#1
Als ik paar dagen achter elkaar blow voor t slapen dan lukt dat na 3 dagen ook al niet meer zonder.
Er is geen manier om dit te doen zonder dat gezeik.
Er is geen manier om dit te doen zonder dat gezeik.
Probeer niet te veel excuses te zoeken om meer middelen te nemen. Slecht gaan hoort bij de afkick. Als je nog even een week volhoudt is het al weer een stuk beter. Ga je verder met de pammetjes dan is het een gebed zonder eind.Ja ik heb het nu gewoon echt effe nodig nu 9 dagen na laatste tramadol dus afkickverschijnselen hakken er goed in plus hoop stress van werk na 1 jaar ziektewet krijg ik nu een gesprek over spoor 2. Word ik ook erg onrustig van
Dat is zeker een nare situatie. Zelf ben ik teruggevallen op de spanning die het aflopen van mijn WIA met zich mee bracht. Ik raad je aan om met een therapeut/psycholoog te kijken naar manieren om hier zonder middlen mee om te gaan, zeker als je deze spanning met regelmaat ervaart. De spanning wegdrukken met middelen is ongezond (je neemt de spanning niet weg en deze komt terug nadat het middel is uitgewerkt) en kan extra snel leiden tot verslaving.Ja ik heb het nu gewoon echt effe nodig nu 9 dagen na laatste tramadol dus afkickverschijnselen hakken er goed in plus hoop stress van werk na 1 jaar ziektewet krijg ik nu een gesprek over spoor 2. Word ik ook erg onrustig van
Als je het maar een paar dagen gebruikt hebt (zo lees ik het toch), dan houdt het 's nachts wakker liggen vanzelf wel op vermoed ik.Ja maar zonder lig ik de hele nacht wakker
Voor een week kan dat geen kwaad, maar dus niet je dosis ophogen.Ik slik 2x 10 mg
Ja heb je helemaal gelijk in.Probeer niet te veel excuses te zoeken om meer middelen te nemen. Slecht gaan hoort bij de afkick. Als je nog even een week volhoudt is het al weer een stuk beter. Ga je verder met de pammetjes dan is het een gebed zonder eind.
Ja, helaas is dit het gevolg van de ''eerstejaars ziektewetbeoordeling''. Na een jaar wordt dit altijd strenger. Begrijpelijk dat je hier mee zit.Ja ik heb het nu gewoon echt effe nodig nu 9 dagen na laatste tramadol dus afkickverschijnselen hakken er goed in plus hoop stress van werk na 1 jaar ziektewet krijg ik nu een gesprek over spoor 2. Word ik ook erg onrustig van
Ja ik heb het nu gewoon echt effe nodig nu 9 dagen na laatste tramadol dus afkickverschijnselen hakken er goed in plus hoop stress van werk na 1 jaar ziektewet krijg ik nu een gesprek over spoor 2. Word ik ook erg onrustig van
Ja, helaas is dit het gevolg van de ''eerstejaars ziektewetbeoordeling''. Na een jaar wordt dit altijd strenger. Begrijpelijk dat je hier mee zit.
Ik moet zeggen dat je wel degelijk nare ontwenningsverschijnselen kunt krijgen als je na een tijdje seroquel te hebt genomen.........Beide middelen zijn ook totaal niet verslavend, integendeel, puur als slaapmedicatie,........
Misschien moet je het adviseren van medicatie aan de arts overlaten? Van mirtazapine is bekend dat het tot zelfmoord gedacht kan leiden in de begin periode. Lijkt me een redelijke overkill in dit geval, gezien @tassie@2000 eerst helemaal naar de baseline.@tassie@2000 amai je ziet er wel ferm vanaf sech, van die Tramadol afkickverschijnselen 😵 Had echt op al betere toestand gehoopt vr je.
Indd zoals medeforumleden hier reeds zéden, propbeer echt te mijden dat je nu Tramadol verslaving omruilt voor Temazepam. Dit soort middelen, zoals de meeste benzo's, werken het best, bij kortdurend gebruik, niet dagelijks en max 3 dagen achtereen met minstens 2d ertussen.
Ik weet dat de drang nr goede nachtrust giga is, mr laat je aub niet vangen aan die benzo's, waar Temazepam deel van uitmaakt.
En ik zou dan in overleg met je arts, mbt serieuze slaapproblemen, overwegen om een medicijn als mirtazapine en/of quetapine te gebruiken, dus in jouw geval niet als dagelijkse medicatie en niet waarvoor ze 1 eerste instantie dienen, nl mirtazapine als antidepressiva en quetapine als een antipsychoticum.
Mirtazapine: als antidepressiva dagelijkse 15, 30, 45mg, mr in lagere dosissen vb halfje van 15mg (laagste dosis) 7.5mg en sporadisch gebruik, echt duidelijk slaapopwekkend, dag erna ben je misschien niet echt über fris wakker, mr de slaap is wat telt.
Quetapine, is een andere optie, als je nu vb echt week of langer amper slaap hebt gehad. Bij dosis 50-100mg kan je echt snel heel suf en loom voelen, waarbij je zo snel mogelijk nr bed wil. Ikzelf had dit genomen na afkick van benzo's (anderhalve week niks deftige slaap, vol onrust, angst, uitgeput). 100mg Quetapine (bekend onder naam Seroquel), ik werd na halfuur - uur zo giga loom, enige doel was mn bed en toen met gemak klokje rond geslapen en oké uren daarna nog loom, über tam, mr ge waart in eerste instantie zo blij dat ge nog is zo vast geslapen had, zowel vr u lichaam als geest, vré cruciaal op dat moment.
Beide middelen zijn ook totaal niet verslavend, integendeel, puur als slaapmedicatie, gebruik je ze echt enkel alst echt nodig is, ook omdat ze je geen fijn, lekker gevoel geven zoals benzo's, Tramadol dit wel duidelijk geven.
Veel sterkte nog, kduim vr je🤞 (Zie diep in mij zit er toch nog empathie se)🙂
Ik zeg toch in overleg met je arts🤷 en vr de rest geef ik eigen ervaring mee en wa steunen. Mr ☝️😆Misschien moet je het adviseren van medicatie aan de arts overlaten? Van mirtazapine is bekend dat het tot zelfmoord gedacht kan leiden in de begin periode. Lijkt me een redelijke overkill in dit geval, gezien @tassie@2000 eerst helemaal naar de baseline.
Goed slapen lukt (waarschijnlijk en hopelijk) zonder andere troep.
Ik heb het hier dan ook over zeer sporadisch gebruik, niet over weken/maanden. Ik nam dat toen bij de benzo afkickperiode 3 x seroquel (quetapine) en daarna mirtazapine eerst 15mg (nam da voorheen ook al jaren in hogere doseringen), was toen al enige tijd mee gestopt, tot ik terug vaster en regelmatiger slaapritme had, halveerde ik nr 7.5mg n ook minder n minder.Ik moet zeggen dat je wel degelijk nare ontwenningsverschijnselen kunt krijgen als je na een tijdje seroquel te hebt genomen.
In een keer stoppen met dat spul levert o.a. gigantische nachtmerries op, naast overdag een soort van over emotionele buien....,en slaapwandelen.
( Eigen ervaring)
Je trekt meerdere verkeerde conclusies over een situatie waar je eigenlijk niks van weet. De TS is hopelijk bijna van de opiaat ontwenning af. Waarom zou je dan direct weer met iets nieuws beginnen?Ik zeg toch in overleg met je arts🤷 en vr de rest geef ik eigen ervaring mee en wa steunen. Mr ☝️😆
Sterker nog. Ik ben langeretijd verslaafd geweest aan bijne elke pijnstiller en benzo achtige dingen. Ik raad af om in 1 keer van 100 naar 0 te gaan. Temazepam en andere soort gelijke medicijnen kunnen je echt ff van de kaart brengen. Ik heb t langzaam laten afbouwen en toen gestopt. Toch is t beter om in 1 keer (afhankelijk hoe lang je dit doet ) te stoppen. De eerste week is een hell maar zodra t er echt uit is voel je je in no-time beter. (Uit ervaring)Iemand tips??
Nu sinds een week aan het afkicken van tramadol.
Doe overigens geen oog dicht heb nu 3 dagen temazepam genomen dan lukt slapen iets beter maar vannacht niks genomen weer tot 5 uur wakker gelegen.
Kan het kwaad om het 1 week elke dag te nemen??
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."