Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTemazepam verslavend na paar dagen

Temazepam verslavend na paar dagen

25 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#1
Als ik paar dagen achter elkaar blow voor t slapen dan lukt dat na 3 dagen ook al niet meer zonder.

Er is geen manier om dit te doen zonder dat gezeik.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#2
tassie@2000 zei:
Ja ik heb het nu gewoon echt effe nodig nu 9 dagen na laatste tramadol dus afkickverschijnselen hakken er goed in plus hoop stress van werk na 1 jaar ziektewet krijg ik nu een gesprek over spoor 2. Word ik ook erg onrustig van
Klik om te vergroten...
Probeer niet te veel excuses te zoeken om meer middelen te nemen. Slecht gaan hoort bij de afkick. Als je nog even een week volhoudt is het al weer een stuk beter. Ga je verder met de pammetjes dan is het een gebed zonder eind.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#3
tassie@2000 zei:
Ja ik heb het nu gewoon echt effe nodig nu 9 dagen na laatste tramadol dus afkickverschijnselen hakken er goed in plus hoop stress van werk na 1 jaar ziektewet krijg ik nu een gesprek over spoor 2. Word ik ook erg onrustig van
Klik om te vergroten...
Dat is zeker een nare situatie. Zelf ben ik teruggevallen op de spanning die het aflopen van mijn WIA met zich mee bracht. Ik raad je aan om met een therapeut/psycholoog te kijken naar manieren om hier zonder middlen mee om te gaan, zeker als je deze spanning met regelmaat ervaart. De spanning wegdrukken met middelen is ongezond (je neemt de spanning niet weg en deze komt terug nadat het middel is uitgewerkt) en kan extra snel leiden tot verslaving.
C
CuriousExplorerLid
01-01-2024, 00:00
#4
tassie@2000 zei:
Ja maar zonder lig ik de hele nacht wakker
Klik om te vergroten...
Als je het maar een paar dagen gebruikt hebt (zo lees ik het toch), dan houdt het 's nachts wakker liggen vanzelf wel op vermoed ik.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#5
tassie@2000 zei:
Ik slik 2x 10 mg
Klik om te vergroten...
Voor een week kan dat geen kwaad, maar dus niet je dosis ophogen.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#6
Temazepam is een inslaper die kort werkt. Ongeveer 2 uur.
Ik ken deze benzo ook, ik heb moeite gehad om ermee te stoppen. Oppassen met deze benzo, een week lang deze nemen brengt je op de grens van afhankelijkheid, in die zin, dat je een aantal nachten plafonddienst krijgt... wennen aan een benzo gaat verrekte snel en de weg terug naar volledig stoppen is zonder meer erg vervelend te noemen.
t
tassie@2000Lid
01-01-2024, 00:00
#7
FredKroket zei:
Probeer niet te veel excuses te zoeken om meer middelen te nemen. Slecht gaan hoort bij de afkick. Als je nog even een week volhoudt is het al weer een stuk beter. Ga je verder met de pammetjes dan is het een gebed zonder eind.
Klik om te vergroten...
Ja heb je helemaal gelijk in.
Geen zin om dit nogmaals mee te maken maar na 10 dagen voel ik me nog steeds belabberd
M
Mowgli33Lid
01-01-2024, 00:00
#8
tassie@2000 zei:
Ja ik heb het nu gewoon echt effe nodig nu 9 dagen na laatste tramadol dus afkickverschijnselen hakken er goed in plus hoop stress van werk na 1 jaar ziektewet krijg ik nu een gesprek over spoor 2. Word ik ook erg onrustig van
Klik om te vergroten...
Ja, helaas is dit het gevolg van de ''eerstejaars ziektewetbeoordeling''. Na een jaar wordt dit altijd strenger. Begrijpelijk dat je hier mee zit.
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#9
tassie@2000 zei:
Ja ik heb het nu gewoon echt effe nodig nu 9 dagen na laatste tramadol dus afkickverschijnselen hakken er goed in plus hoop stress van werk na 1 jaar ziektewet krijg ik nu een gesprek over spoor 2. Word ik ook erg onrustig van
Klik om te vergroten...

Mowgli33 zei:
Ja, helaas is dit het gevolg van de ''eerstejaars ziektewetbeoordeling''. Na een jaar wordt dit altijd strenger. Begrijpelijk dat je hier mee zit.
Klik om te vergroten...

Probeer het vooral te zien als hulp zou ik zeggen. Wet verbetering poortwachter is erop ingericht om te voorkomen dat je in de WIA terecht komt. Wat mij persoonlijk ook geen feest lijkt.

Ik ben zelf inmiddels 15 maanden ziek. Omdat ik in eerste instantie voor de kerst beter kon melden volgens het plan van aanpak en ik al x aantal weken boven de x% werkte, had ik én behoud van salaris en spoor 2 was nog niet aan de orde.

Na wat terugvallen afgelopen tijd en extreme vermoeidheid zit dit er niet in en zal spoor twee waarschijnlijk dus ook gaan volgen. Ik heb er geen zin in, maar aan de andere kant is het vast ook niet verkeerd om eens met een loopbaancoach te gaan praten. En dat dit opgezet wordt betekend niet direct dat ik weg moet bij deze baan. We gaan alleen ook andere mogelijkheden onderzoeken.

Zo probeer ik het positief te benaderen om de lading er wat af te halen. Dat maakt het voor mezelf makkelijker om te accepteren.

Maar het zijn spannende dingen, dit soort trajecten. Laat je niet gek maken en succes de komende tijd!
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#10
@tassie@2000 amai je ziet er wel ferm vanaf sech, van die Tramadol afkickverschijnselen 😵 Had echt op al betere toestand gehoopt vr je.

Indd zoals medeforumleden hier reeds zéden, propbeer echt te mijden dat je nu Tramadol verslaving omruilt voor Temazepam. Dit soort middelen, zoals de meeste benzo's, werken het best, bij kortdurend gebruik, niet dagelijks en max 3 dagen achtereen met minstens 2d ertussen.
Ik weet dat de drang nr goede nachtrust giga is, mr laat je aub niet vangen aan die benzo's, waar Temazepam deel van uitmaakt.

En ik zou dan in overleg met je arts, mbt serieuze slaapproblemen, overwegen om een medicijn als mirtazapine en/of quetapine te gebruiken, dus in jouw geval niet als dagelijkse medicatie en niet waarvoor ze 1 eerste instantie dienen, nl mirtazapine als antidepressiva en quetapine als een antipsychoticum.

Mirtazapine: als antidepressiva dagelijkse 15, 30, 45mg, mr in lagere dosissen vb halfje van 15mg (laagste dosis) 7.5mg en sporadisch gebruik, echt duidelijk slaapopwekkend, dag erna ben je misschien niet echt über fris wakker, mr de slaap is wat telt.

Quetapine, is een andere optie, als je nu vb echt week of langer amper slaap hebt gehad. Bij dosis 50-100mg kan je echt snel heel suf en loom voelen, waarbij je zo snel mogelijk nr bed wil. Ikzelf had dit genomen na afkick van benzo's (anderhalve week niks deftige slaap, vol onrust, angst, uitgeput). 100mg Quetapine (bekend onder naam Seroquel), ik werd na halfuur - uur zo giga loom, enige doel was mn bed en toen met gemak klokje rond geslapen en oké uren daarna nog loom, über tam, mr ge waart in eerste instantie zo blij dat ge nog is zo vast geslapen had, zowel vr u lichaam als geest, vré cruciaal op dat moment.

Beide middelen zijn ook totaal niet verslavend, integendeel, puur als slaapmedicatie, gebruik je ze echt enkel alst echt nodig is, ook omdat ze je geen fijn, lekker gevoel geven zoals benzo's, Tramadol dit wel duidelijk geven.

Veel sterkte nog, kduim vr je🤞 (Zie diep in mij zit er toch nog empathie se)🙂
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#11
Nihilist88 zei:
........Beide middelen zijn ook totaal niet verslavend, integendeel, puur als slaapmedicatie,........
Klik om te vergroten...
Ik moet zeggen dat je wel degelijk nare ontwenningsverschijnselen kunt krijgen als je na een tijdje seroquel te hebt genomen.
In een keer stoppen met dat spul levert o.a. gigantische nachtmerries op, naast overdag een soort van over emotionele buien....,en slaapwandelen.
( Eigen ervaring)
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#12
Nihilist88 zei:
@tassie@2000 amai je ziet er wel ferm vanaf sech, van die Tramadol afkickverschijnselen 😵 Had echt op al betere toestand gehoopt vr je.

Indd zoals medeforumleden hier reeds zéden, propbeer echt te mijden dat je nu Tramadol verslaving omruilt voor Temazepam. Dit soort middelen, zoals de meeste benzo's, werken het best, bij kortdurend gebruik, niet dagelijks en max 3 dagen achtereen met minstens 2d ertussen.
Ik weet dat de drang nr goede nachtrust giga is, mr laat je aub niet vangen aan die benzo's, waar Temazepam deel van uitmaakt.

En ik zou dan in overleg met je arts, mbt serieuze slaapproblemen, overwegen om een medicijn als mirtazapine en/of quetapine te gebruiken, dus in jouw geval niet als dagelijkse medicatie en niet waarvoor ze 1 eerste instantie dienen, nl mirtazapine als antidepressiva en quetapine als een antipsychoticum.

Mirtazapine: als antidepressiva dagelijkse 15, 30, 45mg, mr in lagere dosissen vb halfje van 15mg (laagste dosis) 7.5mg en sporadisch gebruik, echt duidelijk slaapopwekkend, dag erna ben je misschien niet echt über fris wakker, mr de slaap is wat telt.

Quetapine, is een andere optie, als je nu vb echt week of langer amper slaap hebt gehad. Bij dosis 50-100mg kan je echt snel heel suf en loom voelen, waarbij je zo snel mogelijk nr bed wil. Ikzelf had dit genomen na afkick van benzo's (anderhalve week niks deftige slaap, vol onrust, angst, uitgeput). 100mg Quetapine (bekend onder naam Seroquel), ik werd na halfuur - uur zo giga loom, enige doel was mn bed en toen met gemak klokje rond geslapen en oké uren daarna nog loom, über tam, mr ge waart in eerste instantie zo blij dat ge nog is zo vast geslapen had, zowel vr u lichaam als geest, vré cruciaal op dat moment.

Beide middelen zijn ook totaal niet verslavend, integendeel, puur als slaapmedicatie, gebruik je ze echt enkel alst echt nodig is, ook omdat ze je geen fijn, lekker gevoel geven zoals benzo's, Tramadol dit wel duidelijk geven.

Veel sterkte nog, kduim vr je🤞 (Zie diep in mij zit er toch nog empathie se)🙂
Klik om te vergroten...
Misschien moet je het adviseren van medicatie aan de arts overlaten? Van mirtazapine is bekend dat het tot zelfmoord gedacht kan leiden in de begin periode. Lijkt me een redelijke overkill in dit geval, gezien @tassie@2000 eerst helemaal naar de baseline.

Goed slapen lukt (waarschijnlijk en hopelijk) zonder andere troep.
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#13
FredKroket zei:
Misschien moet je het adviseren van medicatie aan de arts overlaten? Van mirtazapine is bekend dat het tot zelfmoord gedacht kan leiden in de begin periode. Lijkt me een redelijke overkill in dit geval, gezien @tassie@2000 eerst helemaal naar de baseline.

Goed slapen lukt (waarschijnlijk en hopelijk) zonder andere troep.
Klik om te vergroten...
Ik zeg toch in overleg met je arts🤷 en vr de rest geef ik eigen ervaring mee en wa steunen. Mr ☝️😆
N
Nihilist88Lid
01-01-2024, 00:00
#14
De Zandman zei:
Ik moet zeggen dat je wel degelijk nare ontwenningsverschijnselen kunt krijgen als je na een tijdje seroquel te hebt genomen.
In een keer stoppen met dat spul levert o.a. gigantische nachtmerries op, naast overdag een soort van over emotionele buien....,en slaapwandelen.
( Eigen ervaring)
Klik om te vergroten...
Ik heb het hier dan ook over zeer sporadisch gebruik, niet over weken/maanden. Ik nam dat toen bij de benzo afkickperiode 3 x seroquel (quetapine) en daarna mirtazapine eerst 15mg (nam da voorheen ook al jaren in hogere doseringen), was toen al enige tijd mee gestopt, tot ik terug vaster en regelmatiger slaapritme had, halveerde ik nr 7.5mg n ook minder n minder.
Dus hopend, hiermee wat meer duidelijkheid te hebben kunnen brengen. En dat het in beide medicijnen in overleg met arts is.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Natuurlijk is de arts degene met wie alle medicijnen gebruik in overleg moet worden bepaald.
Nee, van zo af en toe seroquel nemen zul je geen ontwenningsverschijnselen krijgen, in mijn geval was dat ineens na maandenlang gebruik van seroquel dat er door een fout van de apotheek ik in het buitenland zonder die seroquel kwam te zitten, en wat er daarna gebeurde was werkelijk bizar te noemen....
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#16
Nihilist88 zei:
Ik zeg toch in overleg met je arts🤷 en vr de rest geef ik eigen ervaring mee en wa steunen. Mr ☝️😆
Klik om te vergroten...
Je trekt meerdere verkeerde conclusies over een situatie waar je eigenlijk niks van weet. De TS is hopelijk bijna van de opiaat ontwenning af. Waarom zou je dan direct weer met iets nieuws beginnen?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#17
Geeft mirtazapine zelfmoord gedachten? Dit is nieuw voor me....dan zal ik het me maar niet laten voorschrijven want deze destructieve gedachten heb ik op zichzelf al meer dan genoeg.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#18
Meteen weer met iets nieuws beginnen is nou net de valkuil waarvoor we op moeten passen!
Een nieuwe verslaving is heel snel weer aan de orde en dit is nou net niet wat we willen, nietwaar.
i
inkakenbijpakkenLid
01-01-2024, 00:00
#19
tassie@2000 zei:
Iemand tips??

Nu sinds een week aan het afkicken van tramadol.
Doe overigens geen oog dicht heb nu 3 dagen temazepam genomen dan lukt slapen iets beter maar vannacht niks genomen weer tot 5 uur wakker gelegen.
Kan het kwaad om het 1 week elke dag te nemen??
Klik om te vergroten...
Sterker nog. Ik ben langeretijd verslaafd geweest aan bijne elke pijnstiller en benzo achtige dingen. Ik raad af om in 1 keer van 100 naar 0 te gaan. Temazepam en andere soort gelijke medicijnen kunnen je echt ff van de kaart brengen. Ik heb t langzaam laten afbouwen en toen gestopt. Toch is t beter om in 1 keer (afhankelijk hoe lang je dit doet ) te stoppen. De eerste week is een hell maar zodra t er echt uit is voel je je in no-time beter. (Uit ervaring)
t
tassie@2000Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Iemand tips??

Nu sinds een week aan het afkicken van tramadol.
Doe overigens geen oog dicht heb nu 3 dagen temazepam genomen dan lukt slapen iets beter maar vannacht niks genomen weer tot 5 uur wakker gelegen.
Kan het kwaad om het 1 week elke dag te nemen??

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."