Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsWaarschuwing cold turkey benzo’s

Waarschuwing cold turkey benzo’s

57 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Diazepam denk ik ook zeker aan te bevelen en jezelf niet geloven!
Je moet echt eerder de dokter vertrouwen dan jezelf, want nu met RC benzo, zelf doktertje te gaan spelen.., en zeggen dat je diazepam niet vertrouwt omdat je er slechte dingen over hebt gelezen..
Nee, stop met lezen en luister naar de dokter voor de komende periode!
Succes en heel veel sterkte toegewenst!


Edit: ik bedoel niet echt, dat je niets meer van internet moet geloven of lezen, maar met de pijn die je meemaakt en de slaap die je mist, zul je waarschijnlijk alleen lezen, wat je wilt horen en is het moeilijk voor je een betrouwbare oplossing te vinden en daarom raad ik deze weken zeker het doktersadvies aan.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sterretje1984 zei:
Kan ik zo krijgen was ook hun voorkeur bij afbouw oxa en tema maar heb zoveel nare bijwerkingen gelezen dat ik daar een beetje bang voor ben geworden! En ik heb 2 jaar terug van de crisisdienst 1 diazepam gehad en heb me toen zo angstig en slecht gevoeld dat ook dat me bang maakt.
Klik om te vergroten...
Misschien klopte de dosering niet. Kun je hier nakijken: https://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#3
dupont zei:
Misschien klopte de dosering niet. Kun je hier nakijken: https://www.benzo.org.uk/bzequiv.htm
Klik om te vergroten...
Als ik zo omreken had ik op de 50 mg dia per dag moeten starten. Bij de crisis kreeg ik 3x 20 mg mee voor 3 dagen. Geen wonder dat ik koekoek werd. En dat zijn mensen die je beter moeten maken. Ik ben het strijden voor mijn gezondheid zo moe. Soms denk ik wel aan opgeven, ben uitgestreden qua mentale klachten, verslaving en fysieke klachten. de enige reden niet nu er een einde aan te maken is het idee dat mijn kinderen of moeder me vinden en ik hun in de steek laat.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sterkte Sterretje. Ik wilde ook alleen nog maar dood. Zelfs dat kan over gaan als je van de benzo’s af bent.

Hier hebben ze eerst omgerekend naar diazepam en vanaf daar afgebouwd. Kan idd zijn dat je te weinig hebt gekregen.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
Sterretje1984 zei:
Ik word 1 februari geopereerd en heb zo gigantisch veel pijn. Oxy krijg ik niet meer door een verslavingsverleden en andere pijnstillers werken niet voldoende (hebben er al 15 geprobeerd met huisarts, neuroloog, pijnpoli enz) nu dacht ik ik bestel precies tm 31 januari dat ik tot de operatie en de narcose (waar ik zeker een week goed van slaap) nog even pijn vrij goede nachten kan maken! Slim nee! Maar mijn man beheerd mijn tema en oxa dus daarin kan ik ook niet vermeerderen om even een ruime week door te slapen zonder telkens wakker te worden van de pijn.
Klik om te vergroten...
is het niet handiger om met hem ook in gesprek te gaan ipv
(zonder zijn medeweten ? ) aan rc benzo's te denken
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#6
MR_CHIP zei:
is het niet handiger om met hem ook in gesprek te gaan ipv
(zonder zijn medeweten ? ) aan rc benzo's te denken
Klik om te vergroten...
Ja en nee, het is maar een chirurg die uitvoert wat de neuroloog zegt en de neuroloog zie ik pas na de operatie weer.
het liefst neem ik vanaf nu helemaal niets meer en ga ik nuchter de operatie in, maar dat kleine verslavende duiveltje hè?

of bedoelde je mijn man, dat is een no go, die heeft me na de hersenbloeding en epilepsie aangetroffen en is zo geschrokken en geeft van alles de medicatie de schuld. Mij iets meer geven voor minder pijn dat doet hij zeker niet!

enige voordeel die ik me net bedenk ik dat jk nog geen oxa en tema online heb gekocht om mijn man om de tuin te lijden qua aantallen. Dat is toch een kleine overwinning!
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sterretje1984 zei:
Ja en nee, het is maar een chirurg die uitvoert wat de neuroloog zegt en de neuroloog zie ik pas na de operatie weer.
het liefst neem ik vanaf nu helemaal niets meer en ga ik nuchter de operatie in, maar dat kleine verslavende duiveltje hè?

of bedoelde je mijn man, dat is een no go, die heeft me na de hersenbloeding en epilepsie aangetroffen en is zo geschrokken en geeft van alles de medicatie de schuld. Mij iets meer geven voor minder pijn dat doet hij zeker niet!

enige voordeel die ik me net bedenk ik dat jk nog geen oxa en tema online heb gekocht om mijn man om de tuin te lijden qua aantallen. Dat is toch een kleine overwinning!
Klik om te vergroten...
ik bedoelde idd je eigen man
dingen doen zonder dat hij er vanaf weet .... kan niet goed zijn voor het wederzijds vertrouwen (al wil ik daar niet teveel in mengen/mening/vooroordeel over geven )
dat is een hele kleine overwinning al vraag ik me echt af voor hoelang nog...
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sterretje1984 zei:
Als ik zo omreken had ik op de 50 mg dia per dag moeten starten. Bij de crisis kreeg ik 3x 20 mg mee voor 3 dagen. Geen wonder dat ik koekoek werd. En dat zijn mensen die je beter moeten maken. Ik ben het strijden voor mijn gezondheid zo moe. Soms denk ik wel aan opgeven, ben uitgestreden qua mentale klachten, verslaving en fysieke klachten. de enige reden niet nu er een einde aan te maken is het idee dat mijn kinderen of moeder me vinden en ik hun in de steek laat.
Klik om te vergroten...
Je komt er wel weer bovenop 👍. Kan even duren maar het leven wordt weer fijn.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Sterretje1984 zei:
Als ik zo omreken had ik op de 50 mg dia per dag moeten starten. Bij de crisis kreeg ik 3x 20 mg mee voor 3 dagen. Geen wonder dat ik koekoek werd. En dat zijn mensen die je beter moeten maken. Ik ben het strijden voor mijn gezondheid zo moe. Soms denk ik wel aan opgeven, ben uitgestreden qua mentale klachten, verslaving en fysieke klachten. de enige reden niet nu er een einde aan te maken is het idee dat mijn kinderen of moeder me vinden en ik hun in de steek laat.
Klik om te vergroten...
Ja, er is te weinig kennis over Benzo afbouw, zelfs bij mensen die beter zouden moeten weten. Heb je in ieder geval een waarschijnlijke verklaring voor je "koekoek". Met de juiste dosering zou het echt wel goed te doen moeten zijn, maar er zijn mensen die slecht gaan op Diazepam. Dat is alleen met zekerheid te zeggen als de equivalente dosis wel klopt, en dan ook nog na een paar dagen - niet alle Benzo's werken hetzelfde en overzetten naar Diazepam kan ook een gewenningsperiode met zich meebrengen (IIRC m.n. als men van Clonazepam af komt). Heb ik nog nooit last van gehad maar schijnt na een week of twee over te gaan. Het helpt sowieso om de transitie naar Diazepam geleidelijk aan te doen, verspreid over een paar weken, iets van 10mg Diazepam per week als ik Ashton mag geloven (en dat doe ik zonder meer :)).
S
Sterretje1984Lid
01-01-2024, 00:00
#10
dupont zei:
Ja, er is te weinig kennis over Benzo afbouw, zelfs bij mensen die beter zouden moeten weten. Heb je in ieder geval een waarschijnlijke verklaring voor je "koekoek". Met de juiste dosering zou het echt wel goed te doen moeten zijn, maar er zijn mensen die slecht gaan op Diazepam. Dat is alleen met zekerheid te zeggen als de equivalente dosis wel klopt, en dan ook nog na een paar dagen - niet alle Benzo's werken hetzelfde en overzetten naar Diazepam kan ook een gewenningsperiode met zich meebrengen (IIRC m.n. als men van Clonazepam af komt). Heb ik nog nooit last van gehad maar schijnt na een week of twee over te gaan. Het helpt sowieso om de transitie naar Diazepam geleidelijk aan te doen, verspreid over een paar weken, iets van 10mg Diazepam per week als ik Ashton mag geloven (en dat doe ik zonder meer :)).
Klik om te vergroten...
Ik ga de Ashton bestuderen en na de operatie de laatste afbouw voorstellen met diazepam maar wel op die manier en anders niet! Thanks voor de informatie en tips.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#11
Sterretje1984 zei:
Ik ga de Ashton bestuderen en na de operatie de laatste afbouw voorstellen met diazepam maar wel op die manier en anders niet! Thanks voor de informatie en tips.
Klik om te vergroten...
https://www.benzo.org.uk/amisc/dutchmanual.pdf

You can do it 👍.
A
AlindeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Eens met Dupont, er is nog veel te weinig kennis over.

Ik heb - een half jaar voor ik in herstel ging - een keer mijn voorgeschreven lorazepam vervangen door de diazepam van een vriendin. Op een gegeven moment lag ik in de keuken op de vloer ik lag er wel lekker, vond ik zelf.
Volgende dag moest ik naar mijn schoonmaakbaantje. Ik herinner het me niet zo goed maar ik hoefde niet meer terug te komen.

Gelukkig heb ik het daarna alleen nog in de kliniek gebruikt. Daar dacht ik 1 x dat ik dood ging en toen durfde ik niet meer te slapen,

raar spul.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik wens de arts hier op dit moment ook een benzodiazepine verslaving aan. Hork van een vent. Nooit een insult gehad; tot deze opname. Van 80mg naar 15mg in 16 dagen. PAWS krijg ik er gratis bij. Spijt van m'n leven dat ik gekozen heb voor de detox.

Ik citeer; "hoe sneller naar de 0, deste eerder je glutamaat zich kan herstellen".

Heftig van jou situatie. Sterkte ermee. Er is al veel verteld. Maar de Ashton methode is de enige methode die het dragelijk maakt om benzos af te bouwen. Pijnloos bestaat niet maar wat ik in deze opname heb ervaren ben ik echt van geschrokken. 😭😭😭
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Raver zei:
Spijt van m'n leven dat ik gekozen heb voor de detox.
Klik om te vergroten...
Heel veel sterkte toegewenst @Raver!
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Raver zei:
Ik wens de arts hier op dit moment ook een benzodiazepine verslaving aan. Hork van een vent. Nooit een insult gehad; tot deze opname. Van 80mg naar 15mg in 16 dagen. PAWS krijg ik er gratis bij. Spijt van m'n leven dat ik gekozen heb voor de detox.

Ik citeer; "hoe sneller naar de 0, deste eerder je glutamaat zich kan herstellen".

Heftig van jou situatie. Sterkte ermee. Er is al veel verteld. Maar de Ashton methode is de enige methode die het dragelijk maakt om benzos af te bouwen. Pijnloos bestaat niet maar wat ik in deze opname heb ervaren ben ik echt van geschrokken. 😭😭😭
Klik om te vergroten...
Het wordt een marathon voor je, maar onthoud dat je ook van PAWS uiteindelijk helemaal herstelt! Ik ben een ervaringsdeskundige..
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
RnB_fan zei:
Het wordt een marathon voor je, maar onthoud dat je ook van PAWS uiteindelijk helemaal herstelt! Ik ben een ervaringsdeskundige..
Klik om te vergroten...
Bij mij zijn de PAWS uiteindelijk ook helemaal verdwenen @Raver
Duurde wel een klein jaartje :(
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#17
dupont zei:
Bij mij zijn de PAWS uiteindelijk ook helemaal verdwenen @Raver
Duurde wel een klein jaartje :(
Klik om te vergroten...
En bij mij ongeveer 6 tot 9 maanden.. De exacte hersteltijd vind ik lastig om aan te geven, omdat het zo langzaam en grillig verloopt.
E
EduitoLid
01-01-2024, 00:00
#18
Sterretje1984 zei:
Misschien overbodig maar wil het toch met jullie delen. Ik ben de afgelopen jaren diverse malen cold turkey gestopt met benzo’s (oxazepam en temazepam) dit ging altijd goed op wat slapeloosheid en een rotgevoel voor 2 weken na. Ik nam de waarschuwingen dan ook nooit zo serieus. Tot vorige week. 2 weken terug was ik weer cold turkey gestopt (voor 3 weken omdat ik mijn maand recept in 1 week al op gebruikt had), ik had weer last van slapeloosheid en voor de rest viel het mee. Tot vorige week. Ik werd wakker en kon niet meer op woorden komen, begon te stotteren, en de hele linker kant van mijn lichaam raakte steeds meer gevoelloos tot ik deze helemaal niet meer kon bewegen. Binnen 3 uur kon ik ook helemaal niet meer praten. Ik bleek een hersenbloeding te hebben gehad. En tot overmaat van ramp kreeg ik een paar uur later er een heftige epileptische aanval overheen. Ik ben zo geschrokken dat ik heb besloten dat ik helemaal van de benzo’s af wil. Ik ben nu in overleg met de neuroloog en psychiater heel langzaam aan het afbouwen en heb aangegeven dat ik daarna nooit meer een recept wil! Het hoeft je niet te gebeuren maar wil toch de waarschuwing geven omdat ik dacht dat het mij nooit zou gebeuren omdat ik wel al een keer of 15 a 20 cold turkey was gestopt. Maar dit keer heeft het mijn ogen doen openen!! Voor mij geen gekloot meer met medicatie te veel nemen of mixen met andere medicijnen.
Klik om te vergroten...
Is er een relatie tussen de hersenbloeding en de cold turkey van benzo?!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#19
Eduito zei:
Is er een relatie tussen de hersenbloeding en de cold turkey van benzo?!
Klik om te vergroten...
Benzo afbouw behoor je niet cold Turkey te beëindigen. En er kan vanalles mis gaan en ik begreep dat het telkens erger wordt als je vaker zou moeten stoppen over de loop van de jaren.
E
EduitoLid
01-01-2024, 00:00
#20
Manu76 zei:
Benzo afbouw behoor je niet cold Turkey te beëindigen. En er kan vanalles mis gaan en ik begreep dat het telkens erger wordt als je vaker zou moeten stoppen over de loop van de jaren.
Klik om te vergroten...
wat begreep je dan?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."