Laden...
Geregistreerd lid
Nog geen onderwerpen gestart.
"Dirkjan zei: Exact. Probeer om niet je vaste ritueel waarin je normaal te blowen te gaan doen. In mijn geval was dat series bingen, gamen en porno kijken. En toen ik stopte met blowen kwam er een groot gat. Ik ging zoveel mogelijk het huis uit, wandelen, tekenen, creatieve dingen doen, naar de bioscoop, etc. Er is niks om je voor te schamen, soft drug my ass want het kan je psyche enorm beinvloeden dat stoppen daadwerkelijk ontzettend moeilijk kan zijn als je niet uit je oude patroon weeet te komen. Succes. Het leven is veel beter zonder blowen. Als die wietwolk optrekt uit je hoofd merk je pas hoe erg het je heeft veranderd in al die tijd. Hoe het je heeft tegen gehouden. En dat beeld van de lachkick stoner in zijn relax hangmat is een hollywood mythe. In het echt zijn echte wiet-junks juist hele trieste mensen die hun levenslust en motivatie zijn kwijtgeraakt. Klik om te vergroten... Het valt me ook altijd op dat ik in de shop bijna nooit energieke blije mensen in de rij zie. Vaak zien de mensen er moe en uitgeblust uit, bijna zombies. Dan denk ik, ik ben ook zo. Waarom doe ik dit mezelf aan? Maar het nuchtere leven staat inmiddels zo ver van mij af dat er geen 'beter' alternatief meer lonkt. Misschien is mijn grootste probleem wel dat ik helemaal de oplossing en controle wil over wat er gaat gebeuren als ik stop, en moet ik het juist meer open ondergaan."
"Purplext zei: Je bent nu te moe en te zwak omdat je wiet verslaafd bent.... Klik om te vergroten... Klopt.. en dan denk ik, misschien moet ik komende week maar alles cancellen tot ik weer een beetje op kracht ben en me normaler voel"
"Het lijkt ook wel of mijn reflecterend vermogen alleen werkt als ik stoned ben. Als ik niks op heb, staan alle radars maar 1 kant op: vergoelijken om nog een keer te roken. Het is best eng om te merken hoe je geen controle meer hebt over je eigen gedachtes"
"De Zandman zei: Onderschat het stoppen met wiet roken niet ... Tegenwoordig is wiet zo sterk, dat de zin " het is maar wiet" echt misplaatst is! Probeer ook het zelf belonings gevoel te tackelen. Dit is een bekende eigenschap van wiet... Zoals aangegeven in dit topic is het hebben of zoeken van activiteiten essentieel. Je stopt met iets, daardoor ontstaat er een leegte, deze moet ingevuld worden. Bewegen is ook essentieel. Toen ik na 17 jaar met hash roken stopte, heb ik met een ritueel alle attributen weggedaan. Alles. En daar ritueel afscheid van genomen. Ook dit hielp mij toen....ik ben er al heel wat jaren vanaf. Godzijdank! Succes en veel sterkte toegewenst met stoppen! Klik om te vergroten... Goed idee, om de wiet spullen ritueel te verbranden. Heb vanochtend al alle zooi uit het wietbakje gehaald.. maar eigenlijk moet die grinder gewoon de fik in. Ik ben in het verleden ook verslaafd geweest aan andere drugs maar wiet is het moeilijkst blijkt nu wel. Het is sociaal geaccepteerd , je gaat er niet in een rot gang kapot aan... nee, je gaat in zombie stand.. net genoeg om te OVERleven..."
"Vanmiddag door een tip in mijn vorige topic die ik niet meer gelezen had, op jan geurtz uitgekomen op YouTube. Dat waren wel even wat inzichten zo op de dinsdag!! Ik probeer nu tegen mezelf te zeggen: je moet niet stoppen met wiet, je mag jezelf bevrijden van de verslaving. Maar stiekem wil ik zo ook gewoon naar de shop rijden. Dat is dan die andere kant weer..."
"Shivaz54 zei: Heb dit misschien verkeerd geplaatst de bedoeling is goed 😊. Is nog wat zoeken voor mij als recentelijk nieuw lid al las ik wel al langer op het forum 😉 Klik om te vergroten... Dankje voor het delen van je ervaring, erg knap dat je na zo lang bent kunnen stoppen! Ik blow nu denk ik een jaar of 8… wat ik ook al heel heftig vind klinken want in mijn hoofd was het altijd iets ‘tijdelijks’ waar ik zsm weer mee zou stoppen. Dan zie je hoe lang je jezelf voor de gek kan houden…"
"Goedemorgen iedereen, Even een notitie voor mezelf: ik ben heel trots dat ik avond 1 ben doorgekomen! Er is werkelijk niks in mij dat denkt: wat zonde dat ik gisterenavond niet tot Sint juttemus heb zitten paffen. Ik weet dat het straks weer even moeilijk zal zijn, want: zaterdagavond, ik kom in de buurt van een shop op de terugweg van een familiebezoek, eentje kan geen kwaad, ik pak de draad morgen weer op, het leven is saai als je nooit wat mag, etc etc. Nee! Its not worth it!!"
"Pff nou daar ben ik weer. Ik ga maar eerlijk vertellen hoe vandaag verlopen is. Had een drukke dag en door de dag heen bouwde de zin om te roken op. Naarmate ik dichter bij de shop kwam, begon ik allerlei smoesjes te verzinnen voor mezelf. Maar doordat ik wist dat ik hier nog moest schrijven, werd ik me bewust dat het smoesjes zijn. De spanning werd daardoor eigenlijk nog groter want op dat moment wilde ik die smoesjes gewoon kunnen geloven. Ik overwoog te liegen en een lul verhaal op te schrijven over hoe het ging. Of gewoon te bekennen en het als een eenmalige terugval te zien. Inmiddels zat ik zo verstrikt in deze gedachtestroom dat ik eraan toegaf. Thuis begon ik te roken en meteen nam een enorm angstig gevoel me over. Het was een 18.30 uur en ik had een gram wiet… wat als ik niet meer kon stoppen? Ondertussen begon ik ook te snaaien en ook daarin ga ik te ver. Ik werd zo paranoia dat ik het zakje onder de kraan heb gehouden en weggegooid. Lig nu op de bank en voel me super kut. Dit opschrijven is wel een besef moment dat ik dit echt niet opnieuw meer wil. Je denkt elke keer dat het ontspannen is, maar als ik het zo typ klinkt het echt als een vreselijke kutavond!"
"Vandaag gelukkig een geslaagde dag gehad wat betreft het stoppen. Er ging vanalles mis vandaag, de smoesjes lagen voor het oprapen… maar toen ik mijn stukje van gisteren teruglas heb ik me over de drang heen kunnen zetten en ben ik naar huis gegaan zonder te stoppen bij de shop. Ben blij dat het vandaag gelukt is, al zit ik nu wel een beetje met m’n ziel onder m’n arm. Voel me erg opgelaten en onrustig. Het niet halen is 1 ding, maar daarna opnieuw de avond vormgeven is dan weer de volgende uitdaging. Hoe dan ook is dit beter dan het gevoel waar ik gisterenavond mee zat…"
"Purplext zei: Ik zou absoluut voor het sporten gaan. Hier moet je niet over gaan nadenken, maar doen. Je zal een keer door het ongemak moeten, en juist die stap zetten, zal je weer kracht en zelfvertrouwen geven dat je meer kan. Sporten gaat je helpen met afleiding, je afkick en reguleert ook je stressniveau. Wat ga je thuis dan zitten doen morgenavond? Heb je een goed backup plan? Klik om te vergroten... Ik heb geen back up plan, maar als mn dag van sochtends tot savonds 8 uur vol zit krijg ik een heel benauwd gevoel, alsof er geen einde komt aan de dag en ik te moe en zwak ben om het af te maken, en dan ook nog niet de beloning van een joint later op de avond... Ik maak mezelf dan de hele dag gek"