#1
Met tabak kan ik niet stoppen. Ik houd het bij 1 a 2 sigaren. Stoppen...laat dit dan maar zo zijn...qua andere zaken hanteer ik een soort van zero tolerance.
Zodra ik ook maar ietsie voel, wat op verslaving lijkt, kap ik ermee.
Met dissociatieven betekent dit; weinig aanschaffen. Nooit meer als 1 gram.
Verslaafd zijn is afschuwelijk.
Je bent je vrijheid kwijt.
Je bent overgenomen door een stof, een middel goddome.
Je bent gedwongen tot gedrag, waar je zelf niet achterstaat. Erger nog, wat je haat, want het hoort niet bij je, zoals je bent.
Dat dilemma alleen al handelen, drijft tot extra gebruik. En jaagt je midden in de draaikolk van van allerlei shit.
Ontzettende shit!
Ik zeg nu: nee. Zover laat ik het niet meer komen.
Dat houdt dan idd in, dat ik sommige stoffen nooit meer kan nemen.
Zoals: alcohol op nummer 1.
Hash of wiet op nr 2.
Sommige benzodiazepines op nr 3.
Zware pijnstillers op de laatste plaats.
Zo weinig mogelijk, en....alert blijven .
Altijd.
Zodra ik ook maar ietsie voel, wat op verslaving lijkt, kap ik ermee.
Met dissociatieven betekent dit; weinig aanschaffen. Nooit meer als 1 gram.
Verslaafd zijn is afschuwelijk.
Je bent je vrijheid kwijt.
Je bent overgenomen door een stof, een middel goddome.
Je bent gedwongen tot gedrag, waar je zelf niet achterstaat. Erger nog, wat je haat, want het hoort niet bij je, zoals je bent.
Dat dilemma alleen al handelen, drijft tot extra gebruik. En jaagt je midden in de draaikolk van van allerlei shit.
Ontzettende shit!
Ik zeg nu: nee. Zover laat ik het niet meer komen.
Dat houdt dan idd in, dat ik sommige stoffen nooit meer kan nemen.
Zoals: alcohol op nummer 1.
Hash of wiet op nr 2.
Sommige benzodiazepines op nr 3.
Zware pijnstillers op de laatste plaats.
Zo weinig mogelijk, en....alert blijven .
Altijd.
