Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsOpiaten

Opiaten

38 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
T
TorchicLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik denk persoonlijk dat het je alleen maar verder van huis gaat brengen als je nu weer gaat verdoven.

En misschien is het de bedoeling om het eens in de zoveel tijd te gaan doen maar als je verslavingsgevoelig bent dan sluipt een verslaving met een ander middel er heel gemakkelijk in…

Veel sterkte gewenst!
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sjongejonge wat heb je een zwaar leven, @Miems , dit valt allemaal niet mee, dat begrijp ik na het lezen van dit topic....
Je zoekt dus een roes. Methadon gaat je die roes niet geven, naast oxycodon zou ik niet weten wat je om die roes te kunnen krijgen, zou kunnen nemen.
Soms gaat het leven niet zonder medicijnen, wat zegt de HA hierover?
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#3
De Zandman zei:
Sjongejonge wat heb je een zwaar leven, @Miems , dit valt allemaal niet mee, dat begrijp ik na het lezen van dit topic....
Je zoekt dus een roes. Methadon gaat je die roes niet geven, naast oxycodon zou ik niet weten wat je om die roes te kunnen krijgen, zou kunnen nemen.
Soms gaat het leven niet zonder medicijnen, wat zegt de HA hierover?
Klik om te vergroten...

Je weet half niet hoe erg het is. De huisarts ziet me al aankomen, ik ga ook niet meer naar de eerste hulp ookal heb ik pijn. Ze denken meteen die wilt weer pillen scoren. Lag daar een keer de hele dag dood te gaan van de zenuwpijn en zelfs paracetamol wouden ze niet geven. Dus dat heb ik afgezworen. Pregabaline heb ik geprobeerd omdat men zei dat dat ook een roes kan geven maar niet bij mij in elke geval. Ik weet dat het niet de oplossing is maar voor nu om te overleven heb ik die roes gewoon nodig. Oxy is de enige die me dat tot nu toe geeft maar het is onbetaalbaar. Dus is er voor mij geen andere opties. Want naar de huisarts vaan en oxy vragen ze zien me al aankomen
M
Manu76Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Miems zei:
Ik weet dat het niet de oplossing is maar voor nu om te overleven heb ik die roes gewoon nodig.
Klik om te vergroten...
Heel veel sterkte! Wat noem jij een roes en wat gebeurt er als je geen roes krijgt?
Mediteren heb je zeker al geprobeerd en dagboek om dagelijks op te schrijven hoe je je voelt om te kunnen vergelijken of je je steeds beter begint te voelen na een aantal weken?
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Manu76 zei:
Heel veel sterkte! Wat noem jij een roes en wat gebeurt er als je geen roes krijgt?
Mediteren heb je zeker al geprobeerd en dagboek om dagelijks op te schrijven hoe je je voelt om te kunnen vergelijken of je je steeds beter begint te voelen na een aantal weken?
Klik om te vergroten...
Ik voel me dan heel ontspannen, alsof ik zweef. Ik denk nergens aan. Alleen al het idee dat ik het in huis heb geeft me al een goed gevoel. Maar het is helaas nier te betalen dus zoek ik een alternatief waarbij je geen naald nodig hebt. Ik heb naalden angst. Dagboek, mediteren, therapie 15 jr lang alles gehad. Niks helpt mij
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#6
Miems zei:
Oxy is de enige die me dat tot nu toe geeft maar het is onbetaalbaar. Dus is er voor mij geen andere opties.
Klik om te vergroten...
Hierboven werd methadon als alternatief genoemd voor suboxone. Dat zou dichter in de buurt komen van oxy. Heb je daar naar gekeken?
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#7
Methadon geeft geen echte roes en juist dit is hetgeen @Miems zoekt....ik zou oppassen met Methadon omdat je er niet zomaar eventjes mee kunt stoppen als je dit medicijn een tijdje gebruikt hebt. Afbouwen van methadon is niet bepaald een kleinigheid!
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#8
De Zandman zei:
Methadon geeft geen echte roes en juist dit is hetgeen @Miems zoekt
Klik om te vergroten...
Volgens mij zijn de meningen hierover verdeelt. Methadon geef in ieder geval een sterkere roes dan suboxone en dat is wat @Miems nu krijgt. Of het in de buurt komt van oxy weet ik niet.

De Zandman zei:
ik zou oppassen met Methadon omdat je er niet zomaar eventjes mee kunt stoppen als je dit medicijn een tijdje gebruikt hebt. Afbouwen van methadon is niet bepaald een kleinigheid!
Klik om te vergroten...
Hetzelfde geldt in principe voor suboxone.

Ik zou methadon denk ik toch een kans geven, want anders kom je uit bij heroïne en dat lijkt me nog verwoestender.
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#9
OtherShore zei:
Volgens mij zijn de meningen hierover verdeelt. Methadon geef in ieder geval een sterkere roes dan suboxone en dat is wat @Miems nu krijgt. Of het in de buurt komt van oxy weet ik niet.


Hetzelfde geldt in principe voor suboxone.

Ik zou methadon denk ik toch een kans geven, want anders kom je uit bij heroïne en dat lijkt me nog verwoestender.
Klik om te vergroten...
Van suboxone krijg ik geen roes en dat is volgens mij ook de bedoeling van dat medicijn. Die krijg ik elke maand van de huisarts. Maar ik heb er niet veel aan. Helpt tegen ontwenning maar haalt bij mij niet de trek van opiaten weg zoals ze beweren.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#10
Miems zei:
Van suboxone krijg ik geen roes en dat is volgens mij ook de bedoeling van dat medicijn. Die krijg ik elke maand van de huisarts. Maar ik heb er niet veel aan. Helpt tegen ontwenning maar haalt bij mij niet de trek van opiaten weg zoals ze beweren.
Klik om te vergroten...
Okay, dus is methadon dan geen betere optie?
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#11
OtherShore zei:
Okay, dus is methadon dan geen betere optie?
Klik om te vergroten...
Ze doen heel moeilijk. Als je eenmaal bekend staat als verslaafde dan krijg je niks meer.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#12
OtherShore zei:
Volgens mij zijn de meningen hierover verdeelt. Methadon geef in ieder geval een sterkere roes dan suboxone en dat is wat @Miems nu krijgt. Of het in de buurt komt van oxy weet ik niet.


Hetzelfde geldt in principe voor suboxone.

Ik zou methadon denk ik toch een kans geven, want anders kom je uit bij heroïne en dat lijkt me nog verwoestender.
Klik om te vergroten...
Methadon krijg je geen roes van. Als men dat TS hier gaat wijsmaken icm haar benzo gebruik ligt ze zo op de IC of in een kist.

Als je al een verleden met opiaten hebt lekker van wegblijven. Je kinderen worden niet beter van een moeder onder invloed.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#13
OtherShore zei:
De TS gebruikt nu suboxone afgewisseld met oxy (+ benzos) omdat de suboxone niet goed werkt. Methadon is in principe een goed alternatief voor suboxone en zou kunnen helpen met de cravings naar oxy. Vandaar mijn advies.

Let wel even op hè: de TS zit al in actief gebruik. Het gebruik is niet iets van het verleden
Klik om te vergroten...
Ik lees dat ze een roes zoekt die vindt je niet bij methadon, zeker niet die van oxy. Kom je eerder bij rode kratom uit, dat lijkt er dan meer op en een stuk veiliger.
O
OtherShoreLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ze Herbs Mang zei:
Methadon krijg je geen roes van. Als men dat TS hier gaat wijsmaken icm haar benzo gebruik ligt ze zo op de IC of in een kist.

Als je al een verleden met opiaten hebt lekker van wegblijven. Je kinderen worden niet beter van een moeder onder invloed.
Klik om te vergroten...
De TS gebruikt nu suboxone afgewisseld met oxy (+ benzos) omdat de suboxone niet goed werkt. Methadon is in principe een goed alternatief voor suboxone en zou kunnen helpen met de cravings naar oxy. Vandaar mijn advies.

Let wel even op hè: de TS zit al in actief gebruik. Het gebruik is niet iets van het verleden.
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#15
Even wat meer info. Ik gebruik oxycodon niet dagelijks. Ik krijg naandelijk een hoop doosjes suboxone om de trek van oxy weg te halen alleen dar doet het niet in mijn geval. Mentaal heb ik zoveel aan mijn hoofd en mijn rugzak is zo zwaar dat ik uitbehandeld ben omdar geen enkel therapie in 15 jr tijd mij geholpen heeft. Ik krijg de ene klap na de andere. Mijn hart doet fysiek pijn en ben geketend voor het leven dat weet ik. Dus op momenten zoals nu verlang ik gewoon naar die roes/high om even niks te voelen. Geloof me aks ik mijn verhaal zou vertellen dan zouden sommige verbaasd zijn dat ik nog op mijn benen sta. Mijn hele leven bestaat uit trauma's. Benzos doen mij niks en soms slik ik ze maanden maar kan in een keer stoppen zonder ziek re worden.

Ik gebruik oxy om de paar weken/maanden. Alleen de prijzen worden onmenselijk dus gewoon niet te betalen.
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ja @Miems als je blijft verdoven en vluchten wordt het alleen maar erger. Ga je verdriet verwerken en je hebt geen middelen meer nodig om je goed te voelen.
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hoi allemaal.

Ik zal kort proberen te blijven.

Tijdje terug was ik hier voor mijn oxycodon verslaving. Ik krijg hier nu elke maand een partij suboxone voor. Nu al zeker 2 jr. Nu is het probleem dat ik ook mentale problemen heb waardoor de drang tot mezelf verdoven aanzienlijk groot is. Ik heb zoveel ellende meegemaakt. Zoveel dierbaren verloren en daarnaart ook ook 3 kindjes gekregen in 3 jr wat mij echt kapot heeft gemaakt want hoeveel ik ook van ze houd ik kan ze niet aan. Ik ben mijn gezondheid na een operatie verloren. Ik leef op yougart en siroop. Meer kan ik niet eten.

Nu krijg ik dus suboxone tegen opiaten verslaving en oxazepam voor mn angst en paniek. Ik merk niet dat ik minder trek heb in opiaten helaas. Het enige waar ik naar verlang is oxycodon omdat dat het enige middel is die mij verdoofd maar niet van de wereld brengt. Ik voel gewoon even geen verdriet. Mijn leven bestaat van de ene trauma naar de andere. Nooit rust gekent in mijn leven en ik ben zo vreselijk moe. Ik gebruik benzos soms maanden/jaren maar zonder afhankelijkheid ik kan dan in een keer stoppen. Waarom met opiaten niet. Ik vraag hier echt niet om iets maar wel advies voor een middel waar ik gewoon in de avond even ontspannen van raak zoals ik dat had met opiaten/oxycodon. Ben echt levensmoe en bang dat ik het niet meer ga zie zitten om zo door het leven te gaan. De pijn in mijn hart is ondraagelijk.
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik snap dat je je slecht voelt en dat je daar een uitweg van zoekt. Wat ik hier echter lees is dat je al voor jezelf aan het goedpraten bent om iets soortgelijks als oxycodon te gebruiken (waar je dus schijnbaar niet goed mee om kan gaan).

Ik zou ver overal vandaan blijven, hoe lastig dat ook is. Denk aan je kinderen, die hebben hun moeder nodig, geen zombie aan de drugs!
M
MiemsLid
01-01-2024, 00:00
#19
Als men (metaal) allemaal zo kon nadenken dan waren er geen verslaafde. Ik zoek zeker geen excuses. Mijn leven is zodanig een hel dat ik niet eens een excuses nodig heb. Er spelen zoveel dingen ik kan niet alles hier vertellen dan zou ik zo herkent worden. Geloof me als ik zeg ik heb geen excuses nodig. Ik weet hoe ik aan oxy moet komen als ik dat wilde zou ik hier nu geen bijbeltekst neerzetten. Maar een keer in de zoveel tijd even een avondje ontspannen daar gaat niemand aan dood. Maar het leven wat ik lijd daar gaan mensen wel degelijk aan dood. Een acute hartinfarct noemen ze dat.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."