Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLorazepam afkicken

Lorazepam afkicken

93 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
M
Marleen123Lid
01-01-2024, 00:00
#1
_shikantaza zei:
Vast een combinatie van wat je opnoemt. Weinig caffeïne, drink water, vermijd Glutamaten zoals E621, veel bewegen, zorg voor afleiding.
Klik om te vergroten...
Dank voor je tips! Vanavond flink stuk gewandeld, afleiding van mensen om me heen. Dat helpt. Kan dan ook aardig relativeren en minder last van spanning, maar wat kun je jezelf gek maken zeg. Allemaal psychisch! Gelukkig ook tijdelijk van aard.
M
Marleen123Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Inmiddels een dag of 10 van de lorazepam af, en nu op dag 9 van de omzetting van de diazepam. Erg druk weekend gehad, veel feestjes/festivals, prikkels en drukte. Daar ga ik heel 'goed' op, geeft veel afleiding en dan voel ik me eigenlijk ook goed. Je kunt echter natuurlijk niet alleen maar drukte/feestjes/prikkels opzoeken, dus probeer nu thuis alleen weer wat af te schakelen en ook daar in mijn eentje rust te vinden. Dat vind ik erg lastig, maar ik doe mijn best. Weinig schermen, veel wandelen, gezond eten.

Slapen gaat wel moeizaam. Wil niet steeds zopiclon nemen, maar niet slapen is ook lastig.. even in de gaten houden. Nou en weer door!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Je bent op de goede weg, @Marleen123
Ga zo door en je zult je doel bereiken, straks ben je helemaal vrij van de rotzooi.
Je zult jezelf zoveel beter voelen!
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#4
Marleen123 zei:
maar wat kun je jezelf gek maken zeg. Allemaal psychisch! Gelukkig ook tijdelijk van aard.
Klik om te vergroten...

Heel herkenbaar. Zit al bijna vijf weken in de ziektewet. Ik piekerde toch altijd al veel over alles en dat werd de afgelopen weken alleen maar erger door meestal alleen thuis te zitten. Ik woon alleen. Werk zorgt altijd voor voldoende afleiding en dat is er ineens niet (tijdelijk) meer. Vrienden hebben natuurlijk weinig tijd en hun eigen problemen. Maar goed, mediatie (Mindfulness) , creatief bezig zijn (fotografie en muziek maken) en wandelen in de natuur hebben me de afgelopen weken veel geholpen. Kan ook een dagboek bijhouden aanraden om je gedachten en getob op papier te zetten en ze daardoor beter een plaats te geven. En het is inderdaad gelukkig tijdelijk van aard. Dat houdt me ook op de been.
M
Marleen123Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Deadwing zei:
Heel herkenbaar. Zit al bijna vijf weken in de ziektewet. Ik piekerde toch altijd al veel over alles en dat werd de afgelopen weken alleen maar erger door meestal alleen thuis te zitten. Ik woon alleen. Werk zorgt altijd voor voldoende afleiding en dat is er ineens niet (tijdelijk) meer. Vrienden hebben natuurlijk weinig tijd en hun eigen problemen. Maar goed, mediatie (Mindfulness) , creatief bezig zijn (fotografie en muziek maken) en wandelen in de natuur hebben me de afgelopen weken veel geholpen. Kan ook een dagboek bijhouden aanraden om je gedachten en getob op papier te zetten en ze daardoor beter een plaats te geven. En het is inderdaad gelukkig tijdelijk van aard. Dat houdt me ook op de been.
Klik om te vergroten...
Hey Deadwing, wat rot dat je momenteel in die ziektewet zit. Ook herkenbaar trouwens, ik heb er ook flink lang uitgelegen. Het piekeren kan je inderdaad flink nekken.. het is schijn controle en het levert je precies niks op. Ik weet hoe moeilijk het is daar mee te stoppen. Knap dat je bezig bent met mindfulness, creativiteit en wandelen. Uiteindelijk gaat je dat er door heen helpen!!

ben je trouwens ergens van aan het afkicken/afbouwen of zijn je problemen van andere aard? Als je het wil delen natuurlijk. Zet ‘m op!!
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#6
Marleen123 zei:
Hey Deadwing, wat rot dat je momenteel in die ziektewet zit. Ook herkenbaar trouwens, ik heb er ook flink lang uitgelegen. Het piekeren kan je inderdaad flink nekken.. het is schijn controle en het levert je precies niks op. Ik weet hoe moeilijk het is daar mee te stoppen. Knap dat je bezig bent met mindfulness, creativiteit en wandelen. Uiteindelijk gaat je dat er door heen helpen!!

ben je trouwens ergens van aan het afkicken/afbouwen of zijn je problemen van andere aard? Als je het wil delen natuurlijk. Zet ‘m op!!
Klik om te vergroten...
Hey,
Ik was vergeten te vermelden dat ik vanwege een hamstring spier blessure in de ziektewet zit. Mijn werk is nogal fysiek, dus werken is nogal pijnlijk..Maar idd en nogmaals, het gedwongen thuiszitten maakt het een en ander een stuk erger. In mijn hoofd tenminste en dat besef ik ook heel goed en daar probeer ik iets tegen te doen.

Ik ben niet verslaafd geweest en bouw ook niets af. Het zijn echt mentale problemen die me al jaren bezighouden. Probeer het allemaal zonder therapie of medicatie vol te houden, maar ik weet niet of dat verstandig is..Je kunt er hier iets meer over lezen als je wilt (mijn topic):

Omgaan met angsten en depressieve gevoelens zonder medicatie en therapie | DrugsForum

Dank je voor je aanmoediging! Ik wens je ook veel sterkte!
M
Marleen123Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Deadwing zei:
Hey,
Ik was vergeten te vermelden dat ik vanwege een hamstring spier blessure in de ziektewet zit. Mijn werk is nogal fysiek, dus werken is nogal pijnlijk..Maar idd en nogmaals, het gedwongen thuiszitten maakt het een en ander een stuk erger. In mijn hoofd tenminste en dat besef ik ook heel goed en daar probeer ik iets tegen te doen.

Ik ben niet verslaafd geweest en bouw ook niets af. Het zijn echt mentale problemen die me al jaren bezighouden. Probeer het allemaal zonder therapie of medicatie vol te houden, maar ik weet niet of dat verstandig is..Je kunt er hier iets meer over lezen als je wilt (mijn topic):

Omgaan met angsten en depressieve gevoelens zonder medicatie en therapie | DrugsForum

Dank je voor je aanmoediging! Ik wens je ook veel sterkte!
Klik om te vergroten...
Dat is een rotblessure!

ik vind het heel knap dat je het zonder medicatie en therapie probeert! Zal je topic op een later moment eens doorspitten, vast veel herkenbaarheid.
D
DeadwingLid
01-01-2024, 00:00
#8
Marleen123 zei:
Dat is een rotblessure!

ik vind het heel knap dat je het zonder medicatie en therapie probeert! Zal je topic op een later moment eens doorspitten, vast veel herkenbaarheid.
Klik om te vergroten...
Alvast bedankt voor je tijd!
M
Marleen123Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Vanaf vandaag 3 mg diazepam per dag 💪🏼! Afgelopen 2 weken constante dosis gehad van 4 mg per dag, ik had vaak 1 (of misschien 2?) dag(en) in de week dat ik een uitschieter had naar meer gebruik, maar het lukt me aardig om het onder controle te houden. Best trots!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#10
Daar mag je zeker trots op zijn!
Jij gaat het wel halen.
En dan ben je straks helemaal vrij van de rotzooi. Je gaat jezelf alleen maar veel beter voelen!
M
Marleen123Lid
01-01-2024, 00:00
#11
De Zandman zei:
Daar mag je zeker trots op zijn!
Jij gaat het wel halen.
En dan ben je straks helemaal vrij van de rotzooi. Je gaat jezelf alleen maar veel beter voelen!
Klik om te vergroten...

Dank je wel! We bouwen rustig verder af, en dan van ‘t zomer vrij! Fijn gevoel.
M
Marleen123Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Korte update: week twee van 3 mg per dag. Ik gebruik nu een aantal weken lang constante dosissen (dat is me echt nog nooit gelukt), ben daar dus echt al blij mee! Gister (per ongeluk) 2 mg genomen ipv 3 mg, dit ging ook goed. Echter wil ik niet te snel met afbouwen, dus ik blijf deze week gewoon op 3 mg per dag.

Soms wel moeilijke momenten, maar geen neiging om meer te nemen, ook omdat het daarna dan alleen maar moeilijker wordt. Ik gebruik ook geen zopiclon meer voor de nacht. Wel melatonine en slaap daar goed genoeg op voor nu.

Vandaag contact gehad met de psychiater en die is tevreden. Maandag ga ik van 3 mg naar 2 mg! Wordt vervolgd..
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ga zo door! Je bent op de goede weg, jij kunt dit!
M
Marleen123Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Vandaag ff een flinke rotdag! Wat problemen in mijn privésituatie dus vandaag veel meer diazepam genomen dan op de planning stond. Het hielp overigens niks.. kon er niet eens op slapen en werd er hooguit wat duf van. Gaan we dus niet meer doen! Morgen weer gewoon terug naar de gewone dosering.
M
Marleen123Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Na dinsdag weer gewoon 3 mg per dag geslikt. Vandaag voor het eerst 2 mg 💪🏼 en door!
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#16
Marleen123 zei:
Na dinsdag weer gewoon 3 mg per dag geslikt. Vandaag voor het eerst 2 mg 💪🏼 en door!
Klik om te vergroten...
Sterkte! Die afbouw ed heb je besproken met hulpverleners? Je zult nog wel gewend zijn aan de 2 mg neem ik aan, maar als je lichaam gewend is geraakt aan 3 mg, dan is een afname van één derde best pittig.
M
Marleen123Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Dank je! Ja, met de psychiater is deze afbouw besproken..

Ikzelf vind 1/3e eraf ook best veel, maar ga het denk ik gewoon proberen. Mocht het te pittig zijn kan ik nog naar 2.5 mg voor een week.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#18
Marleen123 zei:
Dank je! Ja, met de psychiater is deze afbouw besproken..

Ikzelf vind 1/3e eraf ook best veel, maar ga het denk ik gewoon proberen. Mocht het te pittig zijn kan ik nog naar 2.5 mg voor een week.
Klik om te vergroten...
Pas er mee op. Het klinkt zo logisch he, gewoon terug naar een hogere dosis. Maar het werkt niet altijd. Beter te langzaam dan te snel.
M
Marleen123Lid
01-01-2024, 00:00
#19
_shikantaza zei:
Pas er mee op. Het klinkt zo logisch he, gewoon terug naar een hogere dosis. Maar het werkt niet altijd. Beter te langzaam dan te snel.
Klik om te vergroten...

zouden jullie dan van 3 naar 2.5 gaan ipv naar 2?
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#20
Marleen123 zei:
zouden jullie dan van 3 naar 2.5 gaan ipv naar 2?
Klik om te vergroten...
Ik zou overstappen op Diazepam en dat afbouwen met 10% per week en per week bekijken of ik door wil en hoe groot de volgende stap dan zou worden.

Ashton 4 life. Lorazepam is ongeschikt om mee af te bouwen.

benzo.org.uk : Benzodiazepines: How They Work & How to Withdraw, Prof C H Ashton DM, FRCP, 2002

benzo.org.uk : Benzodiazepine Equivalence Table

benzo.org.uk - Benzodiazepine Equivalence Table
www.benzo.org.uk

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12345
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."