Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGokken

Gokken

41 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Eens met @Raver, klinkt echt als een gokverslaving en dat werkt dus precies hetzelfde als met drugs, dus ik zou gokgelegenheden voortaan vermijden als ik jou was.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#2
Avīci zei:
Stel, je wilt echt niet stoppen dan bestaat er altijd de mogelijkheid jezelf een limiet in te stellen. Je kunt deze niet zomaar veranderen, dus het biedt enige garantie. Maar als je per definitie een losing-game speelt is het sowieso verstandig 2x na te denken voordat je dit doet. Welke games speel je zoal?
Klik om te vergroten...
Ik speel alleen fruitmachines :sweat: en ik had al een limiet ingesteld maar besloot 5 minuten daarna om hem toch maar compleet te blokkeren, ik kan nu dus niet inloggen, maar ik maak me ook meer zorgen over echte casinos ipv online aangezien ik daar al niet meer op kan, ik speel ook altijd maar op 1 site.. ken de andere wel maar heb goeie ervaringen met deze los van de honderden of naja duizenden :) die ik daar verloren heb.

Ik kan mezelf wel redelijk in bedwang houden ongeacht dat ik best verslavingsgevoelig ben helemaal qua gokken, maar ik kan alleen voorkomen dat ik ermee begin, zodra ik het voor me neus heb weet ik toch wel dat het mis gaat.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#3
Bedankt hierboven, wat ik uit de reacties opnam dacht ik zelf ook al eigenlijk, ik denk dat ik het inderdaad maar vermijd en als ik het dan toch niet kan laten om wat te gaan drinken dan zal ik afspreken met de mensen die bij mij zijn dat ze mij niet op het idee brengen en dat ze er voor zorgen dat ik niet heen ga.

Nou ben ik op online casinos wel meer geneigd om over mijn limiet heen te gaan dan in een echt casino, maarja dat is natuurlijk ook de bedoeling :rolleyes:
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#4
050 zei:
Nou ben ik op online casinos wel meer geneigd om over mijn limiet heen te gaan dan in een echt casino, maarja dat is natuurlijk ook de bedoeling :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Stel, je wilt echt niet stoppen dan bestaat er altijd de mogelijkheid jezelf een limiet in te stellen. Je kunt deze niet zomaar veranderen, dus het biedt enige garantie. Maar als je per definitie een losing-game speelt is het sowieso verstandig 2x na te denken voordat je dit doet. Welke games speel je zoal?
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#5
050 zei:
Ik speel alleen fruitmachines :sweat:
Klik om te vergroten...

Kan je me uitleggen waarom je fruitmachines zo interessant vindt? Dit is bij uitstek de game waar het casino het meest op verdient namelijk.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#6
Avīci zei:
Kan je me uitleggen waarom je fruitmachines zo interessant vindt? Dit is bij uitstek de game waar het casino het meest op verdient namelijk.
Klik om te vergroten...
Das een leuke vraag haha, kan je daar eigenlijk ook geen antwoord op geven :confused:

Ik weet dat het oplichterij is, ik weet dat het zo gemaakt is dat je blijft spelen en toch vind ik het veel leuker dan bijvoorbeeld roulette ofzo, maar ik denk dat als je alleen roulette speelt je wel veel sneller geld verliest aangezien je dan veel meer geneigd bent hoger in te gaan zetten.
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#7
050 zei:
Das een leuke vraag haha, kan je daar eigenlijk ook geen antwoord op geven :confused:

Ik weet dat het oplichterij is, ik weet dat het zo gemaakt is dat je blijft spelen en toch vind ik het veel leuker dan bijvoorbeeld roulette ofzo, maar ik denk dat als je alleen roulette speelt je wel veel sneller geld verliest aangezien je dan veel meer geneigd bent hoger in te gaan zetten.
Klik om te vergroten...

Het is inderdaad oplichterij. Je zult op lange termijn altijd verlies draaien. Wellicht is het goed om dit nog even extra tot je door te laten dringen. Je verbrandt gewoon je geld op deze manier.

Als je van een 'gokje' houdt zou ik me meer focussen op sportbets/poker. Hier heb je statistisch gezien het meeste invloed op. Kansberekenen is leuk, vergt discipline en skills(als je deze ontbeert zal je ook in deze games in de rode cijfers lopen), en heet om deze reden al geen gokken meer.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#8
Beter gewoon niet gokken als je met een goed advies wilt komen @Avīci

Of geloof je meer in handhaven wat voor bijna alle verslaafden onmogelijk is?
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#9
Zo als ik zei:

Avīci zei:
Kansberekenen is leuk, vergt discipline en skills(als je deze ontbeert zal je ook in deze games in de rode cijfers lopen), en heet om deze reden al geen gokken meer.
Klik om te vergroten...

Raver zei:
Of geloof je meer in handhaven wat voor bijna alle verslaafden onmogelijk is?
Klik om te vergroten...

Ik geloof dat inzicht verschaffen in iemands problematiek een slok op de spreekwoordelijke borrel scheelt.
O
Online Gokker GezochtLid
01-01-2024, 00:00
#10
Online gokkers gezocht! (door de Rijksuniversiteit Groningen)

Heb jij de afgelopen maand meerdere malen (wat) geld ingezet bij online gokken?
Doe dan mee aan dit online onderzoek en maak kans op 1 van de 5 bedragen van 50 euro! (200 deelnemers)

https://rug.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_8wEiUd71bfUAqAl
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#11
Avīci zei:
Het is inderdaad oplichterij. Je zult op lange termijn altijd verlies draaien. Wellicht is het goed om dit nog even extra tot je door te laten dringen. Je verbrandt gewoon je geld op deze manier.

Als je van een 'gokje' houdt zou ik me meer focussen op sportbets/poker. Hier heb je statistisch gezien het meeste invloed op. Kansberekenen is leuk, vergt discipline en skills(als je deze ontbeert zal je ook in deze games in de rode cijfers lopen), en heet om deze reden al geen gokken meer.
Klik om te vergroten...
Ik weet uiteraard dat ik altijd verlies zal draaien, vandaar dat ik hier ook openbaar toegeef aan mijn "verslaving" :rolleyes: en hier hulp bij vraag.

Moet me hier ook aansluiten bij @Raver , ik ga natuurlijk ook niet een crystal meth verslaafde aan de speed helpen omdat dit bijvoorbeeld minder schadelijk moet wezen :laughing:, ik snap wat je probeert en waardeer het ook dat je mijn posts doorleest en de tijd neemt om te reageren, maar ik denk niet dat het slim zou wezen om over te stappen op een ander spel..

Want zoals je zelf al zei, je zult ALTIJD verlies draaien, ik vind dat je best een gokje kan wagen, ik ben dan ook van mening dat je meer betaald voor de ervaring en je het niet moet zien als een manier van geld verdienen, maar ik beheers dit jammer genoeg niet en ik vrees dat het ook nooit gaat lukken.
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#12
050 zei:
Want zoals je zelf al zei, je zult ALTIJD verlies draaien,
Klik om te vergroten...

Als je niet van de hoed en de rand weet zul je inderdaad altijd verlies draaien. Dat wil niet zeggen dat er mensen zijn die structureel geld verdienen met 'gokken'. Het ironische is dat gokverslaafden zichzelf vaak voorhouden hun verlies terug te winnen en vervolgens in een vicieuze cirkel terechtkomen.

Maar jij hebt hier duidelijk een andere mening over:

050 zei:
ik ben dan ook van mening dat je meer betaald voor de ervaring en je het niet moet zien als een manier van geld verdienen,
Klik om te vergroten...

Dit bevreemt me. Is het gewoon puur en alleen de kick waar je het voor doet? De rush van het idee een paar K te verliezen? I don't get that....

050 zei:
Moet me hier ook aansluiten bij @Raver , ik ga natuurlijk ook niet een crystal meth verslaafde aan de speed helpen omdat dit bijvoorbeeld minder schadelijk moet wezen :laughing:, ik snap wat je probeert en waardeer het ook dat je mijn posts doorleest en de tijd neemt om te reageren, maar ik denk niet dat het slim zou wezen om over te stappen op een ander spel..
Klik om te vergroten...

Prima inzicht. Als je bij deze hebt geaccepteerd dat je dus geen winnende speler zult worden, is het ook zinloos door te blijven spelen, lijkt mij! Ik adviseerde je niet een ander spel te spelen, maar wilde je duidelijk maken dat jij met fruitmachines puur en alleen gokt, en de mensen die geld verdienen met 'gokken' in feite niet gokken maar kansberekenen. Maar als het je niet om het geld te doen is dan blijkt het probleem dus elders te liggen.

Het doet toch pijn om geld in rook op te zien gaan? Met welke intentie ben jij ooit gaan gokken? Zijn het de toeters en bellen(van een fruitautomaat) die jou boeien?
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#13
Avīci zei:
Prima inzicht. Als je bij deze hebt geaccepteerd dat je dus geen winnende speler zult worden, is het ook zinloos door te blijven spelen, lijkt mij! Ik adviseerde je niet een ander spel te spelen, maar wilde je duidelijk maken dat jij met fruitmachines puur en alleen gokt, en de mensen die geld verdienen met 'gokken' in feite niet gokken maar kansberekenen. Maar als het je niet om het geld te doen is dan blijkt het probleem dus elders te liggen.
Klik om te vergroten...
Weet niet zo goed wat ik hier op moet reageren, nu zet je het zo neer dat ik in principe een verliezer ben ofzo? :tearsofjoy::sweatsmile:

Tenminste dat gevoel krijg ik er een beetje bij, wat jij ook al zei, mensen proberen hun geld terug te winnen en geraken daardoor in een cirkeltje terecht wat alleen op meer verlies uitdraait, dat wilt niet zeggen dat ik met de instelling van "ik ga duizenden euro's winnen" begon met fruitmachines spelen.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#14
Het schijnt zo te zijn dat gokverslaafden de grootste kick krijgen van het geld verliezen. Soms onbegrijpelijk, althans dat vond ik toen ik dat hoorde van m'n trajectbegeleider in een kliniek.

Weet niet of dat voor iedereen geld.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#15
Raver zei:
Het schijnt zo te zijn dat gokverslaafden de grootste kick krijgen van het geld verliezen. Soms onbegrijpelijk, althans dat vond ik toen ik dat hoorde van m'n trajectbegeleider in een kliniek.

Weet niet of dat voor iedereen geld.
Klik om te vergroten...
Voor mij niet het geval, ik spreek met mezelf een bepaald bedrag af, ga hier vervolgens dik overheen en dan voel ik me de hele week kut :grimacing:

Ik denk dat je de term verslaving ook niet in bepaalde categorieën moet stoppen, de drang naar gokken is voor mij even groot als naar bijvoorbeeld een sigaret na een paar uur niet roken.. misschien zelfs groter.

Maar hiermee probeer ik natuurlijk niet jouw statement ontkrachten, dit zou zeker kunnen kloppen al kan ik me daar persoonlijk ook niks bij voorstellen.
R
RaverLid
01-01-2024, 00:00
#16
050 zei:
Ik denk dat je de term verslaving ook niet in bepaalde categorieën moet stoppen, de drang naar gokken is voor mij even groot als naar bijvoorbeeld een sigaret na een paar uur niet roken.. misschien zelfs groter.
Klik om te vergroten...

Doe ik ook zeker niet.

Gokverslaving werkt exact hetzelfde in ons brein dan een verslaving aan sigaretten, cocaine, ghb, heroine whatever. Beloningssysteem ziet het middel of het gokje aan als iets wat als zeer fijn en belangrijk is voor ons. En stimuleert ons continu om het te blijven herhalen.

Dit proces gaat bij verslaafden zo dat het ons rationele verstand voorbij gaat. Daarom gaan verslaafden door ook al weten ze dat het niet slim is. Er is niets tegen in te brengen, machteloos tegenover jezelf of de verslaving. Dit proces is aan te tonen via hersenscans. Het is iets fysiologisch, geen gedragprobleem maar een stoornis/ziekte.

Ik denk dat je dat pas écht goed kan begrijpen als je het daadwerkelijk zelf ervaren hebt. Anders is het verdomde moeilijk te begrijpen.
A
AvīciLid
01-01-2024, 00:00
#17
050 zei:
Weet niet zo goed wat ik hier op moet reageren, nu zet je het zo neer dat ik in principe een verliezer ben ofzo? :tearsofjoy::sweatsmile:
Klik om te vergroten...

Geld in een fruitautomaat gooien zorgt er voor dat je inderdaad structureel verliest. Dat wil niet zeggen dat ik jou als een verliezer zie. Je probeert immers inzicht te krijgen in je eigen problematiek.

050 zei:
dat wilt niet zeggen dat ik met de instelling van "ik ga duizenden euro's winnen" begon met fruitmachines spelen.
Klik om te vergroten...

Ik refereerde hiernaar omdat je het volgende zei:

050 zei:
ik ben dan ook van mening dat je meer betaald voor de ervaring en je het niet moet zien als een manier van geld verdienen,
Klik om te vergroten...

Dit bevreemde mij omdat ik uit deze zin concludeerde dat je er bij voorbaat vanuit ging dat je zou gaan verliezen. Als je met die instelling gokt dan lijkt het je niet om het geld te gaan, maar om een externe kick. Blijkbaar ben je erin gerold en heeft de verslaving je te pakken gekregen. Ik begrijp dat stukje duidelijk niet. Geld is een inversteringsmiddel in mijn optiek. Als je er niets voor terugkrijgt maar het wel blijft pushen, dan vind ik dat op zijn minst fascinerend.

Inmiddels heeft @Raver uitgelegd dat ratio niet meer telt bij een verslaafde. Dat verklaart een hoop. In dat geval lijkt me professionele hulp zoeken de enige juiste weg.
A
AnunnakiLid
01-01-2024, 00:00
#18
Avīci zei:
Dit bevreemde mij omdat ik uit deze zin concludeerde dat je er bij voorbaat vanuit ging dat je zou gaan verliezen. Als je met die instelling gokt dan lijkt het je niet om het geld te gaan, maar om een externe kick. Blijkbaar ben je erin gerold en heeft de verslaving je te pakken gekregen. Ik begrijp dat stukje duidelijk niet. Geld is een inversteringsmiddel in mijn optiek. Als je er niets voor terugkrijgt maar wel blijft pushen dan vind ik dat op zijn minst fascinerend.
Klik om te vergroten...
Gokken blijft natuurlijk gokken, je neemt een poging maar je weet zelf dat de kans klein is, ik ga er dan ook zeker vanuit dat ik mijn geld kwijt ben.

Als jij meedoet met de loterij hoop je dat je wint, maar je weet eigenlijk wel dat die kans zo klein is dat het bijna onmogelijk is, toch doe je een poging want.. ja wie weet?

Verder neem ik je dit ook niet kwalijk je zei in principe ook niks verkeerd, het is vooral dat ik je niet kan uitleggen waar de drang nou wegkomt en dat komt omdat ik het zelf ook niet precies weet.
l
lacoke4479Lid
01-01-2024, 00:00
#19
veel mensen zijn geïnteresseerd geraakt in online inkomsten
P
PrisonLid
01-01-2024, 00:00
#20
Er is professionele hulp beschikbaar voor een gokverslaving. Iemand uit mijn directe omgeving heeft dit proces doorlopen en is er uit gekomen. Die had aardig wat schulden opgebouwd bij zijn naasten maar hield het altijd geheim voor iedereen. Het is mogelijk dus om een traject in te gaan! Bespaart je een hoop geld denk ik.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."