Ik heb hier nog even over nagedacht. Ik denk dat ik prima er gewoon voor kan kiezen om volledig te stoppen met masturberen/fappen. Ik heb namelijk niet het idee dat ik het voor mezelf doe. Zoals ik al zei is er nu weer een kleine periode (ongeveer 2 weken) dat ik compleet gestopt ben. Nu ik al maanden bezig ben met minderen merk ik dat ik er eigenlijk geen behoefte aan heb.Zoals hiervoor al gezegd is, totale onthouding lijkt mij ook een hele strenge eis aan jezelf en bijna niet te doen. Je bent toch een jongen van 21 met gierende hormonen door je lijf. Maar er is wel een verschil tussen sex met jezelf hebben en dit fappen, lijkt me. (ik ken het woord eerlijk gezegd niet, is het vergelijkbaar met rukken?) Masturberen, sex met jezelf hebben kan echt fijn zijn. Misschien kun je daar wat meer onderzoek naar doen. Hoe is het om echt intiem met jezelf te zijn? Hoe kun je het wat speelser maken, wat interessanter, wat verleidelijker? Hoe kun je jezelf wat meer betrekken op een respectvolle manier in deze lichamelijke uiting van genot?
Ik heb ook genoeg andere taken waar ik in mijn vrije tijd aan wil werken. Aftrekken kan leuk zijn, maar het brengt me nergens. Achteraf voel ik me ruk, terwijl ik wel de tijd ervoor heb genomen om het te doen. Ik had ook aan gave dingen kunnen werken die mij daadwerkelijk gelukkig maken, in ieder geval achteraf.
Dus het voelt voor mij echt als tijdverspilling. Natuurlijk merk ik wel Ćets van de hormonen, zoals stiekem hopen dat iemand die je heeft afgewezen met de woorden 'ik ben er nog niet klaar voor' daar ooit op een dag nog eens op terugkomt (meerdere vrienden van me drukken me op het hart dat ik er niet van uit moet gaan
Er zijn ook al zat andere dingen waar ik niet aan mee doe in het leven. Ik drink geen alcohol, ik drink geen koffie en ik ben vegetariƫr bijvoorbeeld. Bij al die dingen zijn er ook mensen die zweren dat ik het nodig zou hebben. Maar ik kan prima wat van mijn leven maken op deze manier, dus waarom zou ik er aan beginnen? Zo sta ik er ook een beetje in met masturberen, maar het verschil is hier dus dat ik al heb ervaren wat het met me doet. En voor mij is de conclusie dat het me echt alleen maar in de weg zit.