. Over oxy heb je meerdere documentaires, die je via google kunt vinden.
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Vandaag weer een goede dag. Geen oxy, in de middag 2 oxazepam omdat ik erg gejaagd gevoel had en hartkloppingen, vanavond geen oxazepam of temazepam om te gaan slapen dan liever weer een slechte nacht. Heb me voorgenomen pas weer voor het slapen wat te nemen na 3 slechte nachten op rij en dan de 4e nacht weer niet kunnen slapen. Zo hou ik het redelijk in de hand, hoop ik. Zodra ik merk dat het weer dagelijks word ga ik een tussenstap proberen met de 10 mg temazepam.
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Jesuswalksurviv0r zei:
Eminem heeft hier een documentaire over gemaakt. Drugs inc. heeft afleveren die hierover gaan. Russell Brand weet hier ook wel wat over. Over oxy heb je meerdere documentaires, die je via google kunt vinden.
Klik om te vergroten...

Dit gaat over een zware hydrocodon verslaving

(net als oxyxodon een synthetische opöide)


S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Kleine update, de ontwenning van de oxycodon is denk ik lichamelijk voorbij. Heb het niet meer koud, zweet niet meer, ben alleen nog wat onrustig en slaap slecht maar denk dat dat eerder de oxazepam en temazepam is dan de oxycodon. Mentaal heb ik ook veel minder behoefte. Denk er niet meer zoveel over na. Ben zeer positief dus!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik feliciteer je!
Goed gedaan, respect!
Nu blijven volhouden en niet toegeven aan cravings...maar de kwaaiste periode heb je goed doorstaan!
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."