hallo,
na een maand clean te zijn van 60mg methadon en 1g IV heroine per dag, afgebouwd met 2mg per keer, ben ik nu ook gestopt met alle benzos en blowen.
30mg alprazolam
600mg pregabaline
+- 1g wiet
per 24 uur.
ben nu 11 dagen gestopt. gebruikt voor ongeveer 6 maanden op deze dosering, daarvoor lager. ik heb nog steeds een compleet verdoofde borstkas, slaap niet meer dan 3 uur per nacht, en heb echt overal spier- en botpijn. ook hoor ik een tering harde piep en zie ik een soort ‘ruis’ laag over m’n zicht heen. eerste 3 dagen 3x epileptische aanval gehad, waar ik me letterlijk geen flikker van kan herinneren. het is dat m’n vader een foto had gemaakt toen ik in t ziekenhuis aan de beademing lag, anders zou ik oprecht niet geloven dat we daar zijn geweest. 12u lang opgenomen geweest
extreem zweten enz hoeft denk ik niet benoemd te worden
kan iemand misschien iets motiverends schrijven. ben een beetje de grip op realiteit kwijt, en begin erg moe te raken van het slaapgebrek.
zou blowen overigens kwaad kunnen? snap dat het misschien raar klinkt, maar blowen is altijd het gene geweest wat mij hielp met slapen, en tussendoor een nachtje wat bijslapen zou me absoluut goed doen.
ben overigens 21M
groetjes en bedankt
Jezus, wat een heftige ontwenning moet jij hebben zeg! Ik ben zelf ook 'zwaar' verslaafd geweest aan benzo’s. Maar ik slikte echt maximaal 3-4 mg alprazolam per dag. En soms in combinatie met oxazepam en RC benzo’s, ongeveer een equivalent van 80 mg diazapam per dag. Circa 10 jaar dagelijks.
Daar ben ik heb ik zelf veel te snel mee afgebouwd en ben daarna in een ontwenningskliniek terecht gekomen. Ik had eigenlijk precies dezelfde klachten als jij (maar dan wellicht minder erg, geen idee of er een maximum zit de intensiteit van afkicken van benzo’s?). De ontwenningsverschijnselen die ik had waren derealisatie, hallucinaties (zicht, geluid en smaak), niet kunnen slapen, niet kunnen eten, niet kunnen schijten. Mijn huid voelde wekenlang alsof die in de fik stond. Ik kon niets meer onthouden en mijn hersenen waren hun functie vrijwel helemaal verloren. Ik had gigantische paniekaanvallen in combinatie met wanen, achter elkaar door, de hele dag..
Het is een living hell en heeft bij mij 3-4 maanden geduurd, voordat ik me weer enigszins normaal voelde. Ik dacht iedere dag weer dat het nooit meer beter zou worden, maar ik kon niets anders dan doorzetten. En het werd uiteindelijk beter! En ik kan nu zeggen dat het eigenlijk helemaal beter met me gaat. Ik voel me weer zoals voorheen en ik ben bevrijd van de benzo’s, wat echt een fucking heerlijk gevoel is!
Dus zet echt even door (op een verantwoorde manier) en je zult jezelf iedere dag met een glimlach in de spiegel kunnen aankijken!
En ik zou niet gaan blowen om de afkick 'makkelijker' te maken. Enerzijds kan dit namelijk nog meer paniek veroorzaken (wiet staat hier sowieso wel bekend om). Anderzijds is opnieuw leren omgaan met je emoties één van de psychische afkickverschijnselen die je echt volop zult moeten ondergaan om echt af te gaan kicken. En wiet zal niets van de fysieke afkickverschijnselen verbeteren. Het is echt je GABA-systeem dat moet herstellen en THC werkt daar niet (direct) op in. Dus mijn advies: niet doen.
Wat ik wel adviseer: koop kaempferol en glycine supplementen. Kaempferol 200 mg tweemaal per dat en 8 gram glycine voor het slapen. Kaempferol stimuleert je endocannabinoïdesysteem en daardoor ga je indirect de concentraties GABA (en endorfine en serotonine) verhogen. Glycine dempt glutamaat. Dat is de neurotransmitter waar je nu last van hebt (de glutamaatstormen worden niet meer gedempt door natuurlijke GABA). De glycine kun je eventueel indien noodzakelijk ook overdag nemen (weer 8 gram). Je wordt er verder niet slaperig van, maar haalt wel de scherpe randjes eraf.
Deze supplementen gaan geen wonderen verrichten, maar je wel echt helpen. En dat weet ik uit eigen ervaring.
Succes!