Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshelp... ik kan niet meer stoppen, het gaat zo snel en zo hard

help... ik kan niet meer stoppen, het gaat zo snel en zo hard

29 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
A
AnguliLid
01-01-2024, 00:00
#1
Damius zei:
Je trekt al zeer belangrijke conclusies: namelijk dat je in ziet dat coke ook niet voor jou werkt. Evenals alcohol. Bekend terrein voor menig verslaafde; eenmaal verslaafd (geweest) aan één middel, dan lukt het vaak ook slecht tot niet om van een ander middel af te blijven. Coke werkt dan ook nog eens (zeer) verslavend.

Hoe dan ook: je onderdrukt nu al een kleine week je comedown. Die comedown staat je op te wachten. Je gaat je slecht voelen wanneer je stopt. Door die zure appel zul je heen moeten bijten. Als dit echt de eerste keer is dat je sinds die 20 jaar harddrugs gebruikt, dan hoef je echt niet ineens een kliniek in of iets dergelijks. Wel is het zaak om nu te stoppen. Dat kan gewoon cold turkey met coke. 1,5e week gebruik is in die zin ook weer niet krankzinnig lang. Wel zul je je zeer belabberd en beroerd voelen. Je zou je ex-partner kunnen bellen met de vraag of hij op de kids kan passen voor de komende week omdat je ziek bent (griep). Rust uit. Sterk aan. Pleur de rest van de zooi door de wc. Koop niets nieuws. Sluit online aan bij de meetings zoals hiervoor al geopperd. En maak een nieuwe start. Je kunt hier van je afschrijven als je er even doorheen zit.
Klik om te vergroten...
ja ik besef nu heel goed dat ALLES voor mij verslavend gaat zijn, mijn hele leven lang....
Dit is geen excuus, ale alles is een excuus bij drugs en alcohol, maar ik heb een heel stomme regeling ivm de kids, ik ben maximum 5 dagen zonder. Vanaf deze vrijdag zijn ze 5 dagen niet bij mij. Ik weet niet als ik in 5 dagen op stukken geraak... ik hoop het echt!!!!
Praten met mijn ex is geen optie....
Ik heb nu zoooo schrik dat als ik nog twee dagen door doe dat er iets gaat gebeuren maar doe ik het niet staat job en kids op het spel....

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#2
Anguli zei:
Ik heb nu zoooo schrik dat als ik nog twee dagen door doe dat er iets gaat gebeuren maar doe ik het niet staat job en kids op het spel....
Klik om te vergroten...
Excuus. Ik begrijp niet zo goed wat hier staat. Zou je het willen toe lichten?
A
AnguliLid
01-01-2024, 00:00
#3
Damius zei:
Excuus. Ik begrijp niet zo goed wat hier staat. Zou je het willen toe lichten?
Klik om te vergroten...
ik ben vanaf vrijdag 5 dagen alleen, geen verplichtingen qua werk, kinderen, niks.... dus als ik dan depressief word of een zware afkick krijg, dan is het zo!
Nu weet ik gewoon niet wat anderhalve week coke elke dag met je doet, zijn er zo nog mensen of ben ik echt de ergste?? Ik wil morgen en donderdag zo min mogelijk gebruiken en dan vrijdag alles weg maar zoek echt iemand die het ook dagelijks heeft gedaan om eens mee te praten en mij tips kan geven....
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#4
Anguli zei:
ik ben vanaf vrijdag 5 dagen alleen, geen verplichtingen qua werk, kinderen, niks.... dus als ik dan depressief word of een zware afkick krijg, dan is het zo!
Nu weet ik gewoon niet wat anderhalve week coke elke dag met je doet, zijn er zo nog mensen of ben ik echt de ergste?? Ik wil morgen en donderdag zo min mogelijk gebruiken en dan vrijdag alles weg maar zoek echt iemand die het ook dagelijks heeft gedaan om eens mee te praten en mij tips kan geven....
Klik om te vergroten...
Na anderhalve week zal 't wel meevallen met hoe slecht je je voelt. Zorg dat je wat om handen hebt, ga wandelen, zoek vrienden op, enz. Waarom ben je van plan om nog te gebruiken eigenlijk? Zo min mogeijk? Ik denk niet dat dat er nog in zit voor jou. Plus, als ik jouw eerste verhaal goed begrijp kun je beter echt helemaal stoppen. Je zegt zelf al dat je niet kunt stoppen (als je eenmaal begonnen bent).

Ik heb ook lang on the edge geleefd hoor. Als ik nog een kwartier de tijd had om te gebruiken dan benutte ik de volle 15 minuten. Altijd zo dat ik precies nét niet in de problemen raakte. Dus ik snap 't wel. Maar zo kun je bezig blijven met "morgen stop ik echt"-achtige beloftes. Die werken niet. Laat om te beginnen de drank maar staan en haal geen Coke in huis. Zal niet makkelijk zijn maar dan hoef je niet in zelfhaat wakker te worden (als je ueberhaupt slaapt) de volgende dag.

Dagelijks Coke gebruiken heb ik nooit echt lange tijd gedaan. Hooguit een keer een week hier en daar. Maar ik heb wel 10 jaar lang gebruikt en ben nu iets meer dan 2 jaar helemaal clean. Je vraagt om advies van dagelijke cokegebruikers, maar verslaving is verslaving en het middel maakt eigenlijk niets uit. Stel je open voor wat de mensen je hier adviseren.

Voel je vrij om een bericht te sturen als je vragen hebt. Hoe je je zult gaan voelen, geen idee maar alle vragen zijn welkom.
A
AnguliLid
01-01-2024, 00:00
#5
_shikantaza zei:
Na anderhalve week zal 't wel meevallen met hoe slecht je je voelt. Zorg dat je wat om handen hebt, ga wandelen, zoek vrienden op, enz. Waarom ben je van plan om nog te gebruiken eigenlijk? Zo min mogeijk? Ik denk niet dat dat er nog in zit voor jou. Plus, als ik jouw eerste verhaal goed begrijp kun je beter echt helemaal stoppen. Je zegt zelf al dat je niet kunt stoppen (als je eenmaal begonnen bent).

Ik heb ook lang on the edge geleefd hoor. Als ik nog een kwartier de tijd had om te gebruiken dan benutte ik de volle 15 minuten. Altijd zo dat ik precies nét niet in de problemen raakte. Dus ik snap 't wel. Maar zo kun je bezig blijven met "morgen stop ik echt"-achtige beloftes. Die werken niet. Laat om te beginnen de drank maar staan en haal geen Coke in huis. Zal niet makkelijk zijn maar dan hoef je niet in zelfhaat wakker te worden (als je ueberhaupt slaapt) de volgende dag.

Dagelijks Coke gebruiken heb ik nooit echt lange tijd gedaan. Hooguit een keer een week hier en daar. Maar ik heb wel 10 jaar lang gebruikt en ben nu iets meer dan 2 jaar helemaal clean. Je vraagt om advies van dagelijke cokegebruikers, maar verslaving is verslaving en het middel maakt eigenlijk niets uit. Stel je open voor wat de mensen je hier adviseren.

Voel je vrij om een bericht te sturen als je vragen hebt. Hoe je je zult gaan voelen, geen idee maar alle vragen zijn welkom.
Klik om te vergroten...
Dank je voor je antwoord en je hebt gelijk, elke verslaving is hetzelfde... Lijkt gewoon alsof ik de enige stommerik ben die dagelijks gebruikt en dan voel je je nog rotter. Al wens je dit natuurlijk NIEMAND toe!
_
_shikantazaLid
01-01-2024, 00:00
#6
Anguli zei:
Dank je voor je antwoord en je hebt gelijk, elke verslaving is hetzelfde... Lijkt gewoon alsof ik de enige stommerik ben die dagelijks gebruikt en dan voel je je nog rotter. Al wens je dit natuurlijk NIEMAND toe!
Klik om te vergroten...
Nee joh. Niks stoms aan. Je bent ziek. Maar je kunt je ziekte onder controle krijgen. Valt niet mee maar als ik het kan, kun jij het ook.
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#7
Anguli zei:
Ik heb al AA meetings gevolgd maar daar zitten zoveel mensen, je kan niet echt praten dan......
Klik om te vergroten...
Er zijn er heel veel van groot naar klein, online ook. En er is altijd ruimte voor mensen die dringend behoefte hebben om te spreken. Ik zou, gezien je situatie, proberen om of dat of toch naar de huisarts. Verder, heb je geen naaste - vriend/vriendin - waar je je verhaal kwijt kan en die je kan steunen tijdens deze moeilijke periode.
D
DamiusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Anguli zei:
ik ben vanaf vrijdag 5 dagen alleen, geen verplichtingen qua werk, kinderen, niks.... dus als ik dan depressief word of een zware afkick krijg, dan is het zo!
Nu weet ik gewoon niet wat anderhalve week coke elke dag met je doet, zijn er zo nog mensen of ben ik echt de ergste?? Ik wil morgen en donderdag zo min mogelijk gebruiken en dan vrijdag alles weg maar zoek echt iemand die het ook dagelijks heeft gedaan om eens mee te praten en mij tips kan geven....
Klik om te vergroten...
Zware afkick zal meevallen. Je kunt gewoon cold turkey stoppen, zonder gevaar. Wel zul je je down voelen. Verbinding is daarop het antwoord. Mijn advies: bel je beste vriend of vriendin op en leg de situatie uit. Vraag of hij of zij er voor je wilt zijn wanneer je stopt. Na die vijf dagen ben je echt wel weer voldoende herstelt om goed voor je kids te zorgen. De gemiddelde lowlands-ganger zal zich deze week niet veel beter voelen dan jij je straks voelt wanneer je stopt. Namelijk: een flinke drugskater, maar niets onoverkomenlijks.

Kun je iemand in vertrouwen nemen die een oogje in het zeil houdt de komende week? En op je let?
B
Brakka MangLid
01-01-2024, 00:00
#9
Anguli zei:
Dank je voor je antwoord en je hebt gelijk, elke verslaving is hetzelfde... Lijkt gewoon alsof ik de enige stommerik ben die dagelijks gebruikt en dan voel je je nog rotter. Al wens je dit natuurlijk NIEMAND toe!
Klik om te vergroten...
Bij groepen als AA, NA of CA zie je juist dat je niet de enige bent. Alleen lukt het je blijkbaar niet en de progressiviteit blijkt uit de je verhaal. Beter zal het zo niet worden, alleen maar slechter. Nu heb je het nog zelf in handen. Als het verder down the drain gaat komen er instanties bij kijken, risico's voor je kinderen die zich met een moeder onder invloed in een onveilige situatie bevinden. Lijkt mij genoeg om alles aan te grijpen nu wat je kan.
A
AnguliLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ze Herbs Mang zei:
Bij groepen als AA, NA of CA zie je juist dat je niet de enige bent. Alleen lukt het je blijkbaar niet en de progressiviteit blijkt uit de je verhaal. Beter zal het zo niet worden, alleen maar slechter. Nu heb je het nog zelf in handen. Als het verder down the drain gaat komen er instanties bij kijken, risico's voor je kinderen die zich met een moeder onder invloed in een onveilige situatie bevinden. Lijkt mij genoeg om alles aan te grijpen nu wat je kan.
Klik om te vergroten...
Ik weet niet als ik hierin kan taggen dus antwoord even naar jullie beiden. Vind het enorm fijn dat jullie deze tips delen...
Er is vanavond een NA meeting online (Nederland) dus ga dat wel proberen.
Spijtig genoeg heb ik echt niemand privé met wie ik dit kan delen.... zou het willen hoor...
Maar na mijn alcohol verslaving waar ik echt open over ben geweest, alles gedeeld (want was een goed functionerende alcoholieker), heb ik 1 keer een slipper gemaakt na mijn detox in het buitenland.
Ik zal die slipper NOOIT goed praten maar het was dus 1 avond dat ik teveel gedronken had. Niks stom gedaan, geen kinderen in huis ofzo, gewoon mezelf verdoven (ja niet ok) en dag erna direct toegegeven aan mijn beste vrienden omdat ik echt geen volledige terugval wou hebben.

Ik heb echt spijt gehad van het toegeven. Een vriendin belde me elke avond om te checken of ik gedronken had en reed zelfs voorbij mijn thuis om te checken. Andere vriend bleef het tegen mij gebruiken dat ik nooit te vertrouwen zou zijn.... nee dat heeft me toen echt bijna terug in de drank geduwd......
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."