Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshoe jezelf herpakken na terugval?

hoe jezelf herpakken na terugval?

20 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
U
User7374692Lid
01-01-2024, 00:00
#1
LucidLucy zei:
Meestal is het goed om dat plan daar ook samen met je psycholoog op te zetten. Al kan het slim zijn er zéker alvast over na te denken.
De meeste Zuid Afrikaanse klinieken zijn wel goed in het meedenken en opzetten van de nazorg.
Klik om te vergroten...
Ja absoluut wordt daar goed naar gekeken gelukkig
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Idealiter, zoek intensievere nazorg die niet online is en pak je herstel met 100% overtuiging aan.

Wees eerlijk bij de nazorg, ga na of je streng genoeg voor jezelf bent geweest en vraag daar of ze je extra aandacht kunnen geven.

Ga je naar meetings? Helemaal gestopt met alcohol?
U
User7374692Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik ben nu een maand terug na 8 weken rehab in zuid afrika, voor een 3mmc verslaving. Super goed gehad daar en er veel geleerd. Nu was het na de eerste week dat ik thuis was al wel weer harde realiteit. Veel triggers en moeilijke momenten. Ik heb wel veel therapie nog en 3x per week nazorg van de kliniek online. Ik ben nu na 84 dagen clean teruggevallen.. ben nu 5 dagen in gebruik, maar maak het vanavond op en ga morgen weer opnieuw starten met een schone lei. Maar heeft iemand tips hoe dit vol te houden?? Ik ben heel erg bang dat ik nu na zo’n eerste terugval weer sneller terugval..
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Voor mij was het altijd nodig om anderen er eerlijk over te vertellen en op de meeting een wit muntje op te halen als nieuwe start. Voor mij was dat een soort vorm van 'het toegeven van mijn nederlaag'.

En als ik dat eenmaal had gedaan, wat echt ontzettend kut voelt by the way, dan was er wel een enorme motivatie om het weer op te pakken.

Eerlijkheid, uitspreken en een omgeving die me een spiegel voorhoudt, maar waar ik nog wel welkom ben.

En jezelf ook zsm herpakken. Voor mij was dat meestal dag 3 in gebruik. Maar na 5 dagen zou het ook nog wel moeten lukken denk ik.

Of je na een terugval weer sneller terugvalt, hangt ook echt af van hoe je je herstel oppakt. Het is er niet makkelijker op geworden omdat de obsessie naar gebruiken weer full-blown terug is. Maar vaak is de motivatie om te stoppen wel hoog vlak na een terugval.

Aanpakken en in de actie, zou mijn advies zijn. Eerlijk vertellen aan je omgeving en het liefst elke dag een meeting pakken.
S
SpatsenLid
01-01-2024, 00:00
#5
Probeer eens heel serieus naar je eigen situatie te kijken. Was je gewoon clean, of zat je in herstel?

Er zit een wereld van verschil tussen deze twee dingen. Met clean zijn bedoeld men “ geen gebruik van drugs of andere middelen “ terwijl in herstel zijn het betekend dat je je leven compleet anders in gaat richten.

- Dat je vriendelijk afstand neemt van de vrienden die gebruiken.

- je je omringt met positieve mensen.

- je open en eerlijk bent zodat je zonder leugens door het leven gaat, want leugens maken je echt ziek.

- Je alcohol, feestjes en uitgaan ook aan je voorbij moet laten gaan. Hoe moeilijk dit soms ook kan zijn… waarom zou je de grens op willen zoeken? Om je zelf te bewijzen?

- Lange en korte termijn doelen in je leven krijgen.

- Doe de dingen waar je echt gelukkig en blij van word. Zowel hobbymatig als beroepsmatig.

- Sporten, goede voeding en goede nachtrust. Ook heeft je lichaam heel veel baat bij regelmaat en structuur.

- Wees eens vaker alleen, en voel wat er binnen in je lichaam gebeurt. Probeer jezelf eens te laten vervelen, en je gedachten te laten vliegen.

- Wees dankbaar voor de kleine dingen. Het mooie weer, de mooie groene bomen.

- Wees niet te streng voor jezelf. Je bent maar een mens, je mag fouten maken. Over 150 jaar kent niemand je waarschijnlijk meer.

Zo kan ik nog veel meer dingen opnoemen, maar ik hou het bij deze “ 10 geboden “ 😜

kortom, je moet niet alleen maar clean willen zijn, en je oude dagelijkse leven voort willen zetten op de oude manier. Maak het jezelf zo makkelijk mogelijk. Want juist dan is het een makkie.
R
Robert67Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik ben sinds een paar maanden nogal geneigd om ritalin te bingen
Ik dacht sinds een kleine maand gestopt te zijn omdat ik er vooral nadelen van begon te zien
Gisteren heb ik een blauwtje gelopen bij een vrouw die ik echt het allesie vindt.

Rara...

Een van de meest cliché redenen om 1 doos ritalin te prakken en weg te snuiven, een kut zwakke manier om daar mee te handelen van mij.

Momenteel ben ik in de comedown van een nachtje drugs en sex met vreemden.

Ik heb spijt en neem niet meer bij.
Ik heb 100mg seroquel genomen ga straks wiet halen en ga pogen om zo snel mogelijk weer mezelf te worden.

Ik voel mij net zo'n SBS6 canpingzender pindabrein in die dating shows die achter de schermen in een pornhub drugsorgie show verandert met als gevolg (vast) chlamydia serotonine dip en de vernedering van mijn gebrek aan zelfrespect.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Robert67 zei:
Ik ben sinds een paar maanden nogal geneigd om ritalin te bingen
Ik dacht sinds een kleine maand gestopt te zijn omdat ik er vooral nadelen van begon te zien
Gisteren heb ik een blauwtje gelopen bij een vrouw die ik echt het allesie vindt.

Rara...

Een van de meest cliché redenen om 1 doos ritalin te prakken en weg te snuiven, een kut zwakke manier om daar mee te handelen van mij.

Momenteel ben ik in de comedown van een nachtje drugs en sex met vreemden.

Ik heb spijt en neem niet meer bij.
Ik heb 100mg seroquel genomen ga straks wiet halen en ga pogen om zo snel mogelijk weer mezelf te worden.

Ik voel mij net zo'n SBS6 canpingzender pindabrein in die dating shows die achter de schermen in een pornhub drugsorgie show verandert met als gevolg (vast) chlamydia serotonine dip en de vernedering van mijn gebrek aan zelfrespect.
Klik om te vergroten...
Wees wat liever voor jezelf. Je hebt een les geleerd, denk er over na en probeer het de volgende keer anders te doen. Lukt vast niet in één keer want je bent niet perfect en hoeft dat ook nietvte zijn. Kijk eens hoe het zit met verwachtingen van dingen. Probeer de zaken eens te laten gebeuren zoals ze gebeuren. Praat maar eens met een goede vriend(in) over wat er is gebeurd, dat lucht op.

En dan nog even zeuren: Meer middelen nemen om jezelf te worden. Really? Je verdooft jezelf alleen maar nóg meer, vriend.
R
Robert67Lid
01-01-2024, 00:00
#8
dupont zei:
En dan nog even zeuren: Meer middelen nemen om jezelf te worden. Really? Je verdooft jezelf alleen maar nóg meer, vrvriend.
Klik om te vergroten...
Ik gebruik methylfenidaat als medicijn, ik word er minder snel vatbaar voor emoties van.
Jeweet waarom.
Ik neem middelen om juíst niet mezelf te hoeven zijn.
Maar dankjewel
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Robert67 zei:
Ik gebruik methylfenidaat als medicijn, ik word er minder snel vatbaar voor emoties van.
Jeweet waarom.
Klik om te vergroten...

Een doosje in één sessie wegsnuiven is geen medicijn meer kerel, dat weet je donders goed. Weet degene die het je voorschrijft hier van?
R
Robert67Lid
01-01-2024, 00:00
#10
dupont zei:
Een doosje in één sessie wegsnuiven is geen medicijn meer kerel, dat weet je donders goed. Weet degene die het je voorschrijft hier van?
Klik om te vergroten...
De arts weet ervan
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Robert67 zei:
De arts weet ervan
Klik om te vergroten...
Heeft die arts wel eens (verslavings-)behandeling voorgesteld? Kun je volgens mij veel aan hebben.
R
Robert67Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik ben 44 in 1993 had ik mijn 1e xtc pil op.
Been there done that.
Alcohol is mijn ware nemesis
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#13
"Been there, doing it again", lijkt mij.
N
N3K0Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Geloven in jezelf en weten dat je genoeg Bent en dat je er mag Zijn.
Dat je niet je verslaving/problemen bent!

En vooral..

Niet opgeven en weer opstaan 😁
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#15
Pak je herstel gelijk weer op en focus je op kleine positieve dingen.

Stap voor stap. Geef het de tijd.

Probeer niet vast te blijven zitten in het negatieve denken. Dikke kans dat het gaat gebeuren, omdat je in de comedown zit. Maar accepteer het.

Blowen gaat dit tijdelijk wegdrukken, maar je krijgt het terug dus probeer niet te ontsnappen in wiet.

We maken allemaal fouten, maar er in blijven hangen is een keuze!
a
artLid
01-01-2024, 00:00
#16
dupont zei:
Een doosje in één sessie wegsnuiven is geen medicijn meer kerel, dat weet je donders goed. Weet degene die het je voorschrijft hier van?
Klik om te vergroten...
Klinkt niet als plezier,
succes
Art
a
artLid
01-01-2024, 00:00
#17
User7374692 zei:
Ik ben nu een maand terug na 8 weken rehab in zuid afrika, voor een 3mmc verslaving. Super goed gehad daar en er veel geleerd. Nu was het na de eerste week dat ik thuis was al wel weer harde realiteit. Veel triggers en moeilijke momenten. Ik heb wel veel therapie nog en 3x per week nazorg van de kliniek online. Ik ben nu na 84 dagen clean teruggevallen.. ben nu 5 dagen in gebruik, maar maak het vanavond op en ga morgen weer opnieuw starten met een schone lei. Maar heeft iemand tips hoe dit vol te houden?? Ik ben heel erg bang dat ik nu na zo’n eerste terugval weer sneller terugval..
Klik om te vergroten...
Maar je bent op weg, Toch 84 dagen met iedere morgen een nieuwe dag.
Succes
Art
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#18
Hoe gaat het nu met @User7374692
U
User7374692Lid
01-01-2024, 00:00
#19
FredKroket zei:
Hoe gaat het nu met @User7374692
Klik om te vergroten...
volledig dag en nacht in gebruik, maar aanvraag voor kliniek in Zuid-Afrika opnieuw is al gedaan..
M
Mevrouw PløpLid
01-01-2024, 00:00
#20
User7374692 zei:
volledig dag en nacht in gebruik, maar aanvraag voor kliniek in Zuid-Afrika opnieuw is al gedaan..
Klik om te vergroten...
Is er ook een plan in de maak voor daarna, om te voorkomen dat je opnieuw terugvalt?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."