Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
ยฉ 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVan 1P-LSD naar A pihp en alles wat er tussen zat.

Van 1P-LSD naar A pihp en alles wat er tussen zat.

88 antwoorden
12 weergaven
18-5-2026
W
WeirdoWLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey, bedankt voor je bericht en voor je tijd voor het lezen van mijn verhaal.
Nou in principe was ik dus vanaf 1 januari cold turkey gestopt (laatste maand van 2023 wel afgebouwd met alcohol en had al eerder de a-pihp en 2-MMC weggegooid met succes), en had echt de juiste mindset gekregen. Want anders had me dat ook echt niet gelukt die anderhalf maand. Maar goed, ik had totaal niet ingecalculeerd wat er met me gebeurt als ik alleen ben en me ga vervelen. Dus na dit weekend, gewoon weer cold turkey. Want ik werk dan weer en kan weer andere vaste afspraken met vrienden oppakken die ik elke week heb. (dit zijn trouwens de vrienden die ik vernoem in mijn verhaal als โ€œdegene die er NIET mee content zijnโ€, dus ik probeer echt met mensen om te gaan die een goede invloed op me hebben en met wie ik kan praten).
Maar goed, ik moet in de tijd dat ik werk wel even goed nadenken wat ik ga doen met eventuele verveling als ik voor lange tijd alleen kom te zitten. Ik weet niet of jij of jullie enige tips hebben? Ik heb wel hobbies, maar motivatie ligt op de grond al sinds vorig jaar.

bedankt
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#2
Verveling mag er zijn. Heb daar ook veel last van gehad toen ik net was gestopt met middelen. Drugs was zo mijn leven geworden, jaren lang, dat ik niet goed wist wat ik met de tijd aan moest toen ik stopte. Alles wat ik leuk vond deed ik ook onder invloed, dus ja dat heeft wel tijd gekost om daarin te schakelen zeg maar.

Ben je al eens op een meeting geweest? Kan je zeker aanbevelen om daar eens te gaan kijken en luisteren naar mensen die in hetzelfde schuitje zitten / hebben gezeten.
W
WeirdoWLid
01-01-2024, 00:00
#3
Koffieb00n zei:
Alles wat ik leuk vond deed ik ook onder invloed, dus ja dat heeft wel tijd gekost om daarin te schakelen zeg maar.
Klik om te vergroten...
Mag ik vragen hoe je dat hebt gedaan? Maar als het te persoonlijk is, voel je je niet bezwaard hoor.

Nee, niet een meeting. Maar heb wel 1 vriend die al 20 jaar clean is. Dus daar bespreek ik alles mee. Dat helpt enorm. Voel me alleen weer zo waardeloos dat ik er zo makkelijk weer ben ingetuind, en dat keer 2. Want niet alleen een terugval in de alcohol (wat ik trouwens sinds die dag wel weer heb laten staan), maar ook een terugval in een drugs die ik letterlijk maar 1x gebruikt heb vorig jaar en weg heb gespoeld, vanwege het feit dat ik inzag dat het erg verslavend was. En dan toch nog juist DIE drugs weet je.
Ook om het feit dat dit ook zo goed voelde bij mโ€™n adhd. Ging meteen mn hele huis opruimen enzo ๐Ÿ˜‚. Dat maakt het ook niet makkelijker.
bedankt voor je reactie
R
RnB_fanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bedankt voor je eerlijke en open verhaal.

Ik denk alleen dat je het nuchter worden vooral uit jezelf moet gaan halen, in plaats van uit diepe LSD-trips. Die inzichten zijn helaas vaak maar kortstondig. In mijn ervaring kun je enkel volledig nuchter pas tot de echte levensveranderende inzichten komen.
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#5
Weird_Tripping zei:
Mag ik vragen hoe je dat hebt gedaan? Maar als het te persoonlijk is, voel je je niet bezwaard hoor.
Klik om te vergroten...
Zoals ik zei accepteren dat verveling er mag zijn. Gewoon de dingen blijven doen die ik deed, ook al ondervond ik er geen plezier in. Soms stopte ik dan na een halfuur al hoor.

Ik heb ook weekenden weggebinged op youtube op de bank onder een dekentje omdat ik mezelf niet tot iets kon zetten. Dus geef het vooral tijd. Het wordt beter, maar daarvoor moet je wel clean blijven.
W
WeirdoWLid
01-01-2024, 00:00
#6
RnB_fan zei:
Bedankt voor je eerlijke en open verhaal.

Ik denk alleen dat je het nuchter worden vooral uit jezelf moet gaan halen, in plaats van uit diepe LSD-trips. Die inzichten zijn helaas vaak maar kortstondig. In mijn ervaring kun je enkel volledig nuchter pas tot de echte levensveranderende inzichten komen.
Klik om te vergroten...
Bedankt voor je reactie. En inderdaad ik geef je gelijk dat het zeker uit mezelf moet komen, en ik weet dat het er zit, ergens diep weliswaar. Want hoe kon ik anders die anderhalf maand zo heerlijk volhouden toch? Maar het andere is ook waar dat die verslaafde er dus ook nog rondhuppelt. ๐Ÿ˜‚ Daarom dat ik vanaf morgen weer cold turkey ga. Dat helpt gewoon bij mij. Ik ga elke dag tellen en trots op mezelf zijn.
W
WeirdoWLid
01-01-2024, 00:00
#7
Koffieb00n zei:
Zoals ik zei accepteren dat verveling er mag zijn. Gewoon de dingen blijven doen die ik deed, ook al ondervond ik er geen plezier in. Soms stopte ik dan na een halfuur al hoor.

Ik heb ook weekenden weggebinged op youtube op de bank onder een dekentje omdat ik mezelf niet tot iets kon zetten. Dus geef het vooral tijd. Het wordt beter, maar daarvoor moet je wel clean blijven.
Klik om te vergroten...

Wauw, dat laatste ben precies ik. Ook urenlang YouTube kijken. Het is toch inderdaad die acceptatie van โ€œverveling is okรฉโ€. Want zolang je je verveelt, zit je in ieder geval niet aan de drugs. ๐Ÿ˜…
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hmm redelijk veel bekende stukjes in je verhaal, ik ben 1,5 jaar terug gescheiden, dat was toen voor mij de aanleiding om weer af en toe wat te gebruiken, hoewel alcohol mijn grootste handicap is, (niet verslaafd, maar als ik drink is er vaak geen grens) was coke ook hard op weg om een gewoonte te worden.
Daarna ontdekte ik ook de wondere wereld van de research chemicals, dat was gelukkig voor mij wel het moment dat ik limieten aan mijn gebruik heb gezet, max 1 weekeind per maand, dat houd ik tot nu toe goed vol
L
LucidLucyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb wel veel herkenning in je verhaal. Het destructieve en vooral obsessieve denken aan gebruik. Of in elk geval daar je heil in zoeken.

Ik hoop dat je snel uit je terugval weet te komen. Alfa is one hell of a drug. Ik heb er ontzettend veel moeite mee (gehad) om daar vanaf te raken. Maar het is mogelijk, net als alle andere middelen. En zoals je zelf zegt, gewoon de draad weer oppakken.

Uiteindelijk gaat het niet zozeer om de middelen, maar om alle gedragingen daaronder. Die doorgronden zullen je helpen om clean te blijven. Maar ik zou je willen adviseren dat niet alleen te doen.
W
WeirdoWLid
01-01-2024, 00:00
#10
miles zei:
Hmm redelijk veel bekende stukjes in je verhaal, ik ben 1,5 jaar terug gescheiden, dat was toen voor mij de aanleiding om weer af en toe wat te gebruiken, hoewel alcohol mijn grootste handicap is, (niet verslaafd, maar als ik drink is er vaak geen grens) was coke ook hard op weg om een gewoonte te worden.
Daarna ontdekte ik ook de wondere wereld van de research chemicals, dat was gelukkig voor mij wel het moment dat ik limieten aan mijn gebruik heb gezet, max 1 weekeind per maand, dat houd ik tot nu toe goed vol
Klik om te vergroten...
Heftig joh, en bedankt voor je openheid en ervaring! Maar goed van je dat je limieten kan zetten. Maar toch wil ik erbij zeggen dat ik dat op veel momenten ook dacht, totdat mijn lichaam daar anders over dacht. Blijf voorzichtig met die troep. Zit nu, sinds ik mijn verhaal, te schrijven al aan mn 3e dag aan de A-pihp. Heb het ondertussen ook nog eens gevaped, maar is niet mijn favoriet. Ik snap nu wanneer iedereen zegt dat ze het gebruiken tot het zakje op is. Wat ik op zich wel vreemd vind, aangezien ik dat de 1e keer het wel weg kon gooien. Aldoende leert men zeggen ze weleens, het is meer. Nou heb geleerd dat iedereen gewoon gelijk had hier ver weg van te blijven. Veel geluk en succes met jouw situatie
W
WeirdoWLid
01-01-2024, 00:00
#11
LucidLucy zei:
Ik heb wel veel herkenning in je verhaal. Het destructieve en vooral obsessieve denken aan gebruik. Of in elk geval daar je heil in zoeken.

Ik hoop dat je snel uit je terugval weet te komen. Alfa is one hell of a drug. Ik heb er ontzettend veel moeite mee (gehad) om daar vanaf te raken. Maar het is mogelijk, net als alle andere middelen. En zoals je zelf zegt, gewoon de draad weer oppakken.

Uiteindelijk gaat het niet zozeer om de middelen, maar om alle gedragingen daaronder. Die doorgronden zullen je helpen om clean te blijven. Maar ik zou je willen adviseren dat niet alleen te doen.
Klik om te vergroten...
Hey, bedankt voor je hoop en vertrouwen in mij. Doet me goed. Alhoewel ik nu nog onder invloed sta van die A-pihp (al 3 dagen) heb ik ondertussen gepraat met die allerbeste vriend van mij, Die al 20 jaar clean is, die is zelfs langsgekomen om te kijken hoe het met me gaat. Die was heel lief en wist waar ik doorheen ging. Dus ik heb veel steun aan die persoon. (al sinds vrijdag snuif ik dus al, maar ik doe niet al te gek met de doseringen, soms een uitschieter onder het mom van, โ€œben er nu toch al mee bezig, schijt aanโ€, maar over het algemeen redelijke doseringen, alleen deze nacht wordt het wel wat extremer merk ik) met 1 nacht slapen ertussen; zelfs geleerd het te vapen nu, maar is niet mijn favoriet)
W
WeirdoWLid
01-01-2024, 00:00
#12
Kleine update. Ik weet ook. Ik weet ook niet waarom. Maar ben nog bezig hoor met de batch โ€˜op te makenโ€™ so to say.. voel me nog best goed. Ik denk dat dat komt door de minimale pauze van 1 uur die ik hanteer. Soms zelfs anderhalf tot 2, en soms zelfs een half uur ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚. Naja ben benieuwd wat maandag weer gaat brengen. Ik ben gelukkig vrij.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#13
Dank je wel voor het delen van je verhaal. Dat heb je helder verwoord en het is herkenbaar hoe het poly-gebruik langzaam maar zeker de overhand neemt en het normale functioneren in de weg staat.


Weird_Tripping zei:
Kleine update. Ik weet ook. Ik weet ook niet waarom. Maar ben nog bezig hoor met de batch โ€˜op te makenโ€™ so to say.. voel me nog best goed. Ik denk dat dat komt door de minimale pauze van 1 uur die ik hanteer. Soms zelfs anderhalf tot 2, en soms zelfs een half uur ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜‚. Naja ben benieuwd wat maandag weer gaat brengen. Ik ben gelukkig vrij.
Klik om te vergroten...
Misschien is het een idee om zo dadelijk de huisarts te bellen en een afspraak in te plannen voor een consult. Met het bespreken van mogelijkheden voor ambulante verslavingszorg. Dat staat het dagelijks functioneren - in tegenstelling tot klinische opname - niet in de weg, maar je pakt dan wel onderliggende problematiek en de slechte neerwaardse patronen in je huidige destructieve gedrag aan. De kernvraag voor nu is: wil je verandering?
W
WeirdoWLid
01-01-2024, 00:00
#14
Damius zei:
Misschien is het een idee om zo dadelijk de huisarts te bellen en een afspraak in te plannen voor een consult. Met het bespreken van mogelijkheden voor ambulante verslavingszorg. Dat staat het dagelijks functioneren - in tegenstelling tot klinische opname - niet in de weg, maar je pakt dan wel onderliggende problematiek en de slechte neerwaardse patronen in je huidige destructieve gedrag aan. De kernvraag voor nu is: wil je verandering?
Klik om te vergroten...
Hey, hartelijk dank voor je uiting van je zorg, je bent alweer de zoveelste en het ontroerd me echt. Dit was het vervolg van een domme fout van mij kant en keuze van vrienden die ik heb gemaakt. Dat ga ik eerst aanpakken. Want die anderhalf maand, was niet niks en daar ben ik zo trots op. Maar dat ik met mn dronken kop juist hetgeen bestel, waar ik zo verslaafd aan kan worden, beter als dat kan gewoon niet (sarcasme uiteraard). Ik ben er van overtuigd dat als ik die drank niet meer drink, ik geen domme dingen meer doe. Want ik heb meerdere momenten gehad dat ik makkelijk weer drugs kon doen, maar resoluut โ€œneeโ€ tegen gezegd. Dit klinkt allemaal misschien als het ontwijken van je vraag, maar ik wil eerst die stappen ondernemen, voordat ik naar de dokter ga.

stap 1. alleen maar vrienden om me heen die me aanmoedigen het NIET te doen (drank en drugs uiteraard)
stap 2. Kijken of ik sws die anderhalve maand weer kan repliceren. Zo niet, stap 3
stap 3. Naar de dokter.

Dank je wel voor je hartelijke woorden man, doen me goed. En ik wil zeker verandering. Dat had ik al besloten en in motie gezet in de laatste 3 weken van 2023 en me er op toe gezet vanaf 1 januari dit jaar, met groot succes.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#15
Weird_Tripping zei:
Hey, hartelijk dank voor je uiting van je zorg, je bent alweer de zoveelste en het ontroerd me echt. Dit was het vervolg van een domme fout van mij kant en keuze van vrienden die ik heb gemaakt. Dat ga ik eerst aanpakken. Want die anderhalf maand, was niet niks en daar ben ik zo trots op. Maar dat ik met mn dronken kop juist hetgeen bestel, waar ik zo verslaafd aan kan worden, beter als dat kan gewoon niet (sarcasme uiteraard). Ik ben er van overtuigd dat als ik die drank niet meer drink, ik geen domme dingen meer doe. Want ik heb meerdere momenten gehad dat ik makkelijk weer drugs kon doen, maar resoluut โ€œneeโ€ tegen gezegd. Dit klinkt allemaal misschien als het ontwijken van je vraag, maar ik wil eerst die stappen ondernemen, voordat ik naar de dokter ga.

stap 1. alleen maar vrienden om me heen die me aanmoedigen het NIET te doen (drank en drugs uiteraard)
stap 2. Kijken of ik sws die anderhalve maand weer kan repliceren. Zo niet, stap 3
stap 3. Naar de dokter.

Dank je wel voor je hartelijke woorden man, doen me goed. En ik wil zeker verandering. Dat had ik al besloten en in motie gezet in de laatste 3 weken van 2023 en me er op toe gezet vanaf 1 januari dit jaar, met groot succes.
Klik om te vergroten...
Stap 0 alle drank en drugs uit huis?
W
WeirdoWLid
01-01-2024, 00:00
#16
_shikantaza zei:
Stap 0 alle drank en drugs uit huis?
Klik om te vergroten...
Drank is als sinds woensdag uit huis, en de a-pihp is bijna uit huis..
W
WeirdoWLid
01-01-2024, 00:00
#17
_shikantaza zei:
Stap 0 alle drank en drugs uit huis?
Klik om te vergroten...
Nou kleine update, drugs is ook weg, als in OP. Ik was al te ver heen om ook maar het idee van weggooien zelfs maar voor te stellen. Wat ik wel heb gedaan is mijn laatste paar keren opgenomen en mezelf even goed berispt. Deze filmpjes stuur ik ook naar mijn beste vriend, zodat die dat ook kan gebruiken voor mij in de toekomst. Misschien een beetje een rare handeling in jullie ogen, maar op dat moment voelde het goed. Het deed me zelfs al ontzettend pijn het filmpje net na het gemaakt was te zien.
Ik heb net de laatste restjes opgesnoven en geaccepteerd dat er een dikke vette kater op me te wachten staat, maar ik ga hem aanpakken. Net zoals ik voorheen heb gedaan. Bedankt voor al jullie lieve steun. :redheart::redheart::redheart: Ik hou jullie op de hoogte! Maar doe ik dat via hier of moet dat via een andere topic?
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#18
WeirdoW zei:
Bedankt voor al jullie lieve steun. :redheart::redheart::redheart: Ik hou jullie op de hoogte! Maar doe ik dat via hier of moet dat via een andere topic?
Klik om te vergroten...
Denk dat het het handigst is om het gewoon in dit topic te doen. Veel succes met de comedown en om van het spul af te blijven!
m
milesLid
01-01-2024, 00:00
#19
Ik vind het ook erg goed dat je je ervaringen hier deelt, ik ben ook van alles en nog wat aan rc's aan het proberen, en verhalen als het jouwe maken toch dat ik er anders tegen aan kijk.
Hou vol, je kunt het!๐Ÿ‘๐Ÿ‘
K
Koffieb00nLid
01-01-2024, 00:00
#20
Mooi geschreven. Herken me wel in de stukken dat je de oplossing voor interne problemen gaat zoeken in externe middelen. En vooral proberen alles zelf te willen oplossen. Maar het is geen langdurige oplossing en ik geloof dat je je daar wel redelijk bewust van bent.

Wat ga je nu doen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."