Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMedicijnen tegen verslavingen

Medicijnen tegen verslavingen

62 antwoorden
60 weergaven
18-5-2026
P
PakTaxiLid
01-01-2024, 00:00
#1
props naar jou propps, vind ik ook alhoewel soms kan je wel een pijnstiller of een benzo of weet ik veel wat pakken.
Maar sommigen doen het ene om het ene en daarna weer het andere te verhelpen, om daarna weer iets bij te pakken om dat weer te verhelpen.

En ik hou er ook niet van maar als je niet kan slapen, ga een rondje rennen joggen wel gecontroleerd met je hartslag (dit doe ik trouwens nooit maar beter dan al die dingen slikken)
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#2
Propps zei:
Mensen moeten stoppen met de illusie dat deze middelen je echt helpen. Er is een reden dat je verslaafd bent, Het is een pijnstiller tegen je kiespijn alleen je doet er niks aan. Voor de echte effectieve middelen die echt je trauma's en je de reden waarom je verslaafd bent laten zien is iboga of ayahuasca. Ook kunnen de andere psychedelica een goede werking hebben mits je het in een juiste setting doet.
Klik om te vergroten...
En heb je dan ayahuaca nodig om uit te vinden dat je écht kiespijn hebt, en dat dat gewoon verrekte zeer doet? Een trauma is echt geen vereiste om ergens aan verslaafd te worden. En psychedelica werkt ook echt niet bij iedereen positief uit, helemaal niet als de desbetreffende persoon net van een verslaving probeert af te komen en schijnbaar ook nog oude kindertrauma's heeft liggen.
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Propps zei:
Mensen moeten stoppen met de illusie dat deze middelen je echt helpen. Er is een reden dat je verslaafd bent, Het is een pijnstiller tegen je kiespijn alleen je doet er niks aan. Voor de echte effectieve middelen die echt je trauma's en je de reden waarom je verslaafd bent laten zien is iboga of ayahuasca. Ook kunnen de andere psychedelica een goede werking hebben mits je het in een juiste setting doet.
Klik om te vergroten...

Hou toch op man net je bullshit
Is wel wat meer nodig als een sessie met 1 van die middelen
Alsjeblieft begin niet over trauma's etc en dan zoon oplossing
Btw medicijnen zijn altijd ter ondersteuning!
Nooit de oplossing
Als ik met zoon sessie al me trauma's kwijt raakte heb ik daar alles voor over helaas
Al is geprobeerd en nee dat werkt ook niet
P
ProppsLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het is inderdaad zo'n grote bullshit dat het onderzoek naar psychedelica weer volledig terug komt. Mensen die uitbehandeld zijn en depressief waar geen therapie meer bij werkt, mensen die terminaal zijn en bang voor de dood of verslavingen.
Voordat je dingen gaat roepen lees je eerst eens even goed in.
Www.maps.org
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zonaar dingen roepen je kent me niet
Ben al 22 jaar bezig en ja ook JOUW perfecte weg geprobeerd
Dus nee het werkt niet voor iedereen
Eigenwijs
Ik roep niet zomaar wat !
Ik heb ondervonden dat het niet altijd werkt
En daar spreek ij je op aan
Als je je verder in mij verdiept had je geweten dat ik niet lul

Ow die tien verschillende godsdiensten die mijn redding zouden zijn jammer joh ook nie
P
ProppsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het gaat in dit onderwerp niet om jou.
Ik geef heel de tijd aan dat het niet voor iedereen is zoals je kan lezen.
Zoals je al aangaf iedereen heeft zijn eigen weg, ik geef alleen een suggestie en wat iemand er mee doet moet iemand zelf weten.

Laten we het gewoon leuk houden en geef misschien tips hoe je haar kan helpen uit jou ervaring, heeft ze meerdere mogelijkheden om te bekijken.
L
LiefhebbertjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Propps zei:
Mensen moeten stoppen met de illusie dat deze middelen je echt helpen. Er is een reden dat je verslaafd bent, Het is een pijnstiller tegen je kiespijn alleen je doet er niks aan. Voor de echte effectieve middelen die echt je trauma's en je de reden waarom je verslaafd bent laten zien is iboga of ayahuasca. Ook kunnen de andere psychedelica een goede werking hebben mits je het in een juiste setting doet.
Klik om te vergroten...

Dit komt heel anders over
Wantmedicijnen helpenjewel degelijk het is een onderdeel van het process die je ondersteuning bieden

En jij deze middelen laten het zien
Nou via groeps gesprekken kom je net zover zekwr met kritische en argwanende vragen
P
ProppsLid
01-01-2024, 00:00
#8
Liefhebbertje zei:
Dit komt heel anders over
Wantmedicijnen helpenjewel degelijk het is een onderdeel van het process die je ondersteuning bieden

En jij deze middelen laten het zien
Nou via groeps gesprekken kom je net zover zekwr met kritische en argwanende vragen
Klik om te vergroten...
Misschien is dit een eye opener voor je Het slagingspercentage voor verslaafden die afkicken is gewoon erg laag. Voor iemand die 10 jaar verslaafd is is het heel moeilijk om nieuwe inzichten te krijgen omdat iemand eigenlijk zo vast geroest zit in zijn denk patroon.
Dit worden nou eenmaal de belangrijkste medicijnen voor de psychiatrie omdat het oude denk patronen doorbreekt dus niet alleen voor verslavingen maar ook voor angsten, depressies, ptss, dwangneuroses, autisme etc.

Het eerste gevoel wat bij je opspeelt is natuurlijk al de slechte verhalen en media berichten. Maar als dit in een klinische setting gebeurd is het veiliger dan reguliere medicijnen(behalve met een aanleg voor psychoses)

Ook MDMA is op dit moment in fase 3 dus klinische testen op mensen met ptss waarbij rond de 60% na een paar sessies van hun ptss afkwamen.
s
shandaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Cannabis is now the next Alternative medicine that can be used in pain reliefs, lessons in your dishes, I tried frozen yogurt infused cannabis before and it really tastes good! and now, there's new and something interesting! On the other hand, Ingestion Cannabis has a side effect that can lead you to addiction because of its high dosage that you will never know how much dosage that food has. By continually doing research, I came across in this article blimburnseeds.com/news/marijuana/news/media-tv/cooking-with-herb-bob-marleys-daughter-cookbook/
o
oxioenergieLid
01-01-2024, 00:00
#10
lyrica tegen oxycodon? werkt dat?stoppen oxy en beginnen lyrica. wat gebeurt er dan?
L
Lid 147000Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Je middel in ruilen voor ander middel werkt maar heel even je verhelpt je probleem niet waar het om gaat!

S T O P P E N doet dat wel!

Het is helaas een bekende valkuil voor mensen die verslaafd zijn en proberen te stoppen! Heb het zelf ook ervaren en je denkt eerst dat het wel ok is maar ook dat middel word vroeg of laat ook weer je grootste vijand!
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#12
De Zandman zei:
Mee eens.
Ik heb ook vette trauma's, maar emdr werkt niet bij mij...
Klik om te vergroten...
Check ff de datum
K
KitsukiKitsuneLid
01-01-2024, 00:00
#13
al jaren verslaafd aan alcohol, campral kreeg ik diaree van *wat een zeer normale bijwerking is*
Zit nu aan Naltrexon, werkt geweldig.........mijn opinie
R
RealitiesLid
01-01-2024, 00:00
#14
Alcohol:

Naltrexon ( Nalorex): een opiaatantagonist, vermindert de zucht naar alcohol, werkt op dezelfde plaats als alcohol ( ethanol)

Acamprosaat ( Campral): Merck is de producent vermindert eveneens de zucht naar alcohol, wordt eveneens bij detox van alcohol gebruikt

Baclofen ( Lioresal): een spasmolyticum, boek over geschreven door dr.Ameisen, die van de alcohol afkwam dankzij dit medicijn, moet dan wel in hoge doseringen genomen worden

Clorazepaat ( Tranxène): of een andere benzodiazepine, worden ook vaak toegediend bij ontwennende alcoholverslaafden, benzo's werken ook op het GABA-complex in de hersenen.

Pregabaline ( Lyrica): een anti-epilepticum, ook gebruikt bij ontwenning van alcohol
en/of GHB.

Disulfiram ( Antabuse): mag absoluut niet gecombineerd worden met alcohol.
Preventief gebruikt bij ex-alcoholverslaafden, omdat de bijwerkingen zo
heftig zijn



Wordt vervolgd: volgende stof ( LSD-25, lysergeenzuurdiethylamide-25e verbinding): ontdekt door A.Hofmann die toen werkte als scheikundige bij de firma Sandoz.
LSD is een enorm sterk en potente hallucinogene stof, behorend tot de psychodysleptica.
Je gaat ervan trippen, de set ( gemoed) en setting ( omgeving) zijn erg belangrijk.
Bij een 'bad trip', meestal veel paniek bij, wordt een antipsychoticum en/of een benzo gegeven om de intoxicatie of de hallunaties , effecten af te stoppen.
Op gewichtsbasis is LSD veilig, je kan er niet snel een overdosis van nemen,
psychisch is het wel heftig, beter neem je geen medicatie en ben je niet labiel.

Vervolg: Heroine
s
someoneLid
01-01-2024, 00:00
#15
Goede post!

Ik wil hier nog even aan toevoegen dat baclofen ook effectief is bij ghb-ontwenning en daarna ook goed als zuchtremmer werkt. Baclofen is in zijn algemeenheid een goede zuchtremmer, schijnt ook bij andere verslavingen werkzaam te zijn (alcohol, ghb, cocaine, nicotine, zie wiki).
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#16
Methadon... naar mijn mening het beste medicijn tegen cravings, ziekgevoel en een rust die van binnen komt. Helaas werkt het niet voor iedereen.
s
someoneLid
01-01-2024, 00:00
#17
buprenorfine (Subutex, Suboxone, Temgesic) niet te vergeten. Net als methadon zeer effectief bij opiaatafhankelijkheid.
S
Stoffeerder1961Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik weet niet of ik op het juiste deel van het forum ben, maar heb een vraag:

Na ongeveer 5-7 jaar pijnstillers te hebben gebruikt voor rugpijn door slijtage hadden deze weinig werking meer.
Ik heb het hele rijtje gehad, tramadol, oxycondon, fentanyl enz. Omdat het stoppen/afbouwen moeilijk ging heb
ik van de huisarts in overleg met verslavingszorg methadon gekregen. Deze langzaam afgebouwd van 40mg tot
op het laatst 2mg. Helemaal stoppen 100x geprobeerd, maar mijn lichaam wil het niet. Nu al een hele tijd aan de
buprenorfine/naloxon, op het moment 2mg/0.5mg. In overleg met verslavingszorg gehalveerd naar 1mg, maar ik
blijf door een hel gaan, ik houd het niet meer vol, zoals ook bij de andere middelen is het bij mij heel snel uitgewerkt.
Al na 12 uur beginnen de verschijnselen, ik kom er niet doorheen, ook niet na 4 weken.
Voel me een zombie, heb geen normaal leven meer, maar wil toch echt doorgaan om er vanaf te komen.
Waarom iets slikken wat toch geen effect heeft op de rugpijn?
Zo val je van het ene middel in het andere.
Bestaat er een middel wat de ontwenningsverschijnselen draaglijk maakt zodat je normaal kunt functioneren?
Ik word moedeloos, voel me soms zo ziek dat in de nacht dat ik in staat ben een dokter te bellen.
Of is er iets anders mis in mijn lichaam? De artsen praten er zo makkelijk over, ze weten niet wat het inhoudt.

Wat is de oplossing voor mij?
In december weer terug naar de verslavingsarts.

Groeten....Peter.
B
BeadyLid
01-01-2024, 00:00
#19
Het beste medicijn tegen verslaving is beweging. Intensieve beweging. Denk aan fietsen, joggen, zwemmen,...
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#20
Stoffeerder1961 zei:
Ik weet niet of ik op het juiste deel van het forum ben, maar heb een vraag:
Klik om te vergroten...
Opm. Vragen staat vrij hier op DF en domme vragen bestaan niet.
Stoffeerder1961 zei:
ik van de huisarts in overleg met verslavingszorg methadon gekregen. Deze langzaam afgebouwd van 40mg tot
op het laatst 2mg. Helemaal stoppen 100x geprobeerd, maar mijn lichaam wil het niet. Nu al een hele tijd aan de
buprenorfine/naloxon, op het moment 2mg/0.5mg. In overleg met verslavingszorg gehalveerd naar 1mg, maar ik
blijf door een hel gaan, ik houd het niet meer vol, zoals ook bij de .......
Klik om te vergroten...
Dit proces moet opnieuw geëvalueerd worden, dit gaat niet goed zo.
Stoffeerder1961 zei:
Waarom iets slikken wat toch geen effect heeft op de rugpijn?
Zo val je van het ene middel in het andere.
Bestaat er een middel wat de ontwenning ....
Klik om te vergroten...
Opm.
Dat medicijn krijg je al, maar je mindert te snel.
Doe dit kalmer aan!
Stoffeerder1961 zei:
Wat is de oplossing voor mij?
In december weer terug naar de verslavingsarts.

Groeten....Peter.
Klik om te vergroten...
Ga asap opnieuw in overleg.
Die afspraak heb je, maar ga naar je h.a.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."