#1
Ik kan me heel goed voorstellen dat je wiet verslaving zo zwaar valt!
Stoppen met hulp kan moeilijk zijn omdat je misschien in een soort (lichte) wiet paranoia zit. Als je lang wiet rookt kan je dat krijgen. Echter is dit dan wel de cirkel waar je in zit en niet uitkomt. Die moet je echt doormidden breken.
Stoppen met wiet roken (net zoals andere drugs) houd een lifestyle change in en in jouw geval ook in het diepe gegooid worden. Waarschijnlijk zit je lekker op de bank of bed te spacen elke dag en je moet naar het punt komen dat je wiet gebruik vervangen is door iets anders. Zelfs meerdere dingen zoals hobby, sociaal contact, beweging en een ritme aanhouden. Tijdens het stoppen met blowen ga je op gegeven moment door een soort hopeloos wanhoop gevoel. Dat is het moment dat je doorpakt en de vervangingen in je blow gedrag zoekt.
Mijn vrijblijvende twee tips die bij me opkomen:
1. Probeer toch hulp te zoeken. Er zit geen schaamte erin en ik denk dat het je kan helpen de cirkel te doorbreken. Je hebt het al zonder geprobeerd. Probeer niet de handdoek nu al in de ring te gooien. Probeer alles uit de kast te halen waardoor het lukt. Dit kan je gewoon bij je huisarts vragen en die leid je verder door naar hulp.
2. Wat het moeilijk maakt is dat je in je hoofd hebt dat je voor altijd wilt stoppen met blowen. Maak het beheersbaar. Mits je het aankan. Waarschijnlijk ben je toe aan een zeer lange break aan wiet roken. Dat is iets anders dan voor altijd een punt achter zetten. Neem een zeer lange pauze van wiet en onderga je herstel. Dat wiet roken niet je leven is maar weer iets voor erbij. Hopelijk maakt dat het in je hoofd makkelijker. Hou wel jezelf alert. Lukt het jou om dagen/weken/maanden niet te blowen en dan een dagje of weekend te blowen en het daarbij te laten zodra je jezelf het leven weer toelaat in je leven zoals het is? Als het antwoord nee blijkt dan is het een verslaving die ingedamd dient te worden. Maar misschien hoeft dat niet door een lange stop proces in te gaan en van daaruit te gaan werken.
Stoppen met hulp kan moeilijk zijn omdat je misschien in een soort (lichte) wiet paranoia zit. Als je lang wiet rookt kan je dat krijgen. Echter is dit dan wel de cirkel waar je in zit en niet uitkomt. Die moet je echt doormidden breken.
Stoppen met wiet roken (net zoals andere drugs) houd een lifestyle change in en in jouw geval ook in het diepe gegooid worden. Waarschijnlijk zit je lekker op de bank of bed te spacen elke dag en je moet naar het punt komen dat je wiet gebruik vervangen is door iets anders. Zelfs meerdere dingen zoals hobby, sociaal contact, beweging en een ritme aanhouden. Tijdens het stoppen met blowen ga je op gegeven moment door een soort hopeloos wanhoop gevoel. Dat is het moment dat je doorpakt en de vervangingen in je blow gedrag zoekt.
Mijn vrijblijvende twee tips die bij me opkomen:
1. Probeer toch hulp te zoeken. Er zit geen schaamte erin en ik denk dat het je kan helpen de cirkel te doorbreken. Je hebt het al zonder geprobeerd. Probeer niet de handdoek nu al in de ring te gooien. Probeer alles uit de kast te halen waardoor het lukt. Dit kan je gewoon bij je huisarts vragen en die leid je verder door naar hulp.
2. Wat het moeilijk maakt is dat je in je hoofd hebt dat je voor altijd wilt stoppen met blowen. Maak het beheersbaar. Mits je het aankan. Waarschijnlijk ben je toe aan een zeer lange break aan wiet roken. Dat is iets anders dan voor altijd een punt achter zetten. Neem een zeer lange pauze van wiet en onderga je herstel. Dat wiet roken niet je leven is maar weer iets voor erbij. Hopelijk maakt dat het in je hoofd makkelijker. Hou wel jezelf alert. Lukt het jou om dagen/weken/maanden niet te blowen en dan een dagje of weekend te blowen en het daarbij te laten zodra je jezelf het leven weer toelaat in je leven zoals het is? Als het antwoord nee blijkt dan is het een verslaving die ingedamd dient te worden. Maar misschien hoeft dat niet door een lange stop proces in te gaan en van daaruit te gaan werken.