Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsbewust aan een verslaving aangaan

bewust aan een verslaving aangaan

30 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Oh dat kan zeker wel hoor. Ik heb zoiets gedaan met A-PiHP. "Ik zou drie weken later toch voorgoed stoppen" dus de risico's konden me niet zoveel schelen.

Tja wie mijn posts een beetje volgt, weet hoe dat is afgelopen.

Ik vraag me af, waarom ben je ooit gestopt? Daar had je vast je redenen voor. Zijn die nu naar de achtergrond verdwenen? Of niet meer relevant?
Wat zijn je beweegredenen om weer terug te gaan naar gebruik?

Zelf geloof ik ook niet meer zo in het 'een verslaving'. Ik zie het meer als 'verslaving'. Een ziekte met middelen misbruik als een van de symptomen. Welk middel dat dan is, maakt niet zoveel uit.

Het enige wat echt nog verschil maakt is fysieke afhankelijkheid. Maar de ziekte (en vaak het bijbehorende gedrag) lijkt allemaal erg veel op elkaar imo.
C
CouchlockLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik denk van wel, al zal er bijna altijd iets in je zitten dat zegt nee maar misschien toch meer "ja"
Zelf ben ik een keer weer begonnen met blowen na 4 maanden, omdat ik mijn social life saai vond na het stoppen en wist dat al mijn vrienden nog blowde en koos ik ervoor weer te beginnen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Cardboard zei:
Geen oordeel van mijn kant overigens, ik heb de fout(e keuze) gemaakt ook weer terug te gaan naar waar ik 2 jaar geleden was. Met momenten spijt van, al doe ik het niet voor niets en brengt het me ook wat.
Klik om te vergroten...
Opm.
Het is misschien een idee om eens op een blad papier op te schrijven, wat deze keuze nou oplevert in positieve zin, linkerkant blad papier, en rechts op dat blad wat deze keuze je kost in ruime zin.
Dat kan helpen met het maken van een nieuwe keuze, te weten stoppen met gebruiken, of de keuze maken om op dezelfde voet verder te gaan.
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Zandman zei:
Opm.
Het is misschien een idee om eens op een blad papier op te schrijven, wat deze keuze nou oplevert in positieve zin, linkerkant blad papier, en rechts op dat blad wat deze keuze je kost in ruime zin.
Dat kan helpen met het maken van een nieuwe keuze, te weten stoppen met gebruiken, of de keuze maken om op dezelfde voet verder te gaan.
Klik om te vergroten...
Dankjewel voor je advies. Ik kan me vinden in je idee, dus ga het maar doen. Iets zwart op wit zien (met therapie e.d.) helpt me vaak meer dan het alleen maar te denken.
b
benzzzyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik ga bewust een verslaving door!
Ik heb allang geaccepteerd dat ik mijn leven niet wil leven zonder drugs.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#6
benzzzy zei:
Ik ga bewust een verslaving door!
Ik heb allang geaccepteerd dat ik mijn leven niet wil leven zonder drugs.
Klik om te vergroten...
Dit heb ik ook een beetje.

Kan wel perfectie nastreven maar soms denk ik ook van "waar doe ik het ervoor?" en kies ik voor de makkelijkste oplossing.
A
AlwaysTryingLid
01-01-2024, 00:00
#7
Cardboard zei:
Dankjewel voor je advies. Ik kan me vinden in je idee, dus ga het maar doen. Iets zwart op wit zien (met therapie e.d.) helpt me vaak meer dan het alleen maar te denken.
Klik om te vergroten...
Als ik ook een klein tipje mag geven. 🙂
Schrijf vooral op wat je allemaal wel wil.
Mensen hebben snel de neiging om op te schrijven wat ze niet willen en dat is dus vaak negatief, dus dan is men veel bezig met het negatieve.
Schrijf je juist op wat je wel wil, dan werkt dat ook door in je onderbewuste. (Wet van de aantrekkingskracht) 😊

Heel veel kracht toegewenst! 🙂🙏🏻
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik hoop dat ik je kan helpen.
Daarom mijn post in dezen.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kan je bewust een verslaving aangaan?

En niet dat ik bedoel dat je al getekend bent als je nog in de experimentele fase zit. Maar ik zit bijvoorbeeld te overwegen om weer met middelen door het leven te gaan.

Ga ik hiermee bewust een (toekomstige) verslaving aan of werkt dat niet zo?
C
CardboardLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat je jezelf dit afvraagt zegt al voldoende lijkt me.

Is het relevant om te benoemen over welke middelen je het hebt?

Geen oordeel van mijn kant overigens, ik heb de fout(e keuze) gemaakt ook weer terug te gaan naar waar ik 2 jaar geleden was. Met momenten spijt van, al doe ik het niet voor niets en brengt het me ook wat.
D
Don DraperLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb wiet, alcohol en benzo's tot mijn beschikking

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."