#1
Ik heb het dan met 3-mmc weer niet haha3mmc bij mij. Ik heb het met andere middelen ook niet... Of lang niet zo erg
Ik heb het toch maandenlang dagelijks gebruikt. Mijn terugvallen beginnen eigenlijk ook altijd met 3-mmc (en keta) om de tijd te overbruggen tot PostNL er eindelijk is.
Hoe was voor jou de periode dat je er heftig aan zat? Veel angsten, zelfdestructie e.d.?
Ik denk vaak terug aan het snuiven van speed of 3-mmc. In een setting waarin ik alleen ben en porno kijk. Helaas afgelopen week daar weer in teruggevallen.
Ik heb dit heel erg met het snuiven van heroïne, het brokkelen ervan en fijnpersen en wat een blijdschap hierbij komt kijken, de geur van de dope.
Ook heb ik dit met het drogen van speedpasta in een bakje of op een bord, de natte pasta mooi in een paar uurtjes zien drogen en afentoe heen en weer schudden wat een mooi wit poeder toch 😊
En voor jullie? Waren dit ook slechte periodes die misschien traumatisch zijn geweest?Speed geeft vooral flashbacks bij nare gebeurtenissen die ik (achteraf spijt van joe) onder invloed meemaakte, heel scherp beeld kreeg ik daarbij als ik daar aan terug denk.
Ik vraag me af of het met trauma te maken heeft. Voor mij waren de laatste maanden van mijn hevige gebruik eigenlijk constante terror. Continue angst door de psychotische klachten, de dwangmatigheid, de dingen die ik mezelf aandeed. Ik begin me eigenlijk nu pas te beseffen hoe heftig zoiets moet zijn voor een mens. Ik ben redelijk opgevoed met de instelling 'kusje erop en doorgaan, niet aanstellen' dus ik heb altijd gevonden dat ik geen trauma's heb. Inmiddels kan ik wel wat zaken in m'n jeugd benoemen die ik wel een trauma kan noemen. Maar ik besef me eigenlijk nu pas hoe traumatisch die laatste maanden van mijn gebruik waren.
Misschien moet ik hier nog iets mee met hulp.... maar ik kan er online zo weinig over vinden. Wel over drugsmisbruik als gevolg van trauma en ook wel wat trauma en herbelevingen door drugs geïnduceerde psychoses. Maar dan worden vaak de psychotische klachten opnieuw beleefd. Nou heb ik dat ook weleens gehad, maar in milde mate en slechts hallucinaties zonder wanen. Daar kan ik prima mee leven. Maar herbelevingen naar het gebruiken zelf kan ik niets over vinden. Men zegt dat alleen LSD bekend staat om flashbacks, waarschijnlijk ook vanwege de intensiteit en de indruk die een trip kan geven. In theorie zou elk potent psychedelicum dit moeten kunnen in dat geval.
Anyway... nog maar eens kijken of ik hier iets mee kan doen.
En ik heb ook regelmatig flashbacks aan cannabis dat ik in de auto met goeie vrienden een dikke joint zit te draaien en urenlang zit te chillen en lekker zit te roken.
Dit klinkt voor mij gewoon als een relaxed herinnering die ik vrijwillig op kan roepen haha
Zijn ook dit soort dingen ook echt flashbacks die je onvrijwillig voortdurend door je hoofd krijgt?