Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsbewust aan een verslaving aangaan

bewust aan een verslaving aangaan

30 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik hoop dat ik je kan helpen.
Daarom mijn post in dezen.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#2
Kan je bewust een verslaving aangaan?

En niet dat ik bedoel dat je al getekend bent als je nog in de experimentele fase zit. Maar ik zit bijvoorbeeld te overwegen om weer met middelen door het leven te gaan.

Ga ik hiermee bewust een (toekomstige) verslaving aan of werkt dat niet zo?
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat je jezelf dit afvraagt zegt al voldoende lijkt me.

Is het relevant om te benoemen over welke middelen je het hebt?

Geen oordeel van mijn kant overigens, ik heb de fout(e keuze) gemaakt ook weer terug te gaan naar waar ik 2 jaar geleden was. Met momenten spijt van, al doe ik het niet voor niets en brengt het me ook wat.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb wiet, alcohol en benzo's tot mijn beschikking
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#5
Of is dit gewoon misbruik? Beter woord ervoor misschien?
n
nauseaLid
01-01-2024, 00:00
#6
'K ga er van uit dat er veel mensen zijn die een doktersvoorschrift voor bijv. benzo's hebben en daar voor het leven mee door willen, ook al kan je een verslaving niet ontkomen als je elke dag benzo's neemt. Denk oprecht dat er veel mensen zijn die liever verslaafd maar redelijk zorgeloos door het leven gaan dan een leven te leiden waar je je constant zorgen maakt om niks, al wordt je dan niet als junkie bestempeld. Denk wel dat de lat hoger ligt met illegale drugs dan voorgeschreven. Heb ook wel eens een filmpje gezien van een meid die een boek had gelezen over hero toen ze twaalf was en altijd er naar opzoek was geweest, jaren verslaafd was en uiteindelijk moest ophouden omdat ze er op begeven moment heel ziek van werd. Gaf eerlijk toe dat als dat niet zo was geweest ze de rest van d'r leven waarschijnlijk had gebruikt (was midden 30 ong). Uiteindelijk was ze wel blij gestopt te zijn omdat je je niet zoveel zorgen hoeft te maken (of het er op tijd is, uberhaupt is, vakanties, werk, bla blah) maar miste het toch. Heb de link wel als iemand geïnteresseerd is.

Edit: Had iets verkeerd neergezet oeps
Spoiler: Leuk drankspel
Neem een shot elke keer als 'k 'denk' zeg lol
M
MagicalwomanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Don Draper zei:
Kan je bewust een verslaving aangaan?

En niet dat ik bedoel dat je al getekend bent als je nog in de experimentele fase zit. Maar ik zit bijvoorbeeld te overwegen om weer met middelen door het leven te gaan.

Ga ik hiermee bewust een (toekomstige) verslaving aan of werkt dat niet zo?
Klik om te vergroten...
Nou, dat lijkt me wel.
Wat is de reden voor je gebruik
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik durf dat eigenlijk gewoon hoor! Ik snap hoe je kan kiezen voor 1 middel in je leven!

Ik ben eigenlijk al lang verslaafd en weet bij alle drugs wel wat het met me doet. Ik weet ook wel waar ik goed mee om kan gaan! eigenlijk ben ik gewoon niet meer bang voor een verslaving! ik zou bijvoorbeeld kunnen kiezen om elke dag te gaan drinken! dit durf ik zo aan! maar ik heb al een verslaving! ik weet niet of het dan nog telt maar ik durf er 1 bij te nemen! Als het maar geen dure is! Ik wist dit al! Ik heb hier al over nagedacht enzo! soms vond ik het nog slim ook maar het is niet gebeurd!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Zeker weten alleen hierbij geld een gezegd, be carefull what you wish for.

Tuurlijk kan je bewust een verslaving aangaan door iets te gebruiken waarvan je eigenlijk al de risico's weet diep van binnen maar toch ervoor kiest om het te doen alleen beseft men zich dan eigenlijk pas veel te laat hoe heftig de gevolgen eigenlijk wel niet zijn en blijkt het 10x zo erg te zijn als je je voorstelde.

Kortom : je gaat hem bewust aan en denkt er te makkelijk over en decenia later lig je in je bed te huilen vanwege de domme keuze die je toen hebt gemaakt
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dopemonster zei:
Zeker weten alleen hierbij geld een gezegd, be carefull what you wish for.

Tuurlijk kan je bewust een verslaving aangaan door iets te gebruiken waarvan je eigenlijk al de risico's weet diep van binnen maar toch ervoor kiest om het te doen alleen beseft men zich dan eigenlijk pas veel te laat hoe heftig de gevolgen eigenlijk wel niet zijn en blijkt het 10x zo erg te zijn als je je voorstelde.

Kortom : je gaat hem bewust aan en denkt er te makkelijk over en decenia later lig je in je bed te huilen vanwege de domme keuze die je toen hebt gemaakt
Klik om te vergroten...
Dat is ook zo ik denk overal te makkelijk over anders zou je zoiets niet doen denk ik.

Maar ik weet wel waarom! Ik heb het allemaal al wel gezien en ik verwacht niet zoveel problemen! jij gaat er al vanuit dat het een fout is en dat je spijt krijgt! maar ik durf zoiets makkelijk joh komt wel goed!! echt !!
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#11
SantanaTerror zei:
Dat is ook zo ik denk overal te makkelijk over anders zou je zoiets niet doen denk ik.

Maar ik weet wel waarom! Ik heb het allemaal al wel gezien en ik verwacht niet zoveel problemen! jij gaat er al vanuit dat het een fout is en dat je spijt krijgt! maar ik durf zoiets makkelijk joh komt wel goed!! echt !!
Klik om te vergroten...
Als je het allemaal gezien hebt zou je beter moeten weten dan wat je nu zegt. Je moet die shit echt niet onderschatten.

Ik weet hoe het is om een heftige morfine/heroïne verslaving te hebben en een benzodiazepines verslaving te hebben en om daar vanaf te komen dat is echt serieuze shit. De gevaarlijkste drug om van te detoxen blijft alcohol maar dat maakt niet uit je wilt het allemaal niet mee maken. Maar ook mentaal zijn alle middelen geen pretje om vanaf te komen.

Een hoop mensen weten dat ik verslaafd ben en meestal weten ze niet eens waar aan en dan kan ik vaak wel een leuk praatje erover houden als hun drugs recreatief gebruiken en dan verhalen vertellen over festivals wat ze gedaan hebben en gebruikt hebben en dat zijn dan leuke gesprekken maar een hoop van die mensen kennen ook wel iemand die ervan helemaal naar de kloten is gegaan en dat zijn minder leuke onderwerpen.

Een goeie maat van mij is ook in het "gekkenhuis" beland en het doet me pijn om te zien wat van hem geworden is. Ik denk dan terug hoe we als pubers waren en rebels door het leven gingen en lol trapte. We waren "cool" maar nu ben je verslaafd en ben je de bad guy en wijzen ze naar jou als bij een aanklacht
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#12
SantanaTerror zei:
Dat is ook zo ik denk overal te makkelijk over anders zou je zoiets niet doen denk ik.

Maar ik weet wel waarom! Ik heb het allemaal al wel gezien en ik verwacht niet zoveel problemen! jij gaat er al vanuit dat het een fout is en dat je spijt krijgt! maar ik durf zoiets makkelijk joh komt wel goed!! echt !!
Klik om te vergroten...
Hou je rekening met harmreductie?
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dopemonster zei:
Als je het allemaal gezien hebt zou je beter moeten weten dan wat je nu zegt. Je moet die shit echt niet onderschatten.

Ik weet hoe het is om een heftige morfine/heroïne verslaving te hebben en een benzodiazepines verslaving te hebben en om daar vanaf te komen dat is echt serieuze shit. De gevaarlijkste drug om van te detoxen blijft alcohol maar dat maakt niet uit je wilt het allemaal niet mee maken. Maar ook mentaal zijn alle middelen geen pretje om vanaf te komen.

Een hoop mensen weten dat ik verslaafd ben en meestal weten ze niet eens waar aan en dan kan ik vaak wel een leuk praatje erover houden als hun drugs recreatief gebruiken en dan verhalen vertellen over festivals wat ze gedaan hebben en gebruikt hebben en dat zijn dan leuke gesprekken maar een hoop van die mensen kennen ook wel iemand die ervan helemaal naar de kloten is gegaan en dat zijn minder leuke onderwerpen.

Een goeie maat van mij is ook in het "gekkenhuis" beland en het doet me pijn om te zien wat van hem geworden is. Ik denk dan terug hoe we als pubers waren en rebels door het leven gingen en lol trapte. We waren "cool" maar nu ben je verslaafd en ben je de bad guy en wijzen ze naar jou als bij een aanklacht
Klik om te vergroten...
ik ben ook heroine verslaaf geweest maar mijn duivel was coke roken! ben ervan af nu

Ik weet toch best wat ik doe! komt wel goed! echt!
Ik ervaar een verslaving als niet zo heftig geloof ik maar dat kun jij niet echt inschatten denk ik
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#14
Mevrouw Pløp zei:
Hou je rekening met harmreductie?
Klik om te vergroten...
het is dat je het zegt joh
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#15
Dopemonster zei:
Als je het allemaal gezien hebt zou je beter moeten weten dan wat je nu zegt. Je moet die shit echt niet onderschatten.

Ik weet hoe het is om een heftige morfine/heroïne verslaving te hebben en een benzodiazepines verslaving te hebben en om daar vanaf te komen dat is echt serieuze shit. De gevaarlijkste drug om van te detoxen blijft alcohol maar dat maakt niet uit je wilt het allemaal niet mee maken. Maar ook mentaal zijn alle middelen geen pretje om vanaf te komen.

Een hoop mensen weten dat ik verslaafd ben en meestal weten ze niet eens waar aan en dan kan ik vaak wel een leuk praatje erover houden als hun drugs recreatief gebruiken en dan verhalen vertellen over festivals wat ze gedaan hebben en gebruikt hebben en dat zijn dan leuke gesprekken maar een hoop van die mensen kennen ook wel iemand die ervan helemaal naar de kloten is gegaan en dat zijn minder leuke onderwerpen.

Een goeie maat van mij is ook in het "gekkenhuis" beland en het doet me pijn om te zien wat van hem geworden is. Ik denk dan terug hoe we als pubers waren en rebels door het leven gingen en lol trapte. We waren "cool" maar nu ben je verslaafd en ben je de bad guy en wijzen ze naar jou als bij een aanklacht
Klik om te vergroten...
ik vind alcohol wel heel makkelijk om te controleren hoor ik weet al hoe dit is.. ik heb het meegemaakt
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#16
SantanaTerror zei:
ik ben ook heroine verslaaf geweest maar mijn duivel was coke roken! ben ervan af nu

Ik weet toch best wat ik doe! komt wel goed! echt!
Ik ervaar een verslaving als niet zo heftig geloof ik maar dat kun jij niet echt inschatten denk ik
Klik om te vergroten...
Ik geloof ook dat jij dat zo ervaart maar je praat erover alsof het koek en ei is terwijl een hoop mensen echt vechten om er vanaf te komen en dan komt zo'n bericht best wel disrespectvol over vind ik, zeg niet dat je het zo bedoeld maar zo komt dat wel over. Maargoed doe je ding leef je leven en het beste Santana
P
Paranoize.Lid
01-01-2024, 00:00
#17
SantanaTerror zei:
ik vind alcohol wel heel makkelijk om te controleren hoor ik weet al hoe dit is.. ik heb het meegemaakt
Klik om te vergroten...
Lichamelijke afhankelijkheid duurt bij alcohol veel langer dan opiaten of benzo's maar gesproken over full blown alcoholics is alcohol de meest dodelijke drug om vanaf te komen.

Ik heb iemand in een kliniek leren kennen, hele aardige vent. Maar in ze eerste week was ie totaal onaanspreekbaar. Op dag 1 lag hij op de grond te spartelen terwijl hij al meerdere spuitjes valium had gekregen. Is toen ook 2 dagen naar het ziekenhuis gebracht met een ambulance. Dronk al 10 jaar lang 1 tot 2 liter vodka per dag. Had overal ontstekingen in ze lichaam. Liep weken lang met krukken. Na een week bleek het echt een top kerel te zijn en spreek hem nu nog af en toe.

Ik heb toen ook een alcoholist leren kennen die zo geel zag als de zon. Is ook naar het ziekenhuis gebracht bleek ook een tumor of iets te hebben ergens bij ze lever en is na een paar maanden dood gegaan. Hij bracht ze laatste maand thuis door. Hij heeft in die maand dagelijks nog gedronken
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#18
Dopemonster zei:
Ik geloof ook dat jij dat zo ervaart maar je praat erover alsof het koek en ei is terwijl een hoop mensen echt vechten om er vanaf te komen en dan komt zo'n bericht best wel disrespectvol over vind ik, zeg niet dat je het zo bedoeld maar zo komt dat wel over. Maargoed doe je ding leef je leven en het beste Santana
Klik om te vergroten...
ik bedoel het goed! heb erover nagedacht en ik vind het niet zo respectloos eigenlijk! Ik vind eigenlijk dat iedereen zichzelf moet kunnen zijn en als ik even niet serieus ben is het logisch dat ik ook zo overkom toch! Ik bedoel er verder niks mee ik heb respect voor iedereen! ik snap alleen niet hoe iemand het kwetsend kan vinden! Relax er is niks aan de hand!

als ik wist dat respectloos gevonden werd dan had ik het niet gestuurd! dus sorry!!
S
SantanaTerrorLid
01-01-2024, 00:00
#19
Dopemonster zei:
Ik heb iemand in een kliniek leren kennen, hele aardige vent. Maar in ze eerste week was ie totaal onaanspreekbaar. Op dag 1 lag hij op de grond te spartelen terwijl hij al meerdere spuitjes valium had gekregen. Is toen ook 2 dagen naar het ziekenhuis gebracht met een ambulance. Dronk al 10 jaar lang 1 tot 2 liter vodka per dag. Had overal ontstekingen in ze lichaam. Liep weken lang met krukken. Na een week bleek het echt een top kerel te zijn en spreek hem nu nog af en toe.

Ik heb toen ook een alcoholist leren kennen die zo geel zag als de zon. Is ook naar het ziekenhuis gebracht bleek ook een tumor of iets te hebben ergens bij ze lever en is na een paar maanden dood gegaan. Hij bracht ze laatste maand thuis door. Hij heeft in die maand dagelijks nog gedronken
Klik om te vergroten...
Het komt erop neer dat ik zoiets toch niet doe! zomaar! nee dankje dat is onverstandig
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#20
Oh dat kan zeker wel hoor. Ik heb zoiets gedaan met A-PiHP. "Ik zou drie weken later toch voorgoed stoppen" dus de risico's konden me niet zoveel schelen.

Tja wie mijn posts een beetje volgt, weet hoe dat is afgelopen.

Ik vraag me af, waarom ben je ooit gestopt? Daar had je vast je redenen voor. Zijn die nu naar de achtergrond verdwenen? Of niet meer relevant?
Wat zijn je beweegredenen om weer terug te gaan naar gebruik?

Zelf geloof ik ook niet meer zo in het 'een verslaving'. Ik zie het meer als 'verslaving'. Een ziekte met middelen misbruik als een van de symptomen. Welk middel dat dan is, maakt niet zoveel uit.

Het enige wat echt nog verschil maakt is fysieke afhankelijkheid. Maar de ziekte (en vaak het bijbehorende gedrag) lijkt allemaal erg veel op elkaar imo.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."