Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsStoppen met Blowen. Met de Chat GPT erbij.

Stoppen met Blowen. Met de Chat GPT erbij.

115 antwoorden
16 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
FredKroket zei:
Je blijft toch vapen dus je hebt geen thc ontwenning. Hoogstens nicotine.
Klik om te vergroten...
Hey @FredKroket,
Leuk je weer tegen te komen.
Nee, ik heb de wiet met thc achter slot en grendel. ik heb nog 2 dagen CBG plantje voor de vaper, maar daat zit geen THC in. Nu moet ik wel toegeven, dat ik nog een capsule tegenkwam die ik wilde vullen, maar al gevuld bleek. En ja, nu voel ik de verhoging van hersenbeweging plots wel. Ik denk dat daar nog wel THC in zat. Maar ik noem dit tot dusver, mijn eerste dag zonder THC en spanning, misselijkheid, en lack off.. kom ik wel tegen. Nu even niet trouwens, maar ligt aan die vreemd gevulde capsule.

THC ontwenning met CBD is trouwens een vreemde gedachte misschien, maar dat is wel wat ik probeer deze eerste 2 dagen van dit hoofdstuk.
M
Manu76Lid
Nou, vandaag een eerste volle dag zonder sterke wiet en vloeitjes en aanstekers zijn al opgeborgen.
De pregabalin pillen blijf ik nog even slikken (25mg/dag) en thc krijgt nu de focus.
Geen idee of ik mijn wiet met cbd=thc verhouding nog opmaak of dat het naar mijn vriendin mag, die lekker door mag gebruiken als ze wilt.
Vandaag nog even naar het ziekenhuis knie onderzoeken, want die blijft problematisch na 3 operaties en nog altijd vol met schroeven ed.
Stap van gisteren voelt in ieder geval goed aan!
M
Manu76Lid
Vloeitjes worden er weer bijgehaald, toch nog een x de Laatste Joint? Ik zag het niet aankomen.. Ik weet niet wat het is, maar ik wil nog een x stoned zijn ofzo terwijl het me niet zal lukken verwacht ik.
Ik heb geen sterke wiet meer, waar ik aan mag zitten in huis (restje voor mijn vriendin), maar ik heb nog van een plantje met THC=CBD verhouding die nog op het menu stond voor enkele dagen.

Pffff, nouja, plan is plots het volgende geworden: Ik ga dus vandaag, nu wel weer een laatste joint blowen, (een zwakke variant wel) maar raak het vervolgens niet meer aan. Wat overblijft is voor vriendin of voor over 2 jaar.
Dit spul zal me minder (of geheel niet eens) stoned maken, gezien de plant en mijn tolerantie, maar morgen stap ik dan gelijk over op de pure CBG die ik nog een aantal dagen maximaal zal vapen, maar die geheel geen THC meer heeft.

Man man man, wat een dramatische valse starten allemaal, but, dit gaat de goede kant op!

"Dromen doen we samen, succes bereiken we alleen. Op hoop van zege, vol vertrouwen gaan we heen."
L
LucidLucyLid
Sorry, ik moest een beetje grinniken om het proces in deze posts. Meer omdat ik het wel herken van lang geleden haha

Ik hoop dat je de komende tijd veel over jezelf en verslaving mag leren!

Ik zie nogal wat dingen die ik zelf anders aan zou pakken. Maar ik denk dat dat wel past bij het proces waar je in zit.

Er is alleen één uitspraak waar ik écht heel erge jeuk van kreeg:

Manu76 zei:
"Dromen doen we samen, succes bereiken we alleen. Op hoop van zege, vol vertrouwen gaan we heen."
Klik om te vergroten...
Mijn ervaring is dat het echt 180° precies totaal andersom is...

Alleen ga je sneller, samen kom je verder zie ik dan nog meer in. Maar ook die gaat voor verslaving niet op.

Binnenkort misschien ook maar eens ChatGPT gaan proberen. Ik begrijp dat er al veel mee gesjoemeld wordt en dat het bij uitstek geschikt is om je huiswerk voor je te laten maken.
Maar zo makkelijk wil ik mijn studenten niet van me af laten komen. Dus dan moet ik toch eens de zwaktes van het programma doorgronden.

Één ding zie ik al wel... Erg empathisch is ie niet 😂
M
Manu76Lid
LucidLucy zei:
Ik hoop dat je de komende tijd veel over jezelf en verslaving mag leren!
Klik om te vergroten...
Goedemorgen, leuk dat je meedenkt (en erom kunt lachen, want ik had niet anders verwacht)
De zin waar je kriebels van kreeg, was van GPT, maar ik had wel gestuurd, met Hoop van Zege (laatste waar je op kunt vertrouwen natuurlijk) en waarom die me aanspoorde succes alleen te zoeken weet ik niet, maar die woorden paste in zijn zinnetje blijkbaar.

Ik hoop verder dat ik niet veel meer hoef te leren over mijn verslavingen en dat ik nu alles weet uit het verleden. Vandaag is het hier zonnig en de joint van gisteren stelde niets voor, gelukkig. Ik had wel de verwachte moeite met het vinden van slaap en ik ben al begonnen met het ontwennen van THC.

De afgelopen twee maanden heb ik stappen gemaakt naar een leven zonder angst-bestrijdende pillen en 18 maanden geleden ben ik nicotinevrij gaan leven. Dat was een vreemde tijd, maar zeker een positieve stap.

Over kunstmatige intelligentie... Ja, de wereld zal binnen 12-24 maanden op zijn kop staan door de versnellingen die we zullen meemaken. Ik denk dat velen die moeten werken voor de kost, de AI moeten gaan gebruiken, anders zal onze toegevoegde waarde al snel verwaarloosbaar zijn. Geef de mens nog tien tot twintig jaar!

Vandaag wil ik graag het volgende delen (ik oefen met Prompt-Engineering en daarin ligt de toekomst voor de komende tien jaar):

"Op weg naar een gezonder en gelukkiger leven! Door alleen CBD te nemen, maak je een belangrijke stap naar een betere versie van jezelf. Het kan moeilijk zijn tijdens de overgang, maar denk aan alle voordelen die je zult ervaren. Geen angst of stress meer, alleen rust en ontspanning. Blijf volhouden, jij kunt dit! Laten we samen een THC-vrij leven creëren vol positieve veranderingen en groei."

oke dan!
G
GABA-B BonanzaLid
Succes! hopelijk niet teveel slapeloze nachten
L
LucidLucyLid
Manu76 zei:
Ik hoop verder dat ik niet veel meer hoef te leren over mijn verslavingen en dat ik nu alles weet uit het verleden.
Klik om te vergroten...
Ik leer nog elke dag bij, ook over mijn verslaving en eerder juist wanneer ik clean ben dan in gebruik.

Manu76 zei:
Ik had wel de verwachte moeite met het vinden van slaap en ik ben al begonnen met het ontwennen van THC.
Klik om te vergroten...
Die slaapproblemen zijn maar tijdelijk. Hou dat vast zou ik zeggen!

Manu76 zei:
De afgelopen twee maanden heb ik stappen gemaakt naar een leven zonder angst-bestrijdende pillen en 18 maanden geleden ben ik nicotinevrij gaan leven. Dat was een vreemde tijd, maar zeker een positieve stap.
Klik om te vergroten...
Netjes hoor! Blowde je nu dan puur of dmv vapen?

Manu76 zei:
Over kunstmatige intelligentie... Ja, de wereld zal binnen 12-24 maanden op zijn kop staan door de versnellingen die we zullen meemaken. Ik denk dat velen die moeten werken voor de kost, de AI moeten gaan gebruiken, anders zal onze toegevoegde waarde al snel verwaarloosbaar zijn. Geef de mens nog tien tot twintig jaar!
Klik om te vergroten...
Ik heb er in mijn werkveld (onderzoek) af en toe al mee te maken. Ben er zelf niet bedreven mee. Ik ben wel benieuwd wat het de komende tijd nog gaat brengen.
Als je ziet wat het nu al kan doen in zelflerende programma's. Bizar soms.
F
FerdFatoehausLid
Je blijft toch vapen dus je hebt geen thc ontwenning. Hoogstens nicotine.
L
LucidLucyLid
Ik zou je één tip willen geven over het omgaan met verslaving: wees ontzettend scherp op rationalisaties, bagatelliseren, de boel verdraaien en meer van dat. Dit is een van de smerige trucjes van het verslaafde brein om je verslaving in stand te houden.

Je zegt een capsule te zijn 'tegengekomen' de al gevuld was. Die je vervolgens bent gaan vapen en waarna toen bevestigd was wat je al wist. Er zat THC wiet in die capsule.
En toch zeg je dat dit je eerste THC loze dag is.

Dit is precies zo'n voorbeeld van de sluwe praatjes van het verslaafde brein. Voor jezelf de banaan recht praten.

Ditzelfde kom je ook vaak tegen met alcoholisten die 0.0 drinken voor de smaak. Maar eens in de zoveel tijd toch 'per ongeluk' een echt biertje drinken. Opmerkelijk ook dat ze daar allemaal stuk voor stuk altijd pas achter komen als het flesje al leeg is.

Dit is ook de reden dat ik geen 0.0 drink.
En diezelfde denkwijze trek ik ook door naar het gebruiken van wiet. Ik zou dus ook iedereen die wil stoppen met blowen, afraden om andere vormen van wiet te vapen.
De handelingen, de romantisering, de gedachten aan etc. houd je allemaal in stand. Daarmee houd je dus ook je verslaving in stand. En dan is het enkel nog de vraag wanneer er weer wiet in het spel komt die wèl THC bevat.
M
Manu76Lid
@LucidLucy nee, geheel mis heb je het daar gelukkig. Ik heb nog een paar gram gemalen CBG plant, om eerste dagen van het ontwenningsproces te vergemakkelijken. Ik stap niet over van bier naar 0,0% bier, maar heb 2 biertjes van 0,0% voor de eerste dagen zonder alcohol, mocht je een vergelijking wensen.
en @FredKroket je lijkt geen voorstander van CBD volgens mij, maar is niet voor niets een medische variant van cannabis. Ik geloof best dat er mensen afhankelijk zouden kunnen worden van het component, maar ik zou bij mezelf niet weten hoe dat me zou lukken. Zou zo slecht nog niet zijn.
M
Manu76Lid
Ok, de dag begint anders vandaag. Ik ben gisteren, uiteindelijk toch weer mijn vloeitjes en aasteker erbij gaan halen en kijken of het de definitieve keer was. Lijkt me wel, want ik kan nu moeilijk terug naar het rokersleven.
Plan moest ik dus nogmaals aanpassen maar nu ziet het er makkelijker uit. Gewoon klaar met de wiet voorlopig. Geen blowen meer en geen vapen meer. Geen THC geen CBD geen CBG, alleen maar de zon!
Ontwenning zal wel even maximum worden komende nachten, maar dan kan ik volgende week al verbetering verwachten en misschien al eerder. Ik was in principe de laatste dagen al goed bezig en ik denk zelfs, dat de laatste 2 maanden telkens minderen met de Pregabalin, me wel versterkt heeft.

Koffie smaakt nu nog goed trouwens en gisteren "zonder" THC was wel de eerste keer deze maanden, dat ik mijn koffie-apparatje niet op heb gemaakt. Was juist wat ik het moeilijkste vond, maar gisteren had ik genoeg koffie op rond 18h en durfde gewoon niet verder te drinken.

Nou, alsof ik ben opgenomen in het ziekenhuis dan, met uitzondering van het mogen drinken van koffie.
Dan ga ik maar naar mijn dagboek en dagplan doorlopen en die van morgen opstellen, maar ik verwacht, dat ik vandaag verder niets van mezelf ga verlangen.

Chat GPT nog even vragen voor een menu komende dagen:
Prompt:
Kun je menu samenstellen voor komende 2 dagen met ontbijt, lunch en diner en 2x snacken, om het ongemak van stoppen met blowen te verminderen?

Antwoord
Ja, ik kan u een menu aanbevelen voor ontbijt, lunch, diner en snacks voor de komende 2 dagen: # (ik vroeg hem wel het nog even in een tabel te plaatsten):

Ja, hier is het menu in een tabel weergegeven:
Dag 1Dag 2
OntbijtOntbijt
- Volkoren toast met avocado en ei- Griekse yoghurt met honing en noten
- Vers fruit- Vers fruit
LunchLunch
- Quinoa salade met groenten en kip- Veggie wrap met hummus en groenten
- Yoghurt met granola- Appel
DinerDiner
- Visfilet met groenten en aardappelen- Kip-curry met rijst en groenten
- Water of groene thee- Water of groene thee
SnacksSnacks
- Rode bieten hummus met rauwe groenten- Roasted chickpeas
- Banaan met pindakaas- Volkoren crackers met avocado-saus.

Het is belangrijk om voldoende water en voedzame voedingsmiddelen te eten om het lichaam te ondersteunen tijdens het stoppen met blowen.
M
Manu76Lid
LucidLucy zei:
Netjes hoor! Blowde je nu dan puur of dmv vapen?
Klik om te vergroten...
Ja, augustus 2021 ontving ik mijn Mighty Vaper en kon ik beginnen aan een jaar alleen wiet Vapen. Toen ging er iets mis en ik weet niet precies wat. Ik begon weer wiet te roken, maar gelukkig puur en geen nicotine meer genomen.
Vreemde was, dat ik door iets higher te worden, mezelf niet meer naar de vaper wist te motiveren. Dat is pijnlijk voor de longen en de economie. Ik had wel mijn eigen plantjes op het terras gekweekt en liet mezelf gaan. tussen de 3 en 5 gram per dag ging er dan doorheen en met Vapen stukken minder.
M
Manu76Lid
Ik kan lastig ademen, was het maar alvast morgen denk ik dan. Maar ok, belangrijkste is accepteren nu en begrijpen dat de pijn alleen ontwenning is.
Voelt iets zwaarder aan dan wat pil-verminderen, maar het komt op hetzelfde neer denk ik.
Morgen duurt nog even, maar ik heb er al zin in. Kan alleen maar beter voelen dan nu. Morgen misschien toch maar nog iets meer oppassen met coffee en Chat GPT had een mooi menu samengesteld, maar ik heb pizza gekocht en dat was minder slim neem ik aan.

brrrrr, op naar betere gevoelens.
M
Manu76Lid
Dag 2.
Volgens mij kan ik deze dag ook dag 3 of dag 4 noemen, maar het maakt geheel niet uit. En omdat ik gisteren geheel geen plantjes heb aangeraakt, noem ik gisteren maar dag1.
Het was me een pittige middag gisteren en vannacht was nog een stapje zwaarder, maar nu voel ik me zeker niet bepaald slecht.
Vannacht kon ik pas na 4 uurtjes draaien in slaap vallen en als ik een groot deel van deze dag zal slapen, zal komende nacht niet veel beter zijn.
Mijn avond eten ga ik wel anders aanpakken (ik had weinig gegeten, maar het wilde niet verteren leek, Spare-ribs). Stress en misselijkheid waren mijn grootste probleem.
En toch ook nog even extra oppassen met de koffie lijkt me wel aan te raden. Ik ben vanzelf al iets minder gaan nemen, maar laat ik kijken of nog een half kopje minder, ook lukt.
Verder ben ik wel positief en de kans van falen lijkt al bijna nihil. Minstens 1 jaar gaat me lukken, maar komende dagen en weken kan ik nog wel wat desforie verwachten.
Nou, kijken hoe ik komende 24 uur doorkom, want de verwachting voor dit week-einde, is dat ik zeker nog wel wat zware momenten ga meemaken (moeilijk normaal kunnen ademen, niet in slaap kunnen vallen in de nacht, wat triestjes voelen, misselijkheid en misschien wat angst en stress)

Ik ben verder een absolute voorstander van Wiet, maar deze periode zonder van minstens een jaar is zeker op zijn plaats. Vooral zolang ik nog in de knel lig met de grote bedrijven en ik niet geheel verlost ben van de anti-stress pillen.
M
Manu76Lid
Begin van dag 3, even GPT wat hulp gevraagd:

Ik, de schrijver, beschrijf mijn avonturen na twee dagen zonder het gebruik van wiet. Het was een uitdaging, dat is zeker! Maar ik moet zeggen, ik voel me stukken beter dan toen ik nog wel wiet gebruikte. Ik ben nog steeds een beetje gespannen en onzeker, maar dat is logisch, want veranderingen zijn nooit makkelijk.

Ik besloot om te stoppen met het gebruik van wiet om mijn geest en lichaam te reinigen, en ik moet zeggen, het is de moeite waard. Ik slaap beter 's nachts en voel me 's ochtends uitgeruster. Vannacht had ik maar 2 uur plafond-dienst en gaat echt de betere kant op.

Maar toch, er zijn momenten waarop ik me verveel en me afvraag waarom ik ooit ben gestopt met het gebruik van wiet. Maar dan herinner ik me aan het grotere doel en hou vol. Want zoals de beroemde dichter ooit schreef: "Verandering is als een bergbeklimming, soms is het steil en soms is het makkelijk, maar uiteindelijk bereik je de top."

Dus, lieve lezer, als je ooit ook besluit om te stoppen met het gebruik van wiet, weet dan dat het soms moeilijk is, maar het is de moeite waard. Blijf volhouden, want het pad naar verbetering is niet altijd gemakkelijk, maar uiteindelijk zul je het resultaat zien.

In mijn eigen woorden: GA ZO DOOR!
F
FerdFatoehausLid
Manu76 zei:
Begin van dag 3, even GPT wat hulp gevraagd:

Ik, de schrijver, beschrijf mijn avonturen na twee dagen zonder het gebruik van wiet. Het was een uitdaging, dat is zeker! Maar ik moet zeggen, ik voel me stukken beter dan toen ik nog wel wiet gebruikte. Ik ben nog steeds een beetje gespannen en onzeker, maar dat is logisch, want veranderingen zijn nooit makkelijk.

Ik besloot om te stoppen met het gebruik van wiet om mijn geest en lichaam te reinigen, en ik moet zeggen, het is de moeite waard. Ik slaap beter 's nachts en voel me 's ochtends uitgeruster. Vannacht had ik maar 2 uur plafond-dienst en gaat echt de betere kant op.

Maar toch, er zijn momenten waarop ik me verveel en me afvraag waarom ik ooit ben gestopt met het gebruik van wiet. Maar dan herinner ik me aan het grotere doel en hou vol. Want zoals de beroemde dichter ooit schreef: "Verandering is als een bergbeklimming, soms is het steil en soms is het makkelijk, maar uiteindelijk bereik je de top."

Dus, lieve lezer, als je ooit ook besluit om te stoppen met het gebruik van wiet, weet dan dat het soms moeilijk is, maar het is de moeite waard. Blijf volhouden, want het pad naar verbetering is niet altijd gemakkelijk, maar uiteindelijk zul je het resultaat zien.

In mijn eigen woorden: GA ZO DOOR!
Klik om te vergroten...
Goed bezig chef!
M
Manu76Lid
Dag 4

Ok, dit gaat redelijk lijkt me, maar ik had het denk ik makkelijker verwacht. Het zal me niets verbazen, dat ik over een tijdje denk, dat stoppen met nicotine gebruik, toch makkelijker kan zijn dan stoppen met wiet.
Maar ondertussen ben ik een dag verder en wist ik gisteren het strand te bereiken. Het lastige vond ik gisteren die spanning op de bovenbuik en het niet kunnen genieten: ik kan geen tv kijken of lezen of niets zonder te denken.. Fuck that. Slapen was ook moeilijk en misselijkheid in de ochtend kan ik nog vermelden. En ik heb weer wat dromen, geen gezellige, maar ook geen nachtmerries te noemen!

Stoppen met blowen is verder een kwestie van accepteren wie je bent en wat je voelt en daar heb ik flink naar toe kunnen werken dit laatste jaar: Mijn stappen:

1) Stoppen met nicotine: het was zeker een gesloten gordijn en toen ik gordijn opende kon ik al redelijk zien wat er gebeurde. en volhouden hielp me vervolgens met acties ondernemen.
2) Economische stress is iets verminderd door eigen wiet te kweken en niet meer te roken.
3) Vechten tegen machtsmisbruik van het bedrijf waar ik voor werk, mee begonnen in de maanden na stoppen met roken (wel kansloos lijkt mijn strijd, want laatste rechter leek gewoon een medewerker van ons bedrijf en ik heb te lang gewacht met doorhebben wat er gebeurd is met me. Tevens heb ik de rechtzaak voorbereid in een periode dat ik geheel de kluts kwijt was met een advocaat van de staat die zijn best doet, maar we hebben even een heldere Manu nodig neem ik aan.)
4) Dan mijn dokter kunnen overtuigen dat ik zo lang mogelijk weg moet blijven bij bedrijf.
5) Langzaam maar zeker ben ik gaan taperen van stresspillen en lukt deze maanden goed, omdat ik mijn Guts ben gaan volgen en doktoren me de kans geven. De professionele hulp denkt nu ook, dat mijn probleem voor een groot deel ligt aan de relatie met de werkgever en de economische stress. Mijn gebruik van de pillen is dan nergens goed voor.
5) Nu ook kunnen stoppen met wiet lijkt me geheel wakker te maken (ik heb last gehad van een vorm van psychose laatste 10 jaar is mijn conclussie deze week)

nou nou, laat ik maar effe lachen om het geheel en weer lekker naar mijn eigen dagboekje over springen.

Morgen weer wat gezelligere gedachtes misschien!
E
EliugesLid
Wat goed dat je wil stoppen en interessant om chatGPT te gebruiken.

Ik ben zelf uiteindelijk na jaren dagelijks wiet roken gestopt doordat ik vooral geen geld meer wou uitgeven in de coffeeshops, dus eerst zelf kweken en mildere medicinale soorten ontdekken en uiteindelijk helemaal gestopt.

Ik wil nu echt niet meer terug, maar toch blijven de gedachten van "high zijn zou nu heel lekker zijn" af en toe opwellen. Maar dan bedenk ik me dat het in gedachte altijd beter is dan het zou zijn om toe te geven en terug te vallen. En dan denk ik bij mezelf, nu getransporteerd worden naar een strand aan de andere kant van de wereld zou ook heel lekker zijn, maar dat moet ik ook missen, er zijn gewoon heel veel fijne dingen die niet naar believen toegankelijk zijn, want dat is het leven. Er zijn nu eenmaal heel veel dingen waarvan je weet dat is onder ideale omstandigheden op zichzelf een fijne ervaring of gedachte waar je naar kunt verlangen, waarvan je ook wel weet dat je nooit alleen die ervaring krijgt zonder andere negatieve effecten er bij.
Dus met de strand analogie, je komt nou eenmaal niet met een soort sci fi transportatie machine op een exotisch strand, dan moet je eerst een dure ticket kopen, je moet er dagen voor vrij nemen, het kost geld en het reizen kost je energie.
Dat steeds weer realiseren is iets wat mij echt helpt bij cravings, want bij verlaving werkt het uiteindelijk ook een beetje zo. Je verlangt op momenten van cravings naar dat fijne deel wat je mist en je hersenen kunnen je dan voor de gek gaan houden en doen vergeten dat je om een reden wou stoppen, namelijk dat het niet (meer) alleen maar een fijne ervaring was, maar dat afhankelijkheid en verslaving de negatieve bij effecten zijn en daar niet tegen op wegen.

Ik wens je veel succes in ieder geval. :)
M
Manu76Lid
Dagje zonder Chat GPT..:

Dag 5

Vanmorgen kan ik stellen, dat ik weer vol met positieve gedachten zit.

Ik viel ietswat moeilijk is slaap, maar niet met een gestrest gevoel wakker gelegen.

Het molentje dat in de nacht gaat draaien, is altijd hetzelfde deze jaren: “het niet accepteren van machtsmisbruik van het bedrijf, waar ik voor behoor te werken”. Maar ook dat komt goed en met meerdere rechtszaken die lopen, voel ik dat dit nu ook goed gaat komen.

Puntje dat ik wil vermelden vandaag, zijn de nu zeer levendige dromen: Prachtig vind ik ze. Alsof mijn onderbewuste me naar de meest vreselijke situaties brengt, maar ik heb er geen problemen mee. Ik heb echt niets te verliezen lijkt. Ik ben niet meer bang te maken. “Geen aanvallen van groep vossen, vrienden die armen zijn verloren, wakker worden op het werk met een baas die vraagt wat ik daar doe..” Allemaal toch zeer realistische dromen, die ik niet eens aanvoel als nachtmerries.

Nu was gistermiddag nog wel lastig, maar volgens mij moet ik even dubbel oppassen met gebruik van koffie en komende dagen kan leegte en wat stress er natuurlijk nog gewoon bij horen. (dagen, weken of maanden, maakt me niet uit)

Zin om te blowen heb ik in ieder geval niet. Ook geen last van geheugenverlies in de vorm van: “waarom stop je nu?” of “neem er nog 1 dat zou je goed doen” of “ben je wel goed bezig?”.

Om eerlijk te zijn, ik heb gewoon wiet in de kast liggen, maar die ligt daar voor mijn vriendin en absoluut geen behoefte aan. Ik kon er zelfs aan ruiken en er kwamen geen cravings naar boven. En dit terwijl ik er wel eentje ben die zeker 1000 keer heeft voorgenomen niet te blowen en dat gemiddeld een paar uur vol wist te houden.

Oleee, Oleee, Oleee!
M
Manu76Lid
Dag 7 zonder wiet

De afgelopen week heb ik mezelf op een hele nieuwe uitdaging begeven: ondertussen al dagje 7 zonder wiet. En hoewel ik nog steeds worstel met vermoeidheid, leegte en stress, kan ik zeggen dat ik al een aantal verbeteringen heb gemerkt. Ik val gemakkelijker in slaap, heb minder last van misselijkheid en kriebels en heb geen vreemde verschijnselen. Zelfs mijn koffieconsumptie is flink verminderd!

Na het bekijken van talloze YouTube-filmpjes over het stoppen met blowen, weet ik nu dat veel mensen de tweede week wat extra moeite hebben met hun algehele gemoedstoestand, focus en fysieke krachten. Dus, ik heb mijn verwachtingen aangepast en verwacht dat de komende week nog een uitdaging zal zijn. Maar ik weet ook dat ik het niet allemaal in één keer moet verwachten en ben dankbaar voor de kleine verbeteringen die ik tot nu toe heb ervaren.
Ondertussen gaat het goed met me, en mijn dagelijkse plannen zijn weer redelijk haalbaar, vooral nu ik rekening houd met de onrust die nog steeds aanwezig is gedurende delen van de dag.

En ik ga nu niet meer verwachten, de eerste 4 weken zonder wiet, het 'halleluja'-gevoel al te ervaren! Het begint te komen en ik geniet steeds meer van het nu en zo.. Dit is mijn reis naar mentale en fysieke renewal.

This feels good!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123456
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."