Ik weet niet als ik hierin kan taggen dus antwoord even naar jullie beiden. Vind het enorm fijn dat jullie deze tips delen...Zware afkick zal meevallen. Je kunt gewoon cold turkey stoppen, zonder gevaar. Wel zul je je down voelen. Verbinding is daarop het antwoord. Mijn advies: bel je beste vriend of vriendin op en leg de situatie uit. Vraag of hij of zij er voor je wilt zijn wanneer je stopt. Na die vijf dagen ben je echt wel weer voldoende herstelt om goed voor je kids te zorgen. De gemiddelde lowlands-ganger zal zich deze week niet veel beter voelen dan jij je straks voelt wanneer je stopt. Namelijk: een flinke drugskater, maar niets onoverkomenlijks.
Kun je iemand in vertrouwen nemen die een oogje in het zeil houdt de komende week? En op je let?
Er is vanavond een NA meeting online (Nederland) dus ga dat wel proberen.
Spijtig genoeg heb ik echt niemand privé met wie ik dit kan delen.... zou het willen hoor...
Maar na mijn alcohol verslaving waar ik echt open over ben geweest, alles gedeeld (want was een goed functionerende alcoholieker), heb ik 1 keer een slipper gemaakt na mijn detox in het buitenland.
Ik zal die slipper NOOIT goed praten maar het was dus 1 avond dat ik teveel gedronken had. Niks stom gedaan, geen kinderen in huis ofzo, gewoon mezelf verdoven (ja niet ok) en dag erna direct toegegeven aan mijn beste vrienden omdat ik echt geen volledige terugval wou hebben.
Ik heb echt spijt gehad van het toegeven. Een vriendin belde me elke avond om te checken of ik gedronken had en reed zelfs voorbij mijn thuis om te checken. Andere vriend bleef het tegen mij gebruiken dat ik nooit te vertrouwen zou zijn.... nee dat heeft me toen echt bijna terug in de drank geduwd......