Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTijd van bezinning - waar?

Tijd van bezinning - waar?

1591 antwoorden
215 weergaven
18-5-2026
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Stukje gefietst maar de laatste 4 km lukt niet, haha. Zit nu ff eigens te zitten in de hoop dat het zo weer gaat.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nog steeds Coronagaar. Ik ga niet hardlopen. T is al een half uur fietsen erheen, het gaat ff niet.

Gisteren had mijn moeder weer een heel verhaal over zichzelf; de band het haar ouders etc. Ik zou willen dat zij eens hulp zocht:
Het begon eigenlijk over de verslaving van oma, dat ik wel relevant ook voor Brijder.

Ik ben zo moe… gaap.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Vraagje, hebben jullie ook dat bij elke meeting weer een appgroep hoort? Vaak wordt er een tikkie in geplaatst voor zevende traditie maar je kunt ook contant betalen.
Ik ben uit veel appgroepen gegaan want het gaf zoveel drukte op de telefoon.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ben veel artistieker dan de rest van de familie maar heb daar niet altijd uiting aan kunnen geven.
Alles braaf, gereformeerd, hoe het heurt. Heb zelfs lange tijd mijn haar niet durven verven omdat opa dat niet mooi vond.

Dat met die emotie-regulatie: het was ook niet de bedoeling dat ik mijn emoties er uit gooide thuis. Lief zijn en het goede voorbeeld geven. En de sociale controle was groot.
Iedereen zei altijd dat ik het karakter van mijn vader heb. Maar ben ik niet ook een stuk Fries, van de andere kant van de familie?
Bij de psycholoog kwam ter sprake dat de emotieregulatie sterk kan samenhangen met je geboortegrond.

Vrijdag hoor ik wat ze doen met het advies voor schematherapie. Wat eigenlijk de uitkomst was van het gesprek van de psycholoog. Maar waarvan hij ook zei, start daarmee bij de Brijder moet want dan heb je alles onder 1 paraplu.

Misschien ga ik mijn artistieke kant maar weer eens voeden.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb zo’n dekentje, waar ik heel augustus onder heb gelegen zo’n beetje. Toen de tranen niet kwamen.

Nu zag ik dat dekentje weer en kan alleen maar janken. Raar hoe dat werkt. Ik zat helemaal op slot.

Dekentje is nu in de was. Het wordt de snotter-deken denk ik.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#6
Tussendoor aan t schoonmaken. Maar nog een vraag. Ik krijg de correspondentie van Brijder via ‘secretariaat leefstijl’.

Voelt een beetje alsof ze het zien als een leefstijl-probleem of moet ik het zo niet zien?
Ik ben ff moe gebeld en geregeld enzo.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Woensdag weer mijn ggz groep bipolair. Ik ben in februari voor het laatst geweest volgens mij. Ik ken sommigen al 9 jaar, ze waren wel ongerust na een ‘no show’ en ik heb regelmatig updates gestuurd maar ze dus nog niet gezien. In de zomer was ik twee keer van plan te gaan maar ging het niet door.
Het is eens per maand. In tegenstelling tot bij NA mag je elkaar in de rede vallen. Alleen dat gebeurt soms wel heel erg vaak. Ik realiseer me nu dat ik dit zelf laat gebeuren. Als ik mij anders opstel zal het voor de ander lastiger zijn mij steeds te onderbreken.
Meestal heb je een kwartiertje spreektijd en ik weet nog niet hoe ik alles in een kwartier samenvat.
Er is een kg of 8 af sinds februari en dat zien zij waarschijnlijk ook wel, haha.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Alinde zei:
Vraagje, hebben jullie ook dat bij elke meeting weer een appgroep hoort? Vaak wordt er een tikkie in geplaatst voor zevende traditie maar je kunt ook contant betalen.
Ik ben uit veel appgroepen gegaan want het gaf zoveel drukte op de telefoon.
Klik om te vergroten...
Ja die app groepen ken ik wel. Voor het service team (de mensen die de meeting organiseren) ontkom je daar eigenlijk niet aan, maar voor de bezoekers kan het leuk zijn om uitjes te regelen en laagdrempelig hulp te vragen maar is het zeker niet verplicht.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dank je. Eentje hier is eigenlijk wel heel helpend mijn telefoon is gewoon te druk nu. Ben er nu iig even uit.

Zie er tegenop om in mijn woensdag-groep mijn verhaal te doen, na al die maanden. Bang dat er verwijten komen want nee, ik had niet zelf benzo’s hoeven bestellen een jaar lang en nee ik had niet dagelijks hoeven drinken en ja ik had het anders kunnen doen.
Als het al komt is het echt uit betrokkenheid.
Het is niet dat ik tegen ze gelogen heb maar de keiharde crash kwam door iets uit onverwachte hoek.
Ik kan het 100 x met droge ogen vertellen maar hun ken ik zo lang, zo goed.

Maar uitstellen heeft geen zin. Woensdagochtend zie ik ze.

Eentje kwam ik in de zomer nog tegen, hij vond me er zo goed uit zien zonder al die medicatie. Dat steunt me wel.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#10
kan hij eventueel niet 1 van de 2 via beelbellen doen in het begin ,
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#11
Gatverdarrie. Telefoon ging, iemand die ik jaren niet gezien heb. Heb m laten gaan.
Krijg ik een foto van mijn huis. Dat hij in de buurt is.
Het is geen ex ofzo. Het is vast goed bedoeld. Maar gatver.
Dit is niet een buurt waar je zomaar langs komt en daar waar hij stond daar heeft al helemaal niemand iets te zoeken. Het is echt een een foto van vandaag.

Ik ben eigenlijk heel lang heel lief geweest tegen iedereen. Dit is een soort vriend van vrienden, hij woont hier ook helemaal niet.

Geval goed bedoeld maar brrr.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Die man is best autistisch en het is voor hem iets heel anders dan voor mij. Hij moest in de buurt zijn (hij schrijft ook waar) en had zijn auto hier in de wijk geparkeerd en was zelf daar waarschijnlijk heel blij mee.

Hij is hier lang geleden eens geweest. Ik woon eigenlijk in een heel veilige buurt dus t verbaast me al dat niemand hem de steeg uit gejaagd heeft. Met zijn camera.
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#13
Maak het jezelf zo comfortabel mogelijk in de kliniek. Neem bijvoorbeeld een kruik mee zodat je lekker warm in bed ligt en wat geborgenheid voelt.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#14
Alinde zei:
Hoor zo vaak dat benzo’s afbouwen hel is.
Klik om te vergroten...
Niet per se. Het probleem is vooral dat onderliggende angst en spanning weer naar boven komen en dat kan heftig zijn als je die gevoelens lang onderdrukt hebt met benzodiazepines. Dus het is zaak om dat in goede banen te leiden. In de kliniek zal het makkelijker gaan dan thuis omdat je daar veel steun zult krijgen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Alinde zei:
Dankjewel!

Nog steeds moeilijk voor te stellen dat ik t volgende weekend daar zit. Misschien morgen nog maar ff een lekkere trui kopen.

Zit alweer te janken. Hoor zo vaak dat benzo’s afbouwen hel is.

Ga liever een paar weken naar de tandarts dan dit.
Klik om te vergroten...
Er doen veel horrorverhalen de ronde, waaronder de mijne… Maar het is een heel persoonlijk ding. Probeer te accepteren dat je niet weet hoe het zal gaan. Ook al wordt het een moeilijke weg, je wordt wel bevrijd van de vreselijke Benzo-gevangenis.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#16
Van de tijd dat ik geen pammen slikte en weinig seroquel, weet ik niet meer zo goed hoe ik me toen voelde. Ik ondernam wel dingen, meer dan nu iig.
Ik voel me zo ontzettend slecht de laatste 4 weken.

De laatste drank terugval is zo’n toestand geworden. En daarna de pammen tijdelijk opgehoogd tegen de zucht. En mijn verslaafde brein zegt: neem ze maar, nu kan het nog.

Bij de drank terugval van begin oktober ben ik een deel kwijt van mijn geheugen. En dat is frustrerend.

Ben straks wel opgelucht als het zo ver is. Ik voel me zo moe.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Dank je. Van alcohol hoef ik niet te detoxen maar de verslaving moet nog wel behandeld worden. Alleen dat begint later.
Dit is vooral gericht op afbouw lorazepam.

Heb toch nog even wat lekker zittende kleding gekocht en een sportbroek en shirt. Wat ik had is zo versleten en verwassen, dan voel je je nog ellendiger.

Soms denk ik aan oma. Ook verslaafd aan pammen. Het was dat opa haar overal mee naartoe nam, anders zat ze hele dagen binnen denk ik.
Ze had ook geen vriendinnen of behoefte daaraan.

Anyway ben er een stapje meer klaar voor met mijn aankopen.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#18
Mijn broer is heel hoopvol, zeker vanwege alles wat hij inmiddels over de benzo’s gehoord heeft. Dat er echt een wereld kan open gaan als de middelen er af zijn en ik hulp krijg bij het sociaal emotionele stuk.

Ik hoop het.

Hij werkt zelf niet in verslavingszorg maar komt wel veel met mensen in aanraking, ook verslaafden.

Deze week wellicht mijn laatste lorazepam. Het zal wel naar diazepam omgezet worden. Ruim 18 jaar geleden werd ik verliefd op lorazepam. Nu moet het afgelopen zijn.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Als ik goed begreep had de psychiater vandaag een nieuwe voorraad lorazepam uitgeschreven.
Snap t niet, ik ga morgen de kliniek in, heb zelf nog voorraad en neem toch aan dat t omgezet gaat worden naar diazepam.

Heb apotheek gebeld, hopelijk hadden ze t nog niet verpakt. Best zonde want dan moet het weer vernietigd worden.

Ik snap niet hoe hij dat dan bedenkt, de medicatie gaat via Brijder als ik daar zit (alleen eerste 2 dagen nog niet)
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Laatste dagje dagbehandeling weer gehad, kort maar krachtig deze periode. Dit is van ggz dus.
De meesten slikken wel tijdelijk benzo’s en merken bijv dat ze niet veel dromen, niet uitgeslapen zijn etc.
Ik kan dat niet meer vergelijken na al die jaren.

Er is ook een noodplan voor als ik manisch dreig te worden bij Brijder. Wel goed dat ze daarmee bezig zijn.

Als ik heel slecht slaap ga ik Olanzapine krijgen. Natuurlijk liever niet, maar ze hebben iig niet opgeschreven dat we de afbouwpoging dan gaan staken.

Ben benieuwd of ik weer wat plezier ga krijgen in t leven. Ik vind alles zo ontzettend nutteloos, al die dingen die elke dag terugkomen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1...3738394041...80
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."